Kesätyöpaikka?

Tinkie sanoi:
Itse hankin työpaikkani pari kesää sitten niin että marssin suoraan työpaikalle ja kysyin otetaanko kesätöihin?

...

Parempi vain kun menee suoraan työpaikalle ja kyselee että miten on. Se jo osoittaa jonkinlaista motivaatiota ja mielenkiintoa!!

Ei sitä niin vaan marssita sisään ja kysellä töitä, ainakaan mun mielestä. Minä olen kyllä soittanut ensin ja kysynyt että kävisikö tapaaminen. Pitää varmaan vaihtaa taktiikkaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kokeilkaapas huvikseen marssia sisään vaikka jonnekkin tehdas-alueelle (perlos, abloy, schauman whatava). En usko että edes marketeissa pääsee pomon puheille vain marssimalla paikalle. Mutta niinkun sanoin niin pienemmissä paikoissa varsin toimiva. Ehkä silti itse soittaisin etukäteen ja sopisin tapaamisen...

Sinne meni sitten sekin lupaavalta kuulostanut paikka... :curs:
Nyt vaan odotellaan, että minuun otetaan yhteyttä. :david:
Eipä tässä kai sitten muukaan auta kuin ottaa puhelin kouraan ja soitella entiselle työnantajalle, että olisin tulossa taas ensi kesänä... :rolleyes:
Rahaahan siitä saa, muttei sitä kallisarvoista työkokemusta omalta alalta... :kuola:

Tsemppiä vaan muillekin työnhakijoille ja toivottavasti tärppää joko suhteilla tai sitten ilman... :thumbs:

Itsekin olin vähän paniikki persiissä tuon työpaikan suhteen vielä joulukuussa, kun ei mistään kuulunut niin sitten yhtään mitään. Tuli laitettua noita nettihakemuksiakin oikein urakalla ties minne ja sai olla iloinen, jos tuli edes sellainen automaattireply takaisin. Asiaa ei tietenkään auttanut yhtään, kun lopputyöpaikkaa vieläpä hain. No ei siinä, yllättäen kaverin siskon vanhan kaverin kautta pääsin työhaastatteluun ja loppuviimein sitten myös töihin. Mieletön hakurumba tuohonkin paikkaan oli, mutta kai ne sitten kuitenkin tajusi valita parhaimman. :D Ei vaan.. Kaikki kaveritkin, jotka nyt ylipäätänsä on töissä, ovat saaneet paikkansa jonkin pienen onnenkantamoisen takia. Yksikään ole päässyt mihinkään minkään nettihakemuksen kautta, vaan aina se tuntuu olevan jotain kaverinkaverinsiskonkaveriäiteen kautta nuo jutut - valitettavasti. Kai tämä tilanne tästä parin hetken päästä paranee, taikka sitten ei. Lykkyä nyt kuitenkin kaikille. :thumbs:

Bellezza sanoi:
Heippa!

Samassa veneessä ollaan! Opiskelen itse myös laskentatoimea, toivon valmistuvani tammikuussa2005 eli olisi kiva löytää myös gradupaikka. Kesätyöt on tosi tiukassa, mene ihmeessä sinne tehtaaseen jos millään vain pääset. Minä en ole päässyt edes sinne... :(

Ei kai tässä muuta voi kun laittaa hakemuksia ja soitella perään. Oman alan työkokemus on tärkeää, valmistumisen jälkeen voi mennä takas sinne mäkkärille jos ei oo yhtään tehny oman alan hommia. Olen ollut erään työvoimaa vuokraavan firman listoilla viime kesästä, enkä ole töitä saanut. Suhteilla on iso merkitys ja myös hyvää onnea tarvitsee paljon.

Toivottavasti saat sen työn!!

Opiskelen kanssa laskentatoimea ja "ainoastaan" amk:ssa ja minulla on kyllä sellainen käsitys, että tältä alalta saa töitä melkeistä pomminvarmasti. Todettakoon se kuitenkin, että asun pääkaupunkiseudulla ja omaan jonkin verran suhteita.. Millaisia palkkatoiveita teillä oikein on? Siitäkö homma jää kiinni vai eikö pienet tilitoimistot kelpaa?

S. Hammer sanoi:
Millaisia palkkatoiveita teillä oikein on? Siitäkö homma jää kiinni vai eikö pienet tilitoimistot kelpaa?

Palkkatoiveita en edes laittanut (jos olis siitä rahasta kiinni niin menisin sinne tehtaaseen). Hain Hml:n suurimpiin tilitoimistoihin ja vastaus oli ettei tarvetta ole. Se on eriasia meneekö nekin paikat sitten suhteilla. Hml:ssahan toimii myös toi amk, joten otetaankohan sieltä ilmaisia harjoittelijoita (sama Lahdessa)? Yleensä vaan toivotettiin tervetulleeksi valmistumisen jälkeen. :david:
Pääkaupunkiseudullahan tilanne taitaa olla sitten parempi...

Pääasiassa hain lähinnä suuriin yhtiöihin, koska pienillä järjestetään lomat niin, ettei tarvetta lomasijaisille tule. Isoissa menee sit kai suhteilla, ainakaan mulla ei tärpännyt. Voipi olla, että myös hakijassa on jotain vikaa mikä ilmeni jo hakemuksessa... :D

S. Hammer sanoi:
Opiskelen kanssa laskentatoimea ja "ainoastaan" amk:ssa ja minulla on kyllä sellainen käsitys, että tältä alalta saa töitä melkeistä pomminvarmasti. Todettakoon se kuitenkin, että asun pääkaupunkiseudulla ja omaan jonkin verran suhteita.. Millaisia palkkatoiveita teillä oikein on? Siitäkö homma jää kiinni vai eikö pienet tilitoimistot kelpaa?

Pikku tilitoimistot pitävät minua ylikoulutettuna, näin on minulle suoraan sanottu. Kyllä kelpaisi mennä töihin jos pääsisi. Tottahan se tietysti on että ei sellainen työ montaa vuotta kiinnosta, ainakaan minua. En haluaisi muuttaa pk-seudulle, mutta jos ei täältä työtä löydä niin ei kai sitä ole muita vaihtoehtoja.

Hmm... itse olin lukioaikoina aina koodaamassa jossain ja paikat sain suhteiden kautta. Nyt olen sitten ollut TKK:lla duunissa joko matikan laitoksella tai tietojenkäsittelyteorian labrassa tai sitten nokian tutkimuskeskuksessa. Noista on ainakin tullut aika varma paikka, mutta sitä pitää saada aika täysiä arvosanoja kaikista kyseisten aineitten kursseista, että tuonne pääsee. Lukiossa auttoi myös meriittinä, että satuin pärjäämään hyvin lukiolaisten matikkakilpailuissa. :)

Mun ei ole oikeastaan koskaan tarvinnut erityisemmin tapella kesätyöpaikoista, vaan ne on irronnut aina melko helpolla. Ikinä ei ole tarvinnut laittaa yli kahta hakemusta menemään. Monilla kavereilla duunit ovat taas olleet aika kiven alla. Toisaalta auttaa, että on tuttavia, jotka ovat isoja pamppuja suuryrityksissä. Onnistuin siis saamaan suoraan työkokemusta alalta jota oli tarkoitus ryhtyä opiskelemaan, ja jo ennen kuin opiskelin edes tätä... Valitettavasti suhteet auttaa aika helkkaristi. Ilman niitä on aika kusiset paikat. Onnea vaan hakuun!!

Netin kautta on aika vaikeaa erottautua, joten pieni asioiden liioittelu ei ole pahaksi, omaperäisyys on tietysti aina plussaa. Itse en ole vielä saanut töitä, mutta tulisi kyllä työ enemmän kun tarpeeseen, jotta tuota rahaa ja työkokemusta saisi vähän kerättyä. Muuten näyttää pahasti siltä, että menee koko kesä ryypätessä jos ei töitä ole :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom