Kita- ja nielurisaleikkaus

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jäi sanomatta tossa aikasemmin että kyllä mullakin hoidettiin toi leikkaus diapam ja nukutustyylillä. Tuolla aikasemmin ehdotettiin säästämään leikkaus intin viimeisille viikkolle kun on paljon leirejä. Voi olla aika vaikeata sovittaa tota leikkauspäivää sinne kun toimenpide ei oo ihan sama kuin hammaslääkärissä käynti, vaatii sairastelua,tutkimista,sairastelua ja vielä lisää tutkimista ennenkuin leikkaukseen lähettävät.

Pirun kipeä ainakin mulla oli ja Diapamia ennen nukutusta annettiin. En kyllä tiedä miksi? Hyvät kipulääkkeet autto ja ei tosiaan mitään kiinteetä kannata syödä. Itellä kurkku tulehtu vielä jälkeenpäin ja laivalla 6 aikaan aamuyöstä rupes valumaan verta kurkusta eli viinaa ei kannata ainakaan juoda. Luulin että haava oli jo ummessa kun ei yhtään kipeäkään ollut mutta ei se sitten ollutkaan :down: eli kannattaa antaa haavan parantua ihan kunnolla ennen mitään kunnon ruokaa ja viinaa :hyper:

Joo meikäläinenkin varmaan menee tohon nielurisa leikkaukseen...Ei kyl oikee huvittas ku just päässä salilla vauhtiin. No kerran se vaan kirpasee... Sairaaloista en vaan tykkään yhtään :(

nukutuksessa multa ainakin leikeltiin joskus 7-8v sitte noi nielurisat.kyllä se saatanan kipee oli viikko pari leikkauksen jälkeen ja just kun ne alko paranee niin muutamana yönä tuli jälkivuotoa ja heräilin kun tyynyt ja peitot oli veressä ja eiku lasarettiin ommeltavaksi.mut sen jälkeen kummasti helpotti tuo angiina ja kurkkutulehduskierre nyt onkin sitten enää poskionteloiden operointi jossakin vaiheessa eessä.mut kaiken kaikkiaan kannattaa hoitaa ne risat vex tulehduksia keräämästä jos siihen on taipumusta.

no nyt lähti multaki helvettiin ne risat ja voi pojat, että kurkkuun sattuu! ei pysty nielemään, ja tästä johtuen suu on täynnä kuolaa, johon sekoittuu verta. sitten kun rupeaa nukkumaan, niin veristä kuolaa sekoittuu tyynyyn. oikein mukavaa. :kuola: särkylääkkeiden voimalla elelen tässä, ja ainut seikka, mikä lohduttaa on, että tämä saattaa olla joskus ohi.

Itselleni tehtiin sekä nielurisa- että kitarisaleikkaus samalla kertaa laserilla. Tosta on aikaa yli 13 vuotta, joten ei voi enää muistaa, riuduinko leikkauksen jälkeen tuskaisena sängyssä vai nautiskelinko jäätelöstä Tarzania katsoen. Hyvänä puolena oli, että pääsin eroon ärräviasta.

Vieläköhän noita laserleikkauksia tehdään?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä minulla ainakin oli kurkku vielä kahden viikon jälkeen sen verran kipee ettei kuumaa ruokaa pystynyt syömään...mut se paranemisaika meni ihan hyvin..vähän oli vuotoo ja vähän kipuja
Paljoa en kyllä niitä panacodeja yms syönyt kun tuntui ettei tarvitse..Juoda kannattaa muistaa kovasti sillä tuntuu et se kurkku on kuiva kokoajan!

Multakin joskus ihan pienenä skidinä leikattiin, ei se nyt sen kummempaa ollu jos nyt oikeen muistan. Vähän ehkä aristaa mutta onhan se subjektiivista.

WhiteExorcist sanoi:
Kyllä minulla ainakin oli kurkku vielä kahden viikon jälkeen sen verran kipee ettei kuumaa ruokaa pystynyt syömään...mut se paranemisaika meni ihan hyvin..vähän oli vuotoo ja vähän kipuja
Paljoa en kyllä niitä panacodeja yms syönyt kun tuntui ettei tarvitse..Juoda kannattaa muistaa kovasti sillä tuntuu et se kurkku on kuiva kokoajan!

Paskanmarjat, sattu niin helvetisti ettei voinu syödä muuta ku särkylääkettä ekat päivät.

Toivotan todella euforista paranemisaikaa panacodien ym. kolmiolääkkeiden seurassa :thumbs:

En tiiä kummat risat multa on leikattu, mutta se oli tyyliin joskus 4 tai 5 vuotiaana. Muistan et istuin siihen lääkärin pöydälle ja se käski haisteleen semmosta maskia, joka muuten haisi pahalle, ehkä bensalle tjsp, vaikee muistaa ku on niin kauan. Sit ku lopetin sen haistelun nii se sano et valmista. Ihmettelin et missä ihmeen välissä se leikkas? Missään ei tuntunut eikä sattunu lainkaan ja luulin ettei mua leikattu ollenkaan. Sit ilmeisesti mentiin syömään jätskiä tjsp, ite en muista sit siitä eteenpäin oikein mitään. En ainakaan muista et ois ollu yhtään kipee jälkeenpäin.

Multa leikattiin pari vuotta sitten kitarisa.. ihan nukutuksella hoidettiin. Eikä kurkku ees pahemmin ollu kipee leikkauksen jälkeen.. pari päivää Panadolia nestemäisenä ja se siinä.. ja pari pakkaa jädeä :D

Täytyy nostaa hattua eräälle nimeltämainitsemattomalle naispuoliselle alikessulle meidän jaoksessamme, joka kävi nielurisaleikkauksessa ja oli jo kolme päivää myöhemmin mukana 9 päivän leirillä. Jutuista päätellen oli aika h**vetin kipeä kurkku mutta eukossa onkin munaa selvästi enemmän kuin keskiverto nöösikessussa.

Taitaa olla aika yksilöllistä noi jälkiseuraukset. Itsellä oli kyllä semmoset tuskat etten toisiaankaan mihinkään leireille olis voinut mennä jos olisin intissä silloin ollut, enkä ihan täys :david: sentään ole. Sitä veristä kuolaa on kiva tosiaan sylkeä ja herätä yöllä kun meinaa tukehtua, jos pystyy edes nukkumaan.

Pahin yleinen jomotus meni mulla ohi n. viikossa, mutta sen jälkeen iski kaamea kipu aina niellessä. Se säteili aina korviin ja sattu niihin enemmän kuin kurkkuun missään vaiheessa.

Penskana nuo minultakin tosiaan leikattiin. Voi sitä jätskin määrää :kuola:
Paskinta oli, kun vanhemmat eivät enää uskoneet, että kurkku oli helvetin kipeä ja luulivat minun vain teeskentelevän jäätelön toivossa. Siinä ne sitten pistivät minut syömään kuumaa makaroonilaatikkoa!! Sattui niin paljon, että ei ole tottakaan :itku:
Onko kenelläkään muuten aivan leikkauksen jälkeen tullut eräänlainen pallo suuhun, kun on jotain yrittänyt sanoa? Siis AIVAN seuraavana päivänä leikkauksen jälkeen. On vain mietittyttänyt tämä asia minua monet vuodet ja olisi kiva tietää olenko nähnyt unta vai muistanko sittenkin oikein..

Leelucky sanoi:
Missään nimessä en suosittele kiinteän ruoan syömistä ennenkuin nielu on kunnolla parantunut. itse tuon virheen tein ( söin lihapullia ja perunaa ) nielusta alkoi tihkua verta ja vuoto ei loppunut ennenkuin haava ensiavussa poltettiin umpeen. Verta oli vuotanut jo ihan mukava määrä mahalaukkuun ja olin todella huonovointinen.

Mulla on kuollut täti kitarisaleikkauksen jälkeiseen verenvuotoon. Olkaa siis varovaisia.

Dragon sanoi:
Mulla on kuollut täti kitarisaleikkauksen jälkeiseen verenvuotoon. Olkaa siis varovaisia.

no tuo pistää jo tosissaan miettimään, mitä suuhuni tungen.
ei ole aamulla mukava herätä ja kaivella sormilla verimöhnäkuolaa pois turvasta. jos tuota parin viikon päästä pääsisi salille. viimeksi oon siellä ollu 19.12.2003. liekköhän tulokset pudonnu? :david:

pitänee ryömiä lääkekaapille..

Suositut

Back
Ylös Bottom