Kinkkinen tilanne

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen nyt sellaisessa tilanteessa, että en voi oikeastaan melkein koskaan treenata jalkojani kunnolla.

Minulla on koulussa maanantaina ja keskiviikkona liikuntaa, sekä lauantaina salivuoro, jossa tulee pelattua sulkkista tai sählyä. Noina päivinä tarvitsisi siis olla jalat ihan juoksukunnossa, mutta jos salilla treenaan jalkani kunnolla, ne ovat aina vähintään 2 päivää kipeät treenin jälkeen, eli minun pitäisi jättää noista edellä mainituista aerobisista aktiviteeteista joku pois voidakseni treenata jalkoja kunnolla, mutta kouluaineita ei ihan noin vain mennä muuttelemaan, enkä oikein viitsisi jättää joka lauantaista salivuoroani käyttämättä kun minulla on se koko talven ajan.

Eli olisiko jollain jotain ideaa avukseni?

Eli olisiko jollain jotain ideaa avukseni?
Tee jotain matalajakoista ohjelmaa (1- tai 2-jakoinen, HST,...), jossa treenaat koko kropan läpi useamman kerran viikossa.

Eli jos teet nyt jalkapäivänä 6 kyykkysarjaa, niin kyykkäätkin sen sijaan kolmena päivänä viikossa 2-3 sarjaa/päivä etkä vedä yhtään sarjaa failureen. Nostat enemmän rautaa viikossa eikä jalat mene jumiin.

Tai sitten alat kokeilemaan vaihtoehtoisia keinoja sille, miten voit nopeuttaa palautumistasi. Omalla kohdallani toimivat lyhyen aerobisen ja 2 venyttelykerran yhdistelmät.

Tosin RHP-jutulta tämä taas kuulostaa, sillä itselläni seuraa ihan yhtälailla yläkropan treenaamisesta yleisurheiluinvaliditeetti.

Miten ois puntin tekeminen samoina päivinä muiden liikkumisien kanssa, olettaen ettet tee jalkoja niin loppuun ettei pysty omin avuin liikkumaan? Näin jäisi palautuspäiviä väliin..

Miten ois puntin tekeminen samoina päivinä muiden liikkumisien kanssa, olettaen ettet tee jalkoja niin loppuun ettei pysty omin avuin liikkumaan? Näin jäisi palautuspäiviä väliin..

Itellä tämä toimii. Jos meinaan illalla mennä pelaamaan sählyä tai korista, jossa täytyy jaksaa juosta, niin jalkojen treenaaminen samana päivänä ei vielä ehdi aiheuttaa pingviinikävelyä. Se seuraa vasta 1-2 päivän päästä treenistä :) Näin pysyy iskukunnossa treenistä huolimatta.

Tuohon pätee ihan yksinkertainen neuvo. Alat tekemään yksijakoista ohjelmaa. Sitä kautta lihaksesi oppiivat palautumaan nopeammin, myös jalat. Tietenkään ei ole järkeä tehä jalkasarjoja loppuun asti. jätä 2-4 toistoa varaa. Pikkuhiljaa sitten voi intensiteettiä kasvatta ja opettaa kehoa palautumaan nopeammin. Myös palautumisen apukeinot kannatta ottaa käyttöön. Kuuma/kylmäsuihkut, 1 min kumpaakin x 3-4. Hieronta. Venyttelyt. Kevyet palauttavat kävelylenkit ym ym...

heh,vaikka ne jalat kipeätkin ovat niin kun vähän lihakset lämpenee niin ei sitä tunne :p etkä taida niin tosissaan vetää aina että kunto pitäisi olla 100%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom