Kiroilusta....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Typpi
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Volcano
Joskus on tullut karjuttua kurkku suorana vittusaatanaa kun autoremontissa avain lipeää ratkaisevalla hetkellä ja rystynen aukeaa. Helpottaa muuten heti.

Toi on oikeesti ihan totta! Heti tulee olo paremmaks, kun saa kurkku suoran huutaa perkelettä ja saatanaa. :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yritän ite vähentää ja olen onnistunutkin siinä. :D Vielä kyllä tulee joskus kiroiltua "turhaan." Mutta: varsinkin naisten suusta kuullostaa nykyään pahalta kuulla tollasia ilmauksia.

Jos joku kiroilee minun kuulten, niin anna remmin heilua välittömästi!!:curs: On se kumma ettei aikuiset ihmiset osaa perkele olla ihmisiksi, ilman kaltaiseni arkipäivän sankarin & moraalin messiaan tiukkaa mutta kurinalaista ohjausta!!

1. Saatana
2. Jumalauta
3. Perkele
4. Vittu
5. Vittu saatana
6. Voi vittu

Kirosanat on kivoja. Näitä kirosanoja ei voita mikään...on mahdotonta keksiä mistään kyrvänjytkyistä ja muista näiden aitojen voittajia!

:david:

Tuo vittu on jo menettänyt tehonsa ja siitä on tullut vitun nuorison puhekieleen jonkinlainen vitun tehokeino jonka alkuperäinen käytön yhteys on jo vittu unohdettu:love:

Kiroilu on todella asiallista puuhaa kunhan se tehdään oikein. Tilanteeseen sopimattomat purkaukset tai tökeröt egokiroilut voidaan jättää huoletta teinideivideille. Heitän esimerkin onnistuneista kirosanojen käytöstä ottamatta kantaa rasistiseen viittaukseen.

- Risteyksessä kuppelehti hiace jota ohjasi romanimies. Hiace oli käynnissä, ikkuna auki ja tumma kuski pälyili epävarman oloisena ikkunasta kaukana sivuteiltä lähestyviä autoja ajamatta pakua päätielle vaikka aikaa olisi ollut runsaasti. Tätä kesti hetken kunnes pakun takana olevassa uudessa saabissa avataan ikkuna ja aukkoon ilmestyy kuusikymppinen huoliteltu herrasmies. Hienohko kiukkupuna poskillaan setä karjaisee; "Paina manne VITTUUN siitä kuppelehtimasta." Manne vilkaisee taakseen ja näkee helvetin ison ja nyt jo hullun näköisen sedän ja kiihdyttää hiacella ilmeisesti sedän opastamaan osoitteeseen. Jos tämän olisi huutanut joku parikymppinen kaljupää nuorisobemaristaan ei tapaus olisi säväyttänyt ketään.

Perkele on ehkä komein kirosana jos käyttäjä taitaa ärrän päräytyksen. Yleensä taitajat ovat keski-iän ylittäneitä miehiä. Jotkut osaavat sanoa sopivassa tilanteessa niin mieltä koskettavasti "pERR-KELE" ettei voi muuta kuin nyökytellä hiljaa vieressä.

Huvittava esimerkki muinaisilta ajoilta kirosanojen käytöstä kun julli kuvailee moponsa pakoputken putoamista ja sen aiheuttamaa mielipahaa; "VITTU, saatanan peräreikä putos vittuun kesken matkan, kyllä VITUTTI voi saatanan saatana." Kahdentoista sanan lauseessa seitsemän kirosanaksi ymmärrettävää kirjainyhdistelmää. Eikä kyseessä taatusti ole alansa ennätys. Tällainen puhe jatkuvana antaa puhujastaan erilaisia kuvia, riippuen kuulijasta. Keskiverto ihminen pitää puhujaa luultavasti vajaamielisenä kun taas joku nuori pipopää voi pitää häntä ehdottomasti koulun teräväkielisempänä verbaalibudoguruna. En kiellä etteikö tällainen yksittäinen lausahdus voisi joskus toimia hyvinkin edellyttäen että sen esittäjä taitaa tilannetajun ja osaa mukautua.

Kohtuullisen vaikuttava kirous oikeassa paikassa; "Voi huorakoiran vittu!" Tai; "Voi huorakoiran perse, saatana." Ärrät pitää painottaa.

Kyllä tulee kiroiltua, mutta pystyn kontrolloimaan sen. Esim. en ole kiroillut äitini kuullen kuin yhden ainoan kerran, ja se johtui siitä, etten tiennyt hänen olevan kuuloetäisyydellä. Olen joskus hämmästellyt suuresti ettei lipsahduksia ole päässyt tulemaan, kun en kuitenkaan ajattele asiaa mitenkään aktiivisesti.

Kyllähän se suodatin saisi olla päällä paljon useammin. Nytkin pelkään koko ajan, tuleeko tyttäreni ensimmäinen sana olemaan "paska" vaiko "perse".

Originally posted by Natupelle
Kiroilu on todella asiallista puuhaa kunhan se tehdään oikein...

Aivan samaa mieltä olen.

Kirosanat ei ole sen ihmeelisempiä, kun tavalliset sanatkaan. Meidät on vain opetettu, että ei saa kiroilla, koska se on rumaa:curs: Arvatkaa huviksenne! ketä saammekaan kiittää tästäkin opista.

^
Repesin :lol2:

Joo ja itse asiaan... Itekin kiroilen turhan paljon, turhan usein ja turhissa paikoissa (siis ei-sopivissa paikoissa, tosin ne ovat usein lipsahduksia)... Hyi mua... "hienot naiset eivät kiroile, röyhtäile tai piere".... Valitettavasti minä teen noita kaikkia... Ei sille voi mitään jos on "paineita". En tietenkään hakemalla hae noita, mutta kiroilu on opittu jo ala-asteella (olisikohan viides luokka) ja sitten se on pinttiny vähän turhan tiukkaan :curs: ...

Mutta jos sitä alkaisi kitkemään pois niin olisi jette bra... Ite oon joskus saanu kitkettyä sillä että muutan ekaks ihan vähän kirosanoja tyylin vittu->kettu, vituttaa->ketuttaa/hatuttaa ja sitten se pikkuhiljaa alkaa muuttuman sivistyneempään kielenkäyttöön päin :D

Mun isoisoäitini äidin puolelta lauleskeli aina kun mä on pieni tämmöstä laulua: "hyi taatana tentään, kitta patkanti kenkään, ihan valmatti on kittan patkaa, hyi taatana tentään." Arvatkaa naurattiko vajaa viisvuotiasta? :D :thumbs: :piis: :haart:

Nii ja lukekaa toi:

http://www.lotsofjokes.com/cat_143.htm

Voi perkele, mikä thread.

Kiroilen jos siihen on syytä, eli melko usein. Ihmiset, jotka eivät koskaan kiroile, jos sellaisia edes on, ovat jotenkin epäilyttäviä.

Kun noista isöäideistä tuli puhetta, niin muistan oman mummoni lausahduksen eräistä eduskuntavaaleista, josta käy ilmi myös hänen poliittinen aktiivisuutensa : "Se nyt on ihan sama, vaikka siihen äänestyslippuun piirtäisi p**lun kuvan." Että näin meillä....

Originally posted by Tahvo Tohveli
Kun noista isöäideistä tuli puhetta

Monet mummothan ne vasta pahoja suustaan on. Serkkutyttöni (16 v.) lähti kotoaan toiseen kaupunkiin uutta (netin kautta löydetty) poikakaveriaan tapaamaan. Mummoni tädilleni oli todennut että "Ei palaa tyttös neitsyenä takas. Homo on se poika jos ei p*llun päälle tajua!" :rolleyes:

Muutenkin mummoltani alapään huumoria hyvässä mielessä usein suusta pääsee... :haart:

Joskus sanot että vittu kun vituttaa tai että käyn paskalla. Mutta harvemmin...
Kirosanat menettävät merkityksensä jos niitä käytettän liikaa. Jos joku tyyppi ratkuttaa jatkuvasti vittua niin tuskin se mitään merkitsee (ja kuullostaakin typerältä)... Oikein käytettynä toimivia ja jopa asiaankuuluvia.
vittusaatanaperkele

Originally posted by Hannibal
Autoillessani kiroilen ihan vitusti. Kuulostaa varmaan aika hölmöltä.

Sama täällä. Spontaani kiroilu yksin autossa mahtaa olla kyllä melkoisen urpon näköistä, jos viereisessä autossa ukko yksinään heiluttelee huuliaan saatanan lehmäperseen ja perkeleen marsunkyrvän tahtiin ja mölinänsä itse rekisteröityään päästää hullunkiilto silmissä ilkeämielisen räkänaurun päälle. En tiedä mikä ruuhkaliikenteessä on, mutta siellä ei vaan yksinkertaisesti pysty hillitsemään itseään, vaan pieninkin provosointi tai hidastelu kanssa-autoilijoiden suunnalta saa kiehahtamaan.

Muulloin kyllä pysyvät leuat melko hyvin kurissa, jollei nyt sitten jotain poikkeuksellista pääse tapahtumaan, kuten pianon putoaminen varpaalle tai kassien jääminen vetoketjun väliin.

Itse asiassa duunissa on eräs 35-40v naispuolinen toimistotyöntekijä, joka kiroilee niin paljon että se lähinnä ärsyttää kaikkia kuuloetäisyydellä olevia. Ei oikein sovi naisen suuhun, saatikka tuollaiseen kravattiympäristöön.

Ojankaivuhommiin ja mummojen suihin paremminkin sopivat nuo rivoudet. Mummoille lähinnä sen takia että se on aina yhtä huvittavaa, kun joku herttainen mummeli päästää täysilaidallisen jossakin yllättävässä tilanteessa.

Mun kotona ei tosiaankaan saanut kiroilla, vittua ei kuultu ikinä, paska, perkele, saatana ja helvetti oli kanssa kielletty. Jopa JUMALAUTA aiheutti sai aikaan faijan suuttumisen. Meidän perhe ei todellakaan ole uskovaisia tai kirkossa kävijöitä, faija vain piti kuria.

Kun tulin intin aloittamisen jälkeen kotiin ekalle viikonloppuvapaalle, porukat katsoi mua naama pitkänä, kun joka lauseen väliin tupsahti vahingossa vittu. Oli siinä vaikea keskustella.

"Mentiin kasaamaan rynkkyjä mut ase olikin vittu - anteeksi - huonossa kunnossa ja vänrikki huusi mulle, ja sitten piti juosta takaisin patterille ja arvatkaas vaan kuka vittu - sori - se tuli vastaan, ja ei nekään vittu - anteeksi - tajunneet, että mulla oli kiire, vaan ne vain nauroi, eikä vittu - sori - päästäneet sisälle....

Kun kiroilen, käytän lähinnä pirua. "Tää pirun vehje ei pelaa!" "älä huoli, kulta, kaikille käy noin joskus..."

Saatanaja ja vittu helähtää suusta ulos vain, kun olen TODELLA vihainen. Ja silloinkin varsin harvakseltaan.

Edit. Intissä meidän toimiston sihteeri oli semmonen 60v rouva, joka käytti sellaista kieltä, että nuoret miehetkin punasteli. "Eikö ne pojat vittu tajua, että varusteista pitää pitää huolta?? En minä helvettis sentään täällä huvikseni näitä häviämisilmoituksia tilastoi."

Originally posted by Mixu
Mun kotona ei tosiaankaan saanut kiroilla, vittua ei kuultu ikinä, paska, perkele, saatana ja helvetti oli kanssa kielletty. Jopa JUMALAUTA aiheutti sai aikaan faijan suuttumisen. Meidän perhe ei todellakaan ole uskovaisia tai kirkossa kävijöitä, faija vain piti kuria.

Mun vanhemmat ei kans sietäneet ei sitten minkään laista poikkipuoleista sanaa... mutta seurassa kiroilu tarttui. Mutta vanhempien kuulleen yritän hieman siistiä sanojani. tyyliin just että vittu ei olekaan vittu vaan kettu ja silleen.....

pyrin ainakin siihen etten noitä ärräpäitä iha pilkkuina lauseessa käyttäisi mutta kummasti sitä esim. justiinsa ruuhkassa lentelee kirosanat.... hyi minua! *toruu itseään*

Originally posted by Mixu
"Mentiin kasaamaan rynkkyjä mut ase olikin vittu - anteeksi - huonossa kunnossa ja vänrikki huusi mulle, ja sitten piti juosta takaisin patterille ja arvatkaas vaan kuka vittu - sori - se tuli vastaan, ja ei nekään vittu - anteeksi - tajunneet, että mulla oli kiire, vaan ne vain nauroi, eikä vittu - sori - päästäneet sisälle....

Oliko muuten aikas huvittavan kuulosta luettavaa :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom