Kitaristit hoi!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
helpottuisiko opettelu jos laittaisin tuollaiset ohkaisemmat kielet, sormeni eivät oikein sovi noiden kielien päälle vaan blokkaavat sitten viereisen kielen myös niin jos laittaisin ohkaisemmat niin helpottuisiko homma?
oi voi niin paljon kysymyksiä ja tyhmäpää.....:itku:
Sulla on perinteisesti aloittelijan tyyliin ne sormet liian lappeellaan siinä kielien päällä. Kielten paksuudella ei ole varsinaisesti mitään tekemistä tuon asian kanssa.

Kun harjoittelet esim. jotain sointua, niin koita nostaa ne sormet pystyyn ja painaa kieltä ihan tolla sormen kärkiosalla. Ota vaikka C-duurisointu ja asettele sormet paikalleen. Sitten pyyhkäiset kaikki kieliä. Jos jokainen kieli jää soimaan ja soi niin kuin pitääkin, niin hyvä. Jos joku kieli jää soimatta tai kuulostaa dempatulta, sulla on sormet huonosti.

Muoks. tuo demppaus tarkoittaa sitä, että kielten soundia voi vähän muuttaa pitämällä tota oikean käden kämmentä kevyesti kielten päällä tallan vieressä, kun soittaa, kuitenkaan blokkaamatta koko kielen soundia. Jos sulla joku vasemman käden sormi blokkaa jonkun toisen kielen soimista, niin siitä lähtee vähän vastaavanlainen, epäpuhdas soundi. En osaa selittää paremmin.

Jokusen vuoden tuli soiteltua aika paljonkin, sitten rupesin käymään salilla ja nykyään ei pysty soittelee pitkiä aikoja (ainakaan istualtaan) kun plektrakäden olkapää vetää ihan jumiin. :(

Jokusen vuoden tuli soiteltua aika paljonkin, sitten rupesin käymään salilla ja nykyään ei pysty soittelee pitkiä aikoja (ainakaan istualtaan) kun plektrakäden olkapää vetää ihan jumiin. :(
Pitäs varmaan konsultoida jotain ihan oikeaa soitonopettajaa, mutta kuulostaisi siltä, että soittoasentoa rukkaamalla tuostakin pääsisi. Eihän sun soittaessa pitäs mitenkään aktiivisesti jännittää mitään paikkaa minun nähdäkseni...

muoks. tai sit jotkut jutut vaatii vaan vähän kestävyyttä. En mäkään tältä istumalta pysty vetämään jotain nopeaa down stroke -heviriffiä ilman, että mulla vetää plektrakäden hapoille. Sitä pitäs taas reenata.

Tiedä sitten, että kummasta kyse.

Pitäs varmaan konsultoida jotain ihan oikeaa soitonopettajaa, mutta kuulostaisi siltä, että soittoasentoa rukkaamalla tuostakin pääsisi. Eihän sun soittaessa pitäs mitenkään aktiivisesti jännittää mitään paikkaa minun nähdäkseni...

muoks. tai sit jotkut jutut vaatii vaan vähän kestävyyttä. En mäkään tältä istumalta pysty vetämään jotain nopeaa down stroke -heviriffiä ilman, että mulla vetää plektrakäden hapoille. Sitä pitäs taas reenata.

Tiedä sitten, että kummasta kyse.

Nii siis useamman vuoden olin soitellut ilman ongelmia ennen saliharrastusta. Mut nykyään ei kykene. On siinä mulla olkapää pienessä venytyksessä kokoajan. Kai se on venyttelyn puutetta tai jotain...

Nii siis useamman vuoden olin soitellut ilman ongelmia ennen saliharrastusta. Mut nykyään ei kykene. On siinä mulla olkapää pienessä venytyksessä kokoajan. Kai se on venyttelyn puutetta tai jotain...

Korjataanpa tuota hieman, ei pysty enää muokkaa. Akustista pystyn soittamaan, siinä käsi lepää kopan päällä jokseenkin mutta sähkökitarassa joutuu jännittämään olkavartta että se pysyy paikallaan kun sillä ei oo mihin nojata.

Oon mäkin punttia nostellut koko ajan soittamisen rinnalla, mutta en ole huomannut mitään vaikutusta. Ei sen minun nähdäkseni ainakaan pitäisi vaikuttaa näin tavallisen harrastajan ja soittajan tapauksessa millään tavalla, mutta ehkä se voi olla jossain määrin yksilökohtaista. Ei ole nyt kumpaakaan kitaraa käsillä, että voisi mallailla.

Pelasin aktiivisesti snookeria samaan aikaan, kun soitinkin vielä enemmän ja silloin tuli mietittyä, että miten paljon herkkyys kärsii raskaammasta punttitreenistä. En huomannut tässäkään sen suurempaa vaikutusta, jos nyt ei kädet täristen mene soittamaan/pelaamaan suoraan puntin jälkeen. Tästä herkkyysasiasta olisi kyllä ihan mielenkiintoista kuulla jotain asiantuntevaa kommenttia.

muoks. äh, sillä nyt on toki merkitystä, että mitä salilla tekee...

Sulla on perinteisesti aloittelijan tyyliin ne sormet liian lappeellaan siinä kielien päällä. Kielten paksuudella ei ole varsinaisesti mitään tekemistä tuon asian kanssa.

Kun harjoittelet esim. jotain sointua, niin koita nostaa ne sormet pystyyn ja painaa kieltä ihan tolla sormen kärkiosalla. Ota vaikka C-duurisointu ja asettele sormet paikalleen. Sitten pyyhkäiset kaikki kieliä. Jos jokainen kieli jää soimaan ja soi niin kuin pitääkin, niin hyvä. Jos joku kieli jää soimatta tai kuulostaa dempatulta, sulla on sormet huonosti.

Muoks. tuo demppaus tarkoittaa sitä, että kielten soundia voi vähän muuttaa pitämällä tota oikean käden kämmentä kevyesti kielten päällä tallan vieressä, kun soittaa, kuitenkaan blokkaamatta koko kielen soundia. Jos sulla joku vasemman käden sormi blokkaa jonkun toisen kielen soimista, niin siitä lähtee vähän vastaavanlainen, epäpuhdas soundi. En osaa selittää paremmin.

joo, kärkiosalla painan, välillä onnistuu ja välillä ei, milloin ottaa kynsi ylempään kiinni ja milloin sormi on siinä hilkulla että kun kieli alkaisi värisemään niin kontaktia on sen verran että se surisee :D varmaan sitten tuo helpottuu kun sormenpäät vähän kovettuvat niin ei tarvitse painaa niin että pää on ihan lytyssä, sen huomasin myös että kämmen meinaa aina tulla tuohon alimman kielen luokse ja estää sen soinnin, kovin on vaikeaa kun sanotaan että tarvitsisi olla rentona mutta jos on rentona niin ei tuo käsi tule ikinä olemaan oikeassa asennossa :D

joo, kärkiosalla painan, välillä onnistuu ja välillä ei, milloin ottaa kynsi ylempään kiinni ja milloin sormi on siinä hilkulla että kun kieli alkaisi värisemään niin kontaktia on sen verran että se surisee :D varmaan sitten tuo helpottuu kun sormenpäät vähän kovettuvat niin ei tarvitse painaa niin että pää on ihan lytyssä, sen huomasin myös että kämmen meinaa aina tulla tuohon alimman kielen luokse ja estää sen soinnin, kovin on vaikeaa kun sanotaan että tarvitsisi olla rentona mutta jos on rentona niin ei tuo käsi tule ikinä olemaan oikeassa asennossa :D

Kynsien ei kyllä pitäis osua millään kieliin, jos osuu niin sakset käteen ja hommiin. Onko sulla kämmen kiinni kaulassa kun soitat? Jos on niin koitappa irrottaa kämmen siitä kaulasta, että suurimman osan ajasta sulla on vaan peukalo siellä kaulan toisella puolella tukena, kämmen irti.

milloin ottaa kynsi ylempään kiinni ja milloin sormi on siinä hilkulla että kun kieli alkaisi värisemään niin kontaktia on sen verran että se surisee :D
Leikkaa kynnet. Et pysty painamaan niitä kieliä oikein, jos sulla on yhtään pidemmät kynnet.

varmaan sitten tuo helpottuu kun sormenpäät vähän kovettuvat niin ei tarvitse painaa niin että pää on ihan lytyssä, sen huomasin myös että kämmen meinaa aina tulla tuohon alimman kielen luokse ja estää sen soinnin, kovin on vaikeaa kun sanotaan että tarvitsisi olla rentona mutta jos on rentona niin ei tuo käsi tule ikinä olemaan oikeassa asennossa :D
Mitä tässä nyt näin kuivaharjoitteluna pystyy mallailemaan, niin sulla on varmaan toi oikean käden ranne vähän väärässä asennossa. Oletan, että soitat plektralla? Käännä sitä rannetta vähän pystympään. Plektrasta sä pidät vaan peukalolla ja etusormella kiinni, joten pidä ne muut sormet siinä vieressä ihan rentoina, ne löytää paikkansa ajan kanssa, ja pidä loppuosa kämmenestä suorana ja rentona. Jos ranne on tarpeeksi pystyssä etkä kipristele tota kämmentä, niin ei pitäisi käydä niin, että kämmen blokkaa niitä alimpia kieliä.

Kattele youtubesta videoista mallia.

muoks.

Mä puhuin näköjään nyt väärästä kädestä. Ihmettelin, että miten vasemman käden kämmen voi tulla blokkaamaan kieliä, mutta voi näemmä :D Mutta tuossa sitten vielä oikean käden asennosta.

siis ei ole liian pitkät kynnet vaan tuo kieli joka välillä osuu kynteen osuu tuohon kynnen päälle, voisiko joku ystävällisesti koittaa ottaa sormistaan kuvan kun painaa kieliä :D ihan vain sen vuoksi kun lätkäsen tähän omat nakkini niin saisin vähän vertailua :D
kaitsu nakit.webp
kaitsun nakit2.webp

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko tuo ihan täysimittainen kitara, eikä mikään lasten malli? Näyttää meinaan tosi pieneltä toi kaula kuvassa. Jos täysimittainen, niin ei sen viereisen kielen pitäisi osua kynnen päälle, kunhan sulla on vaan sormet oikein.

vittu minä tiedä, ainakin se minun mielestä on ihan kivan kokoinen, se on fender squier sa-105, kai tuo ihan normaalin kokoinen on?? en minä tiedä :D, sano nyt että olen ostanut jonkun lasten kitaran :D niin mun kädet ei sitten ole mistään pienimmästä päästä

en kerinnnyt editoimaan, tuo kaula on leveydeltään ensimmäisen nauhan kohdalta 45mm

Kyllä toi kai ihan normaalikokoinen kitara on sen mitä googlasin. Kaulojen leveydessäkin on vaihtelua. Jos sulla ei ole ihan jättiläissormet, niin en mä osaa oikein muuta sanoa, kuin että kyllä sen reenaamalla pitäisi ruveta luonnistumaan.

Mutta tossa ihan satulan vieressä ekoilla nauhoilla on toki ahtaampaa kuin muualla, etten ihmettele, jos tuntuu alussa vaikealta.

joo, siskonikin rupesi nauramaan kun kerroin että mitä ajattelin opetella "mitääh? eihän son sormilla mitään pysty soittaan kun ne on ku nippu kyrpiä"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom