Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Syö kaikkea kohtuudella. Pääosin ihan kotiruokaa, jonka valmistat itse. Jos joku ei todellakaan sovi, niin älä syö.
Nuo salaliittoteoriat Valiosta ja ties mistä muusta voi jättää omaan arvoonsa Niin monta mutkaa on oiottu. Välillä tuntuu että siellä on joku tiedonjyvänen, mutta sitä seuraakin taas uusi älyttömyys. Meinasin ruveta erittelemään, mutta antaa olla. Näiden ihmisten on parempi antaa elää omassa kuplassaan..
Btw, Kuuba on hyvä esimerkki siitä, että miten kävi kun omavaraisuutta ruuan tuotannon suhteen ei ole tarpeeksi ja paska osuu tuulettimeen.
Omassa tuttavapiirissä kaikki sairaalloisen lihavat naiset ovat kasvissyöjiä. Varmasti toimiva systeemi sekin, kunhan näkee sen vaivan toteuttaa oikein.
Rasvaista lihaa ja rasvaisia maitotuotteita jaksetaan kyllä demonisoida.
Totta. Ja olen ymmärtänyt, että herkimmin tällainen voi tulla silloin, kun jotain tiettyä ruoka-ainetta syö pelkästään ja paljon.
Niin.. En sanonutkaan, että esim. maitoa tai vehnää kannattaa suuria määriä vetää. Mutta kyllä niitä kannattaa sietää, sillä niitä nyt sattuu olemaan nykyään aika monessa asiassa. Varsinkin monissa herkuissa yms. Ja itse en ainakaan niitä ole jättämässä pois. Helpottaa elämää kummasti, kun pystyy lähes kaikkea syömään.
Samaa mieltä toki olen siitä, että suomalaiset yleisesti ottaen juovat aivan liikaa maitoa/ syövät maitotuotteita.
Höpö-höpö
Mitäs tämä gluteiini sitten on?
Meinasi mennä naama jumiin tuon Dragofixin paasauksen kanssa. Parempi varmaan olla vastaamatta mitään ettei venytä tuota yhtään enempää.
Tottakai kaiken voi valmistaa terveellisesti ja syödä vaan tiettyjä ruoka-aineita, jos tekee itse aina ruokansa. Mutta jos olet vierailemassa jossain, juhlissa tai käymässä vaikka ulkomailla tms. Niin helpottaa kummasti elämää, kun voi ottaa esim. sen pullan tai kakkupalan. Tai voi syödä ravintolassa sitä ruokaa, mitä tekee mieli tiedustelematta, mahtaako se sisältää kaikki mahdollisia ruoka-aineita, mitä pitää pahana.On, jos syö eineksiä ja tuotteita. jos taas syö luonnollista ruokaa, niin niitä ei pahemmin kyllä ole. Lisäksi herkkuja on monenlaisia, kaikki herkut eivät ole epäterveellisiä ja sisällä noita. Mitään ei tarvitse jättää pois, vaan monen herkun voi valmistaa toisin tai ostaa erilaisena, eli kuten kirjoitin, vaihtoehtoja on, kun viitsii vaan tehdä toisin eikä tyydy siihen, mitä työnnetään nokan eteen helppona ratkaisuna markkinointina.
Maidon ja ras.lihan?Tämä johtuu juuri siitä, mitä kirjoitin, eli syövät paljon vehnää ja muuta roskaruokaa sekä eineksiä. Eli yhtä paha kun mainitsemasi ja demonisoin kyllä molemmat.
Monet meta-analyysit(vahvin ja luotettavin) osottaa että maito on lievasti positiivinen tai vahintaan neutraali terveydelle. Ainoastaan pienet kohorttitutkimukset puoltaa nevatiivisuutta terveydelle. Mutta kun on tietty mielipide ja suunta nakemyksille niin pienetkin argumentit riittaa vahvistamaan tuota (vaaraa)kasitysta.Ja argumentteja sit kehiin. Jos on höpöä, sen voi kumota helposti.
Ja argumentteja sit kehiin. Jos on höpöä, sen voi kumota helposti. Mutta en usko, että kykenet siihen, vaan kaadat mieluummin ämpärillisen ulostetta päälle ja juokset karkuun.
Siinä vaiheessa kun joku ei ole selvästäkään edes nähnyt navettaa kuin kuvissa, käynyt ruokatehtaassa (vai mikä teollinen laboratorio se mielestäsi olikaan ), ymmärrä tukiasioista ja niiden syistä mitään, sekä lisäksi yhdistelee asioita omilla teorioillaan, niin miksi ihmeessä edes vaivautua? Joko joku on sinut aivopessyt tai olet tehnyt sen itse.Mielestäni on aika törkeätä alkaa puhumaan jostain salaliittoteorioista ja mutkien oikomisesta ilman vasta argumentteja ja siihen perään vielä kehoittaa jättämään omaan arvoonsa, niin mikä on kyseisen kommentin pointti edes kirjoittaa siitä? Vähän kun kirjoittaisi, että kommenttisi on sujuvaa hölynpölyä ja jättää perustelematta miksi.
Ja mitä tulee kuubaan, ruoan omavaraisuus on hyvä asia, siihen tosin päästään ilman eläintuotantoakin. Tulee jopa paljon halvemmaksi veronmaksajille.
Sä loukkasit mun älykkyyttä yrittämällä tuputtaa moista paleouskontosoopaa. Ja toisaalta olen oppinut, että uskovaisten kanssa ei kannata argumentoida. Siitä ei tule kuin paha mieli. Mutta sähän voit leikkiä tätä ihan yksin, niin säästyy mun aika. Kirjoita googleen "debunking paleo diet" ja keksit löytämiisi väitteisiin vastalauseita ja yrität oikein kovasti uskoa niihin itsekin. Lopulta huomaat, että alkoi vain vituttaa kun nuo "ruokateollisuuden aivopesemät lampaat" ei tajua mistään mitään ja jatkat tyytyväisenä omaa uskomustasi. Mikään ei muutu, mutta mun aika ja hermot säästyi.Miksi sitten vaivaudut kommentoimaan? Mikä oli kommenttisi tarkoitus? Minä osallistuin keskusteluun aiheen mukaan, sinä taas menit henkilökohtaisuuksiin.
Miksi sitten vaivaudut kommentoimaan? Mikä oli kommenttisi tarkoitus? Minä osallistuin keskusteluun aiheen mukaan, sinä taas menit henkilökohtaisuuksiin.
Tottakai kaiken voi valmistaa terveellisesti ja syödä vaan tiettyjä ruoka-aineita, jos tekee itse aina ruokansa. Mutta jos olet vierailemassa jossain, juhlissa tai käymässä vaikka ulkomailla tms. Niin helpottaa kummasti elämää, kun voi ottaa esim. sen pullan tai kakkupalan. Tai voi syödä ravintolassa sitä ruokaa, mitä tekee mieli tiedustelematta, mahtaako se sisältää kaikki mahdollisia ruoka-aineita, mitä pitää pahana.
Niin, mutta koita nyt ymmärtää, että ne tai ylipäätänsä lähes mikään ruoka-aine ei ole kohtuullisissa määrin haitallista. Vaan on hyödyllisempää syödä monipuolisesti. Se, että välillä syö vehnää, maitoa yms. eikä näin kehitä itselleen mitään yliherkkyyksiä niihin mahdollistaa sen, että voi myös missä tahansa syödä silloin tällöin sitä mitä tekee mieli, eikä aina tarvitse kieltäytyä tai tehdä itsestään mahdollisimmna vaikeaa muille, kun oikeasti ei mitään ongelmaa tai sairautta ole. Lisäksi se nyt vaan on fakta, että mikäli aletaan välttelemään maito,sokeria,vehnää, gluteiinia, lihaa jne. niin aika monet makuelämäykset jäävät kokematta, mitkä ovat minulle ainakin tärkeitä.Toki, mutta tätä tuskin tapahtuu joka päivä. Satunnaisia juttuja nyt tuskin kannattaa laskea tähän kun kyse on jokapäivittäisistä valinnoista. Lisäksi pitää huomioida se, että niin siellä juhlissa, kun ulkomaillakin on melko varmasti tarjolla kaikennäköistä, jossa voi tehdä sen paremman valinnan. Juhlissa kummiskin yleensä huomioidaan tälläiset asiat tai jos on ihan sukujuhla tai kaverijuhla niin siitä voi helposti kysyä et oisko mahdollista. Sitten on tietysti vielä sekin mahdollisuus että siellä jo valmiiksi tehdään niitä parempia valintoja ylipäätänsä. Itselläni harvemmin tulee tälläistä ongelmaa eteen ja kaikkea nyt tuskin tarvitsee tunkea naamaan, vaikka ilmaiseksi saisi.
Maidon ja ras.lihan?
Monet meta-analyysit(vahvin ja luotettavin) osottaa että maito on lievasti positiivinen tai vahintaan neutraali terveydelle. Ainoastaan pienet kohorttitutkimukset puoltaa nevatiivisuutta terveydelle. Mutta kun on tietty mielipide ja suunta nakemyksille niin pienetkin argumentit riittaa vahvistamaan tuota (vaaraa)kasitysta.
Maito on jees. Liha on jees. vegruoka on useasti nou.
En todellakaan alennu argumentoimaan yhtään mitään moiseen trolliin, jossa selitellään ummet ja lammet kaikenlaista liirum laarumia "faktana".
Edelleen koko tyydyn vain toteamaan, että täyttä höpö-höpöä ja hevonkukkua, jota ei varmasti yksikään aivoillaan ajatteleva purematta niele.
Ei vaan molemmilla meinasin noita mainitsemiasi ja vehnätuotteita sekä muita roskaruokia.
Lehmän maito tutkitusti torjuu antioksidanttien imeytymistä. Tämä ei ole millään tasolla hyvä asia. Maidossa on myös tyramiinia, joka laukaisee päänsärkyä. Se edistää myös verisuonten kalkkiutumista. On myös tutkittu, että laktoosi-intoleraatikot on muita harvemmin ylipainoisia sekä jopa täällä todettiin että maitoa juodaan liikaa ja lihaakin syödään liikaa. Onko tälläisiä asioita otettu tutkimuksissa huomiion vai mitä siellä on tutkittu edes ja kenen rahalla ja intressillä? Et nyt kertonut millaisiin tutkimuksiin viittaat edes.
Kasvikset nimenomaan on tieteessä julistettu terveellisiksi, noita sinun mainitsemiasi ei niinkään, vaan niissä on keskitytty tutkimaan niiden haittavaikutuksia. Itsekin kirjoitit että ne ovat lähinnä neutraaleja. Niistä ei siis ole juurikaan hyötyä kropalle. Ja tässähän ei ollut kyse pelkästään ravintoaineista ja näiden terveysvaikutuksesta vaan näiden tuottamisen vaikutus ympäristöön ja eläimiin sekä kaikkeen muuhun, eli juuri sitä, mitä nuo dokkarit käsittelee ja sen sä skippasit ihan kokonaan.
Tässä on hyvä esimerkki tältä vuodelta siitä, mitä tapahtuu kun aletaan vähentämään noita sun mainitsemiani "jees.." juttuja.
http://webiva-downton.s3.amazonaws.com/877/8b/1/9786/FOE_FoodPrintReport_7F.pdf
Ja jos ihmiset tekisi näitä kotonaankin niin olisi vähän enemmän jees..
Siinä vaiheessa kun joku ei ole selvästäkään edes nähnyt navettaa kuin kuvissa, käynyt ruokatehtaassa (vai mikä teollinen laboratorio se mielestäsi olikaan ), ymmärrä tukiasioista ja niiden syistä mitään, sekä lisäksi yhdistelee asioita omilla teorioillaan, niin miksi ihmeessä edes vaivautua? Joko joku on sinut aivopessyt tai olet tehnyt sen itse.
Lisäksi paasasit kovasti vehnästä ja prosessoidusta ruuasta, samaan aikaan suositellen kasvisleikkeleitä. Ensimmäinen joka tulee googlesta vastaan, savustettu kasvisleikkele. Sisältö:
vesi, SOIJAproteiini (16,6%), rapsiöljy, VEHNÄproteiini, muunnettu MAISSItärkkelys, aromit, sakeuttamisaine (E 407), suola, sitruskuitu, mausteet ja mausteuutteet.
Ihanko oikeasti kuvittelit että eläintuotanton poistaminen tekee viljelystä kannattavampaa? Sanooko vaikkapa lämpösumma mitään? Tai EU ja vapaakauppa? Montako pelkkää kasvitilaa tiedät? Siis tilaa, jossa ei käydä ulkopuolella töissä eikä tehdä esimerkiksi urakointia? Tiedätkö mitä peltohehtaari maksaa tai paljonko viljelijälle jää käteen tonnista viljaa?
Lisäksi kun jatketaan tätä rajat kiinni skenaariota ilman eläimiä, niin ethän maidon ja lihan lisäksi käytä esimerkiksi juustoa, kananmunia, rahkaa, jogurttia, jäätelöä?
Tämä kuva sopii erittäin hyvin ajatusmaailmaasi: