Kipeästi vinkkejä hauiksen kehitykseen?!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
3314 kcal?? HYVÄ MÄÄRÄ(KÖ)?? Kerran viikossa pyörää 20-30 minuuttia. Harrastin fudista 8 vuotta niin siksi olen aika hoikka. Hyvä peruskunto on!

Päivän provo:

"Arm Work

Everyone wants big arms, few people have them. The best way for the Hardgainer to focus on their arms is to forget about them. What's that? Simple, we've already established that over training is the reason for lack of progress, and for best gains the minimum amount of training that can be done and still cover all body-parts will result in the fastest gains. So how to best accomplish the task? Use compound movements that hit many muscle groups at once. I assure you once you can do chins with your palms facing you with body-weight + 35-60 pounds strapped to your waist for 6-8 reps you will have biceps about as big as their going to get. Once you can dip body-weight + 75-100 pounds for 6-8 reps or do close grip bench presses with 100% of body-weight for 6-8 strict, you will indeed have big triceps. This is the way for a hardgainer to get big arms. The 12 sets for biceps 12 for triceps routines are the fast-track to failure for all but the most gifted. "

Tuon tekstin on kirjoittanut Ironaddict:).

Ja täytyy sanoa, että toi 15-30 kg lisäpainoja leuanvetoon, kapealla vasta otteella(myötä otteella toki kovempi:) )->on aika kova sana.

JA pitäisi vielä tehdä 6-8 toistoa rauhallisella suoritustekniikalla(rauhalliset alaslaskut ja ilman turhaa heilumista yms. turhaa vempuilua) noilla ed. mainitulla 15-30 kg lisäpainoilla.

Leuanveto on IMO kyllä yksi parhaista selkäliikkeistä, vedon ja kulmasoudun ohella.

Jukelius sanoi:
Aluksi tuli käytettyä palautusjuomia, kreatiinia ja lisäproteiineja. Silloin kehitys oli todella nopeaa. Nyt on tullu treenattua natuna sellaset 9kuukautta.

:D Vähän repesin :D :D :D Oli pakko pistää siguksi. :hyper:
Alussa paranee hermotus joten veikkaanpa että tuo menee sen piikkiin. Alussa kehitys on muutenkin nopeampaa. Kyllä se siitä hidastuu pikkuhiljaa.

Tällänen pieni välikysymys tähän, eli kuuluuko hauis ja ojentaja olla samankokoset lihakset eli käsi pitäisi muodostua 50/50 ojentajasta ja hauiksesta? Vai onko se niin, että kuten jalassakin etureisi on isompi lihasryhmä kuin takareisi, niin ojentaja kuuluisi olla 2/3 kädestä ja hauis vain 1/3? Itselläni on ainaki enemmän ojentajapainotteinen käsi. Avatarissa on vähän vanhempi kuva kun rasvat oli alempana, niin näyttääkö se siinä normaalilta?

makew sanoi:
Päivän provo:

"...
Everyone wants big arms, few people have them. The best way for the Hardgainer to focus on their arms is to forget about them.

Ei vaan tää oli ylivoimaisesti fiksuinta mitä tähän threadiin on kirjoitettu.
Isot kädet ei tule sillä, että mittailee sitä habaa päivittäin ja tekee 5 eri liikettä hauiksille. Parempi keskittää kaikki tarmo siihen, että vahvistuu perusliikkeissä kuten leuanvedossa tai kulmasoudussa. Noissa liikkeissä kun sarjapainot lisääntyy 20 kilolla tekniikan pysyessä samana, tulee kehitys takuulla näkymään myös hauiksissa. Jos selän treenaa kunnolla niin hauiksille riittää 2-3 sarjaa treenin päätteeksi (välttämättä ei tarvi sitäkään).

Massamaster sanoi:
Ota just ennen treeniä lataukseksi heraa (ei hydrolysoitua) ja dekstroosia,

Saattaapi tulla treenin aikana pieni väsymys, kun veren sokerit heittelee niin paljon tuon dekstroosin takia, eikös se ollu vielä nopeampi hiilari mitä malto?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ojentajan koosta

:offtopic:
Mulla on sellanen ongelma ton hanskan kanssa, etta haukkari on kylla tosi hyvan kokonen, mutta ojentajaan en saa millaan kokoa. Ojentajassa on hyva erottuvuus (ne 3 erilaista ojentajan haara nakyy), mutta kokoa siihen ei meinaa millaan tulla. Hanska tal hetkel sellanen 41+ ja pumpis pari senttia lisaa, mutta tuntuu etta hauis ois 2/3 ja ojentaja 1/3 hanskan koosta, elikka just toistepain ku pitas olla :nolo:

Mitenkaan erityisesti en oo hauikseen panostanut, mutta se tuppaa kasvamaan ojentajankin edesta. Ojentajassa on kylla voimaa ihan hyvin; ranskalaisessa menee kahetkympit paissa 10+ toistoa.

Talla hetkella teen tota HST:ta niin treenaan ojentajaa vaan yhella liikkeella (Ranskalainen punnerrus), penkki ja shoulder press ottaa kyl epasuorasti ojentajaan. Normaalisti oon tehny aina sillon tallon dippeja, lattiapenaa ja kapeetapenaa jne, mutta mikaan ei tunnu auttavan. :wall:

Ton HST:n jalkeen ajattelin palata jokskin aikaa kolmi- tai nelijakoseen ohjelmaan vaikka tulosta onkin tullut todella hyvin HST:lla.

Kiitos vinkeista etukateen.

- "small triceps 4ever?"

Se aina ihmetyttää, kun useimpien ihmisten ongelma-alueena ovat hauikset, tuskin juuri kenelläkään takareidet, alaselän voimat tai edes yläselkä. Uskoisin, ettei sinunkaan suurin ongelmasi bodarina ole hauikset, vaan 65 kilon paino.

1) Nyrkkisääntö massanhankintaan on 37-40 kaloria/kehon painokilo/pvä. Sinun tapauksessasi tällä hetkellä n. 2500 kaloria. Sen verranhan olet viime aikoina syönytkin ja kasvanut. Jatka suunnilleen samalla linjalla, mutta koeta syödä tasaisemmin eri päivien välillä.

2) Raskaita perusliikkeitä, puhtaasti ja kovaa, mutta ei kovin paljoa (esim. 1 tunti, kolmesti viikossa).

Sitten kun painat 20-60 kiloa nykyistä enemmän, hauiksesikin näyttävät luultavasti paremmilta. Katsokaapa muuten kuvia vaikkapa 99-125 kilon sarjojen huippupainon- ja voimanostajista. He eivät useimmiten treenaa hauiksiaan lainkaan, mutta kiinnittyykö huomionne ensiksi tai toiseksikaan heidän huonosti kehittyneisiin hauiksiinsa?

MKM sanoi:
Se aina ihmetyttää, kun useimpien ihmisten ongelma-alueena ovat hauikset, tuskin juuri kenelläkään takareidet, alaselän voimat tai edes yläselkä. Uskoisin, ettei sinunkaan suurin ongelmasi bodarina ole hauikset, vaan 65 kilon paino.

1) Nyrkkisääntö massanhankintaan on 37-40 kaloria/kehon painokilo/pvä. Sinun tapauksessasi tällä hetkellä n. 2500 kaloria. Sen verranhan olet viime aikoina syönytkin ja kasvanut. Jatka suunnilleen samalla linjalla, mutta koeta syödä tasaisemmin eri päivien välillä.

2) Raskaita perusliikkeitä, puhtaasti ja kovaa, mutta ei kovin paljoa (esim. 1 tunti, kolmesti viikossa).

Sitten kun painat 20-60 kiloa nykyistä enemmän, hauiksesikin näyttävät luultavasti paremmilta. Katsokaapa muuten kuvia vaikkapa 99-125 kilon sarjojen huippupainon- ja voimanostajista. He eivät useimmiten treenaa hauiksiaan lainkaan, mutta kiinnittyykö huomionne ensiksi tai toiseksikaan heidän huonosti kehittyneisiin hauiksiinsa?

Todellakin. :thumbs:

ite olen ainakin saanut hauikseen kokoo tekemällä hauis treenin loppuun vielä scott penkissä habaa taljassa....(kahden käden ja myös yhdenkäden habaa) kun tekee about 15 toistoo... per sarja... ite olen saanut habaan hirveen pumpin.. :thumbs:

taivaskasi87 sanoi:
ite olen ainakin saanut hauikseen kokoo tekemällä hauis treenin loppuun vielä scott penkissä habaa taljassa....(kahden käden ja myös yhdenkäden habaa) kun tekee about 15 toistoo... per sarja... ite olen saanut habaan hirveen pumpin.. :thumbs:

Tuota pumppia mainostetaan hirveästi. Olen silti samaa mieltä, kuin muutamat, jotka ovat mainostaneet massaliikkeitä, kuten leuanvetoja jne. Otetaanpa esimerkiksi rintalihakset. Mä tein ennen kaikenmaailman eristäviä rintaliikkeitä ja kehitys ei ollut mitenkään mainostettavaa. Sittemmin olen siirtynyt tekemään pääliikkeitä enemmän, ja eristävillä vain vaikkapa viimeisen sarjan antamaan sen paljon puhutun pumpin. Kun rintatreenissä vetää sen 2-3 sarjaa inttipenkkiä ja vaikka vinopenkkiä muutaman sarjan lisäksi, niin se on riittänyt hyvin pitkälti ainakin mulle. (tietysti kannattaa niitä liikkeitäkin joskus vaihdella :david: )

Mikä on tulos? Muiden lihasten ohella, kun olen alkanut suosimaan näitä raskaita massaliikkeitä, myös rinnatkin ovat lähteneet hirmuiseen kasvuun, verrattuna niihin salilaitteisiin. Kädet kasvavat AIVAN varmasti, kun vaikkapa kapean penkin sarjaraudat tuplaantuu, tai vaikkapa just niitä leukoja menee 6-8 20-30 lisäpainoilla, kuten makew kertoili.

Edit: Sitä en kiellä, etteikö pumppia voisi saada vaikkapa kapealla penkilläkin.. :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom