Kisakuntoon... penkkarit odottaa!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carhart
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
undefinedApua tarvittaisiin. Tarkoituksena olis lähteä vuoden sisään penkkikisoihin, tosin näin ensi alkuun ihan paikallisella tasolla. Sarja olis todennäköisesti jotain 80kg:n painoluokassa. Voimapuolen harjoittelu on aika hyvin hanskassa, mutta tekniikka kaipaa hiomista. Minkälaisilla oteleveyksillä olette yleensä ottaneet penkillä ykkösiä? Toinen pointti olis että minkälaisia apuliikkeitä olette käyttäneet harjoittelussa? Kaikki tieto kelpaa ja jos jollain on hyviä kokemuksia jostain tietystä harjoitteluohjelmasta, niin ei muuta kuin kirjoitteleen. Väärää tietoa ei olekaan.. kokemus ratkaisee! Myös kokemukset penkkipaidoista ja vöistä kiinnostavat. :whip:

ykkösiä tulee otettua monella eri oteleveydellä. kapealla (etusormet sileällä), mediumilla (semmonen "keskiote") ja leveällä (etusormet merkeissä) otteella otan ykkösiä aina silloin tällöin.

pää- ja apuliikkeitä otan vaihtelevasti kun reenaan wsb tyylillä. penkin pääliikkeinä mulla on penkki eri oteleveyksillä, lankkupenkit, pinnapenkit, lattiapenkki ja hangbarnostot edellä mainituista. tuntuman mukaan apuliikkeinä dippi, lattiapena käsipainoilla, jm` s ja tate`s press, penkki vastaotteella sekä ranskis ynnä muut ojentaja liikkeet.

paitana mulla on fury+. ei ehkä paras valinta ekaksi paidaksi, koska aluksi hieman hankala nostaa ja saattaa vaatia aika paljon romua jotta saa tangon rintaan. fury+:lla saa kyllä pienemmänkin painon rintaan kun paidan "nostaa" hieman ylemmäksi, mutta nostaminen on sitten aivan ääretöntä tuskaa. taas jos fury+ kiristetään kunnolla niin romua saa olla 30 kiloa enemmän jotta se tulee rintaan.

Carhart sanoi:
...Voimapuolen harjoittelu on aika hyvin hanskassa, mutta tekniikka kaipaa hiomista. Minkälaisilla oteleveyksillä olette yleensä ottaneet penkillä ykkösiä? Toinen pointti olis että minkälaisia apuliikkeitä olette käyttäneet harjoittelussa? Kaikki tieto kelpaa ja jos jollain on hyviä kokemuksia jostain tietystä harjoitteluohjelmasta, niin ei muuta kuin kirjoitteleen. Väärää tietoa ei olekaan.. kokemus ratkaisee! Myös kokemukset penkkipaidoista ja vöistä kiinnostavat. :whip:
En halua lannistaa tämän foorumin käyttöä tiedon levityskanavana, mutta penkkipunnerrus taitaa kyllä olla enempi taito kun tieto! Uskon että parhaimman avun saat tekniikkaasi omalta saliltasi. Näin netin välityksellä sanoisin että on mahdotonta neuvoa ketään nostoissa.

Itse nostan paidalla ja vyöllä. Kokemukset sekä inzerin että titanin paidoista ovat hyviä, vaikkakin titan auttaa ehkä kilon tai kaks enemmän omalla kohdallani. Titanin paidan kanssa käytän tasaleveää nostovyötä ja tuntuu että se hiukan häiritsee asentoa. Kapeasta "penkkivyöstä" ei ole kokemuksia. Ykkösten oteleveys on mulla keskari merkillä ilman paitaa (tosin harvoin teen raskasta ykköstä ilman paitaa) ja etusormi merkillä paidan kanssa.

Ei muuta kun tsemppiä ja kovaa treeniä niin kyllä lähtee!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom