Keto vs low-carb

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hpt
  • Aloitettu Aloitettu
"It should be noted that preventing the development of ketosis, either with drugs or with the provision of too much dietary carbohydrate, maintains the nitrogen losses during starvation (31).
That is, the development of ketosis is a critical aspect of preventing excessive nitrogen losses during periods of caloric insufficiency. This suggests that non-ketogenic low-carbohydrate diets (frequently used by bodybuilders) may actually cause greater protein losses by preventing the body from maximizing the use of fat for fuel"

Lähde: The Ketogenic Diet

Se mitä voi tehdä vähentääkseen lihasten purkamisen low-carbilla onkin eri juttu. Tuo pätkä vain muistui mieleen kirjaa lukiessani.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hpt sanoi:
Kerrotko vähän vihjeitä ajankohtiin jollon ne ois hyvä nauttia?

Omiin kokemuksiin perustuen voin sanoa, että treeniteho kärsii ketolla ja täten olisi varmaan hyvä vähän täytellä lihaksia ennen treeniä. Pari kolme tuntia ennen salia jotain hiilaria koneeseen ja treenit voisi sujua paremmin. Itse en ole vastaavaa testannut, mutta saattaisi toimia. Hulkilla on varmaan jotain todellista pohjaa tuohon ajankohtaan, joten odottele hänen vastausta vielä :).

Jakob sanoi:
Omiin kokemuksiin perustuen voin sanoa, että treeniteho kärsii ketolla ja täten olisi varmaan hyvä vähän täytellä lihaksia ennen treeniä. Pari kolme tuntia ennen salia jotain hiilaria koneeseen ja treenit voisi sujua paremmin. Itse en ole vastaavaa testannut, mutta saattaisi toimia. Hulkilla on varmaan jotain todellista pohjaa tuohon ajankohtaan, joten odottele hänen vastausta vielä :).
Kolme ajankohtaa, jolloin hiilari käytetään tehokkaimmin hyväksi (pienimmällä todennäköisyydellä rasvaksi ja suurimmalla todennäköisyydellä glykogeenivarastojen täyttämiseen):
1) Aamiaisella
2) Ennen treeniä
3) Treenin jälkeen

Low-carbilla vedän aamiaiseksi yleensä Elovena Plus -kaurapuuroa, ja pieneen määrään maitoa sekoitetun protskudrinkin. Hiilareita yhteensä noin 50 grammaa.

En ole ikinä havainnut treeni-intensiteetin kärsivän edes ketolla, kunhan olen pitänyt glykogeenivarastot täynnä viikoittaisella hiilaritankkauksella. Siksipä vedän noin puoli tuntia ennen treeniä vain noin 30 g hiilaria saman proteiinimäärän kanssa (heraa, glutamiinia ja tauriinia appelsiinimehussa) treenin jälkeisen glykogeenisuperkompensaation parantamiseksi.

Heti treenin jälkeen palautusjuoma, jossa 60-70 g protskua ja 30-40 g hiilaria.

1-2 tuntia palkkarin jälkeen 2 purkkia Ehrmannia ja 30-40 hiilarigramman edestä hedelmiä.

Hulkki sanoi:
Kolme ajankohtaa, jolloin hiilari käytetään tehokkaimmin hyväksi (pienimmällä todennäköisyydellä rasvaksi ja suurimmalla todennäköisyydellä glykogeenivarastojen täyttämiseen):
1) Aamiaisella
2) Ennen treeniä
3) Treenin jälkeen

Jos ollaan miinuskaloreilla ja vieläpä matalahiilarisella ruokavaliolla, niin hiilarien säilömistä rasvaksi tuskin tarvitsee pelätä. Se ei muutenkaan ole ihmisellä kovinkaan paljon käytetty aineenvaihdunnallinen reitti.

Hulkki sanoi:
1) Aamiaisella
2) Ennen treeniä
3) Treenin jälkeen

Low-carbilla vedän aamiaiseksi yleensä Elovena Plus -kaurapuuroa, ja pieneen määrään maitoa sekoitetun protskudrinkin. Hiilareita yhteensä noin 50 grammaa.

En ole ikinä havainnut treeni-intensiteetin kärsivän edes ketolla, kunhan olen pitänyt glykogeenivarastot täynnä viikoittaisella hiilaritankkauksella.

Hyvää tietoa, kiitos.

Mä en tiedä sitten onko vika päässä vai missä, koska nelijakoisella ohjelmalla painaessa ckd-systeemilläkin (tankkaus la) viimeistään torstaina on intensiteetin kanssa ongelmia, yleensä tätä on jo tiistaina havaittavissa. Sarjoista vaan jää väkisin muutama toisto pois. Mä toisaalta harrastan melko paljon muutakin liikuntaa, joten siitä saattaisi syy löytyä?

jako on:

ma jalat
ti kädet
to selkä
pe rinta , olkapäät

Onkos nyt kuitekin totuus niin että keto on loppujen lopuks
"huono" diettaus tapa koska low-carb on yhtä tehokas rasvanpolttoon
ja kuitekin pitää treenin intensitiviteetin korkeemmalla kuin ketolla
ollessa? ruokien valmistuskin on helpompaa koska ei tarvii karsia ihan
kaikkia hiilareita pois, ja saa kuitujakin otettua helpommin kuin 'pelkistä'
pellavansiemenistä?

voe helvetti, nyt ollaan sit puun ja kuoren välissä. Suositelkaa joku:

Kumpi ompi parempi,
LC vai ketoosi?
Olen tsempannut kummallakin,
mutta mikä ois parahin?

Tekee aika helvetin pahaa herätä aamukuudelta juoksemaan HIITtiä, vääntäytyy kouluun tekemään kokeita ja kirjoittamaan aineita, lähteä salille koulun jälkeen, tulla kotiin ja tehdä läksyt. Vielä vittumaisempaa on kun on töitä, 2krt viikossa.
19v, painoa 90kg, pituutta 188, ja hieman ois taikinaa tossa vatsan seudulla.
vittumaisinta toki on kun perhe syö perunamuussia ja kalapuikkoja tai jotain muuta hyvää.... jos edes vähän sais :(

Sellanen kilo fläsää viikossa ois kiva vauhti....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom