Kiloklubi vs. Kalorilaskuri tms.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Noki
  • Aloitettu Aloitettu
Kiloklubilla taitaa nykyään olla niin paljon käyttäjiä, ettei sivut enää toimi kovinkaan sujuvasti, ei aamuisin eikä iltaisin. Ajattelin asiaa käydä tiedustelemassa kys.sivun foorumilta, mutta eipä toiminut :face: vaikka tämä nettiyhteys ei pitäisi olla mikään hitain.

Kiloklubin toimimattomuuden takia kaloreiden laskeminen on samperin hidasta, joten alkaa kiinnostamaan myös muut vaihtoehdot, vaikka muuten olen Kiloklubiin tosi tyytyväinen. Kalorilaskurissa taitaa olla paremmin ruoka-aineita, mutta entä käyttöystävällisyys muuten? Laskeeko sekin hyvien rasvojen määrän? Mistä kys. ohjelmassa tykkäätte ja mistä ette? Vai onko markkinoilla muita samantyylisiä ohjelmia? Lisäksi Kiloklubin makroja ei näe tabletilla, flashin? puuttumisen takia. Mites Kalorilaskuri, onko samaa ongelmaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiloklubia olen käyttänyt. Lähinnä siksi että en ole viitsinyt maksaa laskurin kuukausimaksuja. Ainoa harmitus on että Lidlin tuotteet puuttuu lähes kaikki. Liekkö muut kauppaketjut sponssanneet klubin kehitystä.
Tosiaan viimeaikoina tökkinyt ajoittain..

Myfitnesspal.comista löytyy kaikki mahdollinen. Siitä on saatavilla myös erittäin toimiva mobiiliversio. Suosittelen kaikille.

Mikä sun mfp käyttäjän nimi on? :) lisää mut kaveriks, Bronzzi

Menee offtopiciks, mutta näköjään tarvii emailin että pystyy lisään. Ei onnistu pelkän nimen perusteella. Pistä vaikka privaa/vierasviestiä, ei tarvi tätä ketjua enempää häiritä. :D

Yhdyn JuusoFINiin, eli tuo myfitnesspal on kyllä helpoin, varsinkin sen kännykkä sovelluksen vuoksi. Ei välttämättä helpoin, mutta eipä ole koskaan muuta tarvinnut kokeilla.

Tilasin kalorilaskurin pariksi viikoksi ihan kokeilumielessä, koska halusin vähän tietää, että missä mennään ja simuloida muutenkin päivän ruokia. Tavoitetietoihin laitoin lihasmassan kasvattamisen. Kalorit tulee suht hyvin täyteen, mutta jokin tuossa hiilari, proteiini, rasva -jaossa mättää. Tai rasvat on ok (n. 1 g per painokilo), mutta hiilarit ja proteiinit arveluttaa.

Eli ohjelma antaa mulle ns. tavoitejaoksi HH 54% / P 16 % ja R 30 %. Mun syöttämillä ruuilla jako on HH 45 % / P 29 % / R 26 %. Proteiinit paukkuu siis yli ja hiilarit jää vähän alle. Mihin suuntaan mun kannattaisi syömisiä fiksata, vai tarviiko mihinkään? Proteiinithan tuo laskee ihan kaikista ruuista, joissa sitä on. Ei pelkästään ns. puhtaista proteiinilähteistä.

Taustatietoa sen verran, että olen nainen, 177 cm pitkä ja 65 kg paino. Omasta mielestä ruumiinrakenteeni on laihaläski. Eli rasvaa kyllä löytyy, mutta lihaksia ei niin paljon kuin haluaisin. Vuosia olen salilla käynyt ja kehitystä on mukavasti tullutkin, mutta mun kroppaan tarttuu tuo lihas aika hitaanlaisesti :)

MyFitnessPal on kyllä kaloreiden laskemiseen se paras vaihtoehto. Viivakoodinkin voi skannata ja tietokanta tuntee ainakin täällä Saksassa about 95% tuotteista.

Sen sijaan huono puoli MFP:ssä on, että makrojakauman voi antaa vain prosentteina eikä kiinteinä grammoina.

Suositut

Back
Ylös Bottom