Ketkäs aloittaa kiristelyn tammikuussa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zentel
  • Aloitettu Aloitettu
viisi viikkoa ja -8,4kg takana

8 viikkoa tuli sunnuntaina täyteen ja tähän mennessä -11kg

punttitreenejä tulee 5 kertaa viiikossa,lisäksi käyn kerran viikossa pelaamassa salibandya.muuta aerobista ei juuri tule,muutamia intervallisettejä oon kuntopyörällä tehny mutta ei mitään vakituista.tostakin tulee lähinnä polvet kipeeksi,eli taidan säästellä niitä intervalleja tonne ulos kunhan tiet sulaa ja pääsee ylämäkeä pitkin rullailee täysii :D

kaloreita en laske myöskään,ja syötyä tulee fiiliksen mukaan yleensä 4 kertaa päivässä,joista päivän ensimmäinen (hiilariaamupala ei sovi mulle,rupee vaan väsyttää) ja viimeinen ateria ei sisällä hiilaria käytännössä lainkaan,eli hiilarit keskitetään aterialle ennen treeniä ja treenin jälkeen.vettä tulee juotua paljon

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
piti tohon lisätä vielä että arvioisin kaloreiden osuvan päivittäin 2000 ja 2500 välille

Helmikuu on pian ohi ja samaten dieetti ( tasan neljä viikkoa kokeilua takana huomenissa)! Ei yhtään roskaruokaa, alkoholia tai karkkia jne... koko kuukauden aikana.
Painoa tippui 7kiloa. Joka päivä mentiin seuraavalla ravinnolla:

Aamupala: Rahkaa johon loraus jogurttia + kahvi
Lounas: Purkki tonnikalaa, raejuustoa ja paljon salaattia + kahvi
Välipala: Rahkaa johon loraus jogurttia ja 1 annos mass wheytä rasvattomaan maitoon tai veteen, sekä ABCDE-vitamiinipore
Päivällinen: Jauhelihaa ja täysjyväspagettia / Lihaa ja salaattia / Kanaa, paprikaa ja täysjyväriisiä + kahvi
Iltapala: Purkki rahkaa jos maistuu (usein ei maistunut)

Ensimmäiset pari päivää oli järkyttävä nälkä kokoajan, unia on tullut nähtyä herkutteluista. Huomenna kebabia pitkästä aikaa ja haistatan vitut dieettaamiselle, ehkäpä helmikuu 2012 vois olla seuraava kokeilu.

Tänään aloitetaan kiristely!

Proteiinit asetan luokkaan +200g ja hiilarit -100g, hyviä rasvoja otan myös. Kalorit tulee liikkumaan 1500-2500 välillä, peruskulutukseni pyöriessä 3000-3500 lukemissa. Tarkoitus tiputtaa 10kg aluksi ja katsoa tilannetta uudestaan.

Kappas, tämmönenkin ketju löytyy.

No ilmottaudutaan mukaan, koska aloitin itsekin tammikuun alussa kiristelyn, tavoitteena tietysti "rantakuntoon 2011". Metodina on hiilarien reilu vähentäminen ja muuten terve, proteiinipainotteinen ruokavalio. Kaloreita en ole laskenut kuin yhtenä päivänä saadakseni tarkemman kuvan kaloreista ja makrojakaumasta. Muuten mennään "fiiliksen" mukaan ja joka aamu vaa'an kautta.

Lähtopaino oli 87,8kg ja tänä aamuna vaaka näytti 81,8kg, eli tasan 6kg lähtenyt. Ihmeitä ei vielä peilikuvassa näy, eli selvästi alle 80kg:n joutuu menemään. Mutta mikäpä siinä, kun tähänkin mennessä paino on tippunut aika helposti, eivätkä salitulokset ole tippuneet mitenkään rajusti.

Aloitin painosta 93kg nyt painan 88kg. Tämä tapahtunut reilu 2kk vaihtelevalla menestyksellä suoritetusta dieetistä. Mennyt kyllä mässyä yms. vähän turhan paljon viikonloppusin. Ehin jopa viikon olla plussilla, kun meinasin lopettaa dieetin.
Nyt taas dieetti jatkuu kuitenkin ja alaspäin mennään. Lähinnä ihmetyttää, että miten mun kropassa ei huomaa mitään eroa viidessä kilossa, paitsi että forkuissa näkyy muutama suoni lisää pilkottamassa rasvan alla? Tulokset ei laskenut, ehkä jopa noussut kilon kaksi.

Vanteen kiristäminen täällä käynnissä myös. Aloitin tosin tossa helmikuun alussa, mutta kait se lasketaan?

Lähtöpaino oli jotain 80kg ja tarkotus ois niistää sellainen sopiva määrä. Lihastahan miehessä ei ole ollenkaan, mutta jos posket lommolle vetäis eli luultavasti mennään alle 70kg:n. :jahas: Tällä hetkellä paino on jotain 77kg, eli aika rauhallista tahtia mennään. Hieman on hakemista syömisen kanssa, mutta koskapa se ei olisi.

Alotin myös helmikuun eka päivä ja painoo tippunut joku 4-5 kg. Hirvee pöhö lähtenyt mahan kohdalta pois. Nesteitä varmaan suurin osa, mutta kai sitä tässä kevään mittaan alkaa rasvaakin tiriseen. Aamulenkkeily pitäs alottaa, kun selkä alkaa kestään.

Kaloreita en tänä vuonna ole laskenut, kun näyttää paino tippuvan muutenkin. Yleensä sen eka 2 viikkoo laskenut kalorit ja siitä saa sit hyvän suunnan.

Nälkä oli myös alussa, mutta nyt ei tuota enään suurempaa tuskaa kiristellä.

No on se perkele! Paino sen kuin junnaa paikallaan jo toista viikoa. 77,2kg... Mitäs tässä nyt oikein pitäis tehdä. Vissiin aerobista lisätä. Tuolla Jutan ja Bullin dietillä tässä nyt about yrittäny mennä. On vaan niin helvetin isoja nämä ateriat, että tässähän tulee ähky. :D

Meikkä on nyt ollut 7 viikkoa dietillä. Lähtötilanne oli 82kg ja nyt tänään aamulla näytti 75,6kg

Tasaisesti on tippunut noin 0.9kg / viikko painoa.

Ruokavalio on joka päivälle sama. Kcal 2100 Prot 158g (30%) Hh 259 (50%) Ra 43 (20%).

Joka päivälle on treeniä, mutta punttia vain 2-3x viikossa. Joka kerta koko kroppa läpi. Muina päivinä sitten vähän kamppailulajeja.

Olen nyt parin viikon päästä lopettelemassa diettiäni, mutta mitenkä mun kannattaisi energiansaantiani nostaa kun en tiedä edes peruskulutustani?
Ajattelin lähinnä nostaa rasvan määrän 1g/painokilo, sekä lisätä hiilareita loput, eli reippaasti yli 300g/vrk. Proteiinia on jo riittävästi. Eikö vain?

Ajattelin, että nyt olen miinuksella varmaan -900-1000kcal per päivä. Eli peruskulutukseni lienee jotain 2500kcal ja treenipäivinä 3000kcal. Koska paino putoaa tätä vauhtia, olenko oikeassa?

Jos aluksi nostaisi päivittäiset kalorit johonkin 2600 kieppeille ja sitten lisäisi siitä asteittain kunnes näyttää siltä, että paino lähtee nousemaan?

Nesteistä vielä sen verran, että ne ei ole tällä dietillä liikahtanut mihinkään, koska hiilareita tulee aika reippaasti, pakko tulla kamppailulajien takia että jaksaa ja käytän lisäksi suolaa kohtuu paljon.

Pudotetut kilot on siis täysin läskiä ja toiv. mahdollisimman vähän lihasta.

Eikös se niin mene, että dietin jälkeen ekaksi nostetaan kalorit arvioidun kulutuksen tasolle (+/-0) tilanteeseen, eli mä voisin ottaa varmaan 2600-3000kcal. Ja näin mennään sievästi viikko-pari. Sen jälkeen voi siirtyä lievälle plussalle. Eli heittää vielä lisäksi sellaiset +200-300kcal päivässä.

Tarkoitus on nyt saada rasvaa vähemmäksi...otin perus-ravintoaineeksi reformikeskuksen soijajauhon 1% rasvaa, protua 50g, hh 36g. Palkkarina whey-100, ruokana perus rahkat ja tonnikala sekä pienissämäärin Thai-ruoka. Kaikki ruoka menee puntarin kautta ja fiiliksen mukaan säätelen kaloreita pitäen ne kuitenkin vähintään -1000.

Minulla alkoi maanantaina dieetti. Painan 95 ja tavoitepaino on 85. Treenipäivinä tulee kaloreita syötyä 2500 ja lepopäivinä 2000 ja proteiinia tulee sellainen 160-200g/päivä. Vielä ei oikein voi tuloksista tietenkään puhua mutta ainakaan nälän kanssa ei ole ollut ongelmia. :D

Minulla alkoi maanantaina dieetti. Painan 95 ja tavoitepaino on 85. Treenipäivinä tulee kaloreita syötyä 2500 ja lepopäivinä 2000 ja proteiinia tulee sellainen 160-200g/päivä. Vielä ei oikein voi tuloksista tietenkään puhua mutta ainakaan nälän kanssa ei ole ollut ongelmia. :D

Millä dieetillä vedät?

Tsemppiä! :)

Täältä ilmoittaudutaan kans kiristelijöihin/pudottajiin.

Tammikuun eka viikko meni vielä lomaillessa ja syöpötellessä, mutta nyt on viikko kiristelyä takana. Lähtömitat oli sen 174cm/104kg. Nyt ollaan ekan viikon jälkeen 101 kg:ssä. Tavoite on sama kuin varmaan 6 tammikuuna tätä ennenkin; päästä edes sinne 90 kg:hen. Aikatavoite on asetettu tuonne toukokuun loppupuolelle asti. Tavoitteena on nimenomaan parantaa lihaskestävyyskuntoa lisäämällä kovasykkeisten "aerobisten" (kuntonyrkkeily yms.)harjoitteiden määrää viikottaisessa harjoittelussa voimaharjoittelun kustannuksella. kevättä myöten sitten pyöräilyä, rullaluistelua ja lenkkeilyä. Vielä en ole itselleni mitään erityistä ruokavaliodiettiä kehittänyt. Oon joskus aimmin onnistuneesti pudottanut Vhh:lla/ketolla ja IF:llä, mutta en ole mitään jaksanut pitää kovinkaan kauaa (n. 3kk:tta kauempaa), joten nyt on tavaoitteena oppia syömään tervelleellisesti, pysyvästi. Katsotaan, katsotaan...

Tilannekatsausta: Tänä aamuna vaaka näytti lukemaa 96,6kg. Hitaastihan tuo putoaa, mutta putoaa kuitenkin, se kai se on pääasia. Salia on tehty n. kolme kertaa viikkoon suht normaalisti. vähän olen ehkä pyrkinyt palautuksia lyhentämään, sarjoja pidentämään ja em. seurauksena olen joutunut tietysti vähän pudottamaan sarjapainoja, mutta mielestäni ovat kuitenkin pysyneet suhteessa ihan hyvin.

Kovasykkeisiä treenejä tulee salin lisäksi 1 - 3 vko:oon (kuntonyrkkeilyä, kehonpainoliikkeitä, squashia, kahvakuulaa) viikon kovuudesta riippuen. Tällä viikolla olen ottanut matalasykkeiset aerobiset mukaan, koska tuntuu, että vaikka paino putoaa, se ei putoa oikeista paikoista, ts. rasva ei pala. Vatsa on kyllä pienentynyt kivasti, mutta rasvaa on silti edelleen törkeän paljon. Aloitellaan nyt aerobiset sellaisella n. 3 krt/vko x n. 40 min @ 105 - 120 sykkeillä ja katsotaan alkaako tapahtua mitään....

Ruokavalion osalta noudattelen hieman sovellettua IF:ää siten, että pyrin pitämään vähintään n. 14 h paastojakson joka vuorokausi...

Katsotaan, josko sitä muistaisi taas maaliskuun lopussa laittaa tännekin tilannepäivitystä. Zemppiä vaan kaikille muillekin diettaajille!

Paskalta näyttää tämän pojan diettaus. Paino pysyy tasan samassa koko ajan. Jännä homma kun töissä olen punninnut itseni ja vaaka on näyttänyt 78,6kg, melkein joka kerta, kun taas kotona puntarini on näyttänyt laskevaa 77,2kg asti, jossa on pysynyt nyt jo vajaa 2 viikkoa.

Varmaan mulla on tuota lihulia niin vähäse, että pitää vetasta kalorit 1500 että alkaa tippumaan.

parisen kuukautta vielä +1000 kaloreilla ja sitte isäkuukaudella ketoosia päälle, 6 viikkoa lähes minimihiilareilla ja pihviä niin pirusti, jos tommosen 10kg sitte pudottelis

Uskomattoman hyvä olo...uskoisin, että meinaa väkisin lyödä ketoosia päälle, koska eukkokin moittii pahan hajuisesta hengityksestäni. Paino lähtenyt ryminällä putoamaan...tänään taas polttamaan läskiä salille, tsemppiä kaikille!!!

Mä olen ollut VHH:lla jo aika pitkään ja painoa putosikin vajaa 20kg melko nopeasti ja helposti. Vielä on muutamia kiloja ylimääräistä ja kun ne eivät tuntuneet liikahtavan, niiin vähensin rasvaa, lisäsin prodea ja illalla nollahiilinen safka ja aamullakin vain max. 10g. Päivällä sitten runsaat hiilet kasviksista ja maitotuotteista. Homma lähti toimimaan hyvin ja laardia palaa taas iloseen tahtiin.

Ps. Jos treenaan aamulla, niin otan alle kyllä hiiliä (maito&marjat), jotta jaksan salilla ähistä.

Viimeksi muokattu:
Tilannekatsausta: Tänä aamuna vaaka näytti lukemaa 96,6kg. Hitaastihan tuo putoaa, mutta putoaa kuitenkin, se kai se on pääasia. Salia on tehty n. kolme kertaa viikkoon suht normaalisti. vähän olen ehkä pyrkinyt palautuksia lyhentämään, sarjoja pidentämään ja em. seurauksena olen joutunut tietysti vähän pudottamaan sarjapainoja, mutta mielestäni ovat kuitenkin pysyneet suhteessa ihan hyvin.

Kovasykkeisiä treenejä tulee salin lisäksi 1 - 3 vko:oon (kuntonyrkkeilyä, kehonpainoliikkeitä, squashia, kahvakuulaa) viikon kovuudesta riippuen. Tällä viikolla olen ottanut matalasykkeiset aerobiset mukaan, koska tuntuu, että vaikka paino putoaa, se ei putoa oikeista paikoista, ts. rasva ei pala. Vatsa on kyllä pienentynyt kivasti, mutta rasvaa on silti edelleen törkeän paljon. Aloitellaan nyt aerobiset sellaisella n. 3 krt/vko x n. 40 min @ 105 - 120 sykkeillä ja katsotaan alkaako tapahtua mitään....

Ruokavalion osalta noudattelen hieman sovellettua IF:ää siten, että pyrin pitämään vähintään n. 14 h paastojakson joka vuorokausi...

Katsotaan, josko sitä muistaisi taas maaliskuun lopussa laittaa tännekin tilannepäivitystä. Zemppiä vaan kaikille muillekin diettaajille!

Vielä ei ole maaliskuun loppu, mutta pistetään nyt taas päivitystä. Aamupaino tänään tasan 95 kg. Hitaasti, mutta varmasti ja nälkä ei vaivaa. Tasaista porskuttamista...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom