Kestävyysurheilijoita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Kestävyysurheilu -osiolle puoltoääni minultakin. Aerobinen -sanan voi minusta jättää pois, kyllä kestävyyslajit kuten vaikka keskimatkojen juoksut menevät myös anaerobiselle puolelle. Pelkkä aerobinen on aerobicciä ja hölkkää ;-)

eldd sanoi:
Kestävyysurheilu -osiolle puoltoääni minultakin. Aerobinen -sanan voi minusta jättää pois, kyllä kestävyyslajit kuten vaikka keskimatkojen juoksut menevät myös anaerobiselle puolelle. Pelkkä aerobinen on aerobicciä ja hölkkää ;-)

Ei mutta sopisi hyvin siihen kylkeen aerobinen harjoittelu, mikä ei ole varsinaista treenaamista punteilla, vaan sen ohessa tapahtuvaa dieettiin liittyvää.

Kovasti tässä itsekin puntin ohella juoksentelen eli yksi ääni minultakin :thumbs:

Jep. Kannatetaan, itse oon enempi kestävyysurheilija ja kaikki saliharjoitukseni
tähtää kestävyysurheiluun. Tosin oon jo nyt saanut paljon arvokasta tietoa
salitreeneistä, lisäravinteista ja ravintoasiostakin täältä tietenkin vähän soveltaen omaan harjoitteluuni. Sitäpaitsi kestävyyspuollellakin lisäravinteiden käyttö on varsin yleistä eli ei varmaan tekisi pahaa nekään sentit pakkotoisto Oy:n kassaan. Itekkin oon tähän saakka käyttänyt twinlabin sikakalliita tuotteita.

Jalkapalloa tulee pelailtua. Nykyisin enää tosin puulaakitasolla, mutta kuitenkin. Lisäks salin jälkeen tulee uitua -> oon todennut hyväksi palautumiselle. Sopivissa määrin aerobista (2-3krt/vk) puntin ohessa. Varmasti monikin meistä haluaa huolehtia myös aerobisesta kunnosta, voimapuolen lisäksi. Ääni kestävyysurheilu osiolle! :piis:

sammyhki sanoi:
Jep. Kannatetaan, itse oon enempi kestävyysurheilija ja kaikki saliharjoitukseni
tähtää kestävyysurheiluun. Tosin oon jo nyt saanut paljon arvokasta tietoa
salitreeneistä, lisäravinteista ja ravintoasiostakin täältä tietenkin vähän soveltaen omaan harjoitteluuni. Sitäpaitsi kestävyyspuollellakin lisäravinteiden käyttö on varsin yleistä eli ei varmaan tekisi pahaa nekään sentit pakkotoisto Oy:n kassaan. Itekkin oon tähän saakka käyttänyt twinlabin sikakalliita tuotteita.

Meillä on kyllä ollut mahdollista myydä jotain hiilaripainotteisia enemmän kestävyyspuolelle tarpeellisia tuotteita, voishan ne kauppaankin ottaa.

Multa kans ääni kestävyydelle. Siit ois hyötyä minulle ainakin aika paljon, kun tykkään liikkua monipuolisesti ja harrastaa vähän kaikkea.

Voitaisko tehdä sellanen kuviokellunta- osio? Mä oon aina halunnu sellasta, joten löytyiskö täältä kannatusta sen perustamiseen? :(

En kannata enkä vastusta, pikemminkin päinvastoin.
Lenkkeilen itsekin mutten kaipaa pakkikselle kyseistä foorumia enkä näkisi sitä edistysaskeleena. Pakkis on kärpäsestä härkäseksi-palsta, ei kärpäsestä aropupuksi. Äänestän "ei" uudelle osiolle, mutta eipä sen ilmestyminen minua saisi pakkista hylkäämäänkään.

Iso-I sanoi:
Voitaisko tehdä sellanen kuviokellunta- osio? Mä oon aina halunnu sellasta, joten löytyiskö täältä kannatusta sen perustamiseen? :(

Eikö ole muuta sanottavaa, olikos se trollaaminen ja provoaminen kielletty säännöissä vai onko unohtunut? Annanko vähän muistutusta kenties? Käytkö jippiillä opettelemassa?

Nyt alkaa vituttamaan nämä ilkeämieliset piikittelijät. Jos ei oikeasti ole mitään sanottavaa niin TURPA KII!

Osoitteesta www.jippii.fi löytyy paljon muitakin vinkkejä keskustelualueiksi.

Mut ei kyllä ole hajuakaan miten ne liittyy punttitouhuihin, mutta eipä taida enään olla pakkotoistokaan mikään voimailufoorumi vaan tälläinen yleinen keskustelupalsta.

Toi Aerobinen nyt vielä menisi mutta osto/myynti ja tietokonepeli palsta??

Alkaa olla jo koko Pakkotoisto aika :offtopic:
Mutta sitähän ei tarvitse lukea mistä ei pidä, eiks se niin mennytkin?

Kannatutetaan. Itse olen ihan täysin kestävyysurheilija mutta talvella kuitenkin ohjelmaan kuuluu punttiharjoittelua ja on hyvä lukea erilaisista treeneistä ja suoritustekniikoista yms. Ravintoasioihinkin on tullut täältä luettua paljon vinkkejä.

Brickster sanoi:
Osoitteesta www.jippii.fi löytyy paljon muitakin vinkkejä keskustelualueiksi.

Mut ei kyllä ole hajuakaan miten ne liittyy punttitouhuihin, mutta eipä taida enään olla pakkotoistokaan mikään voimailufoorumi vaan tälläinen yleinen keskustelupalsta.

Toi Aerobinen nyt vielä menisi mutta osto/myynti ja tietokonepeli palsta??

Alkaa olla jo koko Pakkotoisto aika :offtopic:
Mutta sitähän ei tarvitse lukea mistä ei pidä, eiks se niin mennytkin?

Juu, ei tartte lukea osastoja mitkä ei kiinnosta.

Kertokaa nyt herraisä mulle joku edes 1 järkevä syy, miksi ei voisi lisää voimailuun kuulumattomia aluita tulla. Miksi pitäisi rajoittaa keskustelua jos kysyntää esim jollekin alueelle on? Mitä me häviämme siinä, jos joku keskustelee vaikka tapetoinnista jossain alueella? Vedetäänkö päälle linja Finnishpower, 2 viestiä kuukaudessa kun kukaan ei saa keskustella mistään muusta kuin vain yhteistuloksesta? En ole vielä ainuttakaan järkevää kommenttia nähnyt ja nämä arvostelijat eivät edes kokonaisnäkymää osaa katsoa. Meillä on jo yleinen keskustelu, missä on jauhettu kaikki kaikesta. Aika ajoin tulee tarvetta joihinkin aiheisiin keskittyville alueille, kuten esim musiikki ja elokuvat. Nämä kaksi eivät liity mitenkään voimailuun, mutta ketä nyt haittaa jos niille on selkeesti oma alue? Ennen ne olivat yleisellä osiolla, tungetaanko taas kaikki offtopic sinne vain ja ihmetellään kun mitään ei järkevästi löydä. Vai hei, rajoitetaanko keskustelua niin, että ajetaan vittuun palstalta kaikki jotka haluaisivat kysyä neuvoa emolevynsä ajureista, sanotaanko että "mee homo muropakettiin, tämä on voimailuforum"? Koittakaa nyt hyvät ihmiset sietää vähän vaikka täällä olisikin muutama alue mitkä eivät kuulu voimailuun.

Mun mielestä hyvä idea toi aerobinen-osio. Eiköhän täällä jengi nyt sen verran juokse, pyöräile ja luistele jne. että keskusteluakin syntyis

Mike sanoi:
Meillä on kyllä ollut mahdollista myydä jotain hiilaripainotteisia enemmän kestävyyspuolelle tarpeellisia tuotteita, voishan ne kauppaankin ottaa.
Tuosta muuten tuli mieleen työkaveri. Kyseessä hoikka kaveri, joka aktiivisesti kestävyysurheilee, muutamat maratonit ja seikkailukisat vuodessa, eli siis myös meloo, suunnistaa, pyöräilee ja rullaluistelee juoksun lisäksi. On mua monta kymmentä kiloa pienempi (siis JOPA minua pienempi :D ), mutta syö suunnilleen saman verran (eli todella paljon niin pieneksi mieheksi, kovat ja pitkäkestoiset reeninsä kuluttavat pirusti energiaa). Makroravinteissa painotukset menevät vissiin niin, että vähemmän rasvaa, reilusti enemmän hiilareita (tietenkin, koska siitä on erityisesti kestävyysurheilijalle hyötyä), mutta protua suhteessa kropan painoon suunnilleen saman verran. Jannu käyttää nykyään halpisheraa, siinä missä moni kehoilijakin, koska muuten on hankalaa saada tarpeeksi proteiinia (ei toki mahdotonta).

Pointtina vain se, että myös kestävyysurheilijoita kiinnostanee protujauhot, kuten myös malto ja valmiit sekoitukset. Moni kuulemma käyttää nykyään juuri samoja valmiita palautusjuomajauhoja, kuin voimailijatkin, kätevyyden takia lähinnä.

Mitä tulee aiheeseen ja äänestykseen, niin suhtaudun samoin, kuin Willie. Toisaalta tuntuu pöljältä olla aerooppinen alue voimailufoorumilla, mutta on sille kyllä puoltaviakin perusteita olemassa. Ei kai se mistään poiskaan olisi. Aivan sama, pakkiksella notkun, tulee aerooppinen alue tai ei. :) Voisihan se selkiyttää reeni/ruokaosiota enemmän kehoiluun liittyväksi (ja voimajutut voimailuosiolle).

Mike sanoi:
Kertokaa nyt herraisä mulle joku edes 1 järkevä syy, miksi ei voisi lisää voimailuun kuulumattomia aluita tulla. Miksi pitäisi rajoittaa keskustelua jos kysyntää esim jollekin alueelle on? Mitä me häviämme siinä, jos joku keskustelee vaikka tapetoinnista jossain alueella? Vedetäänkö päälle linja Finnishpower, 2 viestiä kuukaudessa kun kukaan ei saa keskustella mistään muusta kuin vain yhteistuloksesta? En ole vielä ainuttakaan järkevää kommenttia nähnyt ja nämä arvostelijat eivät edes kokonaisnäkymää osaa katsoa. Meillä on jo yleinen keskustelu, missä on jauhettu kaikki kaikesta. Aika ajoin tulee tarvetta joihinkin aiheisiin keskittyville alueille, kuten esim musiikki ja elokuvat. Nämä kaksi eivät liity mitenkään voimailuun, mutta ketä nyt haittaa jos niille on selkeesti oma alue? Ennen ne olivat yleisellä osiolla, tungetaanko taas kaikki offtopic sinne vain ja ihmetellään kun mitään ei järkevästi löydä. Vai hei, rajoitetaanko keskustelua niin, että ajetaan vittuun palstalta kaikki jotka haluaisivat kysyä neuvoa emolevynsä ajureista, sanotaanko että "mee homo muropakettiin, tämä on voimailuforum"? Koittakaa nyt hyvät ihmiset sietää vähän vaikka täällä olisikin muutama alue mitkä eivät kuulu voimailuun.

Yleisen keskustelun lisääntyessä tänne pesiytyy paskanjauhantaa päätoimisesti harrastavaa väestöä, joka valtaa forumin voimailusta kiinnostuneilta. Onhan tästä nyt jo ollut selvää näyttöä. Muunmuassa siitä syystähän esimerkiksi reputation-systeemi petti kun pisteitä annettiin lähinnä hauskoista kaskuista ja poliittisesti yhteneväisistä mielipiteistä. Voimailusta paljon tietävät kaverit jää helposti alakynteen, kun joka asiasta varman mielipiteen omaavat teinipeelot tai vanhemmat besserwisserit hankkivat palstauskottavuutta yleisellä puolella ja jatkavat samalla vauhdilla kertomaan mielipiteensä jokaiseen reeni-puolen threadiin.

Kestävyys/aerobinen-puoli on varmasti ihan paikallaan, mutta jos ei kuitenkaan enempää noita mitenkään urheiluun kuulumattomia osioita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom