Kipeästi vinkkejä hauiksen kehitykseen?!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Jukelius sanoi:
Väli kysymys paljonko on litra grammoina?

Litra mitä? Litra vettä painaa ~1000g. Litra maitoa jotain 1200.. tjsp.

teet haukat aina silloin kun ne on palautunu kokonaan eli jätät hauispäivän pois ohjelmasta ja teet aluksi tangolla 1 sarjan joku 6-12 niin isoilla ku menee ja HETI perään ylätalja vastaotteella 6-12 samalla tavalla sit ku molemmissa menee yli 10 ni lisää painoja ja perään voi vielä ottaa hammereita 1 sarjan pumpin vuoksi (sekin ilman ihmeempiä palautteluja) toimi ainaskin täällä... 3 ekaa kertaa sain lisää painoja tankoon(ei en ruvennut huijaamaan) ja iha silmillä nähtävää kasvua kuukaudessa...

8Balls sanoi:
Kokeileppa ensin hauista seinäävasten tyylillä, eli takanoja seinäävasten niin että lapaluut ja yläselkä ottaa seinään kii, pistä kyynärpäät myös seinään kiinni ja tee hauiskääntöö käsipainoilla.
Oon tehny juuri tolein kulmatangolla parina viime kertana. Millään muulla liikkeellä en oo koskaa saanu niin hyvää pumppia. Parilla sarjalla saa jo hauikset ihan lunastuskuntoon. Liikerata tuntuu jäävän jotenkin lyhkäsemmäks, mutta suosittelen kaikkia kokeilemaan.

Tuota-noin, sen enempää provosoimasta voisi ohimennen sanoa että 1.5 vuotta on lyhyt aika, mitä pitäisi peilistä näkyä? ..sellainen hanska mitä näkyy 125kg kaverilla joka on veivannut yli 10 vuotta myrkyillä? Yleensä ensimmäiset vuodet menee touhussa "opetellessa", vasta ajan myötä alkaa symmetria muodostua..tottakai riippuu kaverin taustasta. Jos on kovin ollut liikunta/urheiluhenkinen koko pienen iän, on tulokset jollakin tavoin nopeammat.

Omalla kohdalla, kun hauis tuntui jollakin tavoin aikoinaan tärkeältä erityisesti reenata tein sen virheen että veivasin tätä suhteellisen pientä lihasta aivan liikaa. Kun aloin suhteuttaa hanskan reenaamista muuhun, lähinnä perusliikkeisiin alkoi kummasti hauiksissa tapahtumaan. Nykyään itse reenaan hauikset samana päivänä selän jälkeen, laskelmoin homman niin että selkää reenatessa ne hauikset lämpenee jonkin verran. Kun siirryn hauiksiin lämmittelen suhteellisen vähän niitä, muutaman alustavan liikkeen ja portaan/nousun kovaan sarjaan. Kovia sarjoja vain yksi, sekin suoritetaan "kipurajaan" asti ja siitä yli. Käytännössä teen yhden kovan sarjan per liike ja siirryn sitten toiseen liikkeeseen. Toisessa liikkeessä en enään lämmittele vaan teen 1-2 alustavan sarjan ja taas yhden kovan. Näin läpi noin kolme liikettä ja kaikki pyramidit, loppuvemputtamiset, jne. ihmeellisyydet/hifistelyt pois. Itse olen huomannut että näin toistaisesti ainakin on tulosta tullut, niin voimaa kuin kokoakin, lihas kun periaatteessa tarvitsee vain yhden tarpeeksi kovan ärsykkeen, kaikki liikavemputtaminen menee jossakin vaiheessa tappion puolelle.

..ja tosiaan niitä muitakin lihaksia on olemassa, varsinkin tulisi muistaa aina vastakkaislihakset. Muutenkin olkavarren mitta syntyy enemmän ojentajista kuin hanskoista. Esimerkiksi vastakkaisissa lihaksissa yläselän vahvuuden merkitys penkissä on jonkinlainen.

Mulla kans vähä onkelmii hauiksien kanssa, eli ekat pari kuukautta meni hyvin mutta nyt ne on ruvennu väsymään treenatessa tosi nopeesti, vaikk n. viikon taukuo olen pitäny seuraavaan hauiksen treenaus kertaan. Sitten toinen että treenaan selän samana päivänä haban kanssa ja selän liikkeet ottavat hauiksille aika paljon niin mitä liikkeitä jolla saisi selkään hyvin leveyttä ilman että kädet ottaisivat paljoa osumaa.

Vähän epäilyttää että voiko tollasella syönnillä oikeen kasvaa mikään muu ku pukamat. Kalorit 2000-3000, aika iso ero on.. Ei muuta ku kunnon bulkki päälle talveksi, sillon rasvat on jotain muuta kuin 6%. Melkein kisarasvat sulla koko ajan päällä.

Aikaisemmissa vastauksissa on tullut ihan hyviä juttuja tässä minun "ohjeita" hauis treeniin.

- Älä käytä liian isoja painoja
- Säilytä tuntuma
- Sisällytä Scott-kääntö ohjelmaan
- Käytä laajaa toistoaluetta 6-15
- Tee joskus pumppi-treeniä toistot 15-20
- Harjoittele kädet omana päivänä, ensin hauis ja sitten ojentaja

Minun hauistreeni jolla sain ihan mukavasti tulosta:

Hauiskääntö tangolla 3x6-8
Scott 3x10-12
Hauiskääntö taljassa 2x15-20

Kannattaa kuitenkin muistaa, että joillakin hauiksissa on hyvä muoto ja ne näyttää paljon paremmilta vaikka ei niin isot olisikaan. Paksu käsi taas voi näyttää rakenteen vuoksi vaatimattomalta, vaikka kokoa olisi ihan mukavasti.

Marko Savolaisen kirjassa oli ihan OK tapa treenata käsiä. Eka viikolla tehtiin kaikki raskailla painoilla ja vähennyssarjat ja muut erikoistekniikat oli mukana. Seuraavalla viikolla taas vedetään ns. pumppitreeni. Katso Markon kirjasta tarkemmin, löytyy kirjastoista.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kun teet Scott-penkkiä niin pidä huoli, että et röhnötä siinä päällä. Vedä olkapäät taakse ja tee liikkeet hitaasti ja huolellisesti.

kotka sanoi:
Aikaisemmissa vastauksissa on tullut ihan hyviä juttuja tässä minun "ohjeita" hauis treeniin.

- Sisällytä Scott-kääntö ohjelmaan

Salilla jossa käyn eile ole mahdollisuus scott-kääntöön :curs:

Tonppa sanoi:
Salilla jossa käyn eile ole mahdollisuus scott-kääntöön :curs:

Korvaavan saat laittamalla sen säädettävän penkin sopivaan kulmaan ja sitten vaan käsipainolla tekemään. Ei se nyt niin välttämättömyys tuo Scott ole, mutta huijareille hyvä.

Mikään jippo ei tee sinulle isoa hauista ellet orientoidu touhuun siltä kantilta, että haluat kasvaa koko ukko. Itsekin on tullut tuskailtua rimpuloiden käsien kanssa ja yritettyä vaikka minkälaisia tehotreenejä ja kromeluureja haban kasvattamiseksi. Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin lausahtaa että "ei onnistu". Haba kasvaa ja kädet paksunee, kun olet saanut koko kropan kasvavaan tilaan. Ja tämä edellyttää mielentilaa, jossa huomio on 70 prosenttisesti syömisen harrastamisessa ja 30 prosenttisesti treenin harrastamisessa. Niin tärkeää pedantti ravinto-ohjelman noudattaminen on. Jos lipsuu päivittäisissä kaloreissa ja proteiinigrammoissa, ei patti kasva.

Tonppa sanoi:
Mulla kans vähä onkelmii hauiksien kanssa, eli ekat pari kuukautta meni hyvin mutta nyt ne on ruvennu väsymään treenatessa tosi nopeesti
Onneksi olkoon, olet oppinut tekemään hauisreenin niin että rasitus tulee hauikselle.

K E P A sanoi:
Tuota-noin, sen enempää provosoimasta voisi ohimennen sanoa että 1.5 vuotta on lyhyt aika, mitä pitäisi peilistä näkyä? ..sellainen hanska mitä näkyy 125kg kaverilla joka on veivannut yli 10 vuotta myrkyillä?

Kai sieltä nyt jotain muuta pitäis näkyä kun 30cm hanska 1.5 vuoden treenillä varsinkin kun on parhaassa kehittymis iässä. Mitenkään väheksymättä, mulla oli itellä 15 vuotiaana ennenkuin edes aloitin puntilla käymisen hanska ~32cm. Urheilutaustaa tosin oli ja rasvat alle 10%. Nyt 1.5 vuoden treenillä hanska on 39cm kylmänä ja vähän yli 40cm pumpissa ~15% rasvoilla.

Niinku Heikki tuossa jo kertoikin ravinto on tässäkin asiassa varmasti suuremmassa osassa kuin treeni. Ite voin voin vain kiittää pakkista siitä että sain heti alussa ravintopuolen kuntoon. Itelläkin treenikavereita jotka treenaa säännöllisesti ja syö ihan hyviä bodausruokia mutta hanska ei vaan kasva ja penkkikin on tyssännyt tuonne 80 pintaan. Vika on siinä että ne syö tyyliin 4 kertaa päivässä jotain puuroa tai purkin rahkaa mehukeiton kanssa. Päivässä tulee kaloreita about 1500. Tiukkojahan ne on mutta lihat puuttuu... Vielä kerran: kokonaiskalorit ratkeisee.

Joo-o. Kehitys on tapahtunut minulla muualla kun käsissä esim. Penkki 95kg. Hanska on pieni mutta voimakas ja rasvaton on kroppa joka puolelta. Tein tänään listan mitä syön päivisin sain yhteensä tulokseksi vähän päälle 2500 kcal. Riittääkö??? Tuohon tulee sitten päälle tankkaus juoma, palautus juoma ja iltaproteiini jossain vaiheessa kun löytyy rahaa.

Jukelius sanoi:
Treeni on ollut voimahakuista. Aluksi tuli käytettyä palautusjuomia, kreatiinia ja lisäproteiineja. Silloin kehitys oli todella nopeaa. Nyt on tullu treenattua natuna sellaset 9kuukautta. Elikkä voimaa on tullut, rasvat 6%

Natuna. :hyper: Ei oo tullutkaan naurettua näin paljoa pitkään aikaan.
Kiitos pelastit päivän!

Jukelius sanoi:
Tein tänään listan mitä syön päivisin sain yhteensä tulokseksi vähän päälle 2500 kcal. Riittääkö???

Kerro vielä päivän proteiinit, hiilihydraatit ja rasvat. Harrastatko muuta liikuntaa kuin punttien nostelua?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom