Kiinteyttä kroppaan

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
Terve!

Eli aloitin puntilla käymisen tossa pari viikkoa sitten ja ensisijaisena tarkoituksena olisi kiinteyttää kroppaani, lähinnä suurta takalistoani. Toissijaisena olisi tuoda lisää voimaa - pääosin maksimi-. Kun en kauhea asiantuntija näissä asioissa ole ja pikaisen tiedon puitteissa päätänpä siis kysyä teiltä jonkunlaista saliohjelmaa ja ruokavaliota.

Elikkäs:

Ikä: 17
Pituus: 176
Paino: 105,2 :nolo:

Rinnanympärys (nännien kohdalta): 117
Vatsanympärys (navan kohdalta): 101
Ympärysmitta pakaroiden kohdalta: 118
Reiden paksuus: 73

Ja mittojen tarkoituksena oli hieman havainnollistaa ulkonäköäni; perselukemat rinnanympärystäkin suuremmat :(

Penkkipunnerruksen tämänhetkinen maksimi on 104kg ja jalkaprässissä 375kg - eli pelkkää läskiä en suinkaan ole - ja se toisaalta näkyykin jo ulospäin; perse poisluettuna.
Aerobinen/anaerobinen liikunta tulee talvisin jo 10 vuotta kestäneen jääkiekko-harrastukseni myötä. Kesäisin tulee poljettua pyörällä (tosin hieman pienempiä matkoja).

Kiitos jos vaivaudutte vastaamaan :worship:

Joo - luin ton jo aikaisemmin. Mun normaali ruokavaliohan päivässä on tämä: aamulla kahvia ja ruisleipä, kouluruoka (niin paljon kuin lautaselle mahtuu), koulun jälkeen himassa safkaa, jonka yhteydessä n.2 leipää. Sitten kahvia tulee ryystettyä lähes koko päivä välitunneilla yms. En pahemmin tosta linkitetystä threadista ottanu selkoa itteeni - mä en oo hyvä soveltamaan/en osaa soveltaa. Toisinsanoen - noi asiat menee niin paljon ihmisbiologiaan, ettei mulla oo enää mitään hajua (sivuhuomautuksena ihmisbiologian kurssiarvosana 5). Mä en muista ees hiilihydraattien tehtävää elimistössä. Proteiinit on valkuaisaineita - sen mä muistan. Noh...pitääpä sitten alkaa jotain kertailemaan kirjasta :(

Tässä tulee mun ketjusta tämä esimerkkiruokavalio dieetille, jos se mitään sun suunnitelmissa auttaa:

Esimerkki dieettiruokavaliosta (n. 2000 kcal) by Jkk:

Tässä ~2000 kcalin päiväsetti ja saa mäkissäkin käydä

Aamupala klo 7
Neljän viljan puuro, 30 g
Fast Whey3 40 g

Lounas klo 11
Mäkin Grilled Chicken Caesar -salaatti

Välipala
Ananas, 140 g
Maitorahka, 250 g

Illallinen
Jauheliha, naudan, 6%, 400 g
Makaroni, 100 g

Iltapala
Fast Whey3, 40 g
Oliiviöljy, 15 g

Total Calories 1890 r62 - hh120 - p213

shkr sanoi:
Mä en muista ees hiilihydraattien tehtävää elimistössä. Proteiinit on valkuaisaineita - sen mä muistan. Noh...pitääpä sitten alkaa jotain kertailemaan kirjasta :(
Eläs kaveri hätäile, kyllä me neuvotaan, toki kirjatkin ovat hyvästä.

Eli proteiinit ovat lihaksen rakennusainetta ja hiilihydraatit polttoainetta. Hiilihydraatteja käytetään kehossa energiana juurikin urheilussa ja muussa fyysisessä toiminnassa. Jos saat hiilihydraatteja liikaa, eli enemmän kuin kulutat, niin lihot. Sama pätee rasvan energiaan ja proteiinien sisältämään energiaan. Eli dietillä pitää syödä vähemmän kuin kuluttaa, silloin laihtuu.

Tuo Timban kirjoittama valio on varsin hyvä ja helppo toteuttaa. Alhaalla olevat r62 - hh120 - p213 tarkoittavat, että tuossa koko päivän ruokalistassa on rasvaa 62g, hiilihydraattia 120g ja proteiinia 213g. Yleensä dietillä nostetana proteiinin(rakennusaineen) määrä korkeammaksi kuin polttoaineen(hiilihydraattien) määrä. Tällä pyritään ehkäisemään lihasmassan purkamista energiaksi kun mennään ns. miinuskaloreille. Miinuskalori on sanamuoto sille, että kulutat enemmän kuin syöt.

Ja lisäksi, vaikka aloittelijoiden puolella ollaankin, kannattaa tutustua palstan erittäin hyvään hakukoneeseen. Siellä syöttää hakusanoiksi esim. hiilihydraatti, proteeiini yms. niin saa luettavaa moneksi tunniksi ja osaa sitten kysyä taas asiasta tarvittaessa lisää.

Kiitos - nyt pitäisi ainakin laiduttamisen periaatteet olla tiedossa. :) Teen Timban esimerkkiruokavaliosta itselleni jonkun vastaavan variaation. Kiitos vielä kertaalleen - tästä oli pirusti apua. ;)

Oo hyvä vaan, sitä varten tämä palsta on ja sitävarten täällä kirjotellaan, että muut saavat kaipaamaansa apua.

Tässä oli sitten hyvä esimerkki kaikille, miten asiallisesti kysymällä ja nöyrällä asenteella saa hyvät suorat vastaukset yksinkertaisiinkin kysymyksiin. Eli mallia ottamaan vaan muut ketjujen perustajat. :thumbs:

Timba79 sanoi:
Tässä oli sitten hyvä esimerkki kaikille, miten asiallisesti kysymällä ja nöyrällä asenteella saa hyvät suorat vastaukset yksinkertaisiinkin kysymyksiin. Eli mallia ottamaan vaan muut ketjujen perustajat. :thumbs:

Heh :kippis1:

No moro taas - entäs sitten toi lisäravinne-puoli? Mikä olisi ton heraproteiinin lisäksi hyvä vetää esim. punttitreenin jälkeen tai ennen ym.? Kun niitä lisäravinteita on niin mielettömän paljon - massasekoituksia ei järki ainakaan anna käyttää :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
shkr sanoi:
No moro taas - entäs sitten toi lisäravinne-puoli? Mikä olisi ton heraproteiinin lisäksi hyvä vetää esim. punttitreenin jälkeen tai ennen ym.? Kun niitä lisäravinteita on niin mielettömän paljon - massasekoituksia ei järki ainakaan anna käyttää :D

Maltodextriiniä ja proteiiniä sopivassa suhteessa heti punttitreenin jälkeen. Mutta maltoa (eikä muitakaan nopeita hiilareita) laisinkaan muuten, paitsi treenin jälkeen.

Eli joku semmonen sekotus missä olis joku about 30g protskuja ja saman verran hiilareita (maltodextriiniä).

Edit : Lisäravinteeksi vaikka maitoprotskua ja kreatiinia
kalaöljyä, magnesiumia ja kalsiumia + vitamiinit.

Edit2: Siinäpä kait kaikki tärkeimmät olikin. Kyllähän noihin lisäravinteisiin saa rahaa uppoamaan roppakaupalla mutta käsittääkseeni suurimman osan hyöty on melko kyseenalainen (Ainakin hintaansa nähden).

shkr sanoi:

Tuo uusi Mass Blast voisi olla hyvä vaihtoehto palautumiseen. Hintakaan ei todellakaan ole paha, kun 4 kg saa hintaan 49,90 ja maku on kuulemma loistava. Itse saan purkkini maanantaina, joten vielä en voi mitäään omaa kokemusta sanoa. Löytyy siis Pakkiskaupasta ja siitä on oma bannerikin tossa ylhäällä.

Ok, kiitos. Tähän asti olen käyttänyt aamuin ja illoin (Timban esimerkkiruokavalion mukaan) Whey3:sta ja treenipalautumiseen Nutri Plus: Recopoweria - ovatko vastaavaa maltod.+proteiini-yhdistelmää ja Mass Blastia "parempaa/huonompaa"? Olenko ymmärtänyt oikein, että maltodekstriini nopeuttaa aineiden imeytymistä ja kuljetusta kehossa? Jos olen, niin onko siitä nopeudesta sitten paljonkin hyötyä?

ei vaikuta alkaa hifistelemään noissa lisäravinteissa mutta pääasia että vedät sen palkkarin aina reenin jälkee ja toi Recopower+krea on ihan hyvä siihen joita olen itse kans käyttäny :thumbs: toi timban esimerkki ruokavalio on hyvä ja sun painosella vois varmaa syödä 100-300kcal enemmänki :)

Entäs kun on kropassa löysää nahkaa ja haluaisi sitä kiinteyttää? Että lähteekö sekin aivan dietillä ja ankaralla treenillä? :whip:

Nonnista - eli oon tässä ollu jo jonkun aikaa dieetillä ja aika hyvin tipahtanu paino - tällä hetkellä 98kg ja lähes jokapuolelta lähtenyt n.5cm pois (ympärysmitoista). Koitetaan nyt vielä laskea tohon 90kg asti :P Kiitos teille tästä ;)

shkr sanoi:
Nonnista - eli oon tässä ollu jo jonkun aikaa dieetillä ja aika hyvin tipahtanu paino - tällä hetkellä 98kg ja lähes jokapuolelta lähtenyt n.5cm pois (ympärysmitoista). Koitetaan nyt vielä laskea tohon 90kg asti :P Kiitos teille tästä ;)

itellä alko kans nyt dieetti, painoa 102-104kg ja pituutta n.188cm. Tarkoitus yrittää pudottaa jonnekki 90-95kg paikkeille.varmaa ole enää mitää jäljellä jos sinne asti pääsen :D

Back
Ylös Bottom