Kevyt dieetti - onko sellaista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja turre101
  • Aloitettu Aloitettu
Tilanteena se, että aika hoikkaa poikaa ollaan (186 / 79) ja lihasta kasvatellaan tasaseen tahtiin jatkuvasti. Nyt treeniä tehdessä lihasten mukana tulee näemmä jossain määrin löysääkin, syyllinen taitaa olla tuo malto - ennen malton käyttöä ei löysää näkynyt. (Toisaalta ei kyllä lihaskaan kasvanut ennen kun maltoa alko käyttää ja syömään kun hevonen!!)

Muuten timmissä kunnossa ollut jatkuvasti, mutta vatsalihasten päälle kertyy pientä löysää nahan alle. Isompi mies nauraisi ettei tuota huomaa kuin mikroskoopilla, mutta mua osaa häiritä sitten oikeen urakalla. :mad2:

Mielessä käynyt jos tekisi jonkinlaisen "pikadiietin" ettei ehdi vaivalla hankitut pienet lihakset häviämään mutta sais kiristettyä löysät pois sieltä missä sitä on. Onko "pikadieetti" toimiva asia, vai toiveajattelua? Ettäkö ensin pitäis kasvaa isoksi ja löysäksi, ja sitten vasta dieetata puol vuotta? :confused:

Vai onnistuisko tässä tilanteessa mahankasvun ennaltaehkäseminen ruokavalioa hiomalla? Tällä hetkellä suuhun menee mitä kaapista löytyy, ei hampurilaisia tms. kumminkaan. En oo viitsiny panostaa vähärasvasuuteen tms. ollenkaan koska rasvaakin kai tarvitaan että lihas voi kasvaa, niin en oo viittinyt ruuan kanssa leikkiä.

Entäs CLA tms., voiko tuota CLA:ta syödä ihan massaa lisätessä, että auttaisi käyttämään rasvaa polttoaineena, vai onko tuo dieettivalmiste?

Kaikesta voidaan huomata että bulkkaus ei olis mun laji... psyyke ei kestäis ellei ois kaapissa piilossa. :p:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos ei pää kestä läskin kertymistä bulkilla on yksi (ainakin mulla toiminut) tapa kasvattaa lihasmassaa ilman läskin kertymistä: ABCD eli energiasyklitys. Totta kai massan kasvu on paljon hitaampaa kuin kunnon sikabulkilla, mutta eipähän tarvitse lähteä dieetillekään ihan saman tien koska rasvaa ei kerry läheskään yhtä paljon.

Energiansaannin vaihtelu kahden viikon jaksoissa
Mistä kukkakepille lisää massaa?
Jaahas, energiasyklit ovat siis höpönlöpöä...?
Noilla pääset jo alkuun, netistä löytyy paljon infoa tuosta "bulkkaustavasta".

Vaikuttaa sinänsä pirun järkeenkäyvältä systeemiltä, mutta kun käytäntöä miettii, ei mulla tollasenaan kyllä tulis toimimaan.

Nimittäin mullakin kun on 4 treenit viikossa ja 4-jakoinen ohjelma, ehtisin aina kaksi treeniä tehdä lihasryhmälle ja sitten syötäisiinkin viikon ajan pari leivänkannikkaa päivässä ja kuihduttais + tulokset putoais. Taidan yksinkertasesti tehdä niin että koittaa pitää tuollaisen 1-2viikon dieetin tuossa keväämmällä, rasva palaa kun syö minimaalisen vähän ja hölkkää etelä-suomea ympäri, protskua voi juoda lisäravinteena niin että korvat soi mutta mites muuten voi estää sen lihaskadon, jotain valmisteita markkinoilla?

Originally posted by turre101
sitten syötäisiinkin viikon ajan pari leivänkannikkaa päivässä ja kuihduttais + tulokset putoais. -- rasva palaa kun syö minimaalisen vähän ja hölkkää etelä-suomea ympäri, protskua voi juoda lisäravinteena niin että korvat soi mutta mites muuten voi estää sen lihaskadon, jotain valmisteita markkinoilla?
Jotenkin tuntuu, ettei sulla ole ihan täydet tiedot järkevästä kehonrakentajan dieettaamisesta?

Jos rupeat näännyttämään itseäsi ja syöt suuruusluokkaa 800-1000 kcal päivässä (kuten varmaan kaiken maailman naistenlehdet suosittelevat) iskee keho itsensä aineenvaihdunnalliseen stoppiin eikä rasva pala, vain lihas.

Toiseksi, tuollaisella korkeintaan 2 viikon järkevällä korkeaproteiinisella dieettirupeamalla ei ehdi tulokset tippua, siinähän se koko homman idea onkin. Mulla ainakin ABCD-syklityksessä nousee tulokset koko ajan, oli kyseessä bulkki- tai dieettivaihe. ABCD:n teho johtuu nimenomaan hyvän pituisista bulkki / dieettijaksoista, jotka pitävät aineenvaihdunnan korkealla.

Dieetti on tarpeeksi lyhyt ettei sen aikana katabolia pahemmin iske tai tulokset putoa kaivosta alas, mutta aamuaerobisten ja ECA-stackin avulla se riittää juuri tuon bulkkivaiheen aikana tulleen ylimääräisen adipoosikudoksen polttamiseen. Eikä sen bulkkivaiheen ideana ole syödä 5000 ekstrakaloria päivässä, vaan ehkä 500-1000 kcal ylimääräistä joka päivä. Tämä riittää mainiosti kasvamiseen kunhan treenataan tarpeeksi kovaa isoilla liikkeillä ja isoilla painoilla.

Aa bee cee dee

Eikös tosta ole ollut paljon väittelyy? Siis siitä, toimiiko ABCD-dieetti?

Miten se sulla Hulkki on skulannut?

Siis idea on syödä 2viikkoa 500kalorii yli kulutuksen ja seuraavat 2viikko 500 ali. Ja kierto uudestaan?

Massaa! Voimaa! Kirjassa oli, että tolla lailla pystytään polttamaan rasvaa ja samalla lisäämään lihasmassaa (syklittäin).

Joo, olen lukenut kirjasta ja netistä...samoin myös Bill Philipsin kirjasta aikoinaan. Mua kiinnostaa käytännön kokemukset?

Originally posted by lappari
Siis idea on syödä 2viikkoa 500kalorii yli kulutuksen ja seuraavat 2viikko 500 ali. Ja kierto uudestaan?
Tuo on vain yksi tapa. Itse olen vähän modifioinut hommaa, eli kiertojen pituus on 8 päivää eikä 2 viikkoa, ja pluskaloreita tulee siinä 600-900 päivässä miinusten ollessa dieettipuolella 400-500. Tällä tavalla joka kierron jälkeen on massaa hieman enemmän kuin edellisellä kerralla ja siitä lähes kaikki on rasvatonta painoa.

Massaa! Voimaa! Kirjassa oli, että tolla lailla pystytään polttamaan rasvaa ja samalla lisäämään lihasmassaa (syklittäin).
Tuon kirjan (Sustaa! Decaa!) ongelma on hyvät ohjelmat mutta liialliset hypetykset. ABCD:lla tuskin voi polttaa rasvaa ja kasvattaa lihasta, vaan itse olen saanut sillä lähinna lihasta aikaan ilman ylimääräisen rasvan kertymistä. Kiristelyä varten tarvitaan sitten jo kunnon dieetti.

hulkki, en oo ikinä dietannu, aihe ihan outo mulle.. Niin oon kumminkin ymmärtäny että proteiinia pitää saada dieetillä yhtä paljon tai enemmän kun normaalisti, ja liian vähän syömällä saa vaan rasvanpolton sammumaan. "Leivänkannikat" oli kuvaannollisesti.. ;)

Mutta jos tuollaista kokeilisi, vaikka kesän vetää tommosella, niin siis treeni ei muutu tuossa kierrossa eikä lisäproteiinin määrät tms, vaan energiaa yksinkertasesti yli tai ali päivän kulutuksen? Tuo edellyttää kyllä aika tarkkaa kalorien laskentaa jo että voi tuolla tarkkuudella säädellä sitä?

Mitä tarkotit kohonneilla tuloksilla, tuon 2 vko:n aikana ei kumminkaan varmaan lihas voi yksinkertasesti kasvaa mihinkään suuntaan, niin tarkotit kai että sarjapainot noussu tms.?

Hmm... Voi tehdä tiukkaa vetästä tuon 1000kcal yli kulutuksen - oon laskeskellut että perusaineenvaihdunta mulla sellaset ~2000kcal ja siihen 600-700kcal päälle treeneistä, pitäis esim. 3700kcal mussutella päivässä, mulla on työtä jo yli kolmessa tonnissa.

Idea kiinnostaa mutta epäilyttää miten se toimis mulla käytännössä, lähinnä tuntuu että mahtaisko sotkea täysin kehityksen joka muutenki vasta alkutaipaleellaan...Ja onhan se kumminkin puolet ajasta pois kun dieettaa, toisaalta joskus se dieetti sitten on kumminkin pidettävä jos ei halua löysäksi tulla. :)

Näytti tossa olevan juttua, että kaksi viikkoa syötäis +500 kcal ja sitten kaksi viikkoa -500 kcal. :confused:

Eikö siinä Massaa! Voimaa! kirjassa sanottu, että voi syödä kaksi viikkoa esim. 500 kcal yli kulutuksen ja sitten kaksi viikkoa yhtä paljon kuin kuluttaa. Ja jos rasvojen kertyminen on ongelma voi syödä kaksi viikkoa yhtä paljon kuin kuluttaa ja seuraavat kaksi viikkoa esim. 500 kcal vähemmän kuin kuluttaa.

Tietenkin määriä voi vaihdella. Hulkilla näytti olevan +600 - +900 kcal ja sitten -400 - -500 kcal, tämä lienee lähempänä sitä mitä ko. kirjassa tarkoitetaan.;)

Joo, tulee luettua rivien välistä eikä niitä itse rivejä... :(

Taidan vielä jonkin aikaa tässä keräillä kunnes jotain laihdutettavaa on, sitten kokeilla ottaa kaksi viikkoa tehokasta dieettiä että miten se treeni toimii sen aikana ja miten se dieetti yleensäkin toimii - sen perusteella sitten päättää miten tekee. Mun tapauksessa en ihmettelis vaikka tuo kaksi viikkoa riittäis suoraan, kun aika pientä tuo löysä kumminkin on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom