Keskiluokan auto, max 7000e

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Red28
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
vaikkei se nyt bemarin mukaisesti sitä pidäkään.
Yleisesti mitä kalliimpi auto sitä enemmän se euro määräisesti tiputtaa hintaansa. Prosenteista en tiedä, luultavasti ottaa takkiin myös siinä. Oon ollut myös siinä uskossa et toyotat pitää ihan kivasti arvonsa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Yleisesti mitä kalliimpi auto sitä enemmän se euro määräisesti tiputtaa hintaansa. Prosenteista en tiedä, luultavasti ottaa takkiin myös siinä. Oon ollut myös siinä uskossa et toyotat pitää ihan kivasti arvonsa.
Täytyy myöntää että en ole niin tarkkaan kytännyt noita lähtö -ja loppuhintoja. Lähinnä vertaillut niitä hintoja 1:1 eri merkkien välillä, joten voi olla niinkin että se arvon pitäminen ei häviä bemarille yhtään.
Edit: Näköjään 00-malliakin löytyy hihnalla.
Eli tässä aloittajalle varteenotettava vaihtoehto:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2209144
 
Tämän kyllä arvas kun alko Bmw ja Volvoa mainostamaan että roviollahan se leuhka poltetaan! ;). ostakaa mitä haluatte mutta hyvää ei saa halvalla.
 
Tämän kyllä arvas kun alko Bmw ja Volvoa mainostamaan että roviollahan se leuhka poltetaan! ;). ostakaa mitä haluatte mutta hyvää ei saa halvalla.
Kyse on lähinnä realiteeteista. Miksi ostaa sillä 7k€ joku vanhempi bemari, kun vaihtoehtona on uudempi ja luotettavampi auto? En minä bemaria merkkinä sinänsä vastuta, IMO on vain täysin järjetöntä työntää tuolla budjetilla rahat bemariin. Volvokin on kyllä turvallinen, mutta tekniikassa luottaisin enemmän jälleen Toyotaan.
Avensis ei ole mikään paska ajettava, vaikka se noille bemarille vähän häviääkin (volvosta ei ole kokemusta kuin S60, joten paha verrata). Mutta, toimivuus onkin sitten paljon idioottivarmempaa. Tämä ihan siitä yksinkertaisesta syystä että turhat jutut on jätetty pois. Esimerkkinä vanhemmassa avensiksessa sähkölasit on vain edessä, joka on mielestäni ihan järkevää. --> Vähemmän vikaantuvia komponentteja, käytön suuresti kärsimättä. Harvemmin nimittäin se auton omistaja siellä takana matkustaa.
Edit: Lisätään nyt vielä, että itsekki harkitsin vuoden alussa kovastikin juuri bemaria ja vähän volvoakin katselin. Loppujen lopuksi onneksi järki voitti ne mielihalut.
 
Ainoat keskiluokan autot jotka tohon näköjään saa on tosiaan laguna/C5. Vähän ajettuina.


Millasia sitten on BMW 5-sarja/Audi A4 tuolta -90 luvun lopusta, yli 200tkm ajettuina?= Yhä luotettavia?
 
Ainoat keskiluokan autot jotka tohon näköjään saa on tosiaan laguna/C5. Vähän ajettuina.


Millasia sitten on BMW 5-sarja/Audi A4 tuolta -90 luvun lopusta, yli 200tkm ajettuina?= Yhä luotettavia?


Riippuu täysin siitä miten autoa on pidetty ja huollettu. 200tkm ei ole nykyautoille yhtään mitään jos on pidetty hyvin. Toisaalta auton kun auton ajaa paskaksi paljon pienemmilläkin kilometrimäärillä. Jos himoitset Audia/Bemaria niin ota huomioon että niiden huollot ja varaosat maksavat keskivertoa enemmän. Käy koeajamassa useampaa eri merkkiä niin tiedät mikä sopii sinulle. Ainakin itselle tuo Bemarin hehkutettu ajettavuus on jäänyt täysin pimentoon, eivät ole erottuneet mitenkään edukseen ainakaan 6-15teur hintaluokassa.
Jos pää kestää tavallistakin tavallisemman auton niin osta Avensis. Luotettavuus loistava, tilat ja ajettavuuskin ihan riittävällä tasolla. Äläkä tuijota pelkästään niitä kilometrejä, jos vertaa vaikka 250tkm ajettua Avensista ja 150tkm ajettua C5 niin kummallakohan on todennäköisesti enemmän huolettomia kilometrejä jäljellä? ;)

Omalla on nyt rullattu 313tkm ja aion pitää sen vielä ainakin 2-3 vuotta eli 100-150tkm. Tosin dieselpeli mutta kertoo kuitenkin jotain mallin kestävyydestä.
 
Täytynee toi avensis koeajaa. Äskön kävin koeajamassa vm. -98 BMW 520, mittarissa oli 180tkm. Vähän ois menny yli budjetin tosin. Helvetin hyvä ajaa, vaikka onkin iso möhkäle. Oli "hieman" ylellisempi olo ratin takana kuin meikäläisen meganessa.


Ainoa mikä pemarissa jäi arveluttamaan, niin takaveto. Ja vielä isossa ja painavassa autossa. Ei meinaan oo takavedosta kokemuksia tippaakaan, joten millanen toi katiska on ajaa talvella? Onko tossa lukkoperä? Joku luistonesto näköjään on.
 
Takaveto on helvetin hyvä ajaa. Jos vielä luistonesto löytyy, niin ei mitään ongelmia talvella. Tossa BMW:ssa saat sit varautua hieman suurempaan huoltobudjettiin kuin yllä mainitussa Avensiksessa, mutta laadusta saa maksaa..
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä takavedolla hyvin pärjää talvella. Itse ajelin viime talven autolla jossa oli todella kevyt takapää sekä kohtuullisen paljon tehoa, ja ihan hyvin pärjäsin. Vaatii vaan omanlaisen ajotavan. Kannattaa tosin harjoitella vaikkapa tyhjällä parkkipaikalla talvella että miten auto käyttäytyy. Tuollaisessa bemarissa on tosin aivan erillainen alustarakenne ja painojakauma kuin vanhassa mersussani, joten tuolla ei takapää karkaa läheskään niin helpolla, jos ollenka.

Yhden talven kun takavetoisella ajaa, niin ei muuta haluakaan talveksi.
 
Tohon Audiin sama kommentti kuin Bemuun. Eli ylläpito on pirun paljon kalliimpaa kuin esim. Avensiksessa. On toki tosi hyvä auto toikin Audin A4 1,8T.

Tietysti jos ton ostobudjetin päälle on varautunut laittamaan huoltoihin hieman enemmän, niin ilmanmuuta sakemanni auto.
 
Tohon Audiin sama kommentti kuin Bemuun. Eli ylläpito on pirun paljon kalliimpaa kuin esim. Avensiksessa. On toki tosi hyvä auto toikin Audin A4 1,8T.

Tietysti jos ton ostobudjetin päälle on varautunut laittamaan huoltoihin hieman enemmän, niin ilmanmuuta sakemanni auto.
Lähinnä vaan oon sitä miettinyt, että vaikka sakuissa normi huollot on kalliimpia, niin mikäli sattuu huono ranskis niin ne pikkuviat maksaa kyllä ihan saman verran + multivitutusta kerrakseen.

C5 kävin tänään koeajaa, jousitus ja ajomukavuus ehkä hieman lagunaa paremmat, mutta joka ikisellä muulla osa-alueella laguna oli mun mielestä parempi ajaa.


Edit: Jos oon oikein käsittänyt niin Audi A4 taitaa olla hieman pienempi kuin toi bemu? Bemu ainakin tuntu huomattavasti isoimmalta noista, vaikkei lagunakaan mikään kauppakassi ole.
 
Kyllä 500-sarjan BMW on huomattavasti isompi kuin A4. A4 on samaa kokoluokkaa kuin BMW 300-sarja.

Tosiaan en ajatellutkaan, että edes harkitset ranskalaisia... ;)
 
Zone-sarja -42%
Kyllä 500-sarjan BMW on huomattavasti isompi kuin A4. A4 on samaa kokoluokkaa kuin BMW 300-sarja.

Tosiaan en ajatellutkaan, että edes harkitset ranskalaisia... ;)

Varsinkin takatiloiltaan A4 on jopa 300-sarjaa selkeästi pienempi tähän uusimpaan A4:n korimalliin asti, jossa järjestys kääntyi toisinpäin.
 
Jos aikoo edes miettiä mitään keskiluokkaista niin ainoa oikea valinta on Corolla.
Jos tahtoo fiilistellä niin silloin tuskin edes kyselee mikä auto pitäisi ostaa.

Ton hintaseen Bemmiin en koskisi edes pitkällä tikulla. Sen hinta tuplaantuu hyvin äkkiä.
 
Jos aikoo edes miettiä mitään keskiluokkaista niin ainoa oikea valinta on Corolla.
Mä väitän vielä kuitenkin että Avensis :) Isompi kuin Corolla, parempi alusta, mutta sama tekniikka.
Ranskalaisia en edes katselis, yhden auton kokemuksella voi sanoa omalta kohtaa ainakin ettei toista tule. Huoltaminen tehty vittumaiseksi, luotettavuudesta ei ole tietoakaan jne..
 

Suositut

Back
Ylös Bottom