Kiertäjäkalvosinko?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tein tuossa selkäpäivän avaukselle leukoja leveellä myötäotteella, mutta eipä tullut touhusta mitään. Alaslaskun loppuvaiheessa tuli oikeaan olkapäähän (sivuolan ihan alaosa) sellainen vihlova kipu. Onkohan kyseessä taas tuo kiertäjäkalvosin? Jos näin on, täytyy ruveta tosissaan tekemään noita kiertäjäkalvosimen kuntoutusliikkeitä. Ei oikein huvittaisi luopua noista myötäoteleuoista sen verran huippu liike on kyseessä. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Kuinka hoiditte? Kauanko kesti parantua? Mitä liikettä tilalla?

ps. en "käytä" :( lisäpainoja ja toistoja teen semmone 2 * 8)

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jotenkin mulle on jäänyt sellanen mielikuva että kiertäjäkalvosimen vammat oireilevat myöskin (ja etenkin) kättä nostettaessa. Ja eniten suoraan sivulle...

Joo, kuulostaa tutulta, mulla meni olkapää.. luultavasti just tuo kiertäjäkalvosin joku puol vuotta sitten. Olin tekemässä pulloveria kun yhtäkkiä vaan olkapää anto periks. Oon tehny niitä kuntoutus liikkeitä siitä asti mutta kyllä se vieläkin sillon tällöin vihlasee, etenkin pystypunnerrus tangolla, mutta käsipainoilla taas ei tunnu missään, joten kannattaa mun mielestä antaa pari viikkoo ihan puhdasta lepoa ja sitten alkaa pikku hiljaa kokeilemaan mitä liikkeitä kärsii tehdä. Mulla ei tunnu kyl mitään kipua noissa myötäleuoissa, mutta ehkä kannattaa kokeilla ylätaljasta vähemmällä painolla sit parin viikon levon jälkeen.

Juha77 sanoi:
Jotenkin mulle on jäänyt sellanen mielikuva että kiertäjäkalvosimen vammat oireilevat myöskin (ja etenkin) kättä nostettaessa. Ja eniten suoraan sivulle...

Tätä mieltä minäkin ja mulla oli ihan ortopedin diagnoosi siitä ja silloin se kipu tuntui nimenomaan kättä sivulle ylös nostaessa ja ihan tossa olkanivelen "päällä" eli ei missään alempana käsivartta...

Juha77 sanoi:

Ei suoraan sivulle vaan nimenomaan viistosti eteen nivelkulmilla 80-120 astetta.
Eli tällä voi kokeilla onko supraspinatuksessa vikaa.
Sain muuten olkavaivan (taas) kuntoon,että ojentelin kättä niin ylös kuin sain.
Alussa oikeassa kädessä(takaosassa olkapäätä) tuntui selvää kiristystä; nyt vaiva kunnossa.Pitää vaan venytellä ja juuri niillä liikkeillä jotka sattuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom