KISOIHIN!! Vinkkejä nopee!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tonika
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Perjantaina voimanostoskabat ja ekat mulla, joten äkkiä neuvoja tietäviltä ja KISOISSA KÄYNEILTÄ!!

Millaset lämmittelyt: Kyykky;pena;mave????

Lähtöpainot: Kyykky:190
Penkki :150
Mave :240

Tänään kokeilussa kyykytrikoot ja penkkipaidat, joten alotukset taitaa viel nousta!!

???????????????????????????????????????????????????????

Eipä siinä alotukset sellasiks ,että saa tehtyä vaikka kolmosen sillä painolla.

kyykyssä: tuomarin merkit. Lähtee komennosta ja laittaa telineeseen komennosta. muistaa käydä riittävän syvässä.;)

penkissä: muistaa lähtökomennuksen, riittävän pysäytyksen ja telineeseen komennon. Ei apina otetta. kantapäät maassa ja perse penkissä.

vedossa: Muistaa laskea painot maahan eikä pudottaa.

Thank ya!

Mites muuten suoritusten yhtäjaksoisuus..eli jos veto on hyytymässä polviin, mut jollai ilveellä se tuleekin kiukulla loppuasentoon?? Onko suoritus hylätty, jos se ei tapahdu täysin yhtäjaksoisesti?

Originally posted by tonika
Thank ya!

Mites muuten suoritusten yhtäjaksoisuus..eli jos veto on hyytymässä polviin, mut jollai ilveellä se tuleekin kiukulla loppuasentoon?? Onko suoritus hylätty, jos se ei tapahdu täysin yhtäjaksoisesti?

Jos nostosuoritus kyykyssä, penkissä tai vedossa pysähtyy, niin silloin nosto on hylätty. Hitaasti se saa tulla, mutta ei pysähtyä/laskea alaspäin enää.

Originally posted by tonika
Perjantaina voimanostoskabat ja ekat mulla, joten äkkiä neuvoja tietäviltä ja KISOISSA KÄYNEILTÄ!!

Millaset lämmittelyt: Kyykky;pena;mave????

Lähtöpainot: Kyykky:190
Penkki :150
Mave :240

Tänään kokeilussa kyykytrikoot ja penkkipaidat, joten alotukset taitaa viel nousta!!

???????????????????????????????????????????????????????

Ekoissa kisoissa kannattaa ottaa aina alotukset varmaan päälle, että saa edes yhteistuloksen ja pääsee kokeilemaan kaikki nostomuodot läpi. Ekoissa kisoissa aina sattuu unohtamaan helposti niitä merkkejä jne.

Originally posted by Raven
Ei tartte olla koko kantapäätä maassa vaan käsittääkseni säännöt muuttuivat niin, että jalka voi olla myös kallellaan.

Kantapäistä:
http://www.suomenvoimanostoliitto.fi/Jalkojen asento penkkipunnerruksen aikana.doc

"Sääntö kun oli, että kengänpohjan on oltava koko alaltaan tasaisesti kosketuksessa lavan pintaan. Sääntömuutoksen tarkoitus siis oli se, että nostoa ei hylätä sen takia, jos joku osa kengänpohjasta on muutaman millin irti lavan pinnasta. "

Että ei pieni jalan kallistuminen enää haittaa mitään, mutta ei nyt hirveetä break danceä varmaan kannata silti vetää :p

Jos nostosuoritus kyykyssä, penkissä tai vedossa pysähtyy, niin silloin nosto on hylätty. Hitaasti se saa tulla, mutta ei pysähtyä/laskea alaspäin enää.

Pysähtyä saa , mutta ei liikkua alaspäin(nostovaiheessa tietty).

Originally posted by Fullpower
Eipä siinä alotukset sellasiks ,että saa tehtyä vaikka kolmosen sillä painolla.

Kolmosen? Tietystihän tähänkin vaikuttaa hermotukset , mutta aika kevyeltä painolta kuulostaa , jos aloitus on kolmosrauta..

Mielestäni hyvä aloituspaino löytyy siitä 90-95% vanhasta maksimista(kisassa sitten uudet:D). Tietystihän kunnon mukaan mennään.

Originally posted by Kraftwerk n

Kai tämä sitten riippuu tuomarista, mutta kyllä mulle on näytetty punaista, jos nosto on pysähtynyt. Ja katsomon puolelta nähtynä on muillekin hylätty nosto samasta syystä. En edes muista nähneeni nostoa, jossa pysähtyminen olisi hyväksytty..
Toisaalta, siitähän voi sitten kiistellä liikkuuko se vähän alaspäin vai onko se tosiaan täysin paikallaan. :)

Tuomarit ne päättää ja on hylätty jos on, sit vain uuteen yritykseen..

Tonika:

Jos tulee hylätty nosto, niin kannattaa mennä kysymään missä oli vika..

Tulkintakysymyshän toi aika pitkälti on. Mun mielestä nosto voi pysähtyä, kunhan se ei selvästi laske alaspäin.
Iteltäni hyväksyttiin kerran penassa nosto, joka putos n. 1cm:n alaspäin kesken noston... Huomasin sen videolta jälkeenpäin kattottuani.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Kraftwerk n

Kolmosen? Tietystihän tähänkin vaikuttaa hermotukset , mutta aika kevyeltä painolta kuulostaa , jos aloitus on kolmosrauta..

Mielestäni hyvä aloituspaino löytyy siitä 90-95% vanhasta maksimista(kisassa sitten uudet:D). Tietystihän kunnon mukaan mennään.

Jeeps kuka mitenkin. mutta minä näin. oonpahan ainakin tuloksen saanut joka kerta. ja olen pitänyt lämmittely nostona ekaa nostoa. Ainahan sitä voi korottaa mielensä mukaan ,mutta pääasia ,että saa tuloksen. Ellei sitten ajattele ,että tuloksen on oltava ennätys. Ja itse en tiedä kuntoani oikeastaan ikinä ennen kisoja.

Originally posted by fullpower
Jeeps kuka mitenkin. mutta minä näin. oonpahan ainakin tuloksen saanut joka kerta. ja olen pitänyt lämmittely nostona ekaa nostoa. Ainahan sitä voi korottaa mielensä mukaan ,mutta pääasia ,että saa tuloksen. Ellei sitten ajattele ,että tuloksen on oltava ennätys. Ja itse en tiedä kuntoani oikeastaan ikinä ennen kisoja.

Ok. Kukin tavallaan. Voihan asiaan tietenkin vaikuttaa sekin että itse ainakin yleensä testaan aloituspainot noin kaksi viikkoa ennen kisaa. Siinä näkee hieman kuntoakin.

Kai tämä sitten riippuu tuomarista, mutta kyllä mulle on näytetty punaista, jos nosto on pysähtynyt. Ja katsomon puolelta nähtynä on muillekin hylätty nosto samasta syystä. En edes muista nähneeni nostoa, jossa pysähtyminen olisi hyväksytty..
Toisaalta, siitähän voi sitten kiistellä liikkuuko se vähän alaspäin vai onko se tosiaan täysin paikallaan. :)

Tuomarit ne päättää ja on hylätty jos on, sit vain uuteen yritykseen..

Tonika:

Jos tulee hylätty nosto, niin kannattaa mennä kysymään missä oli vika..

Sm-kisoissa on ainakin ollu sellanen linja, että jos pysähtyy hylätään. Muuten olen nähnyt ja päässyt itsekin läpi pysähtyneellä nostolla...

Originally posted by fullpower
Ainahan sitä voi korottaa mielensä mukaan ,mutta pääasia ,että saa tuloksen. Ellei sitten ajattele ,että tuloksen on oltava ennätys. Ja itse en tiedä kuntoani oikeastaan ikinä ennen kisoja.

Täällä samoin. Joka kerta on lähetty suht pystymettästä liikenteeseen. Valkun vääntämä ohjelma on sellanen, että siinä ei maksimeja haeskella/kokeilla ennen kisoja. Alotuspainosta sen sit huomaa mikä on kondis.
Teoreettisesti mun tuloshaarukka(kunto) Sm-kisoihin on jotain 650-690 tällä hetkel.
Näit on aina hauska pohtia laskimen kanssa:D

Originally posted by KyntöSika
Täällä samoin. Joka kerta on lähetty suht pystymettästä liikenteeseen. Valkun vääntämä ohjelma on sellanen, että siinä ei maksimeja haeskella/kokeilla ennen kisoja. Alotuspainosta sen sit huomaa mikä on kondis.
Teoreettisesti mun tuloshaarukka(kunto) Sm-kisoihin on jotain 650-690 tällä hetkel.
Näit on aina hauska pohtia laskimen kanssa:D

Aivan korottelihan hyttinenkin kyykyssä aikoinaan 20kg/per nosto. ja ei kuulemma treeneissä menny kyykyssä oikein ikinä yli 300kg ja silti tais kyykätä 360kg ,mutta kuitenkin kuka mitenkin parhaaksi näkee ,mutta onhan se aina mukavampi saada edes huono tulos kun jäädä ilman tulosta.

Tuani.ekaks helppo rauta,sit varma rauta ja kolmanneks riski rauta.helppo muistaa ja pätee joka nostomuotoon.
taitaa olla kyseessä sinivuokkojen sm-kisat...?

;)

Originally posted by tumppiko
Tuani.ekaks helppo rauta,sit varma rauta ja kolmanneks riski rauta.helppo muistaa ja pätee joka nostomuotoon.
taitaa olla kyseessä sinivuokkojen sm-kisat...?

;)

Juurikin ne!!!!;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom