Kinkku vai kalkkuna?

Tytteli sanoi:
Vähärasvaista kinkkua tietenkin...siihen päälle muut joulupöperöt niin:kuola:
mikä on vähärasvaista kinkkua? siis myydäänkö vähärasvaisia raaka kinkkujakin?
gotto sanoi:
Niin, ja lisäksi vielä poroa.
onnen poika. oon kade:) tuo on niiiiiin hyvää, nam.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänä jouluna poropaistia, kinkkua (ei läheskään joka joulu ole tullut syötyä, nyt kyllä vaihteeksi) ja rutosti laatukalaa, ehkä lohta ja/tai siikaa. Yleensä tosiaan on isän luona ollut kalkkunaa kinkun tilalla, nyt näin päin. Mulle passaa kumpikin. Tosin kalkkunasta ei ehkä tule niin ähky, mitä kinkusta.

Eikös nykyään pidä erikseen oikein etsiä jotain maalaiskinkkua, jotta saisi kinkkua, jossa on enempi silavaa, siis paksumpi läskikerros pinnassa? Nykykinkuissahan on todella ohkanen se läskikerros, oisko pari milliä ja senkin voi irrottaa aika helposti, jos haluaa. :rolleyes: Mun käsittääkseni perusjoulukinkut ovat siis nykyään erittäin vähärasvaista evästä.

En kyllä muistaakseni itsenäisyyspäivänä vetäny tähtilippua salkoon joten vastaan kinkku.

Kerran oli kalkunaa..meinas olla joulu pilalla. Tais olla jotain paska kalkkunaa, en voi uskoa et ne kaikki on sellasta paskaa. Ihan just meen syömään niiiiin paljon kinkkua että

siis mitä vittua? vähärasvainen kinkku...mitä se on? jotain rajaa. Ja tietenkin sen kinkkua pitää olla!

nyt kun jaksoin avautua niin avaudun vielä vähän lisää. Jos joku kitisee siitä että jouluja dietit yms menee pilalla ni LOPETTAKAA SE HETI. Herran jestas 1-2 päivän ahmiminen ei vakuta mitään.

Ei kumpikaan, mä en vain tykkää jouluruoista. Ala-asteella kun kinkkua pakotettiin syömään niin minä oksensin, viimeisinä vuosina tosin ei tarvinnut syödä kinkkua ja muuta kun äippä kävi sanomassa rehtorille että en pysty yksinkertaisesti syömään, tulee oksennus reaktio kun laittaa suuhun. Tämmöistä mukanaa :)

kinkkua tuli äsken syötyä äidin lihapatojen äärellä.Olen kyllä joskus kalkkunaakin maistanut ja ihan hyväähän sekin on.

Uu jeah! 12 kg kinkku, pirusti sinappia ja korppujauhoa:kuola:
Menee ens yö rattosasti saunoessa ja kinkunsiivua leikatessa:D unohtamatta :kippis1:

Poutun 1KG kypsä kalkkuna filee tjs tarttui tällä kertaa kaupasta (on aivan perkeleen hyvää) kun sitä kinkkua on tullut joka joulu mätettyä. kinkkua kuitenkin tuli vedettyä jouluruoaksi (mummolla)

neutraali sanoi:
mikä on vähärasvaista kinkkua? siis myydäänkö vähärasvaisia raaka kinkkujakin?

Eikös nuo "pikkukinkut" ole kaikki lähes rasvattomia (r n.1%)

Kinkkua tietysti. Oli tänä vuonna erityisen hyvää kinkkua,
paistaja onnistunut työssään täydellisesti

Kinkkua ja kalkkunaa. Joskus aikaisemmin oli niin että kun joka joulu oli kinkku, niin ei mulle maistunu, niin paljoa. Mutta nyt muutaman vuoden jälkeen, johan maistuu. Kalkkuna antaa hyvän vastapainon kinkun maulle.

Tänä vuonna kinkku-kalkkuna kisa meni kalkkunan hyväksi n. 60%. Melkein olivat yhtähyviä mutta kalkkuna saatiin mukaan kotiinkin kun oli niin... :kuola:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom