Kesätyöt?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu
Oisi mukavaa ansaita vähän 'omaa' rahaa kesällä.

Mutta mihin 16 vuotias nuori joka ei omaa työkokemusta vois hakea kesä
töihin? :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kaupungille, seurakunnalle, leipomoille...

Jos lähipiiristä löytyy yrittäjiä tai yritysten "kihoja", niin heiltä kannattaa luonnollisesti kysellä. Kaupungille ja seurakunnalle on varmaankin hyvät saumat päästä, joten niiden kesätöiden hakuajat kannattaa selvittää. Moniin paikkoihin saattaa olla jo haut käsillä.

Helsingin ja Vantaan kaupunkien paikat ovat ainakin jo haussa työkkärin sivuilla.

On se muuten perkele, kun joka paikassa on nykyään joku oma tuhatsivuinen työnhakulomake. Mitä helvettiä tekee toimivalla CV:llä? :curs:

Paperit vaan hakuseen pariin kymmeneen paikkaan ihan pokkanaan. Tekee saman hakemuksen ja alkaa pommittamaan. Voi onnistaa paristakin paikasta...

Paperit vaan hakuseen pariin kymmeneen paikkaan ihan pokkanaan. Tekee saman hakemuksen ja alkaa pommittamaan. Voi onnistaa paristakin paikasta...

Kyllä siinä hakemuksessa pitää olla ainakin yksi kappale joka on osoitettu suoraan sille tietylle työnantajalle. Vaikka on kyse "vain" kesätyöstä niin on hyvä koittaa vakuuttaa työntantajaa, että on kiinnostunut siitä duunista.

Raksalle luulis nykyään pääsevän kesähessuksi aika helpolla?

Vielä parempi mennä suoraan kysymään kohteliaasti paikan päältä, jos mahdollista. Ja raksalta kannattaa tosiaan kysellä. Tai jos opiskelet jotain muuta tiettyä alaa, niin ko. alan firmoista kannattaa kysellä; teet selväksi, että olet sen alan opiskelija.

On se muuten perkele, kun joka paikassa on nykyään joku oma tuhatsivuinen työnhakulomake. Mitä helvettiä tekee toimivalla CV:llä? :curs:
Joo, varsinkin ottaa päähän jos hakee jotain yksittäisiä keikkoja henkilönvälitysfirmojen kautta, niin jokaiselle pitää täyttää oma lomakesysteemi.

Kyllä siinä hakemuksessa pitää olla ainakin yksi kappale joka on osoitettu suoraan sille tietylle työnantajalle. Vaikka on kyse "vain" kesätyöstä niin on hyvä koittaa vakuuttaa työntantajaa, että on kiinnostunut siitä duunista.

Raksalle luulis nykyään pääsevän kesähessuksi aika helpolla?

Tosin 16v ei mielellään oteta raksalle jos ei oo suhteita, tulee nääs turhan kalliiksi kun sahaat käjen/jalan poikki yms...

Tosin 16v ei mielellään oteta raksalle jos ei oo suhteita, tulee nääs turhan kalliiksi kun sahaat käjen/jalan poikki yms...

Samalla tavallahan ne vakuutukset korvaa - kunhan on noudatettu työturvallisuusmääräyksiä - olit sitten 16 tai 40? Kyllä minun tietääkseni, ainakin joihinkin rakennusfirmoihin, pääsee aika hyvin kesähommiin jo 16-vuotiaana.

no ei oo eka vastaavanlainen komentti elvikseltä. No jos joku oikeesti haluaa kituuttaa päivärahoilla ja juosta sossussa niin antaa mennä vaan. Ja jos asuu himassa ni ei saa mitään rahaa mistään. Perkeleen tylsää ja köyhää elämää.

Pesulat, varastot, prismat, citymarketit, raksat, vanhainkodit ja ohan noita missä on kuullu jengin olevan töissä. Soittoa vaan kehiin, tai vielä parempi menet paikan päältä kyselemään. Asiallinen käytös niin jossain vaiheessa tärppää välttämättä.

Samalla tavallahan ne vakuutukset korvaa - kunhan on noudatettu työturvallisuusmääräyksiä - olit sitten 16 tai 40? Kyllä minun tietääkseni, ainakin joihinkin rakennusfirmoihin, pääsee aika hyvin kesähommiin jo 16-vuotiaana.

Vähän niin ja näin tuo raksahomma. Alaikäiset kun ei saa käyttää oikein mitään työvälineitä.

Ketjun aloittajalla hyvä asenne ainakin kun nyt jo kesätöitä katselee ja ihan oma-aloitteisesti. Aika harvinaista tuntuu olevan nykyään. Tsemppiä työnhakuun :thumbs:

Kaupungille kukkia kastelemaan. Itse oon huoltomies hommissa kesällä, ei tuo ikä monessakaan hommassa oo esteenä, olin jo 15kesäsenä kaupassa kesätöissä.

Suositut

Back
Ylös Bottom