Kipu käsivarsissa kyykyn jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vin4
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Raskaiden kyykkysarjojen jälkeen tuntuu säteilykipua käsivarsissa. Kipu ei tunnu itse sarjan aikana vaan sen jälkeen. Onko kenelläkään ollut samanlaisia oireita? Ainoa lääke tähän asti minkä olen löytänyt on jättää kyykyt pois. Hieronnat ja venyttelyt on kaikki kokeiltu vaan ei tunnu löytyvän parannusta. Painaakohan tanko sitten johonkin hermoon?

Raskaiden kyykkysarjojen jälkeen tuntuu säteilykipua käsivarsissa. Kipu ei tunnu itse sarjan aikana vaan sen jälkeen. Onko kenelläkään ollut samanlaisia oireita? Ainoa lääke tähän asti minkä olen löytänyt on jättää kyykyt pois. Hieronnat ja venyttelyt on kaikki kokeiltu vaan ei tunnu löytyvän parannusta. Painaakohan tanko sitten johonkin hermoon?
Melko normaalia kun raudat kasvaa tarpeeksi suuriksi. Tämä juuri on yksi syy siihen miksi esim. SSB-tanko on keksitty: Jotta voimaukot voisi kyykätä ilman, että olkapäät ja kädet on koko ajan ihan paskana.

Mulla on auttanut tällainen resepti:
- Kyykkyjen välillä vähintään yksi välipäivä. *
- Joka toinen kyykky mieluiten SSB.
- Ei raskasta kyykkyä ja penkkiä peräkkäisinä päivinä.
- Kädet tankoon leveämmälle. Kapea ote on paha.

* Useimmille ihan normaali tilanne sanomattakin, mutta joskus voi olla kokeilussa tiheä frekvenssi tai tulee erikoistilanne. Mulle tämä on ihan myrkkyä enkä enää päädy kyseisiin tilanteisiin. Ennemmin jää vaikka kyykky välistä.

Melko normaalia kun raudat kasvaa tarpeeksi suuriksi. Tämä juuri on yksi syy siihen miksi esim. SSB-tanko on keksitty: Jotta voimaukot voisi kyykätä ilman, että olkapäät ja kädet on koko ajan ihan paskana.

Mulla on auttanut tällainen resepti:
- Kyykkyjen välillä vähintään yksi välipäivä. *
- Joka toinen kyykky mieluiten SSB.
- Ei raskasta kyykkyä ja penkkiä peräkkäisinä päivinä.
- Kädet tankoon leveämmälle. Kapea ote on paha.

* Useimmille ihan normaali tilanne sanomattakin, mutta joskus voi olla kokeilussa tiheä frekvenssi tai tulee erikoistilanne. Mulle tämä on ihan myrkkyä enkä enää päädy kyseisiin tilanteisiin. Ennemmin jää vaikka kyykky välistä.
Kiitti vastauksesta. Tuo SSB ois kyllä hyvä vaan ei omalta salilta löydy. Oon etykyykkyjä tehnyt nyt takakyykyn sijaan välillä.

Kiitti vastauksesta. Tuo SSB ois kyllä hyvä vaan ei omalta salilta löydy. Oon etykyykkyjä tehnyt nyt takakyykyn sijaan välillä.
Kannattaa esittää salilla toive saada SSB tanko. Näin mäkin tein ja sellainen saatiin. Kysymättä se ei ainakaan sinne ilmesty.

Itellä menee käsivarret kireäksi mutta itse kipu on se klassinen hauis ja se menee hyvin helposti niin pahaksi että ei levyjä saa tangosta pois. Eli harva se kerta on suora tanko selässä kun välttelen ihan viimeiseen asti, se kun häiritsee sitten penkkaamistakin. Ongelman kuitenkin aiheuttaa 90% ihmisistä vääränlainen ote tangosta. Tangon paino ei sais olla oikeastaan yhtään käsillä ja puristamiset ja tangon vääntämiset saattaa pahentaa asiaa. SSB pitäis olla joka salilla ennen muita joutavia härpäkkeitä, kätevä laite vaikkei mitään ongelmia olisikaan. Rannesiteet voi kans auttaa.

Powerhousun ehdotuksien lisäksi voi myös toimia penkata ja kyykätä samana päivänä jos se kipu tulee vasta jälkeenpäin. Meni minullakin helvetti pitkään tajuta että pari päivää aiempi kyykkääminen oli se ongelma eikä penkki.

Ootko kokeillu leventää otetta?
Oon kokeillu levemmältäkin vaan silloin tuntuu että tankoa pitää kannatella enemmän käsillä joten tilanne pahenee. Kapeammalla saan jotenkin paketin pysymään paremmin kasassa. Penkkiin ei ole mulla tämä kipu vaikuttanut pahemmin. Ranskalainen punnerrus taas on semmonen liike mitä ei pysty tekemään yhtään jos on kyykännyt.

Jos tekee kauheen kapeelta sitä kyykkyä niin monesti se ote on kapea, joka kiristää sitä kättäkin jos on liikkuvuus olkapäässä tai rinnassa heikko tai jotain vammaa.

Tangon paikkaa vaan sitten tunnustelemaan toiseen kohtaan jos leveältä joutuu käsillä kannattelemaan. Periaatteessa kun se siinä oikeassa kohdassa on, niin pystyy kyykkäämään vaikka ilman käsiä.

Tälleen näkemättä: tankoa alemmas, käsiä leveämmälle niin ei kiristele sieltä rinnan/olkapään seudulta eikä pitäs käydä käsivarsiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsellä samaa ongelmaa. Kyykky ja penkki usein samassa treenissä, mikä onnistuu tällä hetkellä vain verrattaen heikon punnerrusvoiman ansiosta. Kovilla kyynärät ovat silti. Jonkun verran apua on löytynyt hierojalta. Forkut + hauikset + olat + rinta -yhdistelmän kun avaa niin auttaa. SSB harkinnassa myös täällä syksymmällä.

Tuli taas todistettua itselleni mitä aiemmin kirjoitin. Aikataulusyistä tänään oli slingshot-penkki vaikka vasta eilen oli ollut kova kyykky. Ajattelin, että kokeillaan, kun olkapäiden kanssa ei ole ollut pitkään aikaan vaivaa. Mutta kyllä se niin on, että ongelma on edelleen olemassa, se on vain pysynyt poissa järkevällä treenin aikataulutuksella. On meinaan oikea käsi aivan ripulina.

Mulla tuli kyynärpäät kipeäksi, koska oli erittäin kapea ote (etusormet karhennuksen reunalla). Pystyin silti treenaamaan.

Säteilykipujakin oli, mutta ne helpottivat, kun laskin tankoa vähän alaspäin. Oletan, että tanko oli sen nikaman päällä, josta hermot käsiin kulkevat.

Back
Ylös Bottom