Kisa-asufiilistelyjä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anne P
  • Aloitettu Aloitettu

Anne P

APhysiques International
Mode
Joskus tulee katseltua kisakuvia sillä silmällä, millaisia bikineitä ja uikkareita typyköillä on. Fiilistelläänpäs kisapuvuilla! Postaa oma ehdoton suosikkisi, tai ehkä useampikin. Tai minkälaista kolttua et koskaan pukisi päällesi kisaan? Olkoon tredi osa motivaation kasvatusta ja kisaaville mimmeille ehkä ideoita synnyttävä!

Mun ehdoton bikinisuosikki Pia Janssonin PM kisabikinit. Ommellut Toril niminen typykkä sefalla. Wau!

Nordic2006BFDamer-163%20(77).jpg

Sit mie rakastuin tähän Gina Alliotin uikkariin California Prossa. Ehkä vähän liikaa kimalletta, mutta ylikaunis väri!

DSC_0778.jpg

Voiko enää pahempia olla?

main.php

main.php

Noi kaksi alinta on kyllä ihan kauheita. Tossa on hyvä esimerkki siitä, että ei kannata valita ihonväristä kisa-asua :)

Katselin just eilen tulleesta Oxygenistä kisa-asuja, kun oli niin hienoja, pitääkin katsoa jos kotoa löytäis ko. henkilöiden puvut nettikuvista niin vois postata tänne.

Viimeksi muokattu:
Tässä on kyllä pari ehdotonta suosikkia ekana ja sitten pari pukua mitkä jättäisin hankkimatta :D

Bikiniseminaari ois kyllä hyvä idea... :evil:

Liitteet

• DSC_0005.webp
    DSC_0005.webp
    30,4 KB · Katsottu: 487
  • DSC_1114.webp
    DSC_1114.webp
    39,9 KB · Katsottu: 495
  • DSC_1860.webp
    DSC_1860.webp
    35,1 KB · Katsottu: 552
  • DSC_1346.webp
    DSC_1346.webp
    34,7 KB · Katsottu: 663
Siinä jokuset, ei mitkään erikoisista erikoisimmat, mutta siistin näköisiä.

Tuo Irina Khorkovan uikkari on osittain ihan onnistunut tekele, vaikkakin valtavirrasta poikkeava. Tosin ehkä tulee vähän mieleen jotkut kilpavoimistelijoiden asut?

Liitteet

• arnold 2003 figure brant 3.webp
    arnold 2003 figure brant 3.webp
    50,7 KB · Katsottu: 491
  • Img0135.webp
    Img0135.webp
    19,8 KB · Katsottu: 443
  • Img0047.webp
    Img0047.webp
    24,7 KB · Katsottu: 380
  • MundialFemeninoIFBB2004_0337.webp
    MundialFemeninoIFBB2004_0337.webp
    42,3 KB · Katsottu: 419
Carina Isakssonin viime kevään EM uikkari. Musta tosi basic, mutta toi on jotenkin niin kaunis..

main.php

Aika mielenkiintoinen idea vetää noi narut edestä ristiin. Harvemmin näkee, voisi toimiakkin erilaisessa kokonaisuudessa, tuossa ei jotenkin iske..

main.php

EM kisojen asukatastrofeja...ei miellytä ainakaan mua..

main.php

Jännä.. keskeltä auki..

main.php

Tossakin vähän erilaista kuvioo biksuissa. Mun silmään ihana :haart:

main.php

Tuo ihonväri ei kyllä oikein iske...:down:
Tässä muutama malli. joista itse tykkään: väri ja malli on hyvä

Liitteet

• DSC_0759.webp
    DSC_0759.webp
    43,9 KB · Katsottu: 330
  • DSC_0751.webp
    DSC_0751.webp
    51,1 KB · Katsottu: 273
  • DSC_1241.webp
    DSC_1241.webp
    49 KB · Katsottu: 294
  • DSC_1356.webp
    DSC_1356.webp
    36,9 KB · Katsottu: 269
  • DSC_1807.webp
    DSC_1807.webp
    39,4 KB · Katsottu: 350
  • DSC_1784.webp
    DSC_1784.webp
    30,9 KB · Katsottu: 1 457
Ja tässä pari ei niin hyvää valintaa...

Liitteet

• DSC_1272.webp
    DSC_1272.webp
    42,3 KB · Katsottu: 540
  • DSC_2004.webp
    DSC_2004.webp
    35,9 KB · Katsottu: 493
Pakko osallistua, vaikka en kisaamista todellakaan harkitse. Käsitöitä kylläkin ja mietinkin välillä, pitäisikö kokeilla asujen vääntämistä... ...ikäänkuin ei tekemistä muutenkin olisi :D .

Hyvät koristelut, mallista en niinkään tykkää:

main.php

Lindalla on yleensä aina ihquja vetimiä, kuten esim. tämä biksu:

main.php

(edelliset kuvat http://www.fitness.ee )

Tämä on minusta hieno puku, vaikka jokseenkin ihonvärinen onkin:
76.jpg

Tämä malli lyhentää pitkää vartaloa, kaunis koristelu:
11.jpg

Oikein kiva:
77.jpg

http://www.merrychristine.com

Tästäkin tykkään:
137_1.jpg

Hieno:
94_1.jpg

Tosi kivat koristelut:
88_1.jpg

http://www.competitionsuits.com

Tässä on minusta hyvä esimerkki puvusta, jossa ristiin menevät olkaimet toimivat hyvin. Sopisi lyhytvartaloiselle, pienirintaiselle kisaajalle:

95_1.jpg

Caitlyn, pistä ihmeessä ommellen. Jos mä osaisin vähänkään ommella, ni vittu mä muuta tekiskään :D

Argh, näihin jää niin koukkuun. Tosin tässä piilee sekin pointti, että loistavassa fysiikassa toimii vähän vaikka mikä, kun taas karmivassa fysiikassa kaikki puvut näyttävät perseeltä. :D

Tosi kiva katella noita eri vaihtoehtoja koristeluihinkin.. Tässäkin pari kivaa..

Tykkään tosi paljon tosta koristelusta

315330_jpg.jpg

Jännä kangas..

315350_jpg.jpg

Voisiko joku kerto miksi nuo kisa-asut ovat juuri tuon mallisia :D? Tarkoitan lähinnä että miksi alaosa on muotoiltu noin kapeaksi ja korkeaksi? Onko se vaan "historiallisista syistä" (joskushan tuo malli oli muodikas :lol2: ) vai johtuuko se jotenkin siitä että jalat tulevat paremmin esille tms.?

Voisiko joku kerto miksi nuo kisa-asut ovat juuri tuon mallisia :D? Tarkoitan lähinnä että miksi alaosa on muotoiltu noin kapeaksi ja korkeaksi? Onko se vaan "historiallisista syistä" (joskushan tuo malli oli muodikas :lol2: ) vai johtuuko se jotenkin siitä että jalat tulevat paremmin esille tms.?

Sillä uikkarin mallilla on paljonkin merkitystä siihen, miltä fysiikka näyttää lavalla...korkea ja kapea alaosa pidentää jalkoja ja kaventaa keskivartaloa. Jokaisen pitäisikin löytää juuri itseä parhaiten esille tuova malli...eli miten esim. voi saada keskivartalon näyttämään lyhyemmältä, jos sattuu olemaan persjalkaista mallia:D

Ehdottomat suosikki asut löytyvät Davanalta, paljon koristeita:hyper: sekä hieman "yksinkertaisemmat" mutta upeat Paulinelta!!

Liitteet

• IMG_5031.webp
    IMG_5031.webp
    21,1 KB · Katsottu: 339
  • Davana_Medina_Miss_Figure.webp
    Davana_Medina_Miss_Figure.webp
    33,9 KB · Katsottu: 2 241
  • IMG_9172.webp
    IMG_9172.webp
    57,9 KB · Katsottu: 369
  • pauline_californiapro.webp
    pauline_californiapro.webp
    34,5 KB · Katsottu: 512
Apua...tässähän alkaa tulla paineita, että minkälaisen puvun sitä joskus itse valitsee. Osaakohan joku viisaampi kertoa, että mistä sen oikeasti tietää minkälainen malli itselle sopii vai pitääkö siinä sokeasti vain luottaa ompelijaan ??? Onko tästä tarkempaa infoa jossain? Itse aion kyllä varmasti hankkia parhaan tekijän vaikka kiven takaa jos ei muuta. Ei olisi mitään kamalampaa kuin joskus kavuta kisalavalle jossain aivan järkyttävässä ja fysiikkaa huonontavassa asussa...niitäkin ikävä kyllä näkee välillä. :nolo:

Nuo Davanan kisapuvut on kyllä aivan fantastisen näköisiä. Juuri sopivasti koristeita, ei liikaa krääsää. Tosin kyseessä on jumalaisen kaunis nainen joka näyttäisi hyvältä vaikka jätesäkissä:worship:

Davanan asut tekee Merry Christine, jonka asujen tekotyyli on vähintäänkin erikoinen - tytöt eivät itse ymmärtääkseni saa vaikuttaa asun suunnitteluun, antavat vain budjetin ja Merry tekee asun oman inspiraationsa mukaan. Siis värit, koristelut, yms. Hintaluokkakin on sitten suht korkea - esim. nuo Davanan asut ovat voineet maksaa $2000/kpl. Merry Christineltä tosin voi tilata noita suht samanmallisia asuja myös ilman koristeluja ja sitten koristella itse. Kauppa löytyy täältä. Hinnatkin ovat TODELLA kohtuulliset.

Paulinen asut ovat Competitive Edgen. Crystal tekee upeita asuja ja lennättää ne vaikkapa Suomeenkin. Olen tilannut häneltä kahdet ja jälki on kyllä upeaa. :) Crystal ei itse ompele asuja, vaan tilaa ne valmiiksi ommeltuna ja sitten koristelee vaan. Hinnat pyörii siellä $350-1500 per asu, riippuen koristelusta.

Nuo uikkarit, joita Annie on postaillut (mm. Katalla) ovat Jagwarelta. Hinnat vastaavasti koristelluilla heiluu jossain siellä $700-1500 tienoilla.

Kun selailee noita asujen tekijöiden sivuja niin sitä alkaa aika nopsaan hahmottamaan mitkä ovat kenenkin tekemiä asuja. Hirmu samanlainen tyyli, vaikka koristelut olisivatkin erilaisia.

Mun suosikkini on tämä Crystalin tekemä Jane Awadin biksu Arnold 2006:sta:

DSC_1708.jpg

Omiin syksyn asuihini piti tulla tuollaiset koristelut, mutta tiedonvälityskatko Crystalin ja hänen assistenttinsa välillä hiukan mutkisti suunnitelmia... ja Crystal sai tietää asiasta kun asut olivat jo mun postilaatikossani. :itku:

Uikkareista tykkään tosi paljon CJ:n tekemistä, esim. Mary Ladolla ja Jenny Hendershottilla on aina hänen asunsa:
DSC_0852.jpg

Minun mielestäni on tärkeää, että väri ei ole liian räikeä. Räikeys saattaa herättää huomiota, mutta samalla vie huomion pois fysiikasta joka fitnessissä on kuitenkin se tärkein arvostelukriteeri. Itse en missään nimessä haluaisi esim. neonvärisiä asuja. Saattavat näyttää hyviltä uimarannalla rusketuksen kera, mutta mun mielestäni lavalla simppelit perusvärit ovat parhaita. Samaa mieltä olen kankaiden suhteen... en tykkää kirjavista kankaista enkä oikein wetlookistakaan (ihan ok bikineissä). Wetlookin riski on se, että kroppa näyttää paksummalta kuin oikeasti onkaan. Sametit taas antavat hoikemman vaikutelman. Itse en ainakaan haluaisi ton ison hanurin takia enää sinne extraa väärän kangasvalinnan takia. :D Erilaisilla koristeluilla saa kyllä sitä blingiä sinne asuun. Niissäkin tosin pitää ottaa järki käteen... ei niitä tekotimantteja tarvitse ripustaa korviin, sormiin, napaan, tukkaan, ripsiin jne. Tykkään elegantista lookista mutta sopivalla blingblingillä varustettuna. :) Mutta se olenkin minä. Makuasioita.

Competitiongirl: Täällä Suomessa ei oikein ole ompelijoita jotka tietäisivät noista malliasioista kovin hyvin... ainakin Suomen tyttöjen asujen perusteella näin voisi päätellä. Parasta siis ehkäpä viedä näytille kuva asusta millaisen haluat, sitten ompelija näkee miltä asun tulisi näyttää päällä.

Iso kiitos linkeistä, Faidra. Itse tuskailen jo nyt kisa-asuja, vaikka omiin kisoihin on reilusti yli vuosi :( Olen nähnyt painajaistakin, jossa lavalle astelin äitini kauhtuneessa, roikkuvassa uikkarissa! Suuri pelko on vain, että jotenkin ne asut menee pieleen ja tyyli siellä lavalla sitten on ihan hirveä. Haluaisin kaiken olevan sit H-hetkellä tiptop (hitto, ihan kuin puhuisi jostain häistä :lol2: ), mutten ole valmis upottamaan asuihin useita satoja eroja.. Hmm..

Kiitos Faidra :) Täytyy käydä tsekkailemassa noita linkkejä. Tuntuu vain niin hullulta lähteä rapakon takaa tilaamaan asuja, mutta uskon kyllä, että jälki on varmasti parempaa kuin kenties jonkun suomalaisen ei niin ammattilaisen tekemänä. Täytyy varmaan teettää joku testiasu ennen kisoja niin näkee sitten tarkemmin kun tän kropan kanssa tulee varmasti ongelmia...

Cirppu : uskon, että kaikki noita samoja painajaisia näkevät ennen kisoja :) Täytyy vain olla luottamusta siihen henkilöön ketä puvun tekee ja itsekin ottaa tietysti selvää tarpeeksi niin eiköhän pärjäillä hyvin:)

Tuli muuten mieleen, että miten nuo kisa-asut pestään kun tuota blingblingiä löytyy noin paljon...? Käsin vai...? Monet kuitenkin kierrättää ja myy noita asuja...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom