Keto ja aeroobinen

Oletan että tästä on ollut jonkun verran keskustelua, mutta en löytänyt mitään järkevää söörtsillä.

Olen tässä ajatellut kokeilla Atkins-tyylistä diettiä, kun massaa on taas kerääntynyt jonkun verran. Tilanne on kuitenkin sellainen, että lenkkeillään 2-3x viikossa duuniporukan kaa, noin tunti kerrallaan, yleensä sellaista tahtia että on lähellä rajoja mitä jaksan.

Voinko siis ylipäänsä jatkaa aerobista jonkun ketogeenisen dietin aikana? Jos voi, niin mitä pitäisi ottaa huomioon? Pieni määrä hiilareita just ennen jouksua, vai vähentää juoksua?

Onko keto + aerobinen jopa haitallinen yhdistelmä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En suosittele aivan noin rankkaa lenkkiä kyllä ketoillessa, et yksinkertaisesti jaksa.. ja jos vedät hiilarit ennen lenkkiä, niin tipahdat polulle =)

Varo vaan ettei lihat lähde..

Itse lenkkeilin 5kk tiukalla ketolla, kyllä rasvalla kelpaa juosta. Ero normaaliruokavaliolla juoksemiseen on kuitenkin selvä, ainakin itselläni.

Normaaliruokavaliolla iskee "heikotus"/energianpuutteen tunne noin 10-15 minuutin kuluttua lenkin alusta ja se kestää muutaman minuutin, jonka jälkeen alkaa "second wind" ja juoksu alkaa taas kulkea. Liekö kyse rasvanpolton käynnistymisestä.

Ketolla ko. heikotus iskee jo minuutin parin päästä juoksun alusta, kestää yhtälailla muutaman minuutin ja menee sitten ohitse. Ketolla on myös huomattavsti vaikeampaa ottaa nopeampaa spurttia juksun aikana, jalka ei tahdo liikkua kevyttä juoksua nopeampaa tahtia ilman kovaa "puristusta". Normaaliruokavaliolla spurtit tuntuvat sen sijaan suhteellisen vaivattomilta.

Tuommoisia kokemuksia allekirjoittaneella.

grimJester sanoi:
Pieni määrä hiilareita just ennen jouksua, vai vähentää juoksua? Onko keto + aerobinen jopa haitallinen yhdistelmä?

Vaihda juoksu kävelyyn ja osta kävelysauvat! Ennen lenkkiä ei tarvitse tankata mitään hiilaria, verensokeri on kauniisti paastoarvoilla ketoosissa ellet syö juuri ennen treeniä.

protsku sanoi:
Vaihda juoksu kävelyyn ja osta kävelysauvat!
Duunipaikan koodaajanörtit nauraa kävelysauvoille :D

Katsotaan miten alku menee. Vertaan kokemuksiani RaakaStrutsin vastaaviin ja katon pystynkö edes pysymään muiden vauhdissa. Nytkin tekee tiukkaa; noin 12v tupakointia ei jälkeenpäin katsottuna ollut niin hyvä idea. :rolleyes:

kyllä mä oon vedellyt ihan normit aerobiset oli sitten keto tai ei. Rankemmilla lenkeillä kyllä huomaa, että ei oikein jaksa. Tänäänkin meinasin mennä ihan kävelemään tuollaisen ~1h lenkin. Eniten mua ketoilussa pännii se, että salilla on sarjakestävyys melko heikko. Poweri vaan loppuu kesken ja jos vielä meinaa samaa liikettä tehdä niin painoja on otettava melkoisesti pois. Muuten ei kyllä ole liikunta + keto yhdistelmästä pahaa sanottavaa.

Seuraavaa tulee harrastettua:
päivittäin kävelyä, fillarointia
sali kolme-neljä kertaa viikossa
lenkki n. kaksi kertaa viikossa
sählyä kerta viikkoon
uimista satunnaisesti

Edit. jos kiinnostaa niin viikon sapuskoinnit löytyy päiväkirjasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom