Kipeät ojentajat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hauis/ojentaja -treenin jälkeen, tai lähinnä seuraavana päivänä, ojentajat ovat kipeät kuin puulla pökitty perse, mutta hauikset tuntuvat kuin treeni olisi jäänyt välistä. Mistä johtuu? Molemmat saavat varsin samanveroisen rääkin. Ojentajat eivät myöskään hauiksia juurikaan heikommat.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ojentajat kipeytyvät vain herkemmin, taitaa olla sama asia vähän kaikilla. haukkaa saa kiusata paljon enemmän saadakseen samanlaisia tunnetiloja kuin ojentajaan parilla toistolla. eli ei syytä huoleen jos molemmat kehittyvät.

Ja veikkaisin selkätreenistä aiheutuvalla rasituksella hauikseen olevan myös osuutta asiaan.

kohtis sanoi:
Ja veikkaisin selkätreenistä aiheutuvalla rasituksella hauikseen olevan myös osuutta asiaan.
No ottaahan ojentajiin olkapää- ja rintatreeni, että...
Mutta sama homma mulla ja se on vaan niin :confused:

Mullon sama "vika". Viime ojentaja-/hauistreenissä treenasin kummankin lihaksen keskenään aivan samanmoiseen pumppiin ja ojentajat olivat sitten 2 päivää kipeät mutta haukkareissa ei tuntunu mitään kipuilua. Sama oikeastaan aina...silti hauikset kasvaa siinä missä ojentajatkin. Lihasten kipeytyminen treenistä johtuen on yksilöllistä. Ei siis syytä huoleen.

Kyllä ne saa kipeytyyn kun itselleen sopivilla liikkeillä vääntään naama perseen näköisenä! On itellä ollu toi ongelma kanssa välillä.

Se on yksilöllistä, yhdellä kipeytyy yksi ja toisella toinen. Suurimmalla osalla on jokin lihas, jota ei tunnu saavan millään kipeäksi. Ei tarvitsekaan, niin kauan kuin tulosta syntyy, koska kehitys ei välttämättä korreloi kivun kanssa. Turha siis miettiä asiaa, ellei lihas jää jälkeen muista.

Arvo Paperi sanoi:
Se on yksilöllistä, yhdellä kipeytyy yksi ja toisella toinen. Suurimmalla osalla on jokin lihas, jota ei tunnu saavan millään kipeäksi. Ei tarvitsekaan, niin kauan kuin tulosta syntyy, koska kehitys ei välttämättä korreloi kivun kanssa. Turha siis miettiä asiaa, ellei lihas jää jälkeen muista.

Näin nimenomaan. Itse saan hauikset huomattavasti kipeämmäksi kuin ojentajat, ja aika lailla samaa tahtia nuo ovat kasvaneet.

Joo jos tulosta tulee ni ei hätää. Mulla ei oo varmaan koskaan ollu ojentaja tai haba seuraavana päivänä kipee mut ihan hyvin on kyllä hanska kasvanu. Mut sit taas esim jalat on aina ihan perkeleen kipeet seuraavana päivänä.

Voi kuitenkin olla mahdollista että ne kellä
ei jotkut lihakset kipeydy helposti niin on
liikkeiden suoritustavoissa tai sarjojen ja
toistojen määrissä jotain mätää.

Siis jos nimenomaan pyrkii saamaan lihakset
kipeiksi. Koska luulisi kuitenkin että joka
lihaksen saa kipeäksi jos sitä todellakin haluaa.

Itse olen ainakin saanut keski-olkapäät kipeiksi
joita en normaalisti saa millään kipeiksi.

Eikä tämä kipeytyminen johtunut tauosta tai
mistään muusta vastaavasta.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ennen en saanut hauiksia melkein koskaan pumppiin, eikä ne oikein kipeytyneetkään treenistä. Nykyään saan hauiksille jo ihan mukavan pumpin yhdellä lyhyellä sarjallakin. Hauikset ei kuitenkaan kipeydy, pikkuisen on vaan jäykät, mutta sitä ei melkein edes huomaa. Joskus sain pikkusen kipeäksi, kun tein yllättäen yli 30 toiston sarjoja. Nykyään sarjojen pituus vaihtelee siinä 5 ja 20 välillä. Eikä kipeydy. Hauikset kuitenkin kehittyy. Kaikki muut lihasryhmät kyllä saa kipeäksi.

pumpin saan hauiksiin helposti, muutama pitkä sarja ja se on siinä, harvemmin tulee kuitenkaan pumppia hankittua koska voimaa haetaan, haukan saan kipeäksi pudossarjoilla suht helpolla, muuten ei kyllä lihaskipua ilmene. ojentajille tosiaan riittää yksi kova sarja ranskalaisia ja sen jälkeen valitetaan viikko ojentajien 'herkkyyttä' :)

Eräs kehonrakentaja vastasi tähän kysymykseen mulle vaan että "ei se hauis vaan kipeydy, mutta kyllä se silti kehittyy". Hmm... aika hyvät perustelut muuten :thumbs:

Mutta eipä mulla kyllä tule koskaan olkapäätkään kipeäksi vaikka kuinka otta pudotussarjoja ym.

Olkapäät kipeytyy ja huikset ei, mutta molemmat kasvaa. Käsittääkseni aika yleistä ja sitäkautta ihan ok. Mutta ois tähän kiva joku faktajuttu tietää, kun monella tuppaa näin olemaan. Sama on vaikka verrattaessa olkapäitä ja rintaa, rinta kipeytyy helposti ja olkapäät ei millään. Mutta kasvaa nekin silti molemmat.

Ja kuten edellä sanottiin, niin kipeeksi saa lihat varmasti, mutta onko se sitten enää yhtään järkevää olikin toinen juttu.

Jaajaa... Entäs sitten jos haukkarit eivät kipeydy eivätkä ne myöskään kasva? :itku: ... Pumpin väitän saavani aikaan, mutta ojentajat väh. 3 päivää kipeät, hauiksissa tuntuu ehkä yksi päivä jotakin arkuutta kun kunnolla painelee ja tunnustelee mutta missä kunnon lihaskipu????? jonka tunnun saavan kaikkialla muihin paitsi palaan (ja olkapäät eivät myöskään kipeydy, mut ne sentäs kasvaa)....

Tuntuu että kaikkia ollaan koetettu, mutta :( miten mä saan ne kasvamaan? Eli siis miten saan kivun? Koska mulla tuntuu olevan kipu = lihaskasvu.

ZannaZ sanoi:
Tuntuu että kaikkia ollaan koetettu, mutta :( miten mä saan ne kasvamaan? Eli siis miten saan kivun? Koska mulla tuntuu olevan kipu = lihaskasvu.

Nämä on vähän yksilöllisiä juttuja että miten kipeytyy ja miten ei.
Minulla toimii yhdellä kädellä kerrallaan tehtynä hauiskääntö ristikkäistaljalla. (Cable One Arm Curl) Siinä saa tasaisen, jatkuvan, kuormituksen hauikselle. Tuota käytän muun hauistreenin jälkeen viimeistelyliikkeenä. Toinen itsellä toimiva liike on keskitetty hauiskääntö käsipainolla.

Mä vedän haballe:
-hauiskääntö seisten suoralla tangolla 3x8-12 (pienet painot mahdollisimman puhdas liike ei yhtään selällä auttamista, antaa loistavan pumpin)
-keskitetty hauiskääntö käsipainolla/hammerkääntö 3x8-12
-tähän mahdollisesti kahden käden hauiskääntö ristikkäistaljassa 2x10 jotta saadaan kaikki mehut irti habasta, mutta jätän kyllä pois jos pumppi on jo tarpeeks kova, kannattaa tehä vähän fiiliksen mukaan eikä aina noudattaa orjallisia sarjoja ym.

Mulla menee habat jo niin mehuille selkätreenissä samana päivänä, että en nykyään tee niille erityisemmin yleensä kuin 2-3 sarjaa scottia todella hitaasti ja tarkasti myös negatiiviseen vaiheeseen panostaen. Ajoittain myös pudotussarjan loppuun taljassa. Pumppi kyllä löytyy, joskus niin kova että vaikeuksia saada käsivarsia suoriksi :D

Ei mullakaan tuu hauis kipeeks koskaan,mut ojentajat tulee.Mutta kyllähän se hauis silti kasvanu on...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom