SUPERCARB 1kg -40%

Keskivartaloläski

Heips kaikki punttimimmit!

Ekaa kertaa kirjoittelen tänne pakkikselle. Olen 32-vuotias noin puoli vuotta sitten punttikseen höyrähtänyt mimmi. Punttia kolmijakoisella 3-4 kertaa viikossa johon yritän yhdistää aerobisen osion (n30 min) ja välillä käydä spinningissä.

Mieltäni vaivaa nuo keskivartaloläskit. Mulla noin 10 kg ylimääräistä ja KAIKKI on siis keskivartalon/vatsan aluella. Nyt jos järjellä ajattelisi, pitäisikö punttihommat unohtaa ja keskittyä vaan aerobiseen liikunnan osalta? Mutta kun mä rakastan raudan vääntöä ja etenkin olkapäätreeniä niin en haluaisi siitä luopua. Mietin vain että onko tämä raudan vääntäminen turhaa kun miinuskaloreilla kuitenkin pitäisi mennä ja niillä ei lihat kasva eikä keskivartaloläskit juurikaan pala? Tosin sykemittarin mukaan kunnon treenin jälkeen kaloreitakin palaa

Ruokavalion perusrunko pitäisi olla kunnossa. Suklaanhimo ja satunnaiset bilettämiset vain PILAAVAT aina kaiken joten niistä täytyy luopua. Krapulapäivinä en nimittäin kestä ilman Fazerin sinistä enkä ole vielä keksinyt millä tuon suklaanhimon kestäisin. Se tulee silloin kun olen väsynyt tai krapulainen.

Jos löytyy omakohtaisia kokemuksia/vinkkejä, I would appreciate them very much!

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Anna mennä vaan samaan tahtiin puntilla, mutta mä sinuna tekisin aerobiset ihan erikseen ja pidempiä aikoja kerrallaan (esim tunnin juoksulenkkejä tai sitten sitä spinningiä tms.) Koska olet aloittelija, on aika turha miettiä, oletko plussilla vai miinuksilla, sillä kehityt joka tapauksessa ;)

Ei sun suklaasta tarvitse luopua, sehän on ihan terveellistäkin, toki kohtuus kaikessa. Mutta se, mitä kannattaa tosiaan miettiä, on se bilettäminen = alkoholi. Se on lähestulkoon tyhjää energiaa ja puhdasta sokeria eli hiilaria, ja alkoholilla on taipumus kerääntyä nimenomaan siihen keskivartalolle (tätä lienee tutkittukin, olen pahoillani ei viitettä).

Heips! Löytyy paljon omakohtaista kokemusta, itsellä tullut parhaiten tulosta näillä:
1. aamuaerobinen (tyhjällä mahalla 30-45 min lenkki HIDASTA hölkkää, aamupala tunnin päästä) - ei tarvii miettiä, lähtiskö illalla puntille vai lenkille :)
2. hyvien rasvojen ja proteiinin lisääminen (vaikka tuntuis, että syöminen on jo kunnossa), ruokaa 2-3 h välein
3. alkoholi vähemmälle, itse jätin lähes kokonaan pois (muutaman kerran vuodessa)
4. sinuna vaihtaisin Fazerin sinisen tummaan (luomu on parasta), se ei himota samalla lailla

Mieltäni vaivaa nuo keskivartaloläskit. Mulla noin 10 kg ylimääräistä ja KAIKKI on siis keskivartalon/vatsan aluella. Nyt jos järjellä ajattelisi, pitäisikö punttihommat unohtaa ja keskittyä vaan aerobiseen liikunnan osalta? Mutta kun mä rakastan raudan vääntöä ja etenkin olkapäätreeniä niin en haluaisi siitä luopua. Mietin vain että onko tämä raudan vääntäminen turhaa kun miinuskaloreilla kuitenkin pitäisi mennä ja niillä ei lihat kasva eikä keskivartaloläskit juurikaan pala? Tosin sykemittarin mukaan kunnon treenin jälkeen kaloreitakin palaa

Ruokavalion perusrunko pitäisi olla kunnossa. Suklaanhimo ja satunnaiset bilettämiset vain PILAAVAT aina kaiken joten niistä täytyy luopua. Krapulapäivinä en nimittäin kestä ilman Fazerin sinistä enkä ole vielä keksinyt millä tuon suklaanhimon kestäisin. Se tulee silloin kun olen väsynyt tai krapulainen.

Oli se energia mistä tahansa saatua, niin johonkin kohtaan se liiallisenaan kiinnittyy. Rasvakudoskin on elävää kudosta ja siinä tapahtuu jatkuvaa aineenvaihduntaa. Etenkin vyötärönseudulla aineenvaihduntareaktiot ovat nopeita, josta johtuen myös rasva varastoituu herkästi tälle alueelle. Mutta suuri osuus tällä taipumuksella on perimällä..:( Eli huonoja geenejä on osittain mahdollisuus syyttää siitä, että ei omista ampiaisvyötäröä vaikka kuinka paljon sen eteen ahertaa..;)

Ja kuten jo sanottiin, niin onhan se herra alkoholi sellainen energiapommi, joka kerryttää niitä kiloja. Alkoholista saadaan määrällisesti paljon energiaa ja elimistö pyrkii varastoimaan salakavalasti sen kaiken ja muuttaa alkoholista saadun energian vauhdikkaasti varastomuotoon eli rasvaksi. Jos haluaa viettää toistuvaa kosteaa elämää ilman lihomisseurauksia, niin sitten pitäisi melkein paastota joko juhlailtaa edeltävä tai pari sen jälkeistä päivää kokonaan, niin että kokonaisenergiansaanti pidemmällä aikavälillä jäisi kulutuksen kanssa samoille linjoille.

Mikään absolutisti itse en ole, enkä halua kellekään asiasta saarnata, mutta kukin miettiköön, että miten usein ja minkälaisissa määrissä alkoholia tulee otettua. Se ei kuitenkaan sisällä yhtään mitään elimistön kaipaamia ravintioaineita, vaan päinvastoin on pidemmällä aikavälillä suoranaista myrkkyä..

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Voisiko joskus bilettää ilman alkoholia?
Käyn itse baareissa ja kotibileissä harva se viikko, mutta en juo. Onhan se vähän raivostuttavaa välillä katsella ympäri päissään olevia ihmisiä selvinpäin, mutta aamulla ei ole krapulaa :) Juon n. 4-6 kertaa vuodessa ja nousee pienestäkin jo päähän, eli halvat kännit saa :D
Joten, katariina77, vesilinjaa, vatsoja, aerobista, pari kuukautta kun jaksaa vääntää, niin homma on valmis.

Minusta tämä ketju mennyt liikaa ap. kirjoittajan bilettämisen moralisoinniksi, eihän hän edes sanonut juhlivansa muuta kuin satunnaisesti, mitä se sitten tarkoittaakaan?!

Totta puhut, vähän on liikaa moralisoitu juhlintaa :(
Ainut vaan, että aloittaja mainitsi sen ykkösongelmakseen, joten juuri juhlintaan on annettu neuvoja ja alkoholin välttämiseen.
Aloittaja pyytää myös omakohtaisia vinkkejä ja kokemuksia, niitähän tässä on tullut :)

Nyt jos järjellä ajattelisi, pitäisikö punttihommat unohtaa ja keskittyä vaan aerobiseen liikunnan osalta? Mietin vain että onko tämä raudan vääntäminen turhaa kun miinuskaloreilla kuitenkin pitäisi mennä ja niillä ei lihat kasva eikä keskivartaloläskit juurikaan pala? Tosin sykemittarin mukaan kunnon treenin jälkeen kaloreitakin palaa..

Jos järjellä ajattelet, niin varsinkin miinuskaloreilla pitäisi tehdä kovaa punttitreeniä, jotta saisit säilytettyä olemassa olevat lihakset. Lisäksi punttitreeni on todella kuluttavaa, kun teet sen tarpeeksi kuormittavasti. On varmasti kivempi fiilis kropassa sekä se keho näyttää paremmalta, kun se on lihaksikkampi eikä laiha löysä, eikö? Nakkaa se sykemittari helkuttiin. Et sinä millään tietyllä treenillä juuri paikallisesti sitä keskivartalonläskiä polta vaan kaikki liikunta kuluttaa ja rasva palaa, jos energiansaanti on vähäisempää kuin kulutus. Toki kannattaa ottaa aerobisia päiviä viikkoon. Ruokavalio on keskivartaloläskin (tai minkä tahansa läskin) polttoon se kaikista oleellisin juttu. Jos et pysty olemaan ilman suklaata, niin so not. Silloin läskinpoltto on vaan vaikeampaa. Nämä on niitä valintoja, joita teet.

Ketjun aloitus oli vähän niinkuin minun suusta. Keskivartalolla on se kaikki läski, suklaanhimo kova ja samoin biletyksen jälkeen tuntuu, että ruokavalio repsahtaa ihan täysin. Olen näitä ruokavaliojuttuja käynyt läpi erään ystäväni kanssa ja sain ohjeeksi, että biletyspäivinä voisi lisätä L-glutamiinin käyttöä, se vähentäisi sitä himosyöpöttelyä ja makeanhimoa. Mutta tähän nyt ei mielestäni ole kovinkaan järkevää turvautua. Mieluummin vähennän niitä biletyskertoja tai sitten jos on pakko mennä, niin on vaikka juomatta tai käyttää vain punaviiniä. Onhan siinäkin niitä sokereita, kaloreita ym, mutta ehkä parempi vaihtoehto kuin situkka yms juomat. Ja tuosta suklaansyönnistä sen verran, että itse hommasin 100% suklaata. Pahaa se on, mutta himon yllättäessä mutustelen sitä vähän, että pahimmat himot lähtis. :)

voi kokeilla myös raakasuklaata. ruohonjuuresta saatavat om barit ovat tosi hintavia, mutta esim. ruohonjuuresta voi hankkia raakasuklaantekotarvikkeet ja tehdä itse :)

Kannan nyt korteni kekoon, vaikka kaikki yllämainittu on varmasti pätevää. Ruokavalio on tietysti se suurin tekijä, mutta omakohtaisesta kokemuksesta sain tosi timmin keskivartalon ns. funktionaalisella harjoittelulla, eli teen painoilla sarjoja, joissa yhdistetään useita eri liikkeitä. Useimmiten erilaisia kyykkyjä yhdistettynä ylävartaloliikkeisiin. Niissä keskivartalon hallinta on koetuksella koko ajan, ja treeni on sen verran rankkaa ja hikoiluttavaa, että kaloreita palaa aika kiitettävästi.

Aerobisena käytän itse paljon combat-tyyppisiä treenejä, potkut ja iskut vahvistavat myös keskivartaloa, ja kuluttavat paljon aerobisena harjoitteena.

Tietysti jos tavoitteena on oikeasti reilusti massakkaampi kroppa, niin kovempi ja keskitetympi punttitreeni on tarpeen. Ja sitten dieetti ehkä sen jälkeen, niin kuin joku jo ehdotti. Miten mä nyt kuvailisin, jos haluaa enempi sitten kiinteän, ei niin selkeästi lihaksikkaan vartalon (tyyliin jotkut tanssijat), niin mun kokemuksella tuontyyppinen toimii.

Suositut

Back
Ylös Bottom