Olen samaa mieltä heidän kanssaan. Jos jalat ovat eri mittaisia, niin ne ovat erimittaisia. Niiden korjaamiseen on kaksi vaihtoehtoa. 1) kirurginen juttu: pidennetään lyhyempää jalkaa tai lyhennetään pitempää jalkaa. 2) lisätään koroke lyhyen jalan alle.
Kuten jo aiemmin totesin, suurin osa ns. erimittaisista jaloista ovat peräisin jostain virheasennosta kineetisessä ketjussa välillä kantapää ja th-ranka, eli jalat eivät todellakaan ole edes olleet erimittaisia. Itse olen vuosien saatossa törmäännyt vain n. 10 erimittaiseen jalkaan, joihin on tehty korotus, ai niin yhtä pidennettiin kirurgisesti.
Ja vielä tarkennus. Jep, meillä kaikilla on absoluuttisesti eri mittaiset jalat. Yleisen käsityksen mukaan noin 1 cm alkaa olla ero jota aletaan tarkastelemaan.
Olen samaa mieltä. Lueppas tarkemmin. PUHUIN POISSA PAIKALTAAN OLEMISESTA, en virheasennosta...
ns. SI-lukko tai "nikamalukko" (..tuttaa koko lukko-sana, koska se kuvaa tilannetta todella huonosti) voivat syntyä todella pienestäkin kuormasta, esim nouseminen rauhallisesti sängystä.
Itseä tässä asiassa ärsyttää se, että kun saan yhden tahon vakuuttumaan että manuaalinen terapia ihan oikeasti on tietoon perustuvaa toimintaa, tulee joku "partajeesus-omaan-pesään-pelaaja-uskonnollis-fanaattinen-itsekoulutettu-kaikkitietävä-jne-jne.." höpisemään taas pois paikoiltaan olevista nikamista ja 8 cm eroista lantiossa. :curs:
Ei ole ihme että lääketieteen parissa suhtaudutaan usein väheksyvästi manipulaatioon.