Ketkäs aloittaa kiristelyn tammikuussa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zentel
  • Aloitettu Aloitettu
Mie kans voisin tänne ilmoittautua, tavotteena hieman kiristellä ja siistiä ruokavaliota fiksummaksi. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paino ei kerro kuin sen että onko miinuksilla, mutta ei tiedä mitä sieltä lähtee. Täten yksi on ylitse muiden: mittanauha. Vatsan ympärys, riskiarvo uutisen (IS) mukaan 90cm miehillä, 80cm naisilla. Itse varmistan viellä ettei hanskan ympärys yms. pienene dieetin aikana.

Ja tulosten pysyminen samana, tai jopa nouseminen on hyvä singaali siitä ettei lihasmassaa ole pahasti palanut, ja tällöin voi sitä vaakaa aika hyvänä mittarina pitää rasvan palamisesta. Huomio toisin muutaman kilon nesteen poistuminen dieetin alussa, tämä tulee heti takaisin ja kannattaa huomioida se tavoitepainoa määriteltäessä.

Itselläni käy juuri niin, että hanskat pienenee ja tulokset laskee, vaikka usein puhutaankin vain -5kg pudotuksesta kohdallani.
Mitä siis ehdotat? Näin talvikaudella en juurikaan aerobista harrasta, mutta lumen sulaessa tulee lenkkeiltyä ja rullaluisteltua, joten usein kunto on kiristynyt keväisin aina vähä niin, kuin vahingossa. Mitä siis ehdotat, mikä olisi realistinen aikaväli tähän ''kiristelyyn'' vai onko aivan turhaa, kun puhutaan kuitenkin näin pienestä, kuin -5 kilosta.
Kannattaisiko treenata maltillisesti painoa nostellen sinne maalliskuun loppuun asti ja huhti-toukokuun sitten kevyesti miinuksilla aerobinen mukana ohjelmassa..

Ei hemmetti, mut sulla on pudonnu hyvin vuodessa. Itsellä aloittaessa paino oli noin 145 kg ja nyt 117-118 kg. Tavoite siinä 105-110 kg eli sen suuntainen mitä sulla paino on nyt. Saako udella kuinka pitkä olet? Itse olen 190 cm ja en tiedä oikein kuinka alas pystyy vetämään painon silleen että ois normirasvoissa.

Kiitos. On sullaki kyllä hyvin tippunu. :) Pituutta on 183cm, että aika keskikastia sen suhteen. Varmaan aika yksilöllistä miten alas pystyy vetämään tuon painon.

Kiitos. On sullaki kyllä hyvin tippunu. :) Pituutta on 183cm, että aika keskikastia sen suhteen. Varmaan aika yksilöllistä miten alas pystyy vetämään tuon painon.

Juu sillä tuota pituutta kyselinkin ja oon samoilla tiimoilla että yksilöllistä on kuinka alas pääsee. Riippuu ruumiinrakenteesta, lihasmassan määrästä, sukupuolesta ja monesta muusta. Mulla on vaan se oma tavoitepaino hakusessa ja en usko pääseväni niin hyviin lukemiin kuin sinä. Tsemppiä kiristelyyn.

Blääh, meni bulkki vähän yli. Olisin kyllä muutenkin aloittanut dieetin, mutta nyt ainakin. Noh, pistetään sen piikkiin, että se oli ensimmäinen bulkki :)

mitäs muuten mieltä, jos painoa tulee n. kymppi lisää, ja ryssäpenkin tapasella ohjelmalla olin liikenteessä. Pena nousi jonkun 7kg (aina ollut paska penkkaamaan ja tulen olemaankin), kyykky ja mave molemmat 20kg. Ja jos nesteitä tosta oli joku 1-2kg, niin paljonkohan tossa on sitte se loppu 8kg läskille ja lihaksille jakautunut?

toivottavasti joku ymmärsi :D

Juu sillä tuota pituutta kyselinkin ja oon samoilla tiimoilla että yksilöllistä on kuinka alas pääsee. Riippuu ruumiinrakenteesta, lihasmassan määrästä, sukupuolesta ja monesta muusta. Mulla on vaan se oma tavoitepaino hakusessa ja en usko pääseväni niin hyviin lukemiin kuin sinä. Tsemppiä kiristelyyn.

Koitahan joku tavoitepaino kumminkin keksiä, tulee enemmän motivaatiota hommaan. Onhan sulla tuota pituuttaki sen verran että saa painoakin olla vähän enemmän. Tsemppiä sullekkin!

Mukana! Tavoitteena tiputella 91 kg -> ~80 kg. Peilistä sen totuuden loppupeleissä näkee, joten tuo asetettu tavoitepaino ei ole niin justiinsa suuntaan tai toiseen. Hiilihydraatit tiputtelen 100-200 grammaan päivästä riippuen ja lenkkeily (6-10 km) mukaan 2-3 krt / vko. Salikäynnit pidän ennallaan eli 3-4 krt / vko. Eiköhän näillä eväillä pitäisi jotain tapahtua reilun kolmen kuukauden aikana.

Koitahan joku tavoitepaino kumminkin keksiä, tulee enemmän motivaatiota hommaan. Onhan sulla tuota pituuttaki sen verran että saa painoakin olla vähän enemmän. Tsemppiä sullekkin!

Joo, yritän saada jonkin tavoitteen aikaseks. Motivaatio onkin ollut hakusessa, vaikkei paino joulun tiimoilta noussutkaan. Josko se motivaatio löytyis tavoitteiden myötä.

Ensimmäinen viikko takana, ja kolme kiloa nesteitä karissut pois. Kyllä se kasikymppiä vielä rikotaan :)

Hienosti tosiaan lähtee tämäkin liikkeelle, kun yleensä en vuoden aika juo kun juhlapyhinä + ihan muutama muu kerta. Nyt on sitte korkattu pullo jo kahdesti dieetin aikana (n.2 vk -.-)

Omat tavotteet on aerobisen kunnon nostamisessa jonka ohella rasvaprosenttia olisi tarkoitus tiputella hieman. Tarkoitus on lähinnä elämänlaadun parantaminen ja yleisen vireystilan nostaminen fiksaamalla ruokavalio puhtaammaksi, lenkkeilemällä ja kännikertoja vähentämällä yhteen kahteen kuukaudessa.

Mutta on mulla kysymyskin. Te oikeat kuntoilijat, mitä vitamiineja te otatte kiristelyjen yhteydessä? Olen sillä saralla melko uusi, lähinnä vihanneksia ja hedelmiä silloin tällöin nauttien olen vitamiinini tähän asti saanut. Opiskelijana en ole juuri jaksanut hedelmiä sun muita ostaa niin haen pitempi aikaista ratkaisua vitskuista nappimuodossa.

Omat tavotteet on aerobisen kunnon nostamisessa jonka ohella rasvaprosenttia olisi tarkoitus tiputella hieman. Tarkoitus on lähinnä elämänlaadun parantaminen ja yleisen vireystilan nostaminen fiksaamalla ruokavalio puhtaammaksi, lenkkeilemällä ja kännikertoja vähentämällä yhteen kahteen kuukaudessa.

Mutta on mulla kysymyskin. Te oikeat kuntoilijat, mitä vitamiineja te otatte kiristelyjen yhteydessä? Olen sillä saralla melko uusi, lähinnä vihanneksia ja hedelmiä silloin tällöin nauttien olen vitamiinini tähän asti saanut. Opiskelijana en ole juuri jaksanut hedelmiä sun muita ostaa niin haen pitempi aikaista ratkaisua vitskuista nappimuodossa.
Tuskin dietin yhteydessä mitään erikoisia vitamiineja vedelleen ellei ruokavaliosta sitten puutu dietin takia jotain.

Tarkotus ois tosiaan vähän kiristellä, mutta pari kuukautta yritän kerää vielä kevyesti massaa ja sit jos alottais elämäni ensimmäisen dieetin ja kattoo miten päin helvettiä sen saa menemään :rolleyes:

en oo näköjään ainoa jonka tarkotuksena on poistaa painoa vähä reilummi :)
lähtöpaino 118 ja alle kasikymppiin ois tarkotus puotella

kolmas viikko menossa ja ensimmäiset viis kiloa otettu pois...lauantaina sitten karkkipäivä :kuola:

Hienosti tosiaan lähtee tämäkin liikkeelle, kun yleensä en vuoden aika juo kun juhlapyhinä + ihan muutama muu kerta. Nyt on sitte korkattu pullo jo kahdesti dieetin aikana (n.2 vk -.-)

Haah, sama täällä! Kävin syys-joulukuussa kai kerran baarissa, ei huvittanu yhtään. Nyt kun pitäis kiristellä, niin kauheesti tanssijalka vipattaa ja viinahammas kolottaa koko ajan. :hyper:

Ihan joku perus monivitamiinivalmiste kannattaa olla, magnesiumlisä ja omega kolmosta nappaat naamariin niin hyvä tulee. D-vitamiinia kannattaisi toki erikseen ottaa lisäksi.

ite meen jo onneks dietin loppusuoralla mut. jos oikeen muistan niin syyskussa aloitin jo dietin ja marraskuusta lähtien oon pitäny päiväkirjaa kaikesta mitä syön.
tosin oli n.3 viikkoo taukoo tossa joulun aikaan mut taas jatkuu kärvistely. mut löytäny itelle ihan sopivan ja toimivan tyylin pudottaa painoo.

syöny 120-200g proteiinia 20-60g hiilarit (pyrkiny ainakin) rasvaa en tarkemmin oo rajoittanu ko se pysyy aika matalalla ko oon pitäny kokonaisenergia määrän 900-1300kcal/vuorokausi.

oon sit sallinu itelle yhdenpäivän et syön kunnolla ruokaa (yleensä sunnuntai). en siis oo herkkuja syöny mut mättäny roskaruokaa pitsaa,kebappia,hampurilaisia yms. mitä nyt tehnykkään mieli. eli periaatteessa oon vaan 6 päivää viikossa dietillä.

nyt tullu paino syksystä n. 14kg alas ja vähä ois matkaa vielä mut ei onneks paljoa.

painoa oli lähtiessä n. 100kg ja nyt mennään tosiaan ~86kg ja tarkoitus ois saada n.84 kiloon jäämään eli joutuu vetään 81-82 kiloon ja sit normalisoida ruokavalio.
ite oon vetäny monivita,c-vitamiiini,d-vitamiini ja jotakin omega 3 pillereitä tässä samalla.

ja ei tällä dietillä tosiaan paljoo oo noita kestävyys lajeja meinannu jaksaa. hyytyy yhtäkkiä täysin kone:) eikä ihme.

sain nauraa omalle kirjoitukselle ruokapäiväkirjaan tässä vähä aikaa sitten: oli lauantai ollu ja olin lähteny ryyppään oikeen kunnolla(kossuvissy linjaa) sit sunnuntaina katoin et mitäköhän oon eilen syöny ja merkannu listaan niin siellä luki isolla: HUMALA ÖRGH eikä mitään ruokaa ollu merkattu ylös...:rolleyes:

Pari päivää sitten alotin ketoilun. Katotaan josko sitä lähtis läskit sulamaan. Tällä hetkellä näkyy vatsoja peilistä vain hyvässä valaistuksessa ja asennossa, joten varaa on puotella sen suhteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom