kilpailu naturaalina...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Snake
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Juu...idea noiden selkäkuvien lähettämiseen Hulkille tuli siitä,kun se ihmetteli mun kulmasoutupainoja.Alkuun piti lähettää vaan käsikuvia ja meinasin,ettei tässä pullakunnossa mitään kuvia tänne haluais.Sit kuitenkin,kun Hulkki kysy,että laittaisko se kuvat palstalle,ajattelin ,että kerran se vaan kirpasee,joten sinne vaan.
Kuvaamisesta en mitään tiedä ja sen kyllä kuvista huomaakin.Ajastimen käyttö kameran eteen juoksemisen suhteen ei myöskään helpottanut asiaa.
Tulen tämän kisaamisidean suhteen(ehkä :david: -idean)tekemään mitä tahansa,niin suhtautuminen tähän on ollut loistavaa :worship: :worship:
Threadin aloittamisen jälkeen treenimotivaatio on tuplaantunut ja innostus vanhaan harrastukseen kasvanut :) Aika hienoa porukkaa täältä löytyy.
Kavereita kyllä pisaa kaikilta elämän aloilta,mutta ei oikeastaan ketään kehoilusta kiinnostunutta,joten tämän foorumin löytäminen on ollut :thumbs:

57 kg - ??? kg sanoi:
Onhan toisaalta näitäkin tyyppejä jotka hinkuvat lavalle jo alle parikymppisinä, mutta se fysiikka ei ole ihan vielä valmista tavaraa.

Osin :offtopic:

Mitä olette mieltä "muscle maturitysta"? Eli jotkut sanovat että pidemmän aikaa treenanneilla lihas on kiinteämmän ja kovemman näköistä kuin nuoremmilla ja äsken "turvonneilla". Onko kyse siitä että erityyppinen treeni tuottaa erityyppisen näköistä lihasta (varmaankin liittyy erilaisiin lihaksen kasvumekanismeihin)?

Onko tässä mielestänne perää?

JSmith sanoi:
Osin :offtopic:

Mitä olette mieltä "muscle maturitysta"? Eli jotkut sanovat että pidemmän aikaa treenanneilla lihas on kiinteämmän ja kovemman näköistä kuin nuoremmilla ja äsken "turvonneilla". Onko kyse siitä että erityyppinen treeni tuottaa erityyppisen näköistä lihasta (varmaankin liittyy erilaisiin lihaksen kasvumekanismeihin)?

Onko tässä mielestänne perää?
Olen itsekin miettinyt tuon natudietin suhteen vähän samaa.Eli voisiko olla mahdollista,että lihakset säilyisivät paremmin,kun ne on hankittu pitemmällä aikavälillä ja pidetty jatkuvasti kuntoa yllä?

Snake sanoi:
Eli voisiko olla mahdollista,että lihakset säilyisivät paremmin,kun ne on hankittu pitemmällä aikavälillä ja pidetty jatkuvasti kuntoa yllä?
ns. "vanha liha" eli useiden vuosien treenillä hankittu on todennäköisesti kovemman ja kivisemmän näköistä, eikä myöskään pala niin helposti dietillä. Näin olen siis itse havainnoinut omasta ja lähipiirin kokemuksista.
Ja onnistuessaan jokainen kisadietti tekee aina vaan kivisempää jälkeä.

Snake sanoi:
Kavereita kyllä pisaa kaikilta elämän aloilta,mutta ei oikeastaan ketään kehoilusta kiinnostunutta,joten tämän foorumin löytäminen on ollut :thumbs:

Vaihda sitä salia, niin löydät varmasti kehoilusta kiinnostunutta sakkia. Ihan tosi, jos haluat kilpailla, niin hakeudu salille jossa on kilpailevia kehonrakentajia. Mutu tuntumalla esim. Helsingissä kilpailijat käyvät ilmeisesti Mayor'silla, Mansessa Powerilla ja Wolfilla, Rovaniemellä JiiPeen salilla. Siihen on varmasti jokin muukin syy, kuin hyvä sali. Muut kilpailijat, sekä muut henkilöt lajin piirissä motivoivat varmasti treenaamaan, pystyvät neuvomaan ja ennen kaikkea näet tasosi ja saat asioihin hiukan toisenlaista näkökulmaa.

Lihaksesta tulee varmasti ajan myötä kivisempää, mutta osaltaan siihen vaikuttaa myös kunnon paraneminen. Umpikireä, nesteetön ja oikein tankattu 80-kiloa näyttää paljon kovemmalta ja kivisemmältä kuin kireä, suhteellisen kuiva ja hyvin tankattu 80-kiloa.

JSmith sanoi:
Osin :offtopic: Mitä olette mieltä "muscle maturitysta"? Eli jotkut sanovat että pidemmän aikaa treenanneilla lihas on kiinteämmän ja kovemman näköistä kuin nuoremmilla ja äsken "turvonneilla".

IMHO pidempään treenanneella on vain enemmän lihasta. Aika moni erehtyy luulemaan nestettä ja rasvaa lihakseksi. Puntarilla seistessähän sitä ei tiedä, mitä se on se MASSA, mikä on BULKIN aikana tullut.:)

Hmm... Entäs tuo tankkaus ja pumppihuoneessa pumppaus? Eikös niillä saa juuri luotua illuusion isommista lihaksista?

57 kg - ??? kg sanoi:
Hmm... Entäs tuo tankkaus ja pumppihuoneessa pumppaus? Eikös niillä saa juuri luotua illuusion isommista lihaksista?
Tottakai, mutta kun noita keinoja käyttää jokainen kilpailija ei niistä ole kenellekään tavallaan mitään ylimääräistä etua.

57 kg - ??? kg sanoi:
Onhan toisaalta näitäkin tyyppejä jotka hinkuvat lavalle jo alle parikymppisinä, mutta se fysiikka ei ole ihan vielä valmista tavaraa. En väitä etteivätkö näyttäisi omalla tavallaan hyvältä, ja kunnioituksen arvoinen juttuhan se on jos on pokkaa niin nuorella iällä... Mutta hyvin todennäköistä on että nämä jotka ovat aloittaneet kilpailemisen hyvin nuorella iällä, eivät kilpaile enää 30-40 vuotiaina koska kropasta on piiskattu maksimaalinen kehitys irti niin aikaisin. Itse olen sitä mieltä että mieluummin 50-vuotiaana huippukunnossa puhtaana kehoilijana, kuin 30-vuotiaana lääkeaineita käyttäneenä.

Itse kilpailin ensimmäisen kerran nuorissa 19 vuotiaana, paino oli n. 87 kiloa ja rasva% 4... treeniä takana tuolloin 2 vuotta.
Eli ei muuta kuin uusia junnuja vaan lavalle ja ajoissa. Lajissa pyörii vitun paljon sellaisia "tekstiilibodareita" joita ei sitten millään saa lavalle ikinään. Se tietenkin on ok, jos ei ole halua sinne. Mutta jos syy on se yleinen "ei oo vielä tarpeeksi lihaa", niin ei kai sitä koskaan ole tarpeeksi. Ja vielä, että kasvaahan ne muutkin ensivuodeksi, jos meinaa, että ensi vuonna olisi enemmän lihaa. Kisoista kannattaa hakea kokemusta... mm. esiintymis-ja diettikokemusta.

Eli ajoissa lavalle!!

IsoDino sanoi:
Itse kilpailin ensimmäisen kerran nuorissa 19 vuotiaana, paino oli n. 87 kiloa ja rasva% 4... treeniä takana tuolloin 2 vuotta.
Eli ei muuta kuin uusia junnuja vaan lavalle ja ajoissa. Lajissa pyörii vitun paljon sellaisia "tekstiilibodareita" joita ei sitten millään saa lavalle ikinään. Se tietenkin on ok, jos ei ole halua sinne. Mutta jos syy on se yleinen "ei oo vielä tarpeeksi lihaa", niin ei kai sitä koskaan ole tarpeeksi.
Tuo on kyllä omalta osaltaan ihan hyvä pointti, mutta tässä onkin puhuttu lähinnä naturaalina kilpailemisen mahdollisuudesta / mahdottomuudesta.

Omasta mielestäni niiden, joilla on vähintäänkin OK massat ja lääkitys käytössä, on typerää olla kilpailematta. Kun on aineet käytössä, ei mikään muu kuin oma pää estä kisaamista.

Sen sijaan natuna homman arvellaan yleisesti tyssäävän siihen kisadieetin loppuvaiheeseen, jolloin ilman anaboleja miehestä katoaa ne vähätkin lihat jotka on luomuna saatu kasvatettua.

Esimerkiksi mulla on aivan mieletön halu päästä kilpailemaan, mutten näe mitään järkeä kilpailla pelkästään kilpailemisen vuoksi jos ei ole mitään mitä lavalla esitellä. IMHO kilpalavalle kannattaa mennä vain jos on oikeasti jotain näytettävää. Ja loppujen lopuksi mun suunnitelmat kisaamisesta viime vuoden nuorten sarjassa kariutuivat siksi, että
1) mulla ei ollut ennen dieettiäkään tarpeeksi lihaa edes näyttääkseni kuuluvani lavalle
2) en halua käyttää aineita joten dieetti olisi loppupeleissä tehnyt musta 50-kiloisen rääpäleen.

Mutta siinä olet tosiaan oikeassa, että jos kaurapuurossa käytetään sitä tavallista isompaa voisilmää, on suurta haaskausta olla kilpailematta sen jälkeen kun se peruslihasmassa on rakennettu.

Mike sanoi:

En tarkoittanut tuolla "tekstiilibodarilla" Mikeä, koska jos ei ole halua lavalle niin asiahan on sillä selvä. Vaikka tuolla ropalla kisoista ei tarvisi tulla kotiin tyhjin käsin. Ja nyt ei ollut kyse uintikisoista vaan kehonrakennuksesta :hyper:

Miesten body fitness -sarjat:

Alle 170 cm, maksimipaino: (pituus -100 + 2 kg)

Alle 178 cm, maksimipaino: (pituus -100 + 4 kg)

Yli 178 cm, maksimipaino: (pituus -100 + 6 kg)

Lähde: BK-Sportsmag

Olin jo ton kisaamisen lähes täysin kuopannu omalta osaltani,mutta taas alkoi kiinnostaan,kun luin tästä uudesta body fitness-kisasta.
Tosin ajattelin kylläkin esim.Teppei Morimotoa,joka olisi näillä bodyfitnesskriteereilläkin todennäköisesti kaksi SM-kultaansa voittanut.
Tietynkokoisilla nämä pituus/painoluokat eivät kehokisoihin valmistumista mitenkään siis muuttaisi....?
Oishan ne lyhyemmätkin tietysti ohuempia,kuin kehonrakennuskisoissa yleisesti ottaen...?
Mun paino olis siis näillä rajoilla -79kg.
Ajatuksia ja innostuneita?

[mod]Tämä threadi on helmikuulta. Jatketaan keskustelua tässä:[/mod]

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=26970

Status
Viestiketju on suljettu.
Back
Ylös Bottom