Kipinä hukassa (Mazda 323f 16v 1.6i)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lumbago
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

lumbago

Iron Fist
Liittynyt
24.2.2004
Viestejä
1 755
Ikä
38
Kaupunki
Kouvola
Nyt ois hyvät neuvot tarpeen.

Elikkä mazdan kipinä vain katosi. Auto lähti normaalisti käyntiin, kävi 10-20 sekkaa ja sammui siihen paikkaan. Sen jälkeen ei ole edes luvannut. Sytytyspuola ei anna kipinää, tänään kävin ostamassa uuden puolan ja ajattelin josko vika sillä korjautuisi, ja paskat. Ei tule edelleenkään kipinää.

Mistä lähteä etsimään vikaa ? Sulakkeet ovat ehjiä kaikki, samaten kaikki piuhat ovat kiinni jne.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ensimmäinen vaihtoehto on virranjakajan sisällä oleva hall-anturi/nokka-akselin asentotunnistin, joka ohjaa ecua antamaan puolalle signaalin. Jos tuo anturi on paskana, niin eipä tainnut puolallekaan asti tosiaan tulla sytytystietoa (en ole aivan satavarma).
Toi anturi vaan eroaa aika paljon noiden eri moottoreiden välillä ja toisisssa sen voi vaihtaa yksistään, toisissa taas menee vaihtoon koko virranjakaja.

Toinen vaihtoehto on puolan kanssa samassa telineessä kiinni oleva sytytyksenvahvistin (sijaitsee puolan alapuolella).

Yleismittarillahan noi voi kaikki mitata, että antaako virranjakaja tai ecu ohjaussignaalia.

edit. Ja tietysti jos ei kone pyöri, ei pyöri virranjakajassakaan mitään. Eli kai jakohihna sentäs on ehjänä? :D
 
Zone-sarja -42%
Ei vittu, se oli toi jakohihna menny poikki. Ei tullu mielee kattoa sitä ennenku täält lukas.
Mitäs veikkaatte, onko paskonu sitte koko koneen kaupanpäällisiks ? Ei oo viel kerenny alkaa tutkimaan.
 
Aika varmasti voisin sanoa, että tuo 1.6L kone on vapaasti pyörivä.
Mutta ainakin 100% varmasti kaikki 1.8L moottorit ovat vapaasti pyöriviä, oli niissä yksi tai kaksi nokka-akselia.

Eli tuskin on paskonut mitään.
 
Autodata kuulemma kusee aika useankin Mazdan moottorin suhteen. Toisaalta omakohtaisiakin kokemuksia tuntuisi olevan montaa eri sorttia.

"The Mazda B-series is a "non-interference" design, meaning that breakage of its timing belt does not result in damage to valves or pistons..." (Wikipedia, Mazda B Engine)

Ja täällä joku hämärämpi listaus.
 
Noo selvinnee sitte onko vapaastipyörivä vai ei, kunhan saadaan aikaiseksi avata kone jossakin välissä. Toivottavast nyt kuitenki ois ehjä tai vituttaa isosti :P
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom