kevyt treeni?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KSENA
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tuli mieleen, kun nyt olen olkapää potilas ( jotain pehmytkudosta vähän hajalla, niin en voi oikeen treenata yläkroppaa kunnolla pariin viikoon ) niin pitäisi treenata niin sanotusti kevyesti. tuli vaan mieleen, että mikä on kevyt treeni? ei vedetä loppuun asti? vähemmän sarjoja? enemmän toistoja? elikkä pitäis ylläpitää noin 2 viikon ajan nää yläkropan muskelit, ja jalat treenaan normaalisti, kun ne on sen verran jäljessä. mikä on niin sanotusti ylläpitävä treeni? ja sitten kun tossa sanottiin, että pitäis palautusjuomassa olla noin 1g painokiloa kohden hiilareita, niin onko toi nyt ihan totta? meinaan mulle sanottiin, että desi maltoo riittää. ja desi heraa. eli kumpaakin noin 30g. tai no prodee on se 23g ja hiilareita sitten 30g. no vastailkaa, odottelen :rolleyes:

Teet samat toistomäärät, samat sarjamäärät ja samat liikkeet kuin aina ennenkin, mutta esim. 50-60% painoilla. Tuo on ainakin yksi tapa pitää reeni varmasti kevyempänä.

Yksi tapa on myös tehdä puolet sarjoista ja jättää vajaaksi/tehdä pienemmillä painoilla. Mä teen niin, että jos normitreenissä esim. tiukat 2x10 ni muutan sen 1x8 tms.. Tai sitten 1x10 mutta pienemmillä painoilla, kuten muutkin ehdotteli.

Itse suosittelisin kevyillä viikoilla hieman pidempiä sarjoja rauhallisella tempolla suoritettuna, ei kuitenkaan hitaita negatiivisia vaiheita, jättäen vähintään pari toistoa vajaaksi. Mutta tämäkin nyt riippuu paljon varsinaisesta treenistä.

mä teen kevyet siten että sarjojen määrä on noin puolet siitä mitä normitreenissä, samoin painojen määrä noin puolet, ja toistoja sitten semmoset puolet lisää. kevyesti menee. eikä ne sun lihat mihinkään häviäisi vaikka ottaisit sen parin viikon totaalitauon.

ok, kai mää jotenkin pärjään, entäs toi palkkari juttu? pitääkö sen olla 1:2 vai 1:1 vai mitä? siis 1 osa heraa, 2 osaa hiilarii, vai mitä?

Eipä siihen kai mitään "sääntöä" ole, mutta hyvä suhde on 1:1. Eli vaikka 40g prodea ja 40g hiilaria.

ok, meinaan jossain puhuttiin 1:2 mitä katoin, mutta pistän sen 1 dl heraa ja 1 dl maltoo nyt ainakin, sitten kun tulee isommaks, niin lisää
nyt kattoo elokuvaa, the skeleton key, uuh spooky :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
toolate sanoi:
Itse suosittelisin kevyillä viikoilla hieman pidempiä sarjoja rauhallisella tempolla suoritettuna, ei kuitenkaan hitaita negatiivisia vaiheita, jättäen vähintään pari toistoa vajaaksi. Mutta tämäkin nyt riippuu paljon varsinaisesta treenistä.

jos vetelee 50% painoilla ja pidempää sarjaa, tulee muistaa että treeni on silloin kovempi kuin 50%, eli se kovenee kun tehdään pitkiä sarjoja.

jättäen pari toistoa vajaaksi??

Jos siellä jotain vikaa on ja kyse on vaan parinviikon jutusta niin jätä olkapäät tekemättä ja jätä myös ne liikkeet tekemättä jotka sattuvat(siis jos sattuvat) olkapäähän... tossa ajassa et kuitenkaan menetä voimaa etkä lihasta ollenkaan ni kanttii parannella se heti alkuunsa.

Mniska sanoi:
jos vetelee 50% painoilla ja pidempää sarjaa, tulee muistaa että treeni on silloin kovempi kuin 50%, eli se kovenee kun tehdään pitkiä sarjoja.

jättäen pari toistoa vajaaksi??
Näin kirjoitin:
toolate sanoi:
Itse suosittelisin kevyillä viikoilla hieman pidempiä sarjoja rauhallisella tempolla suoritettuna, ei kuitenkaan hitaita negatiivisia vaiheita, jättäen vähintään pari toistoa vajaaksi.
Eli sarjaa ei tehdä todellakaan lähellekkään loppua. Kevyen jakson alussa jätän ainakin 5 toistoa sarjat vajaaksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom