Keto ruokavalio vinkkejä...?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Elikkäs nyt ois halukkuutta tiputtaa pari kiloa rasvaa kehosta ja ajattelin näistä kaikista dieteistä luettuani että tämä voisi toimia minulla. Tuossa vuosi sitten kun tuntui että olin ollut kaksi vuotta tavallisella miinuskaloridietillä mutta mahaa ei lähtenyt, eli tää tuntuu vähän kuin viimeiseltä toivolta. Pituutta löytyy n. 172cm ja painoa n.63kg (terveystarkastuksessa joku vaaka näytti jopa 67kg). Joku tietty sanoo että olen muutenkin luikku että ei mihinkään dietille pitäisi rueta, mutta ongelma onkin vain pelkkä maha, kuten varmaan useimmilla... :D
Pitäis siis kehosta tiputtaa se pari kolme kiloo rasvaa pois, että mahastakin jotain lähtisi. Kuinka kauan ja kuinka vähillä kaloreilla tätä pitäisi toteuttaa?

Tässä olisi pientä ruokavalion suunnittelun alkua. Tarvitsisin hieman kokeneempien apua tän täydentämiseen, kun pelkällä tunallakaan ei viitsisi elää. Mielellään jotain edullista, helppo ja nopea tekoista ja tietty hyvää :D

Aamulla:

Tonnikala öljyssä 140g:
proteiinia: n. 32g
rasvaa: n. 6g
hiilareita: 0
kaloreita: n. 180

Hera80 maustamaton n.30g:
proteiinia: n. 22g
rasvaa: n. 3g
hiilareita: .1,5g
kaloreita: n. 120

Raejuusto n. 100g:
proteiinia: n. 18g
rasvaa: n. 0,3g
hiilareita: n. 2g
kaloreita: n. 80

Päivällä:

Raejuusto n. 100g:

Maitorahka (Milbona) n. 250g + n. 0,5d rasvatonta maitoa:
rasvaa: n. 1,5g
hiilareita: n. 12.5g
kaloreita: n. 187

Tonnikala salaatti (purkki tunaa öljyssä(140g), keitetty muna(n.80g...?),
jäävuorisalaattia(lasken vaikka sadalla grammalla), kurkkua n.50g):
proteiinia: n. 43g
rasvaa: n. 15g
hiilareita: n. 5g
kaloreita: n. 390

Iltapäivällä:

Ja siihen loppuikin mielikuvitus. Noita raejuustoja voin sit sotkee tunan sekaan jos sattuvat samalle aterialle. Mut mitäs tähän sit lisäilis? Lenkit kulkee joka toinen päivä ja puntti yleensä 6kertaa viikossa ja sit yks päivä lepoon viikossa(tarpeen mukaan toinenin).
Aloituksen ajattelin tehdä juoksemalla jonakin iltana eka pitkän lenkin tyhjentäen hiilarivarastot ja sit ei enää illalla hiilaria ja seuraavana aamuna lähtisikin sit se varsinainen ruokavalio rullaamaan.
Mitenköhän kauan ketolla joutuu olee et alkaa näkyä pysyvämpää tulosta? (siis että on lähtenyt muutakin kuin nestettä) Itse ajattelin tällaista parin viikon jaksoa kun tavoitekkaan ei mikään tavaton ole, mutta voiko tässä ajassa saada mitään pois?

Kiitoksi jo kaikille jotka vaivautuu minua auttamaan!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Broileri on kätevä, maukas ja helppo! ruoka ketodieetille. Itse olen ollut Atkinsin kaltaisella dieetillä nyt neljä viikkoa. Kahden ensimmäisen viikon aikana lähti painoa 4kg, tietysti nesteitä. Myöskin kalaa ja lihaa voit lisätä ateroille. Syömme runsaasti broileria joka on näistä helpointa, koivet uuniin ja tadaa ruoka on valmis. Salaattia voit syödä huoletta, esim. kiinankaali+kurkku+tomaati ja sekaan fetaa, hyvää. Myöskin tarvitset hyviä rasvoja, joten lorauta salaattiin esim. oliiviöljyä. Tämän lisäksi voit vielä syödä kalaa, lohifile on myös helppo laitettava uunissa. Omega 3 munia kohtuudella ja juustoa.

Rahkaa ja maitoa en suosittele paljolti koska näistä löytyy laktoosia joka on kuin sokeria = huono. Itse tosin lorautan kaffeeseen kermaa *maisk*

Laitanpa tähän vielä esimerkin mun päivän ruokailuista

Aamulla
1kp kahvia + kermaa
Myöhemmin aamulla protskua+kreatiinia+diet shake mix (kuitu+protskua), shakerin verran

Päivällä
2kpl broilerin koipia
salaattia n. 3dl-4dl jossa mukana fetaa ja öljyä sekä pellavansiemeniä

Iltapäivällä
1kpl proteiinipatukka, 100g

(tämä siis ennen treeniä)

Illalla (treenin jälkeen)
palautumisjuoma (ei tosin juurikaan hiilaria)

Illalla myöhemmin
broileria tai muuta hyvää low-carb ruokaa vähän.

Zone-sarja -42%
proletaari sanoi:
Elikkäs nyt ois halukkuutta tiputtaa pari kiloa rasvaa kehosta ja ajattelin näistä kaikista dieteistä luettuani että tämä voisi toimia minulla. Tuossa vuosi sitten kun tuntui että olin ollut kaksi vuotta tavallisella miinuskaloridietillä mutta mahaa ei lähtenyt, eli tää tuntuu vähän kuin viimeiseltä toivolta. Pituutta löytyy n. 172cm ja painoa n.63kg (terveystarkastuksessa joku vaaka näytti jopa 67kg). Joku tietty sanoo että olen muutenkin luikku että ei mihinkään dietille pitäisi rueta, mutta ongelma onkin vain pelkkä maha, kuten varmaan useimmilla... :D
Pitäis siis kehosta tiputtaa se pari kolme kiloo rasvaa pois, että mahastakin jotain lähtisi. Kuinka kauan ja kuinka vähillä kaloreilla tätä pitäisi toteuttaa?

Tässä olisi pientä ruokavalion suunnittelun alkua. Tarvitsisin hieman kokeneempien apua tän täydentämiseen, kun pelkällä tunallakaan ei viitsisi elää. Mielellään jotain edullista, helppo ja nopea tekoista ja tietty hyvää :D

Aamulla:

Tonnikala öljyssä 140g:
rasvaa: n. 6g
hiilareita: 0
kaloreita: n. 180

Raejuusto n. 100g:

Päivällä:

Raejuusto n. 100g:

Maitorahka (Milbona) n. 250g + n. 0,5d rasvatonta maitoa:
rasvaa: n. 1,5g
hiilareita: n. 12.5g
kaloreita: n. 187

Tonnikala salaatti (purkki tunaa öljyssä(140g), keitetty muna(n.80g...?),
jäävuorisalaattia(lasken vaikka sadalla grammalla), kurkkua n.50g):
proteiinia: n. 43g
rasvaa: n. 15g
hiilareita: n. 5g
kaloreita: n. 390

Iltapäivällä:

Ja siihen loppuikin mielikuvitus. Noita raejuustoja voin sit sotkee tunan sekaan jos sattuvat samalle aterialle. Mut mitäs tähän sit lisäilis? Lenkit kulkee joka toinen päivä ja puntti yleensä 6kertaa viikossa ja sit yks päivä lepoon viikossa(tarpeen mukaan toinenin).
Aloituksen ajattelin tehdä juoksemalla jonakin iltana eka pitkän lenkin tyhjentäen hiilarivarastot ja sit ei enää illalla hiilaria ja seuraavana aamuna lähtisikin sit se varsinainen ruokavalio rullaamaan.
Mitenköhän kauan ketolla joutuu olee et alkaa näkyä pysyvämpää tulosta? (siis että on lähtenyt muutakin kuin nestettä) Itse ajattelin tällaista parin viikon jaksoa kun tavoitekkaan ei mikään tavaton ole, mutta voiko tässä ajassa saada mitään pois?

Kiitoksi jo kaikille jotka vaivautuu minua auttamaan!

Ensinnäkin, tuo ei kyllä ole mikään ketodieetti, vaikka hiilarit ovatkin alhaalla. Rasvaa saat alle 30 g päivässä, kun pitäisi saada yli 100 grammaa, vähintään.
Tiedän, että Anssi tästä hermostuu, mutta tuollainen proteiinipitoinen ruokavalio ei ole hyväksi. Ei niinkään itse proteiinin takia, vaan rasvan vähyyden takia. Lisäksi väittäisin sinun saavan useita eri puutos tiloja tuolla tavalla jatkaessa. 2-3 rasvakilon pudottamiseen saat kyllä varata tuolla lähtöpainolla sen 6 viikkoa (vähintään). Tossa esimerkiksi eilisen syömiseni:

400 g sikanautaa
5 munaa
50 hasselpähnöitä
kilon verran vihreää
1dl kermaa
3 siivua pekonia
lasi punkkua

Halpoja syömisiä:

sikanauta tarjouksesta
maapähkinät
vihannespussit
erilaiset öljyt
kananmunat
Sitten luonnosta löytyy paljon hyvää ja helposti kerättävää, esim. koivunlehdet. Saattaa naurattaa, mutta 15 grammaa koivunlehtiä antaa päivän c-vitamiini tarpeen.

Critter sanoi:
Ensinnäkin, tuo ei kyllä ole mikään ketodieetti, vaikka hiilarit ovatkin alhaalla. Rasvaa saat alle 30 g päivässä, kun pitäisi saada yli 100 grammaa, vähintään.

Tiedän ettei tuosta suunnitelmastani vielä tarpeeksi rasvaa irtoa, mutta toi oli viel tollanen puoleen päivään asti tehty lista. Sen takia teiltä viisaammilta apua pyydänkin että saisin ruokavalion kuntoon ja jos sinne jotain hyviä lisäyksiä täältä saisin kalastettua. :)

proletaari sanoi:
Tiedän ettei tuosta suunnitelmastani vielä tarpeeksi rasvaa irtoa, mutta toi oli viel tollanen puoleen päivään asti tehty lista. Sen takia teiltä viisaammilta apua pyydänkin että saisin ruokavalion kuntoon ja jos sinne jotain hyviä lisäyksiä täältä saisin kalastettua. :)

Sianliha on oikeasti hyvä rasvan lähde, itselläni tulee n.40g pehmeiät rasvoja sianlihasta. Myöskin pähkinät ovat hyvä lähde, mutta maapähkinät täytyy kuumentaa, jotta A)fytiinihappo tuhoutuu B) Alfatoksiinille käy jotain, en tiedä mitä. :david: Alfatoksiini vaikuttaa kilpirauhaseen ja sen toimintaan.

Critter sanoi:
Sianliha on oikeasti hyvä rasvan lähde, itselläni tulee n.40g pehmeiät rasvoja sianlihasta. Myöskin pähkinät ovat hyvä lähde, mutta maapähkinät täytyy kuumentaa, jotta A)fytiinihappo tuhoutuu B) Alfatoksiinille käy jotain, en tiedä mitä. :david: Alfatoksiini vaikuttaa kilpirauhaseen ja sen toimintaan.

Onko sianliha kuin kallista kilolta? Meinaan et alkaa opiskelijan kukkaroo akkiä kiristelemään tällainen ruokavalio? :itku:

proletaari sanoi:
Onko sianliha kuin kallista kilolta? Meinaan et alkaa opiskelijan kukkaroo akkiä kiristelemään tällainen ruokavalio? :itku:

No sikanautaa saat aina alle 3,5 euroa kilo ja usein tarjouksesta 2,5euroa/kilo. Eli eipä tuo kovinkaan kallista ole. Jos siis tyytyy jauhelihaan. Tottakai vähärasvainen filepihiv maksaa n.20euroa/kilo

Tämä aihe ei ilmeisesti enää niin hirveästi jaksanut kiinnostusta hetättää, mutta kiitoksia Critterille ja Capsulle joiden ansiosta nyt tajusin lisätä broilerin ja jauhelihan ruokavaliooni. :worship:
Halpaa, hyvää ja helposti laitettavaa, aivan niinkuin toivoinkin. :)

Pari kysymystä vielä jäi mielen päälle:
Jos tuohon edellä mainitsemaani safkalistaan lisään vielä päivälle n. 100g jauhelihaa, niin saamani aineet menis suunnilleen näin: n. 1460kcal, rasva n. 62g, prode n.210g. Mutta miten ton koipireiden kanssa pitäs laskee noi kalorit sun muut(finelistä oon kaiken laskenu), kun yks koipi painaa jotain 300g ja siitähän tulis jo aivan älyttömät määrät kaikkee, mutta sit ku siinä on varmaan puolet pelkkää luuta, niin minkä mukaan pitäs noi arvot laskee? Ihanko vaan sen tavallisen koipireiden arvoilla mutta pelkän lihan osuus vai...? Aattelin viel siis sen koiven lisätä myös per päivä että hengissä pysyy. :rolleyes: Ja sit vielä et mistä tietää et elimistö on ketoosissa ja jostain luin et hiilarit pitää tosiaan olla alle 30g/päivä eli jos saan jotain 20-25g nii onko se paha? ja toi rasva otetaan kans tähän vielä et onko sitä todella välttämätöntä saada yli 100g päivässä niin kuin Critter sanoi? Kun eikö rasvaa juuri yritetä poltella...? En siis yritä väittää vastaan tai mitään kun en tiedä, jos asia jostain syystä menee näin nii enköhän mä ton 100g saa täyteen jotenki, vaikka sit lorauttelemalla rypsiöljyä mihin sattuu. :) Ja onko näillä eväillä mahdollista saada yhtään lihasta vaikka dietillä onkin? Varmaan kaikista eniten turhauttaisi sitten se "tyrhaan" treenaaminen. :curs:

Torstaina ois tarkoitus aloittaa ja sit varmaan se 3viikkoo on se maksimi minkä pää kestää. Jos tota fläsää sais tolla ees kilon tai puoltoista lähtee nii oisin jo ihan tyytyväinen.

Mihin konkarit sekoittavat öljyä, se kun tuntuu suussa hieman iljettävältä pelkästään nautittuna? Voiko öljyä ottaa ihan millä aterialla vain, ja miksi sitä ylipäätään vedetään? Öljyjen ominaisuuksia ravinnossa?

Huomaa, että porukat vetää erilaisia jauhelihoja, mutta eikö niissä ole melkoisesti rasvaa, pahaa sellaista? Joten miksi sitä sitten syödään?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
proletaari sanoi:

Kalaöljyä. Rypsärikin välttää. Vähärasvainen dieetti tuskin lyhytaikaisena tappaa mutta kalaöljy kannattaa pitää aina mukana oli sitten bulkki tai dieetti. Jos joku kolme viikkoa korkeintaan jatkaa niin imo mistään puutostiloista vielä ei tarvitse huolehtia, joku multivitamiini ei tietenkään ole huono idea.

Ketodieetti on ketodieetti jos hiilarit on matalalla, ei määritelmään kuulu rasvan saanti vaikka perinteisesti Atkinsissa onkin puhuttu jostain 30%-70% (?) p-r suhteesta kaloreiden saannissa. Sillä rasvalla lähinnä voi säätää kalorivajeen haluamakseen kun lyhyemmästä bodariversiosta puhutaan (eikä mistään Atkins-for-lifestä joka voi obeeseilla kestää vuosiakin ja jossa pitää mahdollisista puutostiloista jo huolestua enemmän).

sumutin123 sanoi:
Mihin konkarit sekoittavat öljyä, se kun tuntuu suussa hieman iljettävältä pelkästään nautittuna? Voiko öljyä ottaa ihan millä aterialla vain, ja miksi sitä ylipäätään vedetään? Öljyjen ominaisuuksia ravinnossa?

Laita öljyä salaatin sekaan, tai vaikka proteiinijuomaan. Hyvin se sinne sekoittuu :) Itse asiassa voit sekoittaa öljyä melkeinpä minkä tahansa ruoan sekaan.

En osaa sen tarkemmin sanoa, miksi öljyjä syödään, kuin että kroppa tarvitsee rasvaa toimiakseen kunnolla ja pehmeät kasvat (=kasviöljyt) ovat terveellisiä :D :nolo:

sumutin123 sanoi:
Huomaa, että porukat vetää erilaisia jauhelihoja, mutta eikö niissä ole melkoisesti rasvaa, pahaa sellaista? Joten miksi sitä sitten syödään?

Naudan paistijauhelihassa on 7-10 % rasvaa, eli vähemmän kuin useimmissa kevytjuustoissa. Jauheliha on proteiinipitoista, monikäyttöistä ja proteiinipitoista, tarvitsetko vielä lisää syitä? :)

Critter sanoi:
Sianliha on oikeasti hyvä rasvan lähde, itselläni tulee n.40g pehmeiät rasvoja sianlihasta.

Jompi kumpi meistä on pihalla. Itse olen tähän asti pitänyt eläinrasvoja kovina/tyydyttyneinä/helvetin huonoina rasvoina.

m80 sanoi:
Jompi kumpi meistä on pihalla. Itse olen tähän asti pitänyt eläinrasvoja kovina/tyydyttyneinä/helvetin huonoina rasvoina.

Tyydyttyneitähän ne ovat, ja "kovia" kyllä, mutta tuota niiden huonoutta en kyllä missään nimessä allekirjoita...Kaikkea kohtuudella niin hyvä tulee.

no onkos ketodieetti porukan mielestä tehokkaampi entäkö norm dieetti jossa syödää hiilareita melko runsaasti? aattelin vaa ku ei dieetti enää taho purra vaikka kalorit alhaalla onki jos sit kokkeilis ketoa.

Dynamite88 sanoi:
no onkos ketodieetti porukan mielestä tehokkaampi entäkö norm dieetti jossa syödää hiilareita melko runsaasti? aattelin vaa ku ei dieetti enää taho purra vaikka kalorit alhaalla onki jos sit kokkeilis ketoa.

Kokeileppa kalorivaihteluita, mättöpäiviä, rasvanpolttajia jne. Rasvanpolttajista vielä sen verran et ne kannattais ottaa mukaan nimenomaan vasta siinä vaiheessa kun rasvanpalaminen alkaa hidastua. Käsittääkseni nekin menettää tehoaan, jos niitä vedetään dieetin alusta lähtien.

Matalahiilihydraattisella dieetillä lähtee varmasti läskiä paremmin kuin korkeahiilihydraattisella, mutta niin lähtee myös lihaksia.

m80 sanoi:
Matalahiilihydraattisella dieetillä lähtee varmasti läskiä paremmin kuin korkeahiilihydraattisella, mutta niin lähtee myös lihaksia.

Itse asiassa suht uusien tutkimusten mukaan matalahiilarisella rasvan suhteellinen osuus pudotetusta painosta oli suurempi kuin perinteisellä zone- /hiilaripitoisella dietillä. Pengon niitä tutkimuksia tässä jossain vaiheessa esiin.

-edit. Enpäs pengokaan, meni liian vaikeaksi kun ei löydä tuolta miljoonan tutkimuksen seasta sellaista, jossa huomioidaan painoharjoittelu. Hulmi tai Anssi varmaan voisi heittää tähän jonkun linkin puolesta tai vastaan ihan ulkomuistista.

Xtreme sanoi:
Tyydyttyneitähän ne ovat, ja "kovia" kyllä, mutta tuota niiden huonoutta en kyllä missään nimessä allekirjoita...Kaikkea kohtuudella niin hyvä tulee.

No kun eivät edes ole tyydyttyneitä, pelkästään. Noin puolet sianrasvasta on tyydyttynyttä ja toinen puoli tyydyttymätöntä. Ja sitä paitsi, olisin erittäin kiinnostunut näkemään pohjaa tyydyttyneiden rasvojen pahuudelle?

Jauheliha pöperö: 400g J:lihaa, mausteeksi ihan jauhelihamauste, rakuuna, chunky salsaa , ja 3kpl aamupala juustoa sulatettuna mukavasti sekaan ja eiku syömään.....

Juu no nyt sitten eilen vetäisin "ketolenkin" n. 21.00 (n. 45min. juoksu niin lujaa kuin jaloista pääsi, eli sen pitäisi polttaa paremmin hiilareita...?) ja sen jälkeen en ole hiilareita syönyt. Nyt sitten vain odotellaan prosessin käynnistymistä, ja siihenhän pitäisi mennä joku 1-3 vuorokautta? Tänään ajattelin tehdä n. 30min puntin ihan kotona ja sit viel lenkki päälle. Huomenna sitten ihan oikea lihastreeni ja lenkit lähtee joka toinen päivä. Kuinka kauan tällä treenaamisella pitäis ketoosin käynnistymisen kestääja mistä sen sit tietää? Ei ainakaan pahaa oloa ole ilmentynyt vielä tähän mennessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom