Kisa-asut

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fitjoppe
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
20.3.2003
Viestejä
13
Juu heippa vaan.
En tiennyt mihin kohtaan laittaisin kyselyä kisa-asuistanne, joten liikuttele sinne mihin tuntuu kuuluvan.
Kuitenkin kyselisin bodyfitness puolelle uikkarista. Edellisissä kisoissa uikkari oli totaali epäonnistunut huonon värin takia, mutta jos vaikka viisastuneena tällä kertaa saisi fiksumman puvun. Kenellä teetätte pukunne, olisiko ketään jota voisi suositella?
Tsemppiä!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vinkkinä voisin heittää Marjo Krishin kotisivuilta löytyneen linkin hänen ompelijalleen! En uskalla laittaa tähän sitä suoraa osoitetta, koska en ole varma onko se kiellettyä mainostamista.

Mielestäni Marjon kisa-asut ovat olleet erittäin hyvännäköisiä, joten kannattaa kysyä sieltä! Yristys valmistaa kilpatanssiasuja naisille, junioreille ja lapsille. Kilpatanssiasujen suunnittelun ja valmistuksen lisäksi yrityksen toimenkuvaan kuuluu myös muu monipuolinen ompelupalvelu. Tässä joitakin esimerkkejä:

* Miesten latinalaisasuja
* Fitness kilpailuasut
* Esiintymisasut tanssiryhmille
* Ompelupalvelua mainostoimistoille
* Sisustusompelua
* Korjausompelua vaatetusliikkeille
* Iltapukuja, vanhojenpäivien pukuja ym.
 
Ajattelin kertoa kanssa yhden valmistajan jos jollakin vielä bikinien tekijä hakusessa...


Tampereelta löytyy sellainen kuin Stella Speio joka valmistaa kilpailu-,esiintymis-ja treeniasuja tanssijoille,luistelijoille,voimistelijoille ja fitness-urheilijoille.(tekee siis bikineitäkin)
Heiltä löytyy kankaita,strasseja ym.
 
kirsikka69 sanoi:
Ajattelin kertoa kanssa yhden valmistajan jos jollakin vielä bikinien tekijä hakusessa...


Tampereelta löytyy sellainen kuin Stella Speio joka valmistaa kilpailu-,esiintymis-ja treeniasuja tanssijoille,luistelijoille,voimistelijoille ja fitness-urheilijoille.(tekee siis bikineitäkin)
Heiltä löytyy kankaita,strasseja ym.

Tekeekö tämä firma bikinejä kehonrakennuskilpailijoille?
 
maki sanoi:
Tekeekö tämä firma bikinejä kehonrakennuskilpailijoille?

Enpä tiedä kyseisestä firmasta, mutta järjellä ajateltuna bikinit ovat edelleenkin bikinit. Päinvastoin luulisin, että kehiskilpailijan bikinit ovat jopa helpommat tehdä, koska yläosaan ei tarvitse ommella kaaritukia, push-up täytteitä, eikä myöskään yleisemmin strasseja. Ompelija pääsee huomattavasti helpommalla eli eiköhän ne tee biksuja myös kehiskisaajillekin :thumbs:
 
kyllä ko. firma tekee myös kehiskilp. biksuja. niin naisille kuin miehillekin.
Paljon erilaisia kankaita (ja värejä).
lisää tietoa löytyy firman sivuilta.
Ei muuta ku googleen haku... ;)
 
onko tietoa mihin hintaan sieltä fitness bikinit irtoaisi?Kysyin fragola nimisestä paikasta tampereella että paljonko kustantaa bikinit ja kokopuku ilman strasseja ym. helyjä ja hinta oli 50e per puku. Mun valmentaja teettää omat pukunsa piruetissa ja siel on samaa hintaluokkaa...
 
Hintahan riippuu vähän tuosta kankaastakin... maksoin muistaakseni omista viime vuonna(bikinit+uimapuku+strassit ja kristallit ja housuihin silikoninauhat)
n. 260euroa. aluks tuntu kovalta,mut sit mietin...et aikaisempien biksujen helyihin meni ainakin 60euroa ja sit jouduin ne ite hirvees stressis viel ompeleen/liimaan(ei sovi mulle..) +sit bikinien ja uimapuvun hinnat .50-60 euroa(piruetis)/jutzka. Et kyl vähän tulee kalliimmaksi mut jälki on hyvää ja neuvovat kyl minkä pystyvät. Tekevät hyvää työtä ja juuri sellaiset kun haluat. antavat oman näkemyksensä mut kuuntelee kyl asiakasta. Käy sivuilla stellaspeio.fi tai com en muista.. :nolo: siel on kuvia niiden töistä ym.
Ite juuri kävin laittamas uudet systeemit tilaukseen. ;)
 
Hello!

Nyt tarvittaisiin pikaista apua!! Olin ensin suunnitellut teettää uikkarin kevään 05 body fitness kisoihin, mutta päätin nyt sittenkin viime tingassa ostaa tai vuokrata käytetyn. KAIKKI kenellä olisi vanha uikkari kaapin pohjalla tyhjän panttina niin ottakaa yhteyttä mahd pian. Ta jos joku tietää mistä saisi käytettyjä asuja. Asun itse Helsingissä, että mielellään pääkaupunkiseudulta.

Terveisin Mimi eli B.B.

Kiitos jo valmiiksi avusta!!!
 
Täytyypä avata tämä keskustelu uudelleen, koska joillekinhan kisa-asujen hankkiminen alkaa olla taas ajankohtaista heti vuodenvaihteen jälkeen. Itse maksoin varausmaksun StellaSpeiolle, ja ajattelin tosiaan teettää asuni heillä... Olisi kuitenkin kiva kuulla muiden kommentteja koskien kyseisen ompelimon asuja. Osaavatko hommansa?

Ainakaan heidän kotisivuillaan olevat esimerkkiasut eivät ole kovinkaan kummosia.:jahas:
 
Stella Speiosta en tiedä... mutta onkos täällä tyttöjä jotka on tilanneet asunsa Alexia Tanssipuvusra, siis samalta jolla Marjo Krishi pukunsa teettää? Olisin kiitollinen jos saisin vaikka maililla kuvia asuista, mikäli ei haluta palstalle kirjottaa kuka niitä on pitänyt päällään. Itse en halua kaarituellista, tavallisia rintaliivimallista yläosaa. Kolmioita ei vaan Suomen lavoilla liiaksi näe, ehkä siksi epäröin. Kumma kyllä, itse Alexian omistaja lähetti mulle vaan maililla vastauksen "Olen tehnyt parillekymmenelle kilpailijalle asut joten en ala niitä tässä luettelemaan." Eikö referenssejä yleensä voi pyytää mistä hyvänsä palveluista?

Olen vielä kahden vaiheilla ostanko asuni täältä USA:sta vai teetänkö ne Suomessa. Hinnat ilmeisesti tulisi olemaan suunnilleen samat, täällä ehkä jopa halvemmat ja samalla rahalla saisin todennäköisesti enemmän koristeita asuihin. Minusta amerikkalaisten kisapuvut on yleisesti paljon nätimpiä kuin suomalaisten. Istuvat paremmin, koristelut on kauniimmat jne. Kumma kyllä, suurin osa tytöistä ei koskaan edes näe ompelijaansa. He osaavat siis ommella sopivan puvun mittojen, kuvien, painon/rasvaprosentin perusteella. Toki pukua saa sovittaa välissä (tulee postilla kotiin), mutta ompelijaa ei tarvitse välttämättä tavata. Aika jännä juttu. Eka vähän pelkäsin tuota, mutta nyt olen jutellut niin monelle kisaajalle että ehkä sittenkin uskaltautuisin tekemään saman.

Jos joku on kiinnostunut muuten tilaamaan yhtä aikaa pukunsa USA:sta, niin pistäkööt mulle privaa tai mailia osoitteeseen faidra6@hotmail.com.
 
Faidra

laitoin sulle meiliin kuvia.

Sen verran jos alexian toiminnasta voi sanoa, että Aira osaa asiansa, on tehnyt jo sen verran monelle kilpailijalle pukuja ja seurannut lajia että osaa jo vähän esim. uikkarissa sanoa mikä sopii ja mikä ei.
Lisäksi pukua saa sovittaa ja kehittää kuinka monta kertaa tahansa.
Itse otin printtejä esim Davana Medinan puvuista jonka perusteella lähdettiin molempia asuja kehittämään.
 
Tässäpä mimmeille pohdittavaa, lainattu uusimmasta Hard Fitness E-magazinesta:

The Search for the Perfect Suit
by Jane Awad

So many competitors each year spend hours on end searching for that perfect suit that is going to wow the judges when they present themselves on stage. At first glance all the women on stage appear to have similar bodies, but as you look closer in the comparison rounds the differences become apparent. Some might think a suit is a suit is a suit no matter who is in it. For those that feel this way there are many places that you can locate used suits for great prices. I am all for finding a bargain in this high priced competition suit market but if the suit is not cut for your body type, it can make all the difference between being in the top five and winning the show.

Let me point of the obvious. First, there is a standard suit that the judges are looking for onstage. It is a basic triangle or under wire top with v-tapered bottoms that crosses on the lower back. How elaborate and detailed you go with the crystals on your suit is totally up to you, and of course, how much you are willing to spend. For all of you suit innovators out there this market is closed. Unfortunately a totally different suit acts like a distracter and can work against you. I would name a few names of people that have done this in the past but why open that can of worms; lets just stick to the basics here. Right Val??? Who loves ya babe?

Now that the 2005 Season is over for the year we can all forget about our suits right? Wrong. This is the time when you should be putting your orders in or searching for that perfect used suit that you just can’t live without. Like the One Jane Awad had on at the Olympia designed by Crystal Corner www.cryscorner.com.

Even though we have eaten our way back to our off season weight single handedly in a mere 7 days does not mean we can not be preparing for next season. Lets be real here, there are only so many good suit designers out there for the thousands of crystal craving figure competitors.

Here are some of the things that I have learned to look for when searching for a suit. Choose a color that looks good with your hair and skin tone. Even though we all have competition color on we all grab color differently. So choose your colors wisely. I really like the color light purple but not on my competition suit. You don't want to look washed out on stage. Again, I have learned from my own mistakes. Ask to see color swatches and choose your colors for yourself. Some designers have been known to choose the colors for you. If this is not your style than don't use that designer. A lesson I learned the hard way.

Secondly, have the suit designer send the suit to you to try on before the stones are set. All material fits differently once it is cut. Some material fits tighter than other material and you don't want to have your suit stoned before it is cut exactly right. This might cost you a few dollars to have it shipped to you but in the end it is worth it to have a suit that fits like a glove. I would suggest doing this each time you have a suit made. Our bodies can go through different changes during different times of the year. Personally I have had an 8 lb. weight fluctuation this season from show to show.

Last but not least try to find a designer that is willing to make a suit for you according to your body type. All bodies are not created the same so why should we all have to fit into the same pattern. Having a working relationship with your designer is really important. Lets face it we are all easier to deal with in the off-season, so what better time to prepare for next years suits.

DSC_2782.jpg


DSC_1925.jpg


Samalla voisi ehkä virittää hiukan keskustelua noista asuista yleisesti. Millainen asu miellyttää teidän silmää eniten? Kaarituellinen vai kolmiobikini? Narut takaa ristiin alaselän päältä vai yläselän päältä? Korkealle ylös nouseva alaosa, v-malli, matalavyötäröinen? Sivulta syvään uurrettu yksiosainen uimapuku vai peittävämpi malli?

Miten ylipäätään valitsette pukujen värit? Entäs kankaat? Teettekö itse vai ompelutatteko jollain muulla? Tykkäättekö, että asuissa saa olla paljon koristeluja vai onko pelkistetty parempi? Paljonko olette valmiita sijoittamaan asuihin?

Kiinnostaa muidenkin ajatukset, varsinkin kun irkissä Pakkiksen kanavalla juteltiin tyttöjen kanssa tästä. Olenkohan muka Viivin lisäksi ainoa, joka tykkää kolmiobikineistä enemmän kuin tavallisista? Minusta asussa saa olla kunnolla sitä blingblingiä, ts. niin paljon kuin mihin rahat riittää. :lol2: Musta on tainnut muutenkin tulla kunnon harakka kun kaikki kristallijutut niin kiinnostaa, hehe.

Koitetaas virittää vähän keskustelua kisa-asioista, ok? :)
 
Noi kisa-asu asíat on vähän kaks piippusia juttuja ku esim. mun silmää miellyttää eniten kolmioyläosa, alaselän päältä ristiin ja mahd. korkeeelle nouseva alaosa.. mut se onkii toinen juttu minkälaiset asut mulle sopii. En esim. ikinä pystyis pitämää kisa-asuna kolmioyläosaa ilman kaaritukia ku vaikka mulla on "tarpeeks" isot rinnat niihin ni rintojen ryhdikkyys ilman kaaritukia onkii jo ihan eri juttu. Itse asiassa en taida tietää ketään kenen luonnolliset rinnat on samalla tarpeeks suuret ja tarpeeks ryhdikkäät kolmioyläosaan, ettei esim. sivuasennon ryhdikkyys kärsisi. Silikonirinnoille kolmioyläosat sopii loistavasti.
Uikkarinkii sivumallin sopivuus on tosi yksilöllistä. Sitä ei nää muuten ku kokeilemalla ja esim. valokuvia ottamalla.
Uikkarin värin valitseminen on kans aika hankalaa hommaa mut tummat värit on yleensä "varmempia" valintoja. Jos oma kropan malli ei oo täydellinen ni vaaleessa asussa saattaa näyttää viel todellisuuttakii huonommalta.
Kankaita kannattaa ostaa kaupasta aina ku törmää sellasee kankaasee mitä vois kuvitella joskus käyttäväsä kisa-asuissa, joustavaa ja tukevaa kangasta on tietty helpompi työstää.
Ite oon kisa-asut väsäilly ja en usko et ompelija olis tehny sen parempia, monesti vast lavalla huomaa mitä olis pitäny tehdä toisin...
Lakaniemi on sanonnu ekan kierroksen biksoista: "Koristeita saa olla mut asu ei saa olla mikään 'joulukuusi' tai 'samba-asu'." Uikkarissa koristeita saa olla Lakaniemen mukaan enemmän. Mun oma mielipide on et nykyään monilla on biksoissa jo jopa liikaa koristeita.
Eli pitää vaa ite päättää minkälaisissa asuissa haluaa lavalle mennä, sellasissa missä oma kroppa näyttää parhaalta mahdolliselta vai sellasissa mitkä muuten miellyttää omaa silmää eniten vai sellasissa mistä tuomarit tykkää... :rolleyes:
Eli tsemppiä kisa-asuviidakkoon ja muutenkin kisoihin valmistautumiseen!:thumbs:
 
Kia sanoi:
Noi kisa-asu asíat on vähän kaks piippusia juttuja ku esim. mun silmää miellyttää eniten kolmioyläosa, alaselän päältä ristiin ja mahd. korkeeelle nouseva alaosa.. mut se onkii toinen juttu minkälaiset asut mulle sopii. En esim. ikinä pystyis pitämää kisa-asuna kolmioyläosaa ilman kaaritukia ku vaikka mulla on "tarpeeks" isot rinnat niihin ni rintojen ryhdikkyys ilman kaaritukia onkii jo ihan eri juttu. Itse asiassa en taida tietää ketään kenen luonnolliset rinnat on samalla tarpeeks suuret ja tarpeeks ryhdikkäät kolmioyläosaan, ettei esim. sivuasennon ryhdikkyys kärsisi. Silikonirinnoille kolmioyläosat sopii loistavasti.

Olen samaa mieltä, että kolmio yläosa sopii hyvin, jos on silarit. Itsestäni myös tuntuu, että varsinkin sivuposeeraus jotenkin "lässähtää", kun rinnat pienenevät rasvaprosentin madalluttua. Jotenkin sellainen ryhdikkyys katoaa. Minun silmiäni miellyttävät kovasti esim. pro-kilpailijoiden kolmio biksut, mutta en ole itse vielä uskaltanut teettää sellaisia kisoihin. En myöskään ole vielä uskaltanut testata sen mallisia bikineitä, joitten nauha menisi alaselän kohdalta ristiin ja yhdistyisi alaosaan. Ovatko nämä bikinit tukevan tuntuiset päällä?

Silloin tällöin erityisesti body fitness uikkarikierroksella näkee mielestäni hieman mauttomia uikkari viritelmiä. Uikkarin etuosa on aivan liian kapea ja asun alaosa lähentelee jo kainaloita...no meni vähän liioitteluksi, mutta ihan tosi onko kukaan muu kiinnittänyt tähän huomiota? Suurin osa asuista on kuitenkin mielestäni asiallisia, mutta silloin tällöin näihin mauttomuuksia törmää.

Olen valinnut kankaat aina itse ja olen ehdottomasti samaa mieltä Kian kanssa siitä, että jos jossain sattuu tulemaan vastaan sellainen silmää miellyttävä kangas, josta voisit joskus loihtia itsellesi kisa-asun...osta se! On äärimmäisen rasittavaa kierrellä paikallisia kangaskauppoja, kun ei niistä aina h-hetkellä tahdo löytyä mitään juuri sellaista kuin olet ajatellut. Ensi kerralla aion kyllä käydä katsastamassa jonkin suuremman kaupungin kangastilanteen! Kerran aikaisemmin minulla oli kyllä mahdollisuus tilata kangas jopa ulkomailta, mutta hinnat olivat niin huikeita, etten raaskinut, vaikka ne olivat vaikka kuinka ihania ja niissä oli sitä *blingblingiä* :D

Oon teettänyt bikinini vakkari ompelijalla, joka on loihtinut kisa-asut monelle muullekin tämän kaupungin kilpailijalle. Valitettavasti en vaan oikein koskaan ole ollut viimeisen päälle tyytyväinen lopputulokseen. Viime kerrallakin ystäväni teki vielä viime hetken korjaukset bikineihin, kun tulin kotiin ompelijalta itku silmässä :itku: Miksi sitä pitää muka olla niin kiltti ettei uskalla sanoa suoraan etteivät nämä nyt ole ihan sellaiset kuin halusin...vähän sama homma kuin kampaajalle ei ikinä uskalla sanoa, että ei hyvä! Onko kellään muulla samaa ongelmaa? Toki olen ompelijaa johdatellut ompeluprosessin aikana ja antanut selkeitä ohjeita, näyttänyt kuvia yms yms. mutta silti lopputulos ei ole ollut omaan silmään aivan perfect. Nyt olen kyllä päättänyt, että ensi kerralla on löydyttävä sellainen ihminen, joka tekee juuri sellaisen asun kuin minä haluan.
 
Tässä on tullut edellä jo vaikka miten monta hyvää pointtia ja huomioitavaa seikkaa.

Itseäni on muutamissa edellisissä kisoissa ihmetyttänyt uikkareissa semmonen villitys, että kylkiluiden kohdalta asu on kaarrettu todella syvään, eli ihoa näkyy sivuilta vyötärön ja kylkien kohdalta todella paljon. En tiedä, onko ihmisillä sellainen harhakäsitys, että mitä kapeampi asu, sen kapeammalta vyötärö näyttää? Kun tosiasiassa tuommoinen ylikapea viritys saa vyötärön ja keskivartalon näyttämään todella pökkelöltä... ei niitä tuomareita ihan noin helposti äimyytetä ;)

Ja tosiaan asuja hiottaessa kannattaa käyttää hyväksi nykytekniikkaa, ja nappailla mahdollisimman paljon kuvia kaikista kulmista, ja sitten itsekin rauhassa katsella kuvista, mitä niille asuille vielä tosi asiassa tulisi tehdä. Ja jollain kuvankäsittely/piirustusohjelmalla on helppo vähän muutella narujen paikkoja ja takaosan leveyttä yms. ja katsoa, miten ne muutokset vaikuttavat kokonaisuuteen.

edit. ja sen kuvan tulee olla tarpeeksi kaukaa otettu, jotta pystyy oikeasti hahmottamaan, miten asu ja siihen tehtävät muutokset vaikuttavat fysiikkaan.
 
Hyviä vastauksia täällä! Kyllä on hankalaa aloittelijalle tuo pukuasioiden järjestely. Kun ei osaa päättää mitä haluaa tehdä, paljonko haluaa maksaa ja mistä ne asut nyt lopulta hankkii...

Minusta kolmiot käy kyllä ihan hyvin vaikka rinnat olisi pienetkin. Toki silloin kupeissa pitää olla sellainen vuoraus/toppaus, mutta luonnollisilta ne rinnat niissäkin voi näyttää jos on vaan hyvä leikkaus ja taitava ompelija. Minusta esimerkiksi Zeitlinin Nupulla oli nätit bikinit SM:issä.

Tässä varmaan paras esimerkki siitä, että voi se lautakin näyttää nätiltä kolmiobikineissä ;) Tosin tuota fysiikkaa varmaan ois hankala pilata millään asulla!

jen_2003fitnesso_02.jpg


jen_2004_arnold_04.jpg


Entäs nuo uikkarit... miten ihmeessä voin tietää millainen omalle vartalolle on paras? Jo pelkkiä takaosiakin voi olla niin monenlaisia, saati sitten etuosan leikkauksia. Esimerkiksi tässä alla olevassa kuvassa voi vaikka katsella tuota puvun yläosaa.. mitä minkäkinlainen leikkaus tekee fysiikalle? Minun silmääni esim. 21:llä on hyvänmallinen uikkari hänen vartalolleen. Nro 30:n uikkari taas näyttää normaalilta uima-puvulta koska sivut ei ole ollenkaan auki.

DSC_0033.jpg


Tässä alla olevassa kuvassa taas nro 15 uikkari on mielestäni liian avoin yläosasta. Alaosa on hyvä, tulee tarpeeksi korkealle näyttämättä huonolta? Nro 3:lla leikkaus saa näyttämään jalat lyhyiltä ja ylävartalon kapealta. Nro 10:n kankaan materiaali taas leventää eikä muutenkaan näytä järin hyvältä.

DSC_0062.jpg


Äääh... mitä enemmän selaan kuvia, sitä vähemmän osaan päättää mitä haluan. Valinta ompelijoidenkin välillä tuntuu hankalalta kun pelottaa jos lopulta asu onkin ihan muuta kuin halusin... jo voi tästäkin asiasta tehdä vaikean!
 
Kannattaa muuten muistaa asujen värien valinnassa ottaa huomioon myös lavan takaseinän/verhojen väri. Mustassa uikkarissa saattaa "hukkua" mustaa seinää vasten...
Kolmioyläosa sopii toki pieni rintaisillekin mut silloin rintakehän täytyy olla sivulta tarpeeksi paksu ettei sivuasento kärsi. (Tosin en tiedä miten paljon sivuasento nykyään vaikuttaa, taitaa tuomarit lähinnä arvioida etuasennon mallin perusteella.)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom