Kevytmoottoripyörä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
30.7.2003
Viestejä
5 150
Eipäs pilata moottoripyöräkeskustelua mopoilla..

Pikkuveljellä ois kova mopokuume. Hakusessa olisi yksipyttynen nelitahtinen (mielellään custom), johon heilahtaisi tämä moottori (200cc) paikoilleen. Onkohan kenelläkään hajua, onko tuollaisia piikkejä johon toi kone kävisi, olemassakaan? Pikaisella googletuksella löytyi vähän samaa näköä ainakin seuraavat: Kawasaki EL, Kymco Zing, Suzuki GZ ja Daelim Roadwin. Käykö toi mihinkään noista, tai minkä tunnetumman moottorin kopio tuo SkyTeam on?

Tai sitten honda xr:stä voisi ehkä tehdä "supermoton", siihen tuon ainakin pitäisi käydä suht pienellä vaivalla.

Tai onko muita ideoita luotettavaksi, halvaksi ja suht tehokkaaksi kevariksi? Vai onko noi skyteamin koneet ylipäätään kaksitahtista luotettavampia?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Aika laiskahko 200cc, jotain 14 heppaa? Jossain Yamahan TZR:ssä on kumminkin täysitehoisena jotain lähemmäs 30 heppaa ja on kestävä.
 
Jos haluua enemmän tehoa kuin 15 hevosvoimaa, niin kannattaa suosiolla valita kaksitahtinen. Nelitahtien tehoista kertoo esim hyvin se, että moponi, jossa oli tehoputki vei sen viivoissa.Nelitahti supermotojakin löytyy esimerkkinä honda xt.
Customia en suosittelisi ostamaan säälittävien tehojen takia, Huiput pyörii siinä sadan tuntumassa ja kiihtyvyys sinne varmaankin yli 20 sekunttia.JOten päädytään kaksitahtisiin.

Skyteamin koneista en ole erityisemmin mitään hyvää kuullut. Lähinnä haukuttu laiskoiksi ja sen valmistamia mopoja huonoksi kestävyydeltään.

Eli järkeviä valintoja piikiksi on toki monia. Riippuen sen mukaan mitä etsii.
Supermotoa jos lähtee etsimään, voisi suositella yamaha dt supermotoa, koska siitä saa riittävästi tehoa kuristamattomana, kuitenkaan kestävyydestä tinkimättä. Toki samaan tarkoitukseen käy myös huqswarnat sun muut.
Empä itse asiassa jaksa kirjoittaa enempää, joten mene www.motot.net ja sieltä motowikiin katsomaan piikkien hyviä ja huonoja puolia.
 
Joo, tosi laiskaltahan tuo vaikuttaa. Koneen vääntöä ei tunnu löytyvän sitten mistään. Mietin vaan että kuinka paljon toi vääntö kompensoisi tehoja.. Pitäis olla kuitenkin sellanen mopo, että sen satasen jaksaisi pitää matkanopeutena myös kierrosten puolesta. Puristussuhde kun ois vähän korkeampi niin varmaan muutaman hevosen saisi enemmän tuostakin. Ois vaan aika budjettiratkaisu ostaa loppuun ajettu/konevikainen halppiscustom johon tollasen koneen laittais.
Jossain Yamahan TZR:ssä on kumminkin täysitehoisena jotain lähemmäs 30 heppaa ja on kestävä.
Uutena on varmasti (tarpeeksi) kestävä, mutta käytetyn kanssa on vähän niin ja näin.

Kaverilla oli muuten gileran sp01 jollain 180cc virityspaketilla. Ton tapanen vois olla aika rankka.. Seuraavaan ajokauteen on vielä aikaa..
 
Mun NSR oli ihan paska, en tiiä mikä vittu siihinki tuli. ekana kesänä meni 155 mutta tokana justjust 80.:) kai sitä tuli vaan lämpättyä niin perkeleesti.. 1991vuotinen. runko poikki toiselt puolelt ylhäält, ja 68tonnii mittaris.. sp01 meinasin ostaa ku sil oli aika nopean maine, mut ei sit tullut ostettua, aika tykki kai piikiksi, gagiva mito on kanssa kova ilman kuristuksia. Mutta näsärit saattaa olla perseest, mun oli.. siit laukesi jotain silloin ku se alko menee vaa 80. kuulu V3"¤"nmoin kolahdus ja sitte se tärisi niinku ois dildon päällä istunu. huiput tippu.. ja se savutti ihan perkeleest.. En viittinyt sitte avata ja katsoa mitä siin on, ku se on aika v-mäinen korjattava.. kyykyt yleensäkin on.. onneks mul on pienet käde.. ihan tyttökokoa.. ensiksi pääsee fistaa paremmi:) toiseks mahtu katteet kiinni vaihtaa tulpat jota näsäri söi alkuu kerta viikkoon yhen.
 
Suosittelen "vanhanajan" kevaria mikä on rekisteriotteen mukaan nykysäännösten mukainen. Kuristukset pois ja ajelee nätisti siellä missä poliiseja on paljon. Ei tule sanomista. IMO kevarikultturi on pilattu tämän uuden tehorajotuksen myötä, vai mitä olette mieltä. Kevareita ei näy liikenteessä enää samaan malliin kuten ennen. Ei paljon eroa mopoon.
 
No eipä meilpäin 4vuotta sitten ollut vielä ainakaan oikein kun muutamilla uuden ajan piikit, meillä lopuilla risaperseillä köyhillä ja tehoa arvottavilla oli ihan oikeat piikit
 
Joo, tosi laiskaltahan tuo vaikuttaa. Koneen vääntöä ei tunnu löytyvän sitten mistään. Mietin vaan että kuinka paljon toi vääntö kompensoisi tehoja.. Pitäis olla kuitenkin sellanen mopo, että sen satasen jaksaisi pitää matkanopeutena myös kierrosten puolesta. Puristussuhde kun ois vähän korkeampi niin varmaan muutaman hevosen saisi enemmän tuostakin. Ois vaan aika budjettiratkaisu ostaa loppuun ajettu/konevikainen halppiscustom johon tollasen koneen laittais.

Uutena on varmasti (tarpeeksi) kestävä, mutta käytetyn kanssa on vähän niin ja näin.

Kaverilla oli muuten gileran sp01 jollain 180cc virityspaketilla. Ton tapanen vois olla aika rankka.. Seuraavaan ajokauteen on vielä aikaa..

Tuo pyörä olis ihan kohtuu nopea ihan vakio osillakin.
90-luvun apriliat ovat kovia pelejä vieläkin. Ja onhan aprilialla 2t customikin :)
 
Mun NSR oli ihan paska, en tiiä mikä vittu siihinki tuli. ekana kesänä meni 155 mutta tokana justjust 80.:) kai sitä tuli vaan lämpättyä niin perkeleesti.. 1991vuotinen. runko poikki toiselt puolelt ylhäält, ja 68tonnii mittaris.. sp01 meinasin ostaa ku sil oli aika nopean maine, mut ei sit tullut ostettua, aika tykki kai piikiksi, gagiva mito on kanssa kova ilman kuristuksia. Mutta näsärit saattaa olla perseest, mun oli.. siit laukesi jotain silloin ku se alko menee vaa 80. kuulu V3"¤"nmoin kolahdus ja sitte se tärisi niinku ois dildon päällä istunu. huiput tippu.. ja se savutti ihan perkeleest.. En viittinyt sitte avata ja katsoa mitä siin on, ku se on aika v-mäinen korjattava.. kyykyt yleensäkin on.. onneks mul on pienet käde.. ihan tyttökokoa.. ensiksi pääsee fistaa paremmi:) toiseks mahtu katteet kiinni vaihtaa tulpat jota näsäri söi alkuu kerta viikkoon yhen.

Tää koko teksti kyllä kertoo että on ollu kuskin vika 100%, sori nyt vaan... Mulla on vm -94 tuo oma enskapiikki ja eipä tolle tänä kautena ole mitään tarttenu tehdä, perushuolloilla selvitty.
 
Tää koko teksti kyllä kertoo että on ollu kuskin vika 100%, sori nyt vaan

No on ne NSR:t kyllä aika susia verrattuna esim. Yamahaan. Vaikka Honda moottoripyörämerkkinä onkin parhaimmasta päästä, niin tossa kevarissa se ei oo oikein onnistunut, ainakin mitä kokemuksia oon kuullut noista vanhemmista piikeistä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja sehän on tunnettu viisaus että nämä wanhat paskat ovat kaikki yksilöitä. Joku voi olla todella timmissä kunnossa mutta sitten taas joku toinen on loppuunajettu purkupyörän kohtalon saanut... Mun mielestä Hondan pyörät ovat säilyneet parhaiten. Lol joku Yamaha... ties kuinka monen vuoden mallissa vikana vino kansi, että sillälailla... :) En ole kuiteskaa mikään hondafani, hyviä pyöriä kuiteski ovat.
 
Yamahan vinokantisuus johtuu lähinnä siitä, että kannen kiristys tapahuu viidellä mutterilla, joten aika harva osaa ne kiristää tasaisesti ja oikein. Muuten kyllä yamahan kone on yksi parhaista, sehän on pysynyt lähes samana jo toistakymmentä vuotta.
Ja tietenkin yamahan kestävyys on osalta sen ansiota, ettei koneessa ole juurikaan tehoa, joten eipä pahemmin pääse rasittumaan. :D
 
Tää koko teksti kyllä kertoo että on ollu kuskin vika 100%, sori nyt vaan... Mulla on vm -94 tuo oma enskapiikki ja eipä tolle tänä kautena ole mitään tarttenu tehdä, perushuolloilla selvitty.

BTW, eikö pärrän pidäkkään kestää kovaa ajoa?


miten se voi mun vika olla jos sattuu piikist laukeemaan jotain, sitäpaitsi sain sen myytyä poiskin:)
Myynti kyl kesti yli vuoden:) mut läks viel kunnon hinnal
 
Totta vitussa pyörää saa rääkätä, mutta sitä pitää osata sitten korjatakkin.
 
Zone-sarja -42%
Meni tämäkin näköjään 2-tahti keskusteluksi. Itelläni oli -93 Cagiva Mito 170km/h otti mittariin ja juu ei ollu vakio. Oli siis muutakin tullu sille tehtyä kuin van kuristukset poistettua. Asiaan. En näe minkään valtakunnan järkeä tuhlata jotain 600e 200cc nelari koneeseen josa lähtee karvan alle 11kw. Mielummin jos nelari pitää olla niin ostaa sitten Vanhemman Honda Cb:n. Niistä saa helpommin voimaa ulos ja vakiona niistä tuleekin sitä enemmän kuin näistä uusista. Yhtä lailla onnistuu se virittäminen näissä uusissakin. Eli Vaikka tolla 200cc koneen hinnalla voi ostaa Jostain Saksasta nelari piikkiinsä isomman sylinterisarjan. Sillä luulis olevan jo enemmän muutosta kuin tolla 200cc motilla. Sitten kun siihen piikkiin viahtaa isomman kaasarin ja imukaulan, samalla kun ja jos rahaa on niin kannen koneistaa, nokan hiottaa, tekee putkiston jne jne jne.. Eli samaan mitä ny nelitahtisiin laitteisiin voi tehä hevosvoimien eteen. Ja turbot ja urbot kannattaa unohtaa mielestä. JOs osaa homman ei ole vaikea repiä hevosia ulos, mutta halvemmalla pääsee jos ostaa 2-tahtisen(ainakin virittämisessä kaikessa muussa 2-tahti on sitten hintavampi).

Pakko esittää fiksua ja sanoa:david: : Indica olisko mitenkään mahollista että sulla leikkas kone kiinni siitä Hondasta? Vaikka ei lukkoon olis lyönykkään takarenkasta niin renkaat varmaan sulanu mäntään kiinni..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom