Ketodieetti ja HIIT

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naksu
  • Aloitettu Aloitettu
On tässä tullut mietittyä, että voisi yrittää saada takaisin sen six-packin, joka polvivamman takia katosi liikunnan vähennyttyä. Ketodieettiä olin ajatellut kokeilla, mutta kiinnostaisi tietää onko kukaan yhdistänyt tätä HIIT:n kanssa aamuaerobisena? Tuo yhdistelmä on siinä mielessä vähän ristiriitainen, että HIIT yrittää saada rasvan palamaan aamulla ennen ensimmäistä tankkausta, mutta ketolla rasva palaa jo. Eli oliskohan tuosta mitään hyötyä vai kenties enemmän haittaa, ja kannattaisi satsata mielummin vaan tavalliseen lenkkiin tai kävelyyn?

Olen tässä harkinnut sitä, että ottaisi tuon HIIT:n ihan kuntoilumielessä mukaan ympärivuotiseksi ja säännölliseksi treeniksi. Ajattelin siis tavallisen lenkkeilyn ohella tehdä sitä muutamana päivänä viikossa hapenottokyvyn treenaamiseksi ja muutenkin uskoisin sen auttavan pitämään suhteellisen kireänä koko vuoden ympäri. Onko kukaan kokeillut sitä pidemmän aikaa myöskin dieetin ulkopuolella?

Mun tavoitteena ei siis ole massa vaan painon pitäminen noin 78-80kg tuntumassa mahdollisimman pienillä rasvoilla (öpaut 10%) ja voimatason pitäminen mahdollisimman korkeana. Syynä on yksinkertaisesti se, että en halua massaa, koska se on vain enemmän tiellä kuin hyödyksi, koska tavoitteena ei ole olla rannan haluttavin heppu, nainen kun löytyy jo. Mikäli uutta naista tarvitaan, niin siinä vaiheessa saattaa parin kilon lisämassan hankkiminen tulla tarpeelliseksi. ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käsittääkseni HIIT on liian rasittava pitkäaikaiseksi liikuntamuodoksi. Sen perus n.2kk. HIIT:in jälkeen voisit EHKÄ jatkaa sitä kerran viikossa, vaikka 10 minuutin pituisena. Lisäksi vaikka perinteistä lenkkeilyä pari kertaa viikossa.
Ehkä sieltä kohta tulee joku viisas neuvomaan...

Ketodieetin kanssa kyllä riittää kevyt lenkki pari kertaa viikossa hyvin. Ei mikään silti estä HIITtiä vetämästä - määrien kanssa dieetillä kannattaa olla tarkkana ettei ala lihat sulaa.

Voihan sitä kai tehdä mutta määrää kierrättäisin ja sopeuttaisin sen toimimaan painoharjoittelu ohjelman ehdoilla.

esim. massakaudella 1-3 kertaa viikossa ja rasvanpolttokaudella 2-4 kertaa viikossa. Samoin kierrättäisin volyymiä ja intensiteettiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom