Keto dietti???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JaneZki
  • Aloitettu Aloitettu
Eli olen kyseisen dietin aloittanut ja nyt mietityttää kun ostin ketostix purnukan ni ohjeissa sanotaan 2 eri testiä toinen on asetetikkahappokoealue joka mitataan 15s kuluttua ja toinen onglukoosikoealue 30s kuluttua, joten kumpi näistä antaa oikeen tuloksen ketodiettiin, vai antaako kumpikaan? Ja toinen kysymys onko keho heti ketolla kun liuska muuttuu vaaleenpunaseksi vai pitääkö se olla punanen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by JaneZki
Eli olen kyseisen dietin aloittanut ja nyt mietityttää kun ostin ketostix purnukan ni ohjeissa sanotaan 2 eri testiä toinen on asetetikkahappokoealue joka mitataan 15s kuluttua ja toinen onglukoosikoealue 30s kuluttua, joten kumpi näistä antaa oikeen tuloksen ketodiettiin, vai antaako kumpikaan? Ja toinen kysymys onko keho heti ketolla kun liuska muuttuu vaaleenpunaseksi vai pitääkö se olla punanen?
Sulla on ketodiastixeja eli yhdistelmätikkuja. Se glukoosimittaus on lähinnä diabeetikoille ja asetaattimittaus taas nimenomaan ketoosin (tarkemmin sanottuna ketonurian) mittausta varten.

Heti kun löytyy pienintäkin tracea ketoneista virtsassa on keho pakostikin ketoosissa, sillä ketonuriaan (ketoneja virtsassa) päästään vasta kun ketonemia (ketoneja veressä) on tarpeeksi syvällä tasolla.

Jees eli heti kun tikku näyttää muutakun negatiivinen ni keho on ketoosissa, jos oikei ymmärsin. Mulla on pari päivää ollu asteikolla matala (1.5), joten on kai rasvaa "tirisemässä" pois...
:D

Jees eli heti kun tikku näyttää muutakun negatiivinen ni keho on ketoosissa, jos oikei ymmärsin. Mulla on pari päivää ollu asteikolla matala (1.5), joten on kai rasvaa "tirisemässä" pois...
Ketoosi itsessään ei vielä takaa rasvan palamista, siihen tarvitaan lisäksi miinuskalorit.

:D

Tikku kertoo, että elimistösi polttaa rasvaa energiakseen. Tikku ei kerro polttaako se rasvaa varastorasvoistasi vai ravinnosta saamaasi. Tämän vuoksi miinuskaloreille meneminen, joka ketolla onnistuu helposti, alkaa tiristellä rasvaa varastoistasi.

Jep, mä oon miinus kaloreil.... onkos sillä tikun värillä mitää välii, et palaako paremmi mitä punasempi on vai onko iha sama onko vaaleenpun. tai tummapun.?

Jep, mä oon miinus kaloreil.... onkos sillä tikun värillä mitää välii, et palaako paremmi mitä punasempi on vai onko iha sama onko vaaleenpun. tai tummapun.?

Ei mun tietääkseni. Jo hentoinen puna kertoo että verestä löytyy ketoaineita, joita normaalisti siinä on vain todella vähän. Eli toisinsanoen kroppasi käy ketoaineilla. Se kuinka tummana väri esiintyy riippuu sitten mm. siitä millainen on nestetasapaino, ja siitäkin oletko urheillut (ketoaineiden kulutus). Ketoosissa noin periaatteessa voi olla vaikka tikku ei sitä ilmoittaisikaan. Ja kuuleman mukaan tikusta voi saada tummanpunaisen lukeman yksinkertaisesti syömällä reippaasti rasvaa kun kevytkin ketoosi on päällä (ketoaineet ovat rasva-aineenvaihdunnan tuotosta ja niiden taso ilmeisesti piikittää tuollaisessa tilanteessa).

Ja niinkuin Hulkki sanoi, sillä onko ketoosi päällä vai ei, ja kuinka syvä se on, ei ole juurikaan vaikutusta siihen kuinka nopeasti rasva katoaa, vaan miinuskalorien määrällä. Lähteenä tässä Lyle McDonald.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom