Keskiluokan auto, max 7000e

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Red28
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En minä vihaa pOoppeliani. Se on varsin sympaattinen rassi, vaikkakin tuuletus ei oikein pelaa ja se lahoaa kohta alle. Toisille tuntuu olevan niin _vitun_tärkeää_ saada muiden hyväksyntä sille autolle. No kukin tyylillään, ite ajan vaikka millä datsunilla. Pääasia, että se kulkee ja renkaat on kunnossa.
 
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
En minä vihaa pOoppeliani. Se on varsin sympaattinen rassi, vaikkakin tuuletus ei oikein pelaa ja se lahoaa kohta alle. Toisille tuntuu olevan niin _vitun_tärkeää_ saada muiden hyväksyntä sille autolle. No kukin tyylillään, ite ajan vaikka millä datsunilla. Pääasia, että se kulkee ja renkaat on kunnossa.
Tätä nyt ei varmasti ollut kenelläkään kohdistettu, mutta vastaanpa kuitenkin. Itselle ei ole tärkeää se, että hyväksyykö muut sen auton, vaan tärkeimpänä ominaisuutena on luotettavuus. Haluan, että mikään reissu ei ole enää koskaan kiinni siitä, että ehditäänkö auto korjata ajokuntoon/saanko sen osan tarpeeksi ajoissa. Enkä halua joka kerta renkaita vaihtaessani pakosta huoltaa jarruja, rasvata ja nysvätä autoa ympäriinsä, ennen kuin sillä voi taas hetken ajaa. Pelkästään jarrujen huolto oli yhtä helvettiä nykyiseen japsiin verrattuna. Vertaa, nykyisessä jarrusatulat irti, palat pois ja uudet tilalle. Erittäin helppoa ja vaivatonta.
Pösössä etsi torxiavaimet jostain, koeta saada se ruostunut paska irti ja sitten mäntä kiertäen niin syvälle että koko paskan sai taas takas pakettiin. Ai niin, unohtui mainita että pösölle sama paska oli tehty vajaa 20tkm aiemmin, kun taas toyotalla oli välissä kilometrejä lähemmäs 100tkm. Ja toyotalla avaamisen ainoa syy oli, että entiset palat olivat lopussa.
Ainoa mistä pisteet menee pösölle, oli hyvä, selkeä ja ilmainen foorumi, sekä ystävälliset ihmiset. Tuossapa ne syyt, miksen ala sen tarkemmin kummastella ihmisten uskollisuutta ranskalaisiin autoihin.
 
Sen verran voin yhtyä Hupen mielipiteeseen, että yksi ranskalainen riitti. Jos hyväksyy sen, että pientä näpertämistä voi tulla milloin vaan ja huoltaminen on vittumaisempaa, niin ok. Toki samaan hintaan saa paremmat varusteet, kuin vanhemmissa japanilaisissa, mutta toisaalta huoltamistakin on keskimäärin enemmän.
Tämä juuri ratkaisi. Olen niin mukavuudenhaluinen. Saman hintainen ranskis vs japsi, ranskis huomattavasti mukavampi ja paremmin varusteltu. Tiedossa on, että ranskalaisissa on keskimäärin pikkuvikoja, koneet kyllä noissa keskimäärin kestää. Pinna on pitkä, jos niitä pikkuvikoja tulee niin sitten tulee ja laitetaan. :) Tietysti jos nyt ihan pommi sattuu kohdalle niin eri asia. Ja paljonhan noissa teoriassa on hajoavia osia, mutta tämä ko. yksilö vaikuttaa hyvältä, kunnolla huollettu, autoliikkeestä 6kk käyttöturvalla ja osia vaihdettu takuuseen (jokunen tyyppivika siis toivottavasti jää kokematta). Turvallisuuskin on luokkansa parasta.


Sitäpaitsi käytetty auto on aina käytetty auto, kyllä voi käydä kohdalle se maanantaijapsikin, vaikka niitä tilastollisesti varmaan vähemmän onkin.
 
Itse varmaan renaultin (laguna) valitsen seuraavaksi autoksi, ollut kaksi ranskalaista autoa aikaisemmin ja eipä noissa ole pahemmin vikaa ollut vaikka olleet yli 200 tkm ajettuja.
Mukavuus se on mikä ratkaisee ja raha ;)
 

Suositut

Back
Ylös Bottom