Kitaristit hoi!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pistetään nyt omia juttujakin jakoon. Siitä voi kukin katsoa mitä lystää kun useampi video on tuonne tullut tehtyä lähinnä covereita.

Miten sä olet opetellut esim. noita Bodomin juttuja? Korvakuulolta vai nuoteista?

Jäbällä on jäätävät nakit. Jos laittaisi kämmenselkään tupsun karvoitusta, niin tarantellat olisivat ihmeissään. :)
 
Pakko kysyä @Revilation että miksi moinen määrä covereita? Missä omat biisit? Itse noilla soundeilla kusisin hunajaa ja antasin lapset adoptioon, että pääsisin soittelemaan omia biisejä täysin!!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Guitar Rig 5 tuli kokeiltua ja ilmasista softista varsin hyvä. Nykyään tulee käytettyä Bias FX:n halvinta versiota ja kitara suoraan koneeseen audio interfacen kautta. Vanhemmissa videoissa 2016 Marraskuuhun? asti tullut käytettyä line6 pod x3 liveä. Kaikista noista pitäisi löytyä tiedot tuosta Description boksista. Covereita tullut lähinnä tuonne soiteltua. Tabulatuureista tullut suurinosa luettua mutta sooloja oon harvoin jaksanut nuotista nuottiin opetella. Korvakuulolta opetellut myöskin jotain. Edellisen vuoden aikana tullut jotain omia juttuja tehtyä mutta homma on aina jäänyt siihen että ei oo keksinyt yksinkertaisesti jatkoa paria riffiä pidemmälle ja silloin kun on saanut biisin suurimmaks osaks kasaan niin ei ole ollut kärsivällisyyttä väsää rumpuohjelmilla komppeja koska kärsivällisyys on mitä on. :) Toivottavasti tulevaisuudessa hommaan tulee muutos! Kiitoksia kommenteista. :)
 
Omasta mielestä noi kaikki intervalsin yms kaltaiset bändit kuulostaa täysin samalta keskenään ja tuntuu olevan yhtä sekasotkua
Tuo persoonattomuus on mun mielestä laajempi ongelma tänä päivänä. Kaikki vähänkään tuoreemmat kitarastarat nypläävät luuttujaan taloudellisesti kädet jännityksistä vapaana. Nuotteja kyllä syntyy ja ne jopa erottuvat toisistaan, mutta kaikki nuotit kuulostavat samalta. Osansa on tietenkin myös kamoilla.
 
Tuossa just hämmästelin tuon Jason Richardsoninkin soittoa yks päivä. On kyllä tajuttoman nopeet sormet enkä voi käsittää että miten voi ees noin soittaa mutta sit kun lähtee ajattelemaan että kuulostaako sen "musiikki" oikeasti miltään niin tuli siihen lopputulokseen että ei. Sahaa helvetinmoisella vauhdilla otelautaa edes takas mutta en saa yhtään kiinni siitä että mikä sen varsinainen tarkoitus on ja että mitä hän yrittää sillä nopealla soitolla tuoda esille. Tiluttelu on vain mauste eikä varsinainen itseisarvo. Ehkä sen tarkoitus ei olekaan kuulostaa miltään ns. musikaaliselta. En tiedä kukin tekee omat johtopäätöksensä :)
 
Kyllä mulle musikaalisuus on ainakin todella iso asia. Nykyään on ihan hemmetisti teknisesti taitavia soittajia, mutta semmoiset soittajat, joiden musiikki oikeasti puhuttelee, tuntuu olevan melkoisen harvassa. Eikä sillä, itellekin putoaa semmoinen show off -meininki, mutta niiden nuottien pitäs sanoa jotain. Muuten käy tylsäksi/mitään sanomattomaksi, kuten edellä.

@Revilation hyvän näköistä soittahan tuo oli. Luulin, että sää olit vähän enemmän alkutaipaleella vielä soittohommissa. Taustalla soiva biisi häiritsi sen verran, ettei saanut kunnolla selvää, että miten puhtaasti sweepit sun muut luritukset menee, mutta komppiosasto kuulosti ainakin menevän ihan jämäkästi ja taimissa. Pari noita Bodomin covereita kuuntelin.
 
Tuossa just hämmästelin tuon Jason Richardsoninkin soittoa yks päivä. On kyllä tajuttoman nopeet sormet enkä voi käsittää että miten voi ees noin soittaa mutta sit kun lähtee ajattelemaan että kuulostaako sen "musiikki" oikeasti miltään niin tuli siihen lopputulokseen että ei.



No joo, tämän musiikin "musikaalisuus" on omanlaistaan, sillä katsominen on kiinnostavampaa kuin kuunteleminen. Toi vaivattomuus on ihailtavaa, mutta yksi biisi kerralla riittää, mikä kertoo musiikin käyttötarpeesta. Selkeästi saman genren soittajille uppoavaa häröilyä.
 
Selkeästi saman genren soittajille uppoavaa häröilyä
Jotain tämmöistä joo. Tossa biisissähän ei ollut yhtään mitään ideaa.

Näytti vetävän Petruccin signature musarilla. Ton on oltava yksi rumimmista signature-malleista, mitä on ikinä tehty :D

01%20Ibanez%20JPM100%20P1.jpg


versus

JPM6GF_990x660.jpg


Miksi??? (Se kokomusta hillitympi malli, en jaksa kaivaa tarkempia speksejä, taas on kyllä varsin tyylikäs näistä musareista)

muoks. tää siis: https://s3-us-west-2.amazonaws.com/static.music-man.com/website/images/instruments/instrument-7.png
 
Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jotain tämmöistä joo. Tossa biisissähän ei ollut yhtään mitään ideaa.

Näytti vetävän Petruccin signature musarilla. Ton on oltava yksi rumimmista signature-malleista, mitä on ikinä tehty :D

01%20Ibanez%20JPM100%20P1.jpg


versus

JPM6GF_990x660.jpg


Miksi??? (Se kokomusta hillitympi malli, en jaksa kaivaa tarkempia speksejä, taas on kyllä varsin tyylikäs näistä musareista)

Olin juuri sanomassa samaa, että varsinkin nuo hillitymmät mallit ovat kyllä tyylikkäitä :) Aika moni tommonen tiluliluttaja näyttäisi käyttävän noita petrucci keppejä. Liekö normaalia hevikeppiä nopeampi soitettava sitten vai mikäköhän niissä on. Pitäisi päästä joskus hypistelemään :)
 
Jotain tämmöistä joo. Tossa biisissähän ei ollut yhtään mitään ideaa.

Saattoi siinä olla sellaista kaukaisen monimutkaista ideaa. :) Mietin kesken kipaleen, että miten toi jaotellaan muistettavaksi ja uudelleen soitettavaksi kokonaisuudeksi.

Näytti vetävän Petruccin signature musarilla. Ton on oltava yksi rumimmista signature-malleista, mitä on ikinä tehty :D

Kieltämättä "kauneus" saattaa olla katsojansa silmässä. 7-kielinen muuten. Lienee tilauksesta tehty, tuskin liikkuu hyllystä kovin nopsaan.
 
Lienee tilauksesta tehty, tuskin liikkuu hyllystä kovin nopsaan.
Sitä en tiedä, minkälaisia varastoja noi pitää, tai miten tota on missäkin päin maailmaa saatavilla, mutta kyseistä kitaramallia (Majestya) on kolmeakin eri versiota ihan perusvalikoimassa. Löytyy Musarin sivuilta

@Revilation Noita Petrucci-malleja (tai niistä periytyneitä) on itse asiassa vaikka kuinka ja monta tossa Musarin perusvalikoimassa, 10 tarkalleen. En tiedä liittyykö mitenkään tuohon aikaisempaan, mutta aika suurella todennäköisyydellä noista voi Petrucci-malliin päätyä, jos Musaria on ostamassa.

Siihen en jotenkin jaksa uskoa, että nuo olisi mitenkään "nopeampia" kuin kilpailevien valmistajien kitarat. Ei ne ainakaan Petruccin soittoa ole parantaneet :D Varmaan noissa on speksit kohdallaan tekniikkahevin soittamiseen, mutta vedelläänhän noita valoa nopeampia juttuja melkein mallilla kuin mallilla, kunhan soitin on oikeissa käsissä.
 


No joo, tämän musiikin "musikaalisuus" on omanlaistaan, sillä katsominen on kiinnostavampaa kuin kuunteleminen. Toi vaivattomuus on ihailtavaa, mutta yksi biisi kerralla riittää, mikä kertoo musiikin käyttötarpeesta. Selkeästi saman genren soittajille uppoavaa häröilyä.


Juuri tuo vaivattomuus häiritsee itseäni. Kun soundi ja nuotit soljuvat ikään kuin vettä hanasta laskien, tilutus on puuduttavaa kuultavaa. Ei ole aikaa ja kiinnostusta ilmaista itseään vaan pääasia on soittaa paljon nuotteja vähällä vaivalla. Kaikki nuotit ovat toistensa kopioita ja saman c64:n latausääniä muistuttavan ilmaisun hoitaisi helposti myös konesoundeilla.
 
Juuri tuo vaivattomuus häiritsee itseäni. Kun soundi ja nuotit soljuvat ikään kuin vettä hanasta laskien, tilutus on puuduttavaa kuultavaa. Ei ole aikaa ja kiinnostusta ilmaista itseään vaan pääasia on soittaa paljon nuotteja vähällä vaivalla. Kaikki nuotit ovat toistensa kopioita ja saman c64:n latausääniä muistuttavan ilmaisun hoitaisi helposti myös konesoundeilla.
Mulla ei myöskään tuollainen matematiikkametalli aka. ADHDmetalli uppoa pätkääkään. Tulee jotenkin helvetin ahdistava olo kun biisissä ei ole mitää mistä saisi kiinni, ei rytmillisesti eikä melodisesti. Teknisesti toki taitavaa mutta ei tuota kyllä jaksa kuunnella yhtään.


View: https://youtu.be/GIuN9d8LjkU

Tää oli kova! Miten hoidatte äänipuolen covereissa?

Nämä tän kanavan coverit oli kyllä hyvää soitantaa!
 
Tuo persoonattomuus on mun mielestä laajempi ongelma tänä päivänä. Kaikki vähänkään tuoreemmat kitarastarat nypläävät luuttujaan taloudellisesti kädet jännityksistä vapaana. Nuotteja kyllä syntyy ja ne jopa erottuvat toisistaan, mutta kaikki nuotit kuulostavat samalta. Osansa on tietenkin myös kamoilla.
No ei se ihan ehkä niinkään ole.Kyllähän noita kaikenlaisia tusinasoittajiakin on ollut aina.80 luvun soitajista on jäänyt kuuluisaksi ne huiput mutta kyllä silloinkin oli kaikenmaailman Van Halenin ja Yngwien matkijoita ja pellejä vielä enemmän kuin nykyään.Kyllä sieltä sitten aina joku Dimebag tai Laiho tulee tuhansien joukosta esiin kuitenkin.
 
No ei se ihan ehkä niinkään ole.Kyllähän noita kaikenlaisia tusinasoittajiakin on ollut aina.80 luvun soitajista on jäänyt kuuluisaksi ne huiput mutta kyllä silloinkin oli kaikenmaailman Van Halenin ja Yngwien matkijoita ja pellejä vielä enemmän kuin nykyään.Kyllä sieltä sitten aina joku Dimebag tai Laiho tulee tuhansien joukosta esiin kuitenkin.
No varmasti on ollut tusinasoittajia kautta aikain, mutta onhan soittaminen myös kehittynyt melkoisesti tässä vuosien saatossa. Ne jutut, jotka 80-luvulla oli uusia ja harvojen hallussa, on nykyään peruskauraa jokaiselle yhtään pidemmälle ehtineelle hevikepittäjälle, ja teknisesti taitavia soittajia on aivan taatusti suhteessa paljon enemmän nyt kuin vaikka 80-luvulla. Nykyään ongelma ei ole siinä, etteikö olisi taitavia soittajia, vaan siinä, että kukaan ei oikein tee mitään mielenkiintoista.

Tuntuu, että tätä nykypäivän suoritusmetallia tehdään vielä jotenkin tekniikka edellä, kun 80- ja 90-luvulla sentään sävellettiin siinä sivussa menevää rokkia/heviä ja hyviä melodioita. Nyt vedellään jollain ysikielisellä jotain kakofoniakaahaamista, jolla ei ole mun korvaani mitään tekemistä hyvän musan kanssa.

Jos jollekin tulee mieleen, niin saa sanoa yhdenkin tällä vuosikymmenellä pinnalle nousseen metallikitaristin, joka on tehnyt jotain uutta, tuoretta ja musiikillisesti kiinnostavaa? Itelle ei meinaan ainakaan tule ihan heti mieleen.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom