Kitaristit hoi!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mä odottelen, kunhan joku suostuu myymään rg1527:n sinne 500-600 euron pintaan. Voi olla että odotan pitkään :)

Perkele, tohon Jemiin pitäis laittaa uudet nauhat kohta, alkaa sormet ottaan otelautaan kiinni soittaessa... Ei sitä opiskelijakaan kaikkea pysty hankkimaan!!

Tärkeintä että on kiva soittaa :)

Dodiin nyt olis kitaranvaihdon aika, käytettyjä oon katsellut. Pääasiassa metallia tulee soiteltua.
Oon karsinut nyt löytämäni vaihtoehdot kolmeen: Ibanez Rg 2120, Schecter C-1 (niillä duncan design mikeillä) ja Japanissa valmistettu Jacksonin Pro 90-luvun alusta. Ibanez on noista selvästi kallein.
Mielipiteitä noista? Jotain arvosteluja oon netistä löytänyt mutteipä niitäkää nyt liikaa ole ollut :P

itellä ois tällä hetkellä uuden vahvistimen hankinta edessä, on ollu muutaman vuoden Randall Rg 50 TC 50 w putkicombo ja sitä on oikeesti saanu korjata vähän väliä, tuntuu että se ei kestä keikkailua kovinkaan hyvin, enemmän sopii makuuhuonekitaristeille.. tälläkin hetkellä se on paskana, vaikka olen sitä pitänyt kuin kukkaa kämmenellä :/..saundi siinä on kyllä vallan mainio.
Putkinuppia jonkunlaista oon ajatellut, trankkupeli ois kestävämpi, mutta putki on putki ja saundi paljon parempi, ongelmana on että en omista paljon ylimääräisät rahaa :D, joten mielessä on Peaveyn Valve King, siinä on mukavat säröt hevijunttaukseen, eikä ole kallis.
Tietenkin muitakin vaihtoehtoja on, hieman enemmän säästäs rahaa ni sais jonkun Englin, Screamer tai Fireball :kuola:.. samaan noin tonnin hintaluokkaan menisi myös Peaveyn 6505/5150.

Nonii no se 5150 sitte vaan :P Tai osta käytettynä? Lähtis sitte Engliä ja muita ihan hyvin. Itellä pitäs pääteaste hommata. Nykyisessäkään ei kyllä ole mitään vikaa, mutta ois se vaan kiva :P Tossa loppuvuodesta/ alkuvuodesta sitten pitäis hommata uutta kepakkoakin. En vaan tiedä mitä mä oon etsimässä. Tilukeppiä haen. Se on jo varmaa, mutta sen enempää en tiedä. Ehkä USA Jacksonia, tai Universeä. Ei kyllä mitään ideaa. Caparison himottais eniten, mutta niiden tilaaminen Japseista on estetty huhujen mukaan, joten se hankaloittaa semmoisen hankkimista. Capa olis kyl listan kärjessä muuten.

Mitä mallintavia POD:n tapaisia laitteita nykyisin on markkinoilla. Aikaisemmin tuli seurattua kaikin mahdollisin tavoin laitepuolen markkinoita, mutta puoleen vuosikymmeneen ei ole tullut enää harrastettua sitä ollenkaan. Itsellä on kotikäytössä tuo ensimmäinen POD ja jos tarjolla on jotain paljon parempaa, niin voisi olla aika kokeilla jotain uutta. Ja nyt nimenomaan etsin hyvää enkä halpaa.

Mitä mallintavia POD:n tapaisia laitteita nykyisin on markkinoilla. Aikaisemmin tuli seurattua kaikin mahdollisin tavoin laitepuolen markkinoita, mutta puoleen vuosikymmeneen ei ole tullut enää harrastettua sitä ollenkaan. Itsellä on kotikäytössä tuo ensimmäinen POD ja jos tarjolla on jotain paljon parempaa, niin voisi olla aika kokeilla jotain uutta. Ja nyt nimenomaan etsin hyvää enkä halpaa.
No just on tullu Line 6 Pod X3 (oliko se ton niminen?). Pod Xt Pro:ta ite kannattasin jos hyvää pitäs hankkia. Nyt about vuoden verran ollut tuo xt pro käytössä ja on se kyllä hyvä vermes. Se vaan pitää saada jonkun neutraalin päätteen kautta menemään ettei soundi värity liikaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nonii no se 5150 sitte vaan :P Tai osta käytettynä? Lähtis sitte Engliä ja muita ihan hyvin. Itellä pitäs pääteaste hommata. Nykyisessäkään ei kyllä ole mitään vikaa, mutta ois se vaan kiva :P Tossa loppuvuodesta/ alkuvuodesta sitten pitäis hommata uutta kepakkoakin. En vaan tiedä mitä mä oon etsimässä. Tilukeppiä haen. Se on jo varmaa, mutta sen enempää en tiedä. Ehkä USA Jacksonia, tai Universeä. Ei kyllä mitään ideaa. Caparison himottais eniten, mutta niiden tilaaminen Japseista on estetty huhujen mukaan, joten se hankaloittaa semmoisen hankkimista. Capa olis kyl listan kärjessä muuten.

Joo pääasiassa käytettynä kattelen jos löytys.:)
Onko kellään kokemuksia Kramer-maliin sähkökitaroista/kitaroista?
oon kuullu että ovat helvetin hyviä tiluhevirokkikeppejä, näitä vaan melko vaikeesti enää mistään löytää?

Onko kellään kokemuksia Kramer-maliin sähkökitaroista/kitaroista?
Joo mutta osta mielummin niitä 80 luvun malleja niin niissä on laatukin kohdallaan. Nykyset on Koreassa väännettyjä. Varmaan ihan hyviä nekin, mutta häviävät laadussa niille wanhoille.

Joo mutta osta mielummin niitä 80 luvun malleja niin niissä on laatukin kohdallaan. Nykyset on Koreassa väännettyjä. Varmaan ihan hyviä nekin, mutta häviävät laadussa niille wanhoille.

Niin siis täytyy korjata, en ole kitaraa ostamassa, vaan jotain uutta putkinuppia.
Ja tarkoitin juuri noita vanhoja Kramer-malleja, että ne ovat ilmeisesti laadukkaita.

Captain Cougarin sinkku kuunneltavana!

Punttien kolisteluun on tullut pahanlainen tauko, kun olemme vääntäneet urakalla bändini Captain Cougarin debyyttialbumia. Levy-yhtiökin on omani joten duunia piisaa!

CC on melodista, biisipainotteista indiepoppia soittava kokoonpano. Tulevalta albumilta lohkaistu radiosinkku "Nature" kuunneltavana MySpace-sivuillamme:

www.myspace.com/captaincougar

Huoh. Tuossa on jo jonkin aikaa GAS:ittanu tommonen Epiphonen Les Paul Custom Alpine White, vaikken oo kovin kauaa ees soittanu ja minulla on kesästä asti ollu tommone ibanez, joka on minun mielestä mahtava kitara (jos ei lasketa floikkaa), mutta onkohan tuossa mitään järkee ruveta ostamaan sitä, kun on jo hyvä kitara alla, eikä sekään vielä kovin kauaa ollu:(

Huomaa että tuli eilen soiteltua vähä hartaasti ja pitkään ja pinchitkin lähti kun unelma: näin unta että olin Zakk Wyldellä tetissä:D:hyper:

Fedit: Hoh, mikä viesti tuli aamuvätystyksessä söhrättyä

Jospa sitä vaikka vähän kertois jotain...

Äiti pakotti minut musiikkiopiston pääsykokeisiin ollessani 11-vuotias. Klassista kitaraahan sinne mentiin soittamaan, ja nyt olen sen 11 vuotta klasaria soitellut enemmän ja vähemmän aktiivisesti. Välissä oli joku ihmeellinen sähkiskausi, jolloin Steve Vai oli jumala ja klasariin en koskenut pariin vuoteen käytännössä lainkaan. Nyt olen jo muutaman vuoden taas soitellut pääasiassa klassista, viime keväästä saakka ihan opistossa. Soittovuosista huolimatta suoritettuna on vasta perusaste, joten isoa ykköstä (seuraava vaihe) on lähdetty kovasti työstämään.

Kamoja on kolmen kitaran verran. Klasari on Liikanen Model H. Keppi kustansi pari tonnia, ja tuohan on vasta köyhän opiskelijan malli. Liikasissa on se hyvä puoli, että työn laatu ei edullisemmissakaan malleissa kärsi tippaakaan. Sähkiksiä on sitten rikollisen härski kasarikeihäs Guild Liberator ja Ibanezin Artcore-puoliakustinen. Vahvistimena on Roland Cube 30, joka riittää minulle, koska soittelen sähkistä ehkä säkällä kerran kuussa.

Jospa sitä vaikka vähän kertois jotain...

Äiti pakotti minut musiikkiopiston pääsykokeisiin ollessani 11-vuotias. Klassista kitaraahan sinne mentiin soittamaan, ja nyt olen sen 11 vuotta klasaria soitellut enemmän ja vähemmän aktiivisesti. Välissä oli joku ihmeellinen sähkiskausi, jolloin Steve Vai oli jumala ja klasariin en koskenut pariin vuoteen käytännössä lainkaan. Nyt olen jo muutaman vuoden taas soitellut pääasiassa klassista, viime keväästä saakka ihan opistossa. Soittovuosista huolimatta suoritettuna on vasta perusaste, joten isoa ykköstä (seuraava vaihe) on lähdetty kovasti työstämään.

Ei olisi muuten vinkkejä miten saisi näppäilykäden nimettömän hyvin mukaan klasaria tai folkihtavaa fingerstyleä soitellessa? Johtuen omasta alkuaikojen päähänpinttymästä opettelin näppäilemään lähinnä peukulla, etusormella ja keskisormella. Sitten alkoikin jo perinteinen plekukausi :rolleyes: Nyt olisi taas mielenkiintoa saada tuo nimetön kunnolla mukaan tuon ylä-E:n näppäilyyn, mutta jotenkin sen käyttö tuntuu vain niin luonnottomalta ja heikolta. Siispä treeniä lisää, mutta osaisitko kenties suositella suhteellisen helppoa klasarisävellystä, jossa tuo nimetön juurikin saisi kyytiä?

Ei olisi muuten vinkkejä *nips*

Nimetön usein jää vähälle huomiolle, koska sitä ei esim. asteikkojen soitossa juuri käytetä. Paras tapa treenata nimetöntä lienee soitella kappaleita, joissa sitä on yksinkertaisesti pakko käyttää, kuten nyt vaikka tämä Francisco Tarregan simppeli etydi: http://www.classicalguitartabs.org/francisco-tarrega/etude-in-e-minor.php

Pari huomiota tabista. Neljännen rivin toisessa tahdissa basso soitetaan siis vapaalla vitosella, ja yläkielille se puolibarré. Merkintä on tässä ristiriitainen. Seuraavan tahdin kolmas sointuote on alun perin sama kuin toinenkin, eli näin:

l--2-------3------5-------l
l----1-------1------3-----l
l------2-------2------4---l
l--0-----------------------l
l--------------------------l
l--------------------------l

Tempo suht rauhallinen, jotain 80. Tolla nimettömällähän oikeasti kuuluisi tässä hinkata apoyandoa, mutta näppää sä miten parhaalta tuntuu, kunhan pyrit tuomaan nimettömällä melodian esiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom