Kestävyys/kiinteytysharjoittelu salilla + aerobinen treeni.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GoA
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

GoA

Eli, olen tässä jo vähän pidempään harrastanut tuota aerobista liikuntaa eli juoksua, rullaluistelua jne. Tuo salitreeni on kuitenkin jäänyt kokonaan pois.

Kolme vuotta sitten tuli käytyä salilla melkein vuosi mutten silloin mihinkään suuntaan kasvanut joten tuo sitten jäi..

Kuitenkin, nyt olen aloittanut salilla käymisen uudelleen ja noin kuukauden olen kerennyt tekemään tuota treeniä. Olen suosiolla päättänyt että keskityn kestävyyteen ja kiinteytymiseen enkä massa sekä voimaharjoitteluun (tästä tulee kommenttia :D), lisäksi teen myös aerobista treeniä.

Olen jo tehnyt itselleni jonkinlaisen ohjelman johon sitten pyytäisin kommenttia. Myös palautumisen määrä arveluttaa mutta sehän selviää kokeilemalla. Lueskelin jo hieman faqia-läpi ja kokeilun searchia mutta painotus täällä taitaa olla enemmän massassa ja voimassa joten tulos oli heikko.

Mutta ohjelmaan, se on jaettu kahtia, vetäviin ja työntäviin lihaksiin. Teen ohjelman läpi kaksi kertaa viikossa eli ma,ti,to,pe. Lisään myös tuon treenin päälle joko soutua, juoksua tai uintia, suoraan siis salin päälle. Aerobista treeniä tulee myös välipäivinä ja yhteensä noin 4-5 kertaa viikossa. Sunnuntai on lepoa jostain kumman syystä..
mutta ohjelma:

1. päivä
jalkojen ojennus 3*12
jalkaprässi yhdellä jalallla + 15 pohjetta 3*15
ojentajapunnerrus 3*15
penkkipunnerrus käsipainoilla 3*15
pec deck 2*15
olkapäiden vipunostot edestä taaksepäin vieden 3*15
selänojennus 3*15
vartalonkierrot 3*15
vatsarutistukset 3*15

2. päivä
alatalja soutu 3*12
ylätalja niskan taakse 3*15
keskitetty hauiskääntö 3*15
maastaveto suorinjaloin 3*12
pohjeliike seisten 3*15
sivutaivutukset 3*15
vatsarutistukset 3*15
Lepoa sarjojen välillä noin 30 - 60 sekuntia. tarivttaessa max 90 sek.

Treeniin menee hieman alle tunti jonka jälkeen aerobista treeniä noin 30-60 min.

Eli jos voisitte hieman kommentoida tuota ohjelmaa. Kestävyys siis tavoitteena ja tuo aerobisen lisäys salin päälle mietityttää, myös palautumisen määrä arveluttaa. =) ja peruskunto ei ole hyvä. :nolo:

Niin ja lisäravinteita en käytä. Myöskään ruokavalio ei ole kovin terveellinen kun opintotuesta johtuen ruokana on makarooni ja makkata tai jauhenliha. Ja kyllä, käytän vähän rahat mielummin bileisiin kuin ruokaan. :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No mitäs siinä ihmeempiä kommentoimaan, jos noin haluat treenata. Ihan hyvältä näyttää, vaikken kestävyysurheilija olekaan.
Pitkiä sarjoja, pienillä painoilla. Lyhyet palautumiset, ehkä parasta olisi kun yksi sarja kestäisi 30-60 sekunttia. Aerobista voit hyvin tehdä salin jälkeen.

Palautumiseen voit itse vaikuttaa venyttelyllä, ja ennen kaikkea, ruokavaliolla. Ei ole ihme jollet palaudu jos biletät koko ajan tms.

Sarjojen pituus on aikalailla juuri 30-60 sekuntia. Olen myös tehnyt jotain ihmeellistä ja alkanut venyttelemään. Ruokavalio on se ongelmallinen koska vaikka sitä syö paljon niin laadullisesti tuo ruoka ei ole kovin monipuolista. Toisaalta tuohon nyt on vaikea puuttua mutta saapahan tuosta treenistä ainakin hyvää oloa ja mieltä joka on pääasia. =)

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom