kipeät ranteet

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli siis ranteet kipeytyvät esim hauiskäännössä. Teinpä sitten mitä tahansa hauisliikettä niin ranteisiin juilii kovasti paljon. Olen ns. edistynyt vihdoin viimein eli teen isommilla punteilla kuin ennen eikä muuten tunnu kyllä raskaalta paitsi että ranteet menee ihan jumiin jo n. 5 toiston jälkeen. Rasittavaa. Mikäs auttas ongelmaan? Luultavasti ongelma johtuu luustostani(??tai sitten ei... en tiijä)

Sama homma meikäläisellä, mutta tekniikan korjaaminen auttaa yleensä. Eli ranteet täytyy pitää ihan suorana, tai jopa hieman sisäänpäin ( = itseesi päin ) käännettyinä. Tanko on aina mutkatanko. Rannetuet on myöskin hyvät, auttavat pitämään ranteet oikeassa asennossa. Eikö kipua tunnu muissa liikkeissä, esim. penkkipunnerruksessa? Mulla rasittuu ranteet mm. pyöräillessä, jos ei muista pitää niitä suorana..

Btw, minkälaista tuo " juiliminen " on? Särkyä, vihlontaa, jomotusta? Mulla se on vihlontaa, ja lähinnä oikeassa ranteessa -- lienee seurausta kroonisesta jännetupen tulehduksesta.. :(

Ei ole kipua muussa kuin hauisliikkeissä. Sinänsä omituista.
Juiliminen on sellaista... hmm. pakotuksen omaista ja tuntuu kuin minun hentoinen ranteeni luusto ei kestäisi(ainoa kohta kropassani missä luusto tuntuu olevan hentoa ja ohutta, muuten olen aika isoluinen vaikka pieni olenkin) ja kun lopettaa liikkeen niin käsi on jumissa! Eli ei liiku mitenkään hirveän sulavasti... Tekniikkaa olen kovasti yrittänyt parannella ja ollaanpa sitä kundikaverinkin kanssa ihmetelty eikä se mitään vikaa huomannut... Pitää varmaan ostaa sellaiset rannetuet...

Originally posted by Missukka
Ei ole kipua muussa kuin hauisliikkeissä. Sinänsä omituista.
Juiliminen on sellaista... hmm. pakotuksen omaista ja tuntuu kuin minun hentoinen ranteeni luusto ei kestäisi(ainoa kohta kropassani missä luusto tuntuu olevan hentoa ja ohutta, muuten olen aika isoluinen vaikka pieni olenkin) ja kun lopettaa liikkeen niin käsi on jumissa! Eli ei liiku mitenkään hirveän sulavasti... Tekniikkaa olen kovasti yrittänyt parannella ja ollaanpa sitä kundikaverinkin kanssa ihmetelty eikä se mitään vikaa huomannut... Pitää varmaan ostaa sellaiset rannetuet...

Melko varmasti tekniikka kusee. Teethän mutkatangolla? Mulla ainaki suoralla tangolla tehdessä ranteet on niin oudossa asennossa että kipeytyy heti. Jos teet mutkatangolla ja hyvästä tekniikasta huolimatta kipu tuntuu niin lopeta tangolla tehtävä hauisliike kokonaan. Esim. käsipainoilla tehdessä kädet ja ranteet saavat vapaammin liikkua sopiviin asentoihin. Jos vielä käsipainoillakin tehdessä käy niin tee hammerkääntöä. Ja osta tosiaan ne rannesiteet heti.

Jos kipu alkaa kasvaa viikko viikolta ja alkaa tuntua jo muulloinkin kuin treenin aikana niin lopeta hyvissä ajoin kaikki hauisliikkeet ja kaikki liikkeet missä kipua tuntuu. Mulla oli viime keväänä ekan kerran vasen ranne kipeenä. Kesällä ei tuntunut, nyt taas syksyllä alkoi tuntua. Kävin lääkärissäkin ennen joulua mutta ei se osannu siihen sanoa paljon mitään. Noh, jospa tuo levolla ja tekniikkakorjauksilla paranee. Mutta tosiaan mä tein sen virheen että treenailin menemään vaikka pientä kipua ja jomotusta tuntui. Nyt vituttaa istua kotona ja ei pääse treenaamaan :curs:

Originally posted by mik99
ymmärsinköhän oikein mutta auttaisikohan jos rupiaisit tekemään rannekääntöjä..:rolleyes:

Rannekivut ei yleensä todellakaan parane rannekäännöillä. Kyse ei välttämättä ole voiman puuttesta vaan ranne ei kestä sille tulevaa rasitusta. Minulla tuli myös ongelmia ranteiden kanssa ja eniten vaivasi penkkiä tehdessä, mutta myös muut liikkeet kuten hauiskääntö sattui. Itsellä auttoi rannesiteiden hankkiminen, joita aluksi käytin melkein kaikissa liikkeissä joissa ranteisiin tulee vääntöä. Näin ranteet pääsi paranemaan ja nykyään käytän siteitä vain kaikkein raskaimmissa liikkeissä, kuten kovissa penkkisarjoissa.

Tervehdys vaan kaikille..
asiaan: minullakin on alkanut tuntumaan "kipua" ranteissa penkkiä tehdessä. (kapea penkki vielä pahempi ranteilleni).
nyt olisi listalla siteiden hankkiminen eli mistä niitä saa? ja minkälaiset olisi mahdollisesti hyvät? paikallisessa prismassa oli vain jotain nyrkkeilijöille tarkoitettuja siteitä.. varmaan aika :david: kysymys, mutta olen kiitollinen kaikesta avusta :)

anteeski, jos soteken tätä threadia, mut en viittiny tehdä uutta

Originally posted by mitko
Tervehdys vaan kaikille..
asiaan: minullakin on alkanut tuntumaan "kipua" ranteissa penkkiä tehdessä. (kapea penkki vielä pahempi ranteilleni).
nyt olisi listalla siteiden hankkiminen eli mistä niitä saa? ja minkälaiset olisi mahdollisesti hyvät? paikallisessa prismassa oli vain jotain nyrkkeilijöille tarkoitettuja siteitä.. varmaan aika :david: kysymys, mutta olen kiitollinen kaikesta avusta :)

Hyviä siteitä ovat esimerkiksi seuraavat; Titan THP, Titan Red Devil, Titan Signature, Titan Titanium ja Metal Black Line.

Niitä saa hyvin varustetuista urheilukaupoista ja netistä tilaamalla.

Itellä oli jotain hiusmurtumia ranteissa joten alussa oli vaikea tehdä juuri penkkiä ja hauiskääntöjä ja dippiä.. Mutta ajan kanssa tuo korjaantui ja tekniikka tuli paremmaksi ja vähän paikat vahvistui niin ei enää noi ranteet haittaa, mutta nyt on tullut sitten kipua kyynärpäihin ja olkapäähän, että aina joku paikka täytyy olla hajalla :david:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo suosittelen noita rannesiteitä...mullakin oli sama homma kun aloitin salilla treenaamisen...

siteet/rannetuet on kyllä hyvä valinta. Mullakin oli tuota rannekipua kun tein rinnallevetoa,koska kyynerpäät ei nuosseet lopuksi riittävän ylös, mutta nyt ei enää satu kun on rannetuet ja tekniikka kohallaan...

Itellä oli viime keväänä/kesän alussa jossain hauisliikkeissä, pääasiassa kääntö tangolla-liikkessä sellaista vaivaa, että kun päästi sarjan lopuksi irti otteen tuli inhottava kipuaalto joka kesti joku pari sekunttia. Se autto vähän kun päästi hitaammin otteen irti... No kuitenkin, se ei enää vaivaa, ihme juttu... Koitin kanssa lämmitellä ja venytellä kunnolla kyynervarret ennenkuin alotin tekemään sarjoja hauikselle.

Ehkä tohon samaan liittyen, kun kesällä kävin töissä, missä vasaroitiin aika paljon, niin puutui kokoajan ranne, ja sitten ei milloinkaan pystynyt napsuttamaan sormilla. Tosi kumma vaiva, jotenkin vammanen olo tuli. Mutta kuitenkin tuo parantui kun työt loppui...

andor sanoi:
Esim. käsipainoilla tehdessä kädet ja ranteet saavat vapaammin liikkua sopiviin asentoihin. Jos vielä käsipainoillakin tehdessä käy niin tee hammerkääntöä. Ja osta tosiaan ne rannesiteet heti.

Miten hammerkkääntö eroaa "tavallisesta" hauiskäännöstä?

Nikoliina sanoi:
Miten hammerkkääntö eroaa "tavallisesta" hauiskäännöstä?

Peukalot osoittaa ylöspäin liikkeen ajan. Eli vähän kun vasaraa pitäisit kädessä, siitä kait tämä nimikin tulee.

Kaivelinpa ajankulukseni vanhan thradin ylös kun sattui tuo oikea ranne menemään eilen rikki hauiksia tehdessä. Taidan lopettaa tuon saatanan tangon kanssa pelleilyn kokonaan. Levellä (normi) otteella posahtaa kyynärpäät, ja kapealla ranteet. Juuri väärin mitoitettu minulle. Mutta kun ei tuo hanska ole ikinä mistään kikkailusta kasvanut. Kipu tuli tavallaan vasta jälkeenpäin, ja nyt tuottaa oven tai maitopurkin avaaminenkin vaikeuksia. Ostin sitten rannetuet. Sanomattakin selvää että ei kannata tehdä mitään mikä tuntuu epämukavalta, mutta kertokaas mitkä liikkeet, tai kuinka suuret painot ootte jättäny suosiolla pois. Harmittaa kun massakautta ois vielä 2 viikkoa jälellä, sen jälkeen pitäisi siirtyä isompiin rautoihin..

Oma apu paras apu. Elikäs, kävin kokeilemassa. Tulos oli että about kaikki tangolla tehtävät liikkeet on syytä unohtaa. Selän sain treenattua, jopa tangolla, siihen se jäikin. Vatsat tietenkin myös. Kässäreillä voi yrittää jossain määrin mutta todella varovasti.

Vastasinpa juuri toiseen loukkaantumista koskevaan ketjuun. Kun minulla :david: :lla on kokemusta näistä, niin kirjoitanpa tähänkin.

Hauis tangolla aiheutti itsellenikin rannevaivoja, jos tein sen vähänkin isommilla painoilla. Sitten älysin, että ennen hauissarjaa kannattaa kyynärvarret lämmitellä yhdellä rannekääntösarjalla ja sen jälkeen venytellä. Ongelmia sen jälkeen ei ole ollut. Jos kyynärvarret saavat muutoin liikaa rankaisua per treenikierto tai treeni, kannattaa harkita vetoremmejä.

Minusta koko hauiskääntö scottipenkissä mutkatangolla on sairaan luonnotonta ja tuntuu että se ottaa kaikkiin muihin lihaksiin ku hauiksiin, ranteetkin kipeytyi.. Siirryin tekemään hauista scottipenkissä yksi käsi kerrallaan kp:llä todella tuntuman kanssa, hidas lasku jne. samalla ite hyvä tehdä pakkotoistoja toisella kädellä auttaen, ainakaan itellä ei ota niin ranteisiin ja tuntuma moninkertainen, ainakin minulla.

Viimeksi muokattu:
hmm, loukkasin kaksi vuotta sitten ranteeni ja siellä on nyt ilmeisesti rustoa ja se on todella kipeä, sellainen kyhmy, en ole vielä käynyt lääkärissä mutta lähteekö tuop rusto jollain ihme salvalla tms?? vai pitäisikö se leikkauttaa olen nyt vasta 16v.
on se sen verran kipiät että rannekäännöt voi vallan unohtaa ja häiritsee punttailua ja normaali elämää, esim kapea penkki vallan rannesiteillä. liike rata ranteessa on aika heikko.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom