Kitaristit hoi!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
H0h0
Tilasin uuden 2:90 Simulclassin, tuli maanantaina ja etupaneelin kulma oli läjässä --> lähti tänään Helsinkiin UPS:än tutkittavaksi (mikä hauskaa, tilasin viime vuonna käytetyn samaisen vahvistimen ja sama kulma oli samalla tavalla läjässä)

Tänään tuli takas tarkastuksesta. Mitään raporttia ei tullut mukana, joten soitin UPS:än asiakaspalveluun. Ilmoittivat lähettäneensä sen lähettäjälle eikä pysty mulle kertomaan mitään.

Mikä tässä on nyt koomista, on se, että vahvistin tuli 4x pahemmassa kunnossa takaisin kuin lähtiessä täältä tutkittavaksi viime viikolla. Hyvä UPS :dance::hyvä:

Liitteet

• simuclass.webp
    simuclass.webp
    29,7 KB · Katsottu: 216
  • simulclass 2.webp
    simulclass 2.webp
    15,4 KB · Katsottu: 192
Pystyykö joku suosittelemaan huippusoundista vahvistin(+ efekti) settiä kun haluaa soittaa v70-luvun rock/blues painotteisella soundilla (tyyliin Jimmy Page, Gary Rossington jne.)
Kun soittelee kerrostalossa niin tärkeää olisi saada hyviä soundeja pienemmilläkin volyymeillä :)
Kepiksi aion hankkia Gibson Les Paulin tai ESP vastaavaan soittimen.

H0h0

Ei riitä et kitarassa tuli matkassa väärän kitaran aitoustodistus (samassa kansissa ohjekirja), lähetin sen takaisin ja tänään tuli oikea todistus mutta ilman ohjeita.

Tilasin myös sen Triaxiksen, se taas piti jotain ledileikkejä vaikka piti olla virheetön. Saatiin onneks korjattua.

Tilasin uuden 2:90 Simulclassin, tuli maanantaina ja etupaneelin kulma oli läjässä --> lähti tänään Helsinkiin UPS:än tutkittavaksi (mikä hauskaa, tilasin viime vuonna käytetyn samaisen vahvistimen ja sama kulma oli samalla tavalla läjässä)

Tilasin myöskin uuden 4x12" Rectifier Std. kaapin, tänään tuli vaan olikin 2x12"

SAAMARIN TAMPIOT!!! :curs:

Soitatko jossakin bändissä, kun kamat&kitara ovat jo tuota luokkaa? Kotisoittoharrastusta varten 4x12" skobekin tuntuu hieman yliampuvalta :D

Löysin tässä viime viikonloppuna yhen kitaran kylätoimikunnan tiloista ja saan sen kunnostaa niille ja ehkä ostaakkin sitten myöhemmin. Ei siinä muuta oo kun kaula viritappien kohalta halki ja kielet oli ihan solmussa. Pari kuvaa alkavasta projektista.

Veikkauksia onko toi itse tehty vai mitä, kun missään ei lue mitään valmistajasta, maali on ainakin uusittu eikä kukaan oikein muista mitään kitaran alkuperästä.

Liitteet

• 9.2007 056b.webp
    9.2007 056b.webp
    46,7 KB · Katsottu: 264
  • 9.2007 057b.webp
    9.2007 057b.webp
    54,6 KB · Katsottu: 240
  • 9.2007 058b.webp
    9.2007 058b.webp
    86 KB · Katsottu: 216
Kitaristi minäkin. En ole niinkään kamafixoitunut vaan enempikin itse arstisti.
10v. on vatkausta ja raakaa tykitystä takana, helvetin huonoja bändikokoonpanoja ja turhautumista.
Nykyisin kitara makaa nurkassa, toisinaan jotain tulee joskus nyplättyä kun olo on rauhallisempi.
Jos jostain joskus löytyisi kova kokoonpano niin vois pistää skenet mullin mallin jotta näkis onko sitä miksikään vai ei loppupeleissä.
Jos niin jos, jos ei niin ei sitten.

Soitatko jossakin bändissä, kun kamat&kitara ovat jo tuota luokkaa? Kotisoittoharrastusta varten 4x12" skobekin tuntuu hieman yliampuvalta :D

Jonnin verran tullut heitettyä keikkaa bändin kanssa, mutta paikkakunnan vaihdoksen jälkeen on uusi kokoonpano vielä auki.

Eli kotona viihdyttelen naapureita soitolla :) Pitää tutkailla lähiaikoina lehden risuosastoa. Soittovuosia takana 11

Pystyykö joku suosittelemaan huippusoundista vahvistin(+ efekti) settiä kun haluaa soittaa v70-luvun rock/blues painotteisella soundilla (tyyliin Jimmy Page, Gary Rossington jne.)
Kun soittelee kerrostalossa niin tärkeää olisi saada hyviä soundeja pienemmilläkin volyymeillä :)
Kepiksi aion hankkia Gibson Les Paulin tai ESP vastaavaan soittimen.

Halvemmasta hintaluokasta Peavey Classic 30 (suomenkielinen laitearvio) tai sitten Mesa Boogie Mark III combo käytettynä, vaikkapa tuosta. Toi Mark III on aivan törkeän hyväsoundinen vahvari, sillä taittuu jazzit, rockit kuin metallitkin. Ääntä molemmista lähtee tarvittaessa liikaakin kerrostaloon (varsinkin Mark III), mutta hyvät soundit saa pienilläkin voluumeilla.

Efekteistä hyväksi olen havainnut Tc Electronicit, G-major, G-Force tai jos ei välitä ostaa erikseen midipedaalia niin vasta markkinoille tullut G-system on myös asiallisen tuntoinen peli. Mm. Steve Vai käyttää jälkimmäistä. Hinta/laatusuhteeltaan toi G-major on kuitenkin paras, varsinkin jos tarvii vain reverbiä, delayta ynnä muita perusefektejä eikä ole tarvetta mm. 4 yhtäaikaiselle efektille, harmonizerille jne.

Olen ollut siinä uskossa ettei alle 500 eurolla irtoa uutta kunnon keppiä mistään. Ja että kaikki Epiphonet on paskoja. Olin väärässä, alle 400 eurolla kotiin kannettiin tuliuusi Epiphonen Firebird Studio, vintage sunburst ja oikein custom shopin limited versio. Parhautta silmälle, korvalle ja kädelle. Taistelee samassa kastissa 1500 euroa maksaneen Hss Stratoni kanssa. Pisteet tosin menee tulilinnulle kaulan skaalasta (lyhyempi), kapeampi satulasta enkä tarvitsi vibratallaa. Gibsonin versioon plussaa on nuo kunnon humbuckkerit, ei mitkään minipiipittäjät. Ja kaula on siihenkin verrattuna hitusen kaposempi.

Aijjai että tuo on kaunis kitara, aivan uskomaton. Pakko oli vetästä käärmeennahka buutsit jalkaan ja kitara kaulaan. Peilistä näkyi rokkenroll man. Sitten heräsin.

Virittimet on jotkin aika erikoiset, lukolliset mikä on vireen kannalta jees. Muutaman tunnin soittelun ja säätämisen jälkeen ei voi kuin hykerrellä. Kerranki sai halavalla hyvää. Nettikaupassa väri hiukan hämäsi, mutta onneksi se oli aito ja oikea sunburst.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Perkeleellisen kovaa tavaraa tuo Django-veto, mainiota mustalaismeininkiä. Myös delay-vääntö oli äärimmäisen hienon kuulosta, Bucketheadin Big Sur Moon-meiningit tuli ajoittain mieleen.

Ja tuo itse tehty Rhoads :kuola:

Tosi makean näköisiä keppejä olet tehnyt. Oletko panostanut tosissaan muuhunkin kuin ulkonäkööän? Tarkoitan sointiin, soitettavuuteen ym. Itelläki olisi haaveena värkkäillä itse unelmien kitara. Kun vain olisi tilat ja vehkeet missä alkaa reenaamaan puunhommia. Ensitöikseen olisi ehkä kuitenkin aikeena modata juuri ostamasta firebirdistä minibird. Runkoa hieman pienemmäksi jne.

Kiitoksia kommenteista.

Joo, ihan kunnon osista on jokainen kitara tehty. Hintaa taisi kertyä sellainen 350-450e per kitara. On originaalifloikkaa ja duncanin/dimarzion mikkiä jne.. Nyt ei tosin enää tuo sähkökitaran soittaminen eikä myöskään rakentaminen ole enää pariin vuoteen kiinnostanut. Akustiseen musiikkiin olen vain keskittynyt =)

Kiitoksia kommenteista.

Joo, ihan kunnon osista on jokainen kitara tehty. Hintaa taisi kertyä sellainen 350-450e per kitara. On originaalifloikkaa ja duncanin/dimarzion mikkiä jne.. Nyt ei tosin enää tuo sähkökitaran soittaminen eikä myöskään rakentaminen ole enää pariin vuoteen kiinnostanut. Akustiseen musiikkiin olen vain keskittynyt =)

No kylläpä halvalla pääsee jos on kykyjä ja vehkeitä. Kyselin Amfisoundilta kitaraani mittatilauskaulaa niin arvioivat hinnaksi noin 500-600 kun kaula tehdään viimesen päälle ja asennetaan. Huhhuh, tässä alkaa tosissaan harkita jos opettelisi tekemään kaiken itse.

Itseasiassa mulla on tarkat hinnatkin näköjään ylhäällä.

Sininen strato maksoi 470e. 2mikkiä kolmesta ostettu uutena.

Vihreä rg maksoi 420e. Mikit ja talla ostettu käytettynä.

:hyper: Christmas comes early :hyper:

Asiahan ei meikälle kuulu, mutta tuossa aikaisemmin lähettämässäsi kuvassa oli 7-kielinen, ja toi näyttäisi olevan 6 kielinen versio. Siis tätä olit tilaamassa etkä sitä 7-kielistä?

Meikällä on Ibanez myös. S540FM. Mutta tekisi mieli vaihtaa se pois. Siinä on kelluva talla eikä kampi ole ollut kiinni enää moneen vuoteen. Lukot tuottavat ihan turhaa päänvaivaa. Kiinteä talla seuraavaksi.

Asiahan ei meikälle kuulu, mutta tuossa aikaisemmin lähettämässäsi kuvassa oli 7-kielinen, ja toi näyttäisi olevan 6 kielinen versio. Siis tätä olit tilaamassa etkä sitä 7-kielistä?

7-kielistä ois joutunu odottamaan Ibanezilta 2-3kk, joten tilasin saman 6-kielisenä, sen kun sai suoraan hyllyltä.

Suositut

Back
Ylös Bottom