Ketkäs aloittaa kiristelyn tammikuussa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zentel
  • Aloitettu Aloitettu
Täällä koitetaan kiristellä myös. Kun koko ikänsä on bulkannu niin nyt vois koittaa viimeinki laihduttaa, tosin kyse on vain muutamasta kilosta mutta silti. Hiilihydraattien määrää pienemmäksi, karkit ja limsat pois ruokavaliosta, rasvoja normaalisti ja runsaasti proteiinia, sekä enemmän aerobista liikuntaa mukaan. Katsotaan tuleeko mitään vai jääkö torsoksi koko homma.

Ps. yksi päivä viikossa vois syödä ja juoda huolettomammin (myös alkoholi)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
10 vkoa takana ja paino on pudonnut 88--->78 kiloon. Punttia tulee tehtyä kolmena päivänä viikossa, aerobista tulee lähes joka päivä 30-60 minuuttia kävelyn muodossa. Päivän kokonaiskalorimäärä on arviolta 1800-1900 kcal. Yhden mässypäivän olen pitänyt. Vielä reilun kuukauden ajattelin kiristellä ja sitten herkutella oikein olan takaa, mutta jatkaa toki tarkalla linjalla.

Itse alotin helmikuussa oman diettini, lähinnä kesää varten.. Aika alhaisissa rasvoissa mennään jo, mutta tarkoitus olisi pudottaa aina ihan 6-7 rasva% asti.
Kaks asiaa on mieltä askarruttanu ja olisi hyvä jos joku vähän harjaantuneempi viitsis näihin vastata..

Ensinnäkin, voiko kalorien kulutus/syönti suhdetta tarkkailla myös vähän enemmän viikkopohjaisesti? Eli kiinnittää enemmän huomiota siihen kuinka paljon se määrä viikottain jää miinuksille. Itellä vaihtelee toi kulutus pahimillaan jopa 1000kcal suuntaa toiseen joten joskus tulee jäätyä ehkä n.800kcal miinuksille. Seuraavana päivänä oon yleensä yrittäny tätä aina kompensoida jäämällä vain noin 200-300kcal miinuksille. Kaloreita tulee kuitenkin syötyä joka päivä vähemmän kuin kulutan.

Toiseksi, jos sattuu jäämään vähän rankemmin miinuksille, niin kannattaisiko asiaa kompensoida sillä että pidän cheattiaterian tai puhtaalla ruualla tankkauspäivän kerran viikossa? Tavallisesti olen tehnyt tämän vain noin 1krt/2vk, joten voisiko tuo kerran viikkoon vaihtaminen olla jo liiankin haitallista dietin kannalta?

Toivottavasti joku vaivautuu jakamaan näkemyksiään!

Mä! Elokuussa kokeilin Jutan ja Bullin luotsaamaa GFG dieettiä ja paino tippui 4 viikossa 8kg. Lähti kyllä lihastakin ja nyt oon 3 kuukautta ollu plussakaloreilla. Ikävä kyllä on röllykkääkin päässy hieman tulemaan ja nyt meinaan aloittaa kiristelyn. Taktiikkana hitaasti, mutta rauhallisesti. Toukokuun loppuun mennessä ois kiva olla kiristyneemmässä kuosissa.
Moi! Mulla on vähän tää sama suunnitelma nyt ja tilannekin suht sama. Olin viime elokuussa Bullin ja Jutan dieetillä ja sen jälkeen olen systemaattisesti kasvattanut lihaksia. Nyt pitäisi saada ne esiin :dance: Muutama kilo pitäisi tiristää rasvaa ja ajattelin aloittaa 4.4.

Moi! Mulla on vähän tää sama suunnitelma nyt ja tilannekin suht sama. Olin viime elokuussa Bullin ja Jutan dieetillä ja sen jälkeen olen systemaattisesti kasvattanut lihaksia. Nyt pitäisi saada ne esiin :dance: Muutama kilo pitäisi tiristää rasvaa ja ajattelin aloittaa 4.4.
Huomenna alkaa! PT teki ohjelman, kuulostaa mielenkiintoiselta. 6 kertaa päivässä syödään, pienempiä annoksia. Toivottavasti 2g proteiinia per painokilo on riittävästi ettei tarvii alkaa itse säätämään ruokavaliota. 2 kovaa aerobista viikkoa ja 1 kevyt. 2-3 ylläpitävää punttia työntävät-vetävät jaolla.

Tänään kävin kehonkoostumusmittauksessa ja lähtötilanteessa rasva % on 21,2. Paljon alle 20 ei ole tarvetta mennä. Oli kiva huomata, että Jutan dieetin jälkeen olin saanut jalkalihakseni takaisin ja yläkroppaan kivasti lihasta.

Huomenna alkaa! PT teki ohjelman, kuulostaa mielenkiintoiselta. 6 kertaa päivässä syödään, pienempiä annoksia. Toivottavasti 2g proteiinia per painokilo on riittävästi ettei tarvii alkaa itse säätämään ruokavaliota. 2 kovaa aerobista viikkoa ja 1 kevyt. 2-3 ylläpitävää punttia työntävät-vetävät jaolla.

Tänään kävin kehonkoostumusmittauksessa ja lähtötilanteessa rasva % on 21,2. Paljon alle 20 ei ole tarvetta mennä. Oli kiva huomata, että Jutan dieetin jälkeen olin saanut jalkalihakseni takaisin ja yläkroppaan kivasti lihasta.

syödään KUUS KERTAA PÄIVÄSSÄ!??!+1 ethä sä ehi tekee yhtään mitään muuta ku istuu jääkaapilla? :D
Ite pudotin IF tyylillä ja söin 2 kertaa päivässä, välillä 3. 68 päivää ja -5kg läks. Samalla salitulokset parani.

Miten tossa pystyy treenaamaan jos pitäs olla 2h syömättä ennen treeniä?
ruoka 08, 11, 12, treeni, 16, 18, 20 ? :D

Miks pitäisi olla kaksi tuntia ennen treeniä syömättä? Ite alotin viikolla 4 kiristeleen ja tähän mennessä -9,5kg lähteny. Vähän on sarjapainoissa tultu alas, mutta liekö vähien hiilarien syytä...

Jep jep, 6 kertaa! Kokoajan siinä pitää olla melkein jotain vetämässä ääntä kohti. Mun rytmi on seuraava:

klo 6:45 aamupala 1
klo 9:00 aamupala 2
klo 11:30 lounas
klo 15:00 välipala
Treeni
klo 18:15 päivällinen
klo 21:00 iltapala

Jännä sinänsä, että vaikka kaloreita tulee vaan sen 1850, niin silti tuntuu et syömistä on tosi paljon. Tietysti johtuu siitä, että ruoka on järkevää ja siistittyä ja proteiinia tulee enemmän kuin ennen. Joka aamu pitää seurata painoa nyt, et tiedetään toimiiko tää vai ei. En tiiä onko sillä vaikutusta, että teen aika kovia aerobisia 3 puntin lisäks, että syömistä pitää olla tasaisesti ja hiilareitakin aika paljon mukana (n. 170 g).

Menee muuten helposti sekaisin lukemissa, kun joka aamu painoa kyttää. Ellei sitten merkkaa ylös ja katso viikottaista muutosta.

E: Ja 6 kertaa päivässähän on ihan perussettiä.

^Kirjaan toki ylös, eihän sitä muuten pysy kartalla.

Haastavinta tässä on se, että joutuu käyttään aikaa paljon ruuanlaittoon ja eväiden tekoon. Kahdet eväät kuitenkin pitää ottaa töihin mukaan, niin onhan se vähän säätämistä ennenkuin tottuu.

Nyt sitten huomenna aloitan dietin, tavoitteena päästä jonkinlaiseen kesäkuntoon. Varmaan noin 5-10kg pudotan painoa pois, katsotaan missä vaiheessa alkaa peilikuva miellyttämään, sillä painolla ei loppupeleissä niin väliä.

Treeniä tulee noin 4-5 punttia viikossa, ajattelin myös kokeilla jos jaksaisin joka treenin jälkeen polkea pyörällä jonkun 30min, mutta tuo jää vielä nähtäväksi sillä ei ole ainakaan nyt kovin paljon motivaatiota moiseen...
Työ on tällä hetkellä melko raskasta raudoitustyötä, joka kuluttaa myös jonkin verran.

Menen suunilleen samalla systeemillä kun ennenkin. Kaloreita noin 2000-2200 päivässä ja makrot: P50% H25% R25%. Jaettuna 7-8 aterialle. Tuo on minulla toiminut ennen hyvin. Mutta otan kyllä mielelläni vinkkejä vastaan jos joillakin olisi jotain parannus ehdotuksia.

Pituus: 178cm paino: 85-86kg

Fffuuu kun on tahto dieettaajalla heikko, ensimmäisen neljän viikon aikana tippui hyvin paino, mutta sittemmin tultu tasaisesti takapakkia :david:. Noh, treeni on kulkenut niin hyvin ettei jaksa harmitella, ja kroppa melkeinpä näyttää jo hitusen tiukemmalta. Kalorilaskuri taas käyttöön, kun tuppaa tuntuma lipsahtelemaan. Tänään toistaiseksi 1567kcal, p120/h108/r66, eikä pätkääkään ole nälkä. Karvan alle kahdella tonnilla on paino aiemmin tippunut noin 700 grammaa viikossa.

Minä aloitin, Vituiks menee.. Asun vanhempien luona ...
Nyt on menty tosin 3viikkoa todella pienillä kaloreilla :), toivottavasti se sitten lähtee TÄSTÄ eikä tammikuusta...
Monta kuukautta hukkaan..

Vielä viikko jäljellä diettaamista, paino on pudonnut 88 kilosta 72,7 kiloon. Mahtava fiilis kun pääsee ensi viikolla herkkujen makuun :)

Pääsiäinen vähän väärä aika alottaa dieetti, kun jatkuvasti olis ruokaa ja juomaa tarjolla. Tiukka linja sentään pysynyt. 80kg -> 74kg nyt alkuun tavotteena, mutta peilihän sen lopulta kertoo. Vappuna opiskelijan pakko päivä tai pari ottaa rennosti.

Edit: Vituttaa vähän katella kun muut syö :D

en oo näköjään ainoa jonka tarkotuksena on poistaa painoa vähä reilummi :)
lähtöpaino 118 ja alle kasikymppiin ois tarkotus puotella

mites täällä on jengin dietit edenny?
itse rikoin tänä aamuna satasen rajan,eli aamupaino 99,9 :D

syödään KUUS KERTAA PÄIVÄSSÄ!??!+1 ethä sä ehi tekee yhtään mitään muuta ku istuu jääkaapilla? :D
Ite pudotin IF tyylillä ja söin 2 kertaa päivässä, välillä 3. 68 päivää ja -5kg läks. Samalla salitulokset parani.

Miten tossa pystyy treenaamaan jos pitäs olla 2h syömättä ennen treeniä?
ruoka 08, 11, 12, treeni, 16, 18, 20 ? :D
Riippuu vähän minkäkokonen ukko ja kuinka paljon reenaa. Vaikea se on suuria määriä kaloreita syödä 2:lla aterialla.

Mun "dieetti" meni vähän hassusti. Rasvaprosentti putos, paino nous, lihasmassan määrä nous ja viskeraalisen rasvan määrä tippu kolmasosaan siitä mitä se oli. Hmm.

...Everything went better than expected.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom