Ketä sinä avustat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja H.R.
  • Aloitettu Aloitettu
niin ja mitä mahtaa nuo <20 - 30 v tavikset sitten tehdä.
mun kaveri piirissä 95%:lle merkitsee vain raha ja menestys elämää.
ja tiedän että he eivät tue ketään.
en tue itsekään ketään, mutta mun ei tarvi olla turha insinööri joka leveilee maan mahtavilla savutuksillaan tai lääkäri lääkärin taidoillaan.
lähes kaikki noi pyrkii parempiin piireihin.
mä ihmettelen noita, onko ne niin tyhmiä (siis minun mielestä) että tuhlaavat elämänsä ja kaverinsa vain rahan takia, kenelle he yksikseen sitä sitten kertovat.
onhan lihaksetkin maallista, noh kivaa se on. onkohan pyrkyreillä kivaa unohtaa kaverit ja jyrätä "vähemmän varakkaiden" ohi.
että painu sinä V.. itse tekopyhyys.

e: mutta toisaalta, ei voi ajatella ja auttaa kaikkia sen verran tarvii itsellekin aikaa jättää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Seurakunnan (helluntai) toimintaa tuetaan niin rahallisesti, kuin työllisesti. Ja toki kavereita autetaan ja jeesataan, joskus myös tuntemattomiakin

mä keskityn avustamaan 20-vuotiasta Imatralla vuokrayksiössä asuvaa tradenomiopiskelijaa,jonka nettotulot(Kelalta) on n.430€ kuukaudessa,josta 340€ maksetaan vuokraa...sotainvaliideille oon lahjottanu ja johonkin toiseenkin keräykseen tossa syksyllä,en muista mihin...

Kummallista. Täysin nauramatta mietin itsekin tämäntyylistä trediä aamulla.

Vap. eht. kehitysvamma- ja mielenterveystyössä. Rahan antaminen keräykseen ei oo ainoo tapa. Niin joo, pari kertaa keränny veteraanikolehtia kuitenkin.

Onnettomuudessa halvaantunutta setääni olen autellut kaikissa pikkuhommissa koko pienen ikäni oikeestaan......

Avustan suoraan:
-poikaani
-avovaimoani
-kavereita
-vanhempiani
-sukulaisia
-työkavereita
-asiakkaita
-ja muitakin jos apua tulevat pyytämään

Avustan epäsuorasti:
-kaikkia veroja maksamalla

Keräyksiin ei tule laitettua mitään, kun ei kiinnosta.

En avusta rahallisesti yleensä mitään, koska kukaan ei varmasti TAKAA, että rahat menevät sinne minne luvataan. Jouluna myönnän antaneeni pari euroa naiselle, joka keräsi rahaa kodittomille kissoille. Toivottavasti meni muuhun kuin mäyräkoiraan.
Ja tähän on turha kenenkään tulla vakuuttelemaan avustusrahojen kulkeutuvan oikeaan osoitteeseen. Miten sen pystyt osoittamaan???

Joku itänaapurin rouva keräs rahaa oventakana. Sillä oli lappu että ei oo ruokaa, rahaa eikä vaatteita lapsille, itelle ja miehelle. Lapoin pakastimesta sille apetta ja kaapista vaatteita. En tiä polkiko hankeen, mutta ainakin ois perille menny jos tarve ois ollu.

Avustan muita käyttämällä vähäisiä rahojani tuotteisiin ja palveluihin. Kun käytän vaikka 20 euroa parturipalveluun, se parturi saa mahdollisuuden tienata kakskymppisen omalla työllään. Hän maksaa siitä jonkun verran veroa ja voi käyttää loput vaikka sairaan äitinsä ruokkimiseen. Minäkin ruokkisin sairasta äitiä jos sellainen olisi, mutta se kakskymppinen käytettynä vapailla markkinoilla tuotettavaan palveluun tai tuotteeseen tulee paljon tehokkaammin käytetyksi kuin että jos antaisin sen vastikkeetta jonkin avustusjärjestön käyttöön.

Toisaalta saatan käyttää itselleni erittäin suuren määrän rahaa viikon lomamatkaan johonkin täältä katsottuna köyhään maahan. Suurin osa vaikkapa 1000 euron matkamaksusta toki menee kotimaisen matkatoimiston ja lentoyhtiön kassaan (josta näiden firmojen työntekijät ja omistajat saavat osuutensa ja voivat ruokkia omia sairaita äitejään), mutta siellä paikan päällä tulee käytettyä monenmoisia palveluita joista paikalliset kiskovat järjettömän suuria hintoja. Hyvä niin, saan itse mieleenpainuvan lomakokemuksen ja paikalliset saavat tilaisuuden tienata hyvinvointia astumalla hetkeksi globalisaation rattaaseen. Kumma kyllä, tästä itsekkäästä kulutusprosessista ovat hyötyneet molemmat osapuolet tehokkaimmalla mahdollisella tavalla :confused:

Sen verran itsekäs siis olen etten halua rahojeni menevän hukkaan jonkin tehottoman kehitysaputyön nimissä, vaan ohjaan pääomat muiden käyttöön käyttämällä ne omiin itsekkäisiin tarpeisiini.

Tuossa oli puhetta, että mihin ne avustustyöhön tarkoitetut rahat menevät. Itse olen SPR:lle muutaman kerran rahaa antanut, tsunamin aikoihin lahjoitin tilille, josta ilmeisesti yhteystietoni ovat kaivaneet. Loppui avustukset, kun rupesi vituttamaan postiluukusta säännöllisesti omalla nimellä tulevat mainokset "apusi on tarpeen" etc. Rupesin siinä sitten miettimään, että kuinka paljon niistä avustusmarkoista meneekään tämmöseen mainostustyöhön, joka kaiken lisäksi ainakin mun kohdalle meni kankkulan kaivoon... Ei ne postimaksut / painatustyöt ilmaisia ole massapostittajallekaan...

Veteraani- ja katastrofikeräyksiin on tullut annettua rahaa. Ulkomaanmatkoilla pistän yleensä turhat vieraat valuutat lentokentillä oleviin keräysbokseihin sen sijaan että kasaisin kolikoita pussikaupalla kotiin. Verta luovuttaisin, mutta krooninen lääkitys käsittääkseni estää sen.

Häviän säännöllisesti kaikki rahani RAY:n blackjack pöytiin. Kaipa nekin massit jonkun eläkeläisrouvan lonkkaproteesiin menevät tai vaihtoehtoisesti Juha Kankkusen vieroitushoitoihin.

Annan rahaa ainoastaan kotimaisiin kohteisiin olevissa keräyksissä. Ulkomaille ainoastaan suuremmissa katastrofeissa. (Tsunami).
Viimeaikaisten uutisten perusteella tosin on mennyt uudestaan harkintaan nuo avustusten annot. Ja sen verran laiska luonteeltani olen että mitään halua ei ole henkilökohtaisesti alkaa heilumaan lippaan kanssa toreilla...

Nämä kehitysaputyöt on muutenkin mielestäni ihan perseestä. Tuntuu että rahat menevät ihan hukkaan. Paljon konkreettisemmin IMO pystyy auttamaan jos esim. varusmies tulee pimpottaan ovikelloa ja kerää rahaa sotainvalidien kuntoutukseen. Saa paremman mielenkin.. :)

MTX sanoi:
Veteraaneille minäkin avustukseni suuntaan,he ovat ne todellakin ansainneet ne

Nimenomaan. Minä olen kyllä ihmetellyt että mihin nekin rahat oikeestaan käytännössä menee. Veteraaneja ei ole kuin kourallinen jälellä ja keräykset sen kuin käy. Kuulin myös huhuna että niitä rahoja ei kovin runsaalla kädellä veteraaneihin käytetä, vaan enemmänkin istutaan niiden päällä. Kuka ne saa sitten kun viimeneinkin veteraani on kuollut?

AM sanoi:
Vähän offtopic, mutta mihin ne tsunamin uhrit sitä rahaa tarvitsee, kuolleita kun ovat ?

[TÄMÄ EI OLE PROVO]

Uhreja olivat myös ne miljoonat jotka jäivät kodittomiksi, varattomiksi tai orvoiksi.

Hiphei, kaikki ottaa edes pari euroa mukaan KUN menette huomenna äänestämään.

Näin autat heitä kaikkia:

www.vaalikerays.net
VAALIKERÄYSTUOTTO KOTIMAISEEN VAMMAIS- JA KANSANTERVEYSTYÖHÖN
Puolet vaalikeräystuotosta jää paikallistasolle keräykseen osallistuneiden vammais- ja kansanterveysyhdistysten toimintaan. Yhdistykset mm. ylläpitävät vertaistukiryhmiä, tarjoavat neuvontaa ja virkistystä sekä vaikuttavat kunnallisissa vammaisneuvostoissa.

Toinen puolikas tuotosta ohjautuu seitsemäntoista järjestön valtakunnalliseen työhön vammaisten ja sairaiden aseman parantamiseksi sekä terveyden edistämiseksi.

Alla lyhyt järjestökohtainen kuvaus keräystuoton käytöstä. Tarkempia tietoja kunkin järjestön toiminnasta saat suoraan järjestöistä. Yhteystiedot löytyvät linkkisivultamme.

Allergia- ja Astmaliitto: allergiaa ja astmaa sairastavien elämän laadun parantamiseen ja ympäristön terveyshaittojen vähentämiseen mm. julkaisu- ja tiedotustoiminnalla, allergia- ja sisäilmaneuvonnalla sekä kuntoutuksen ja yhdistystoiminnan tukemisella.

Epilepsialiitto: tiedotukseen ja neuvontaan, kuntoutukseen, sosiaaliseen tukeen ja edunvalvontaan.

Förbundet De Utvecklingsstördas Väl: kehitysvammaisten henkilöiden leiri- ja sopeutusvalmennukseen ja selkokielisen tiedotustoiminnan kehittämiseen.

Hengitysliitto Heli: hengityssairaiden lasten elämän laadun parantamiseen, esim. astmalasten leiritoimintaan. Lisäksi maksuttomien oppaiden tuottamiseen ja jakeluun, ammattihenkilöstön koulutukseen ja yhdistystoiminnan tukemiseen.

Invalidiliitto: liiton tuottamien palveluiden parantamiseen, esim. lääkinnälliseen ja ammatilliseen kuntoutukseen, sopeutumisvalmennukseen, kuntoutusohjaukseen ja asumispalveluihin.

Kehitysvammaisten Tukiliitto: alueellisen toiminnan tukemiseen, tiedotukseen ja koulutustoimintaan.

Kehitysvammaliitto: kehitysvammaisten ihmisten osallistumismahdollisuuksien ja elämänlaadun parantamiseen selkokielisen tiedotuksen ja oppimateriaalituotannon avulla.

Kuulonhuoltoliitto: piiritoimintaan ja vapaaehtoistoimijoiden koulutukseen.

Kuurojen Liitto: viittomakielisten kuurojen aseman parantamiseen tarjoamalla heille viittomakielisiä palveluja ja edistämällä viittomakielen käyttöä yhteiskunnassa.

Munuais- ja Siirtopotilaiden Liitto: tiedotukseen, esim. järjestölehden tekemiseen ja esitteisiin sekä aktiivisten järjestötoimijoiden ja tukihenkilöiden koulutukseen.

Näkövammaisten Keskusliitto: näkövammaisten nuorten nuorisotoimintaan ja liikunnan edistämiseen.

Psoriasisliitto: psoriaasista ja nivelpsoriaasista sairastavien kuntoutusneuvontaan ja koulutukseen sekä tiedotukseen ja vertaistukitoimintaan.

Sotainvalidien Veljesliitto: sotainvalidien asuntojen korjaukseen, kotipalveluiden järjestämiseen ja vähävaraisten sotainvalidien tukemiseen.

Suomen Diabetesliitto: alueellisen diabetestoiminnan kehittämiseen, esim. lasten leirit, virkistysviikonloput ja omahoidon kurssit; yhdistysten toiminnan aktivointiin päämääränä saada liiton palvelut lähelle jokaista jäsentä.

Suomen MS-liitto: yhdistystoiminnan koulutukseen, liikuntatoiminnan tukemiseen sekä tiedon tuottamiseen ja jakamiseen.

Suomen Reumaliitto: lasten, nuorten ja vanhempien toiminnan tukemiseen, koulutukseen ja kuntoutukseen sekä yhdistystoimintaan.

Suomen Sydänliitto: sydän- ja verisuoniterveyden edistämiseen ja sairastavien hoidon ja sosiaalisen huollon kehittämiseen; kuntoutuksen edistämiseen ja toteuttamiseen.

:) :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom