Kisoihin treenaaminen

Oon pohtinut, että voisin aloittaa kisoihin treenaamisen n. 2-3 vuoden päähän.
Rasvaa löytyy ja mietin, onko järkevä aluksi karistaa rasvat pois ja sitten aloittaa kunnon sali vai toisin päin, vaiko salin ohella tiputtaa myöskin rasvaa?

Ja vielä sellainen, että onko minkäänlaisia mahdollisuuksia treenata kisoihin ilman valmentajaa? Treenikavereita kyllä löytyy.

Entäpä millaista treeniä pitäisi nyt aluksi, ja kuinka muuttaa kisoja kohden?

Nainen siis olen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Teet mitä teet niin aina #väärätmetodit ja jos satut kasvamaan isoksi niin sitten #steroidi

edit: oho olit nainen mutta samat silti pätee :D

Oon pohtinut, että voisin aloittaa kisoihin treenaamisen n. 2-3 vuoden päähän.
Rasvaa löytyy ja mietin, onko järkevä aluksi karistaa rasvat pois ja sitten aloittaa kunnon sali vai toisin päin, vaiko salin ohella tiputtaa myöskin rasvaa?

Ja vielä sellainen, että onko minkäänlaisia mahdollisuuksia treenata kisoihin ilman valmentajaa? Treenikavereita kyllä löytyy.

Entäpä millaista treeniä pitäisi nyt aluksi, ja kuinka muuttaa kisoja kohden?

Nainen siis olen.

Taitaa olla väärällä alueella tämä posti.. Toki voi salilla rasvaakin polttaa, muttta lihasta ei sitten samalla yhtään kasvatellakkaan, paitsi jos

#steroidi

Vaikutat olevan sen verran untuvikko tässä aiheessa, että mitä tahansa teetkin, suosittelen ostamaan ja lukemaan tämän teoksen ajatuksella läpi:
Amazon product ASIN B0169DQ61SView: http://www.amazon.com/Metabolic-Damage-Dangers-Dieting-Metabolism-ebook/dp/B0169DQ61S/

Bodylajeissa kilpaileminen voi nimittäin pahimmillaan olla terveydelle aika haitallista hommaa natikkana, ja riskit ovat suuret siinä kohtaa kun asioista hyvin vähän tietävä nainen lähtee tarpomaan kisoja kohti. Edes tunnetun valmentajan hommaaminen ei ole mikään tae siitä, että asioita ei tehdä terveydelle haitallisella tavalla. Kaikkein paras vakuutus oman terveyden kannalta on hankkia perustietämys näistä asioista ja sen jälkeen arvioida esim. valmentajakandidaatin metodien terveellisyyttä ja järkevyyttä.

Ensimmäisenä siis oman terveyden suojeleminen ajatustasolla kuntoon, ennen kuin lähtee tekemään mitään kisoihin konkreettisemmin tähtäävää.

Sitten kun tuosta asiasta on esim. linkkaamani teos opiskeltu, voi lähteä tekemään päätöksiä kisatavoitteiden suhteen. Toki aika oleellista on lajivalinta: bikini fitness, body fitness, vaparifitness, women's physique? Lisää infoa lajeista löytyy mm. IFBB Finlandin sivuilta: http://www.ifbb.fi/

JÄRKEVÄN valmentajan hommaaminen on useimmille ehdottomasti suositeltavaa, ellei sitten ole todella rautainen osaaminen ja kokemus treenistä, ravinnosta, lavaesiintymisestä, kisaväreistä, jne. Mutta tässä on todella tärkeää löytää nimenomaan valmentaja joka ei vain kohtele valmennettaviaan jonkinlaisina koekaniinin ja näännytettävän juoksukoiran välimuotona, vaan ajattelee asiakkaansa terveyttä jopa enemmän kuin sitä kisakuntoa. Näitä kyllä löytyy kunhan osaa ajatella omillakin aivoilla, ja arvioi valmentajien metodeja eikä pelkästään puheita.

Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen askel kohti kisoja on se että treenaatko niitä kisoja varten vai halusta itse kehittyä. Kisoja varten treenaajia on tullut paljon vastaan ja lopputulos harvoin on ollut hyvä kun väkisten on menty kisoja kohti.

Toinen vaihe on valmentajan hankkiminen. Valmentaja kattoo mikä on tilanne alussa ja mitenkä mennä eteenpäin. Suomessa ei ole montaa valmentajaa jonka kelkkaan ite lähtisin. Nämä seiskan ja ilta-lehden sivuilla keikistelijät eivät todellakaan ole niitä kenenkä valmennukseen kannata lähteä. Näillä julkiksilla on keskittyminen jossain ihan muualla kun valmentamisessa.

Sitten kun valmentajan kanssa saatu homma alkuun niin se kisapäivän päättäminen ei ole ensimmäinen asia mikä tehdään. Kyllä sitten alkaa kova treeni ja katotaan koska olisi valmista kisamiseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom