Kesätyöpaikka?

Taas on se aika vuodesta kun pitäisi hakea ensi kesän kesätöitä... :(

Olisin vain kysellyt teidän kohtalotovereiden mietteitä asiasta...

Ei tunnu tehdas töitä kummempia töitä löytyvän (ei sinänsä että niissä mitään vikaa on). Niistä tienaa ihan mukavasti!! ;) Itse opiskelen laskentatoimea Oulussa, eikä alan töitä ainakaan Etelä-Suomesta tunnu löytyvän.

Oletteko hommanneet työt omilla tai isän suhteilla? Vai onko todellisuudessa hakemuksen lähettäminen ja soitto avanneet ovia? Tuntuu siltä, ettei noista lippujen ja lappujen lähetyksestä ole mitään hyötyä... :itku:

Kuinka moni on saanut töitä näiden internet sivuilla olevien hakemusten kautta? Niitten täyttäminenhän vie kauheasti aikaa! Eli kannattaako niitä edes täytellä? Hakemuksia tulee varmasti n. 10 000 kpl eli milläs erotut massasta??? :david:

Eniten vitu**aa soitella samaan firmaan 10 kertaa, kun ukko on "palavereissa", eikä sihteeri päästä läpi. Sanoo vaan et soita taas parin tunnin päästä... :david: Puhelinlasku on varmaan ihan perkeleen iso... Tuntuu olevan niin, että mitä pienempi firma sitä suurempi ego on pomolla...Esim ison pörssiyhtiön talousjohtaja vastas suorilta, vaikka kohta julkastavan vuoden 2003 tilinpäätös oli vielä kesken... :eek:

Ja jos joku tietää hyvän duunipaikan Oulusta / akselilta Hml, Lahti, Tre, niin laittakaapa firman nimi ja kehen kannattaa ottaa yhteyttä meikäläiselle... :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Isän suhteilla olen oman kesätyöni hankkinut. Tosin en ole edes lukenut mihinkään ammattiin vielä.

Tuosta massasta erottumisesta, että kannattaa esim. hakemukseen pistää kaikkea omaperäistä(ei, en nyt tarkoita mitään baaritarinoita). Käyttää vahvasti sivistyssanoja, "ylistää" itseään ja omia työtaitoja jne. Ennyt tiedä auttaako sinulla, mutta monasti auttaa erottumaan massasta eduksi.

Siis tarkennuksena vielä sen verran, että olen kyllä lähetellyt / etsinyt työpaikkoja, mutta kyse onkin siinä ettei sinne "tarvita". Eli suhteilla menee nekin paikat... Esim. koko perjantain istuin puhelin kourassa ja soittelin firmoihin.

Yksi lupaavalta kuulostava paikka olisi ehkä tulossa, torstaina pyysi soittelemaan. Jos sen saan niin seison vaikka viikon päälläni!!

Massasta erotuin sillä, että tein suht erilaisen hakemuksen kuin yleensä minkä lähetin. Tosin taisi riittää se että lähetin sen postilla enkä sähköisesti. Kaikki kyllä heti tunnistivat mistä oli kysymys. Tarkoitin erottumisella juuri näitä firmojen sivuilla olevia nettihakemuksia. Eli onko niistä mitään hyötyä? Ja millä niissä erotut? Kehumisen lisäksi...

Joo-o, kesätöitä pitäs saada. Jos en saa töitä mistään opiskelualan (lvi) firmasta, niin ilmottaudun varamiespalveluun.

Minä yritän saada kesätöitä samasta paikasta mihin menen työharjoitteluun. Jos teen hommat hyvin, niin saatan kysyä paikan pomolta, että ottaisivatko he kesätöihin sinne.

Niin mut aika monella työnantajalla on jo valmiit hakemuspohjat, joista aika vaikee erottua. Sanoisin et suurinosa menee suhteilla. Mä oon laittanut "suurille pampuille" suoraan sähköpostii, toimii jotenkuten, mut niitä saa lähettää aivan helvetisti.

Olen lähetellyt parit hakemukset ensi kesäksi, jos vaikka pääsisi lopulta "alan" töihin. Hakemusten kirjoittaminen on tosin aina yhtä nihkeää hommaa, yritä nyt siinä sitten kehua itseäsi, mutta kuitenkin niin, ettei vaikuta totaaliselta idiootilta. Lopulta päätin jättää runoilun vähemmälle ja panostaa työnäytteisiin. Saa nyt sitten nähdä mitä meinaavat..

Loppukevennyksenä luokkatoverini nettisivuilleen kirjoittamat ohjeet, siitä miten onnistua kesätyönhaussa.. enjoy. :wall:

"Kesätyöpaikan hakeminen voi tuntua opiskelijasta stressaavalta. Jotain olisi pakko löytyä, ja mielellään asiallisella korvauksella, jotta olisi varaa muuhunkin kuin venemajoitukseen.

Mutta miten saada itsensä läpi tuhansien ja taas tuhansien osaamisellaan loistavien opiskelijoiden joukosta?

Asenne ratkaisee ja tapa, millä työnantajaa lähestytään.

"Jos olisin tämän paikan johtaja, muuttaisin kaiken."

Työntantaja ihastuu huomatessaan, kun hakija heti kättelyssä osoittautuu pätevämmäksi kuin koko talo yhteensä. Hakijassa on ainesta kesälomittamaan myös johtoporrasta. Tämän hakijan ei tarvitse pelätä joutuvansa kuuraamaan vessanpönttöjä. Varma valinta!

"Yrityksenne tulevaisuuden kannalta ei ole järkevää olla palkkaamatta minua."

Kuuluu samaan sarjaan kuin edellinen. Hakija vihjaa olevansa yritykselle kuin Linus Thorvald Transmetalle. Näytteet osaamisesta kannattaa höystää sopivin ylisanoin. Näytetyönä voi mainita vaikka jonkin harrastekerhon ala-asteen ajoilta."

se että iskä-pertti ottaa pikku-pertin omaan firmaansa on perseestä. :down: jos sitä löytyykin alan opiskelija ja huomattavasti raskaisiin töihin kykeneväinen, niin eikö olisi parempi ottaa hänet?

pistäköön sitten vaikka mansikan poimintaan tai maksakoon muuten vaan rahaa, mut on väärin viedä alan opiskelijoilta kesätyöpaikkaa.

:word:

on monissa työnhakijoissakin usein näin työnantajan silmissä sitä vikaa että
kun on istunu kaks vuotta kauppiksessa peruskoulun jälkeen niin pitäs saada
3000€ ja omanäköalahuone trendikkäästi sisutettuna, mielellään kuukauden työsopimus
josta toka viikko pitäs olla isosena rippileirillä ja uuskoppanen alfa vähintään 2litran
kone miel se v6 työsuhdeautoks.mielellään tietty toimenkuva sais olla mahd vapaa..

tosin ei tietenkään kaikkia koske mutta kuitenkin..

veturi sanoi:
on monissa työnhakijoissakin usein näin työnantajan silmissä sitä vikaa että
kun on istunu kaks vuotta kauppiksessa peruskoulun jälkeen niin pitäs saada
3000€ ja omanäköalahuone trendikkäästi sisutettuna, mielellään kuukauden työsopimus
josta toka viikko pitäs olla isosena rippileirillä ja uuskoppanen alfa vähintään 2litran
kone miel se v6 työsuhdeautoks.mielellään tietty toimenkuva sais olla mahd vapaa..

tosin ei tietenkään kaikkia koske mutta kuitenkin..

Siis laittaako porukka oikeesti palkkatoivomukset yms. ilman erillistä pyyntöä? Mulle on periaatteessa ihan sama paljon sitä rahaa tulee, kunhan sais alan töitä. Jos raha olisi se pääasia niin menisin suoraan töihin edelliseen paikkaan, josta saa varmasti tuplat verrattuna paperihommiin. Mutta se kokemus...

Nyt on jo rahaa palanut markoissa muutama satanen näihin työnhaku juttuihin, eikä hyvältä näytä... :itku:

Vielä, jos joku voisi kertoa, että onko saanut kesätöitä näiden firmojen internethakemusten kautta niin olisin kiitollinen. Itse uskon ettei niitä edes lueta. Kannattaako siis tuhlata niihin aikaansa... (en siis taroita sähköpostia)
tarkoitan siis näitä: http://www.valio.fi/channels/konserni/fin/tanaan/tyopaikat/unnamed_97.html

Btw. Veturi, mikä olisi toimenkuva ja missä on tämä työpaikka? ;)

Hieman ihmettelin ihmisten kommentteja kesätöistä.
Eikö kuitenkin ole tärkeää, että saa jonkinlaista työkokemusta edes joltain alalta. Ja saahan sitä rahaa paskanlapioinnista tahi siisteistä sisätöistä.

Itse tein nuorena kaikkea mistä rahaa sain. Sain työtodistuksia hyvillä arvioinneilla ja työttömänä en ole ollut muulloin, kuin uuteen asuinpaikkaan muutettuani, pari viikkoa.

Hakekaahan vähän kokemuksia, jos ei sitä oman alan työtä löydykkään. Osaatte sitten myöhemmin arvostaa myös niitä, jotka auttavat teitä tekemään töitänne esimerkkinä hoitajat, siivoojat ym......

Itsekkin teen nykyään siistiä sisätyötä tässä koneella, enkä päivääkään kadu tekemiäni paskahommia. Osaamista, kun nyt sitten on karttunut monesta paikasta.

Anteeksi avautumiseni. :evil:

Edit: Olkaa avoimia ja omaaloitteisia, niiden paikanhakujenne suhteen. Varmasti jotain löytyy. :thumbs:

Tottakai kelpaa työ kuin työ ja muutamaa onkin tullut elämän aikana jo kokeiltua. Ei vaan auttaisi jämähtää siihen yhteen paikkaan. Valmistumisen jälkeen (yliopisto = KTM), kun hakee töitä niin sitä oman alan kokemusta kysellään. Ei sitä, että onko ollut tehtaassa pakkaajana... :)
Näistä syistä haen uutta paikkaa. Ei vanhassakaan tietysti mitään vikaa ole. :thumbs:
Avoimia ja oma-aloitteisia ollaan oltu. Rahaa mennyt (Rätinälinja tykkää) ja mitään ei kuulu... :wanha:
Huomenna olisi vielä se yksi puhelu edessä, toivottavasti pääsis... :D

Heippa!

Samassa veneessä ollaan! Opiskelen itse myös laskentatoimea, toivon valmistuvani tammikuussa2005 eli olisi kiva löytää myös gradupaikka. Kesätyöt on tosi tiukassa, mene ihmeessä sinne tehtaaseen jos millään vain pääset. Minä en ole päässyt edes sinne... :(

Ei kai tässä muuta voi kun laittaa hakemuksia ja soitella perään. Oman alan työkokemus on tärkeää, valmistumisen jälkeen voi mennä takas sinne mäkkärille jos ei oo yhtään tehny oman alan hommia. Olen ollut erään työvoimaa vuokraavan firman listoilla viime kesästä, enkä ole töitä saanut. Suhteilla on iso merkitys ja myös hyvää onnea tarvitsee paljon.

Toivottavasti saat sen työn!!

Netin kauttakin voi saada töitä mut parasta on soitella eri firmoihin tai mennä käymään siel. Itekkin sain just töitä eilen kun soittelin työ alkaa 2kk pääst vitun vaikee saada näin talvel maanrakennustöitä!

Nykyään varmaan 90% kesätyöpaikoista menee verkostoitumisen kautta, eli suomeksi jos tunnet jonkun pomon / työhonottajan / työntekijän tms. saat varmaankin töitä.
Se on vaan näin, turha siitä on imo valittaa. Itestähän se on paljolti kiinni että onko niitä suhteita vai ei! Itkemällä ei ainakaan paranna omia mahiksiaan, ei se auta kun hakea. Samassa paskassa tässä ollaan kaikki.

Ei kai kukaan ole suuremmin valittanut? Pyydän anteeksi jos tuli sellainen käsitys asiasta... :D
Kunhan joutessani tiedustelin, että kuinka muut ovat niitä töitä saaneet. Suhteillahan nämä hommat menee tiedetään. :wanha: Veikkaisin tuota % hieman suuremmaksi, riippuu tietysti mistä töistä puhutaan...
Tarkoitus ei tietysti ollut itkeä. Puhelinlasku / hakuun (turhaan) käyettyt tunnit vaan vituttaa... :curs:

Itse hankin työpaikkani pari kesää sitten niin että marssin suoraan työpaikalle ja kysyin otetaanko kesätöihin?

Nyt olen ollut samassa duunissa kesästä 2002 lähtien vakituisena osa-aikaisena (opiskelen samalla, joten parina iltana käyn duunaamassa) ja tuntipalkka ei ollenkaan huono!

Eli jos ei suhteita ole, suosittelen aktiivista toimintaa työpaikkojen suhteen. Esim. kukaan tuntemani ihminen, joka netin kautta on yrittänyt kesäduunia saada, ei ole onnistunut (minä mukaanlukien).

Parempi vain kun menee suoraan työpaikalle ja kyselee että miten on. Se jo osoittaa jonkinlaista motivaatiota ja mielenkiintoa!!

..Kannattaa muistaa että moniin isoihin työpaikkoihin ei voi "kävellä sisään ja kysyä töitä". Mutta noin muuten tuo on hyvinkin toimiva vaihtoehto, ja osoittaa oma-aloitteisuutta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom