Kitaristit hoi!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sori tuplista kun ei voi enää editoitakaan edellistä. Elikkä siis ei anna mitää signaalia viritysmittariinkaan eikä Pod line 6 efektilaitteeseenkaan. Ruuvasin kitaran takakannet auki eikä näyttäis olevan mitää normaalista poikkeavaa. Tai en tiedä kun en sähköasentaja ole, mutta kunnosta päätelleen kaikki näyttää normaalilta. Ehdotuksia?

Onko potikat muttereistaan kiinni tiukasti?
Piuhan plugia kylläkin epäilen. Sillä kun on käyttöä paljon niin kyllähän noita paukkuu toisinaan.
Hyvänä esimerkkinä mulla on ollut behkun laitteita jokunen kpl, kaikki ovat olleet kyllä erinomaisia hintaansa nähden, mutta se pakollinen halvan laitteen hajoaminen tapahtuu noissa nimenomaan juuri tuossa plugiliittimessä. Aina.

Piuhan plugia kylläkin epäilen. Sillä kun on käyttöä paljon niin kyllähän noita paukkuu toisinaan.
Hyvänä esimerkkinä mulla on ollut behkun laitteita jokunen kpl, kaikki ovat olleet kyllä erinomaisia hintaansa nähden, mutta se pakollinen halvan laitteen hajoaminen tapahtuu noissa nimenomaan juuri tuossa plugiliittimessä. Aina.

Ite joutunut kolvaamaan ton plugin jo muutamaankin otteeseen omista soittimista. Jos ei silmällä näe, mikä on vikana, niin sitten yleismittari kätöseen, sillä pitäisi jo selvitä.

Nyt on klassisella kitaralla soitettu muutaman kuukauden ja nälkähän kasvaa syödessä ja nyt on alkanut tekee mieli ostaa sähkökitaran. Onko mitään ehdotuksia mikä olisi hyvä halpa sähkökitara hintahaarukassa 200-400 euroa?

Mä ajattelin myydä tossa sähkökitarakamat pois, kun tuolla kerrostalossa riittää akustinen vallan mainiosti ja sähkäriä ei enää nykyään tule muutenkaan juuri soitettua. Olis Washburnin x200 Pro -kitara, Rolandin 15W Cube -vahvistin, kantopussia, telinettä, piuhaa, plekuja ja kieliä. Skebassa on Duncanin mikit ja Groverin virittimet ja muutenkin hyvässä kuosissa. Hinnaksi olen ajatellut 270 euroa.

Washburn-X200-Pro-Seymour-Duncan-Manyetik__58866947_0.jpg

Tuossa kuva vastaavasta.

Hyvän kuuloinen paketti. Kitarassa on tosiaan laatuosaa ja muutenkin nuo on täysin asiallisia soittaa. Kyllä tuohon voi minun näkökulmastani tarttua ihan huoletta.

Johdot näyttäisi olevan kunnossa ja muutenki päällispuolisin kaikki ok. En kuitenkaan ymmärrä sen rattaan näköisen hökötyksen tarkoitusta kun plugarin "suojan" irroittaa. Sain joululahjaksi vahvistimenkin, niin olisi kiva päästä sillä revittelee :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaveri mittaili yleismittarilla kitaraa ja sähkö kyllä piuhojen välissä kulki, mutta löydettiin säätämisen jälkeen ongelma: volyymipotikassa ei kulje kuitenkaan tarpeeksi virtaa (yms). Pitäisi normaalisti antaa 500kilo-ohmia, mutta antoi vain päälle 10. En ole sähkömies joten en muista noita sähköasentaja ystäväni mainitsemia termejä tarkkaan, mutta jotenkuten noin. About kympin maksaa uusi potikka ja kaveri jo lupaili ensivuoden alussa tulla juotoshommiin. Onneksi saan tänään toisen kitaran testiin ja jos olen tyytyväinen niin menee ostoon.

Pähkäilin humalassa jonkun hetken postaanko tänne vai uskomattomat youtubeartistit ketjuun. Pistin tänne.

Omasta mielestäni yksi Suomalaisen trashin parhaista soittajista, Roope Latvala.

Monesti videoilla jää (miksataan) Laihon taustalle..
Kaikki Suomalaisen Trashin kuulijat tietysti tuntee Latvalan yhtyeestä Stone (yhtye) ? Wikipedia

Latvalasta ei oikein tahdo löytyä kunnon videopätkiä mutta tuo allaoleva on todella hyvä otanta Sinergy ajoilta, mielestäni Laihon kanssa kanssa huippuhetkiä, Bodomin suunta ollut kokoajan alaspäin... Jos on yhtään kuunnellut Stonen ja Children Of Bodomin musiikkia niin ei pitäisi olla vaikeuksia tunnistaa kumpiko soittaa.

Ja lopun jäniskevennyksenä metallimiehen vapaailta :rock:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kaveri mittaili yleismittarilla kitaraa ja sähkö kyllä piuhojen välissä kulki, mutta löydettiin säätämisen jälkeen ongelma: volyymipotikassa ei kulje kuitenkaan tarpeeksi virtaa (yms). Pitäisi normaalisti antaa 500kilo-ohmia, mutta antoi vain päälle 10. En ole sähkömies joten en muista noita sähköasentaja ystäväni mainitsemia termejä tarkkaan, mutta jotenkuten noin. About kympin maksaa uusi potikka ja kaveri jo lupaili ensivuoden alussa tulla juotoshommiin. Onneksi saan tänään toisen kitaran testiin ja jos olen tyytyväinen niin menee ostoon.

No joo potikka vaihdettu eikä vieläkään ääntä. Mittarilla tsekattu 35634 miljoonaan kertaan että sähkö kulkee siellä missä pitääkin, mutta jos asiantuntijan mielestä menee henkimaailman hommaksi niin kait se on pakko todeta että kuollut mikä kuollut... Kait se olis uuteen ruvettava säästää. On se kumma kun yli tonnin vehkeet hajoaa parissa vuodessa, mutta 150e kepit kestää elin iän.

Minkäs sortin asiantuntija tää sun kaveri on? Ei varmaan hirveästi ainakaan vaivaa lisäisi, jos viet sen ihan oikealle soitinhuoltajalle. Voisin kuvitella, että todennäköisyydet on sun puolella, ettet ole ensimmäinen, joka vastaavan tyylisestä ongelmasta kärsii.

Minkäs sortin asiantuntija tää sun kaveri on? Ei varmaan hirveästi ainakaan vaivaa lisäisi, jos viet sen ihan oikealle soitinhuoltajalle. Voisin kuvitella, että todennäköisyydet on sun puolella, ettet ole ensimmäinen, joka vastaavan tyylisestä ongelmasta kärsii.

Joo, vielä en googlea niin hyvin osaa käyttää että löytäisi kohtalontovereita :D Mut kyllä melkein käyttäisin asiantuntija termiä kun tyypin harrasteena soittamisen ohella on kitarahuolto. Hienona lisävarusteena tuo sähköalan ammattilainen. Kait se olis taas joku päivä nöyrryttävä viemään kitara liikkeeseen. Toisaalta vihdoin hyvä syy ostaa se uusi kitara... kattoo

Kertokaas viisaammat..
Mulla on toi Samick Greg Bennet avion 6 (ehkä6..)
Toi on ladattu Duncan designeillä.
Kitara kävi huollossa, säädössä ja mikkien vaihdossa hetki sitten.
Teknikko vaihtoi tilalle kasivitoset, mutta olivat kuulemma huonommat kuin ne orkkis duncan designit, joten vaihdettiin orkkikset takaisin.
Onko osunut hyvät yksilöt vai mitä tässä on päässyt tapahtumaan? Vai onko mulle jauhettu skeidaa? Sekin mahdollista koska kuulopuheiden varassa on tämä asia, itse en projektiin siis osallistunut.

Olisit antanut oman korvan kertoa, kummat on paremmat. Siitähän ei kukaan pysty tässä kuulematta sanomaan yhtään mitään. 85/85 yhdistelmä ei välttis oo paras, yleisempi on 81/85. Duncanin mikit on yleensä ihan kelpotavaraa ja kaikkiin soundimieltymyksiin löytyy kyllä vaihtoehto.

Mikit on kuitenkin mun mielestä hienosäätöä. Eniten soundiin vaikuttavat itse soittaja ja vahvistin.

Suositut

Back
Ylös Bottom