Kickboxing ja ruokavalio

Olen ollu pitkään ketodieetillä (tosin en ole ketoosia mittaillut aikoihin, mutta kusi haisee kuin viemäri, joten tiedän että toimii kyllä) ja harjoittanut painonnostoa. Paino on tippunut viime joulusta yli 20kg, ja ilmeisesti lihasta on tullut myös. Nyt olen kuitenkin aloittamassa kickboxingia ja kysyisinkin, että pitääkö ruokavalioon lisätä hiilihydraattia, vai meneekö aerobinen harjoitus samalla ruualla kuin lihasmassan keräyskin?

Ilmeisesti palautusjuoma on aerobisen jälkeen tarpeen myös ja varmaankin samanlainen käy kuin aiemminkin? Olen ajatellut treenata vuoroviikoin lajia ja salia. Kertokaapas mielipiteitä / kokemuksella tiedettyjä asioita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika hyvin jos lihasta on tullut samalla, kai sen voi pistää aloittelijuuden piikkiin, mutta se voi aika helposti hämätä kun sen rasvan alta eivät ne lihakset erotu.
Aerobisen ruokavaliossa pitäisi olla enemmän hiilareita kuin lihasmassan keräys ruokavaliossa, mutta et kertonut, että aiotko jatkaa ketodieettiäsi, joka ei sitten pelitä täysin, jos otat enemmän hiilareita.
Samanlainen palkkari kelpaa aerobiseenkin.
Miksi et treenaisi joka viikko salia ja "lajia"? Suunnittelet ohjelman, jossa sumplit treenit järkevästi.

njamnamie sanoi:
Aika hyvin jos lihasta on tullut samalla, kai sen voi pistää aloittelijuuden piikkiin, mutta se voi aika helposti hämätä kun sen rasvan alta eivät ne lihakset erotu.
Aerobisen ruokavaliossa pitäisi olla enemmän hiilareita kuin lihasmassan keräys ruokavaliossa, mutta et kertonut, että aiotko jatkaa ketodieettiäsi, joka ei sitten pelitä täysin, jos otat enemmän hiilareita.
Samanlainen palkkari kelpaa aerobiseenkin.
Miksi et treenaisi joka viikko salia ja "lajia"? Suunnittelet ohjelman, jossa sumplit treenit järkevästi.

Tarkoitus on jatkaa ketolla jos se on 'mahdollista'. Eli juuri tähän tähtäsin. Onko pakko saada hiilaria aerobiseen, sillä läskiä on edelleen ja sen toimii polttoaineena ketolla vaikka ei söisi mitään. Päädyin tälläiseen outoon jokatoinenviikko- ratkaisuun siksi että olen vuorotöissä, ja en voi osallistua lajitreeniin kuin aamuvuoroviikoin.

Ei sitä pakko ole lisätä mutta paremminhan sitä jaksaa jos sitä hiilaria lisää ruoka valioon vähän. Kokeile miltä tuntuu jos tuntuu että jaksaa samoilla niin anna mennä vaan :thumbs:

Ketodieetillä olleena huomasin ettei ihan niin paljon jaksa ja sehän on ihan loogista, ei läski oo mitään parasta polttoainetta aerobiselle.. palaa hitaasti ja tuskallisesti. Mutta sisulla ja sopivilla piristeillä pärjää pitkälle, reilusti kofeiinia tai jotain fatburneria vaan koneeseen. Efedriini ois aika pop muttei kovin terveellinen tahi laillinen.

Ketosta en tiedä, mutta matalahiilarinen ei ainakaan mulle sopinut. Hiilarit loppui kesken lukkopainin, tuloksena tajuton päänsärky ja käsien vapina.

Pitää koettaa jatkaa samalla ruokavaliolla ja kattoo mitä tapahtuu. Jos alkaa vapinaa yms ilmeneen niin ainakin treenipäiviksi sitten hiilaria. Kiitoksia kaikille vastanneille!

Kävin treeneissä jatkamalla ketodieettiä ja ainakaan mitään huonoa oloa ei tullut ja treeni suju muutenkin hyvin, mutta kuten odottaa saattoi oli lihakset kyllä aivan liekeissä, varsinkin etukäden olkapää :) Raportoin lisää jos tulee jotain raportoitavaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom