kipeät ranteet

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Sellasta pitäisi kysyä että kun on tullu noista pidemmistä sarjoista siirryttyä nyt vähän voimapainotteisempaan treeniin niin vasenta rannetta on alkanut vihlomaan oikein huolella mitä tällaiselle vaivalle pitäisi tehdä?

Tukia olen käyttänyt kun lyhyemmät sarjat olleet kyseessä, mutta silti kipu vaan kasvanut ranteessa :( tähän vaikuttaa varmasti myös rankka varastotyö päivisin. Samanlaista kipua tuli joskus kun oli jännetupen-tulehdus aikanaan. Auttaako kylmän pitäminen jotenkin positiivisesti, lääkkeinä löytyy myös buranaa 400-800 asti sekä voltarenin rapidia joka on tulehduskipulääke.

Ja vielä kysymys siitä että miten ranteita (ei niinkään forkkuja välttämättä) voisi vahvistaa. Ongelmia on varsinkin työntävissä liikkeissä, ei niinkään puristusvoimassa esim. mavea tehdessä, vaan juuri siinä työnnössä kun kääntyy ne ranteet. Kertokaa ihmeessä jos jotain kuntouttavia (treenaavia) liikkeitä olisi että ei sattuisi niissä punnertavissa/työntävissä liikkeissä. Myös jos kiertää rannetta niin se tuntuu ilkeältä. Auttakaa kokeneemmat :worship:

Itellä vinopenkissä tuntuu ranteissa aika kehnolta joten eilen kävin ostamaan siteet.
Missä liikkeissä näitä sitten muuten pitäisi käyttää/ei kannata käyttää?

Stuart sanoi:
Missä liikkeissä näitä sitten muuten pitäisi käyttää/ei kannata käyttää?
Eiköhän noissa työntävissä liikkeissä kannata käyttää niinku penkki, kapee penkki, dippi jne. Käytän itse myös välillä hauiskäännöissä.

Bodaaja sanoi:
Eipä ne ranteet sen parempaa kuntoon tule vaikka tukia käyttäs.
Eihän niiden tarkoitus olekkaan "kuntouttaa" ranteita, vaan tukea niitä.

Eiköhän noissa työntävissä liikkeissä kannata käyttää niinku penkki, kapee penkki, dippi jne. Käytän itse myös välillä hauiskäännöissä.

no mutta miten ranteita voisi juuri saada treenattua niihin liikkeisiin? työntäviin ja muihin esim. hauiskäännössä ranteet tulevat kipeäksi sekä dipeissä ja penkkipunneruksessa.

Edit: Kun se ei tunnu kovin mielekkäältä kiristellä ihan hikisena jotain tukia kun alle 80kiloa tangossa. Että saisi ne ranteet kestämään näitä työntöjä ja punnerruksia. tälläkin hetkellä viikko ollu taukoa ton ranteen kipeän patin kanssa.

http://www.exrx.net/Lists/ExList/ForeArmWt.html#anchor2401135
Tuossa nyt on linkki kaikennäköisille ranneliikkeille.
Kyl minä käytän rannetukia kaikissa työnnöissä oli se sitten 80 tai 100, paitsi lämmittelyissä, jotka ovat erittäin pienillä painoilla.
On tuo vasen ranne semmoinen kakka ni lähinnä sen takia käytän.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
DVD4410 sanoi:
Ja rannetuet on kaikenlisäksi halpoja!
Kyllä kannattaa lisätä treenikassiin.
Nimenomaan ja vielä pienempi vaiva jos ranne menee huonoks ilman tukia.

missä vika kun kyynärtaipeet kipeytyvät esim. mutkatangolla hauiskääntöä tehdessä? onko tekniikka ihan hukassa? mitä voi tehdä?:eek:

Itsellä sama homma tiettyjen liikkeiden osalta ollut ja on vielä joissain nykyäänkin, sekä varmasti ranteet kipeytyisivät huomattavasti jos en kiinnittäisi huomiota ja pyrkisi välttämään ranteita pahoin kuormittavia liikkeitä.

Jätä vaikka parit hauistreenit väliin ja lepuuta ranteita. Itse olen myös ice-geeliä käyttänyt välillä ranteisiin. Mikäli paljon tulee tietokoneella istuttua, niin kannattaa todellakin kiinnittää huomiota siihen kuinka erkonomisesti siinä koneella nörttäilee ja miten käet ja ranne on tuettu.

Mutka tangolla itellä aina kun laitan sen telineeseen sarjan jälkeen sattuu niin ketusti kyynärpään ja ranteen välissä oleviin lihaksiin(forkut?). Siis sattu ihan kunnolla että eii oo mikään pikkusen vihlasun, vaan tekis huutaa vittua ja saatanaa.

Mutka tangolla itellä aina kun laitan sen telineeseen sarjan jälkeen sattuu niin ketusti kyynärpään ja ranteen välissä oleviin lihaksiin(forkut?). Siis sattu ihan kunnolla että eii oo mikään pikkusen vihlasun, vaan tekis huutaa vittua ja saatanaa.

Pieni tauko paikallaan,olisko tulehdus.Ei muuta kuin kipulääkettä kehiin ja taukoa niistä liikkeistä kun tekee pahaa.
Rannetuet vittuun,kyllä ne ranne lihakset vahvistuu kun tekee maltilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom