Kesätyöpaikat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZeiZei
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
36
Ajattelin ensi kesänä mennä kesätöihin ja ajattelin jo hyvissä ajoin alkaa ettiä paikkaa.

Eli voisiko jengi (alle 18 v.) kertoa kesätyökokemuksistaan. esim. paljonko oli palkka ja minkälainen työ oli.

Myös linkit sivuille missä kesätöitä käsitellään olisivat mukavia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
en ole alle 18v. mutta kerronpa silti :)
kun olin itse 15 olin ensimmäisessä kesäduunissa. palkka oli huimat 31 mk/h ja se oli vielä mielestäni ihan hyvä liksa :) onhan nuo palkat varmaan vähän noussut noista ajoista. työ oli perseestä: lajittelin ruuveja 8 tuntiä päivässä. ei varmaan kannata mitään huippuduuneja odottaa noin nuorena, mutta kannattaa töihin silti mennä; saa omaa rahaa ja helpottaa tulevien kesien työnhakua, kun on kokemusta.

niin joo...tossa on ainakin yks kattava linkki: http://www2.helsinginsanomat.fi/klik/2001helmikuu/20010201kesatyo5.html

Raksalle minäkin suosittelen menemään. Vielä ei varmaan suurimmalla osalla firmoja ole tiedossa kesän urakoita, mutta lautapojuksi varmaan aina pääsee. Palkka on kohtuullinen ja työ vaihtelee mukavasta äärimmäisen vittumaiseen.

Hommat kun hoitaa kunnolla niin seuraava kesä on taattu. Tod.näk. paremmalla palkalla ja hieman paremmilla hommilla.
Asfalttimieheksi suosittelisin itse (muutaman kesän olin nuorempana), mutta vaatimuksena on ajokortti:(. Toisaalta tuo ei ole kyllä bodymiehen hommaa sitten ollenkaan.

Raksahommista taitaa tosiaan saada ihan kohtuullista palkkaa, mutta hommatkin on minun käsityksen mukaan aika raskaita?

Itse olen ollut 4 viimeistä kesää metallialan firmoissa töissä, ja palkka on ollut sellaista 6,5-7,5 € / h. Työt pääosin suht. helppoja, mutta ei välttämättä aina niin motivoivia/haastavia. Siinä mielessä tosin hyvä, että olen päässyt töihin ilman minkäännäköistä ko. alan koulutusta. Lukioukkona metallimiesten keskellä. :)

Heh heh, ei kun Suonenjoelle mansikoita poimimaan! Been there, done that! Viihdyin siellä tasan yhden viikon 13-vuotiaana.

Palkka ei ollut kovin päätä huimaava. Ahkeruus palkittiin eli koppapalkalla. Oisko yhdestä kopasta saanu 10mk tai jtn!

Niistä ajoista, kun tuli tehtyä kesätöitä on jo vierähtänyt pari vuotta, mutta vielähän ne parhaat ainakin muistaa.

Raksalla tuli oltua yksi kesä, oli kaikesta huolimatta aika leppoisaa hommaa, mutta mikään ei voittanut seuraavaa pestiä:
nurmikonleikkaaja = ajelet shortsit jalassa sellaisella pikku sträbällä aamusta iltapäivään taloyhtiöiden nurtseja leikkaamassa, ja siitä saa ihan kohtuu korvauksenkin.
Ei pala kalorit huhkimiseen ja jos sattuu hyvä kesä, niin bruunan saa kaupan päälle.

joo. eli tottakai kaikki saavat kertoa kokemuksiaan, mutta tarkoitin, että ne kokemukset saisivat olla ajalta jolloin kertojat itse olivat alle. 18 v. Olisiko noihin raksahommiin mahdollista päästä 15-16 weenä kun joskus keskikesällä täytän 16.

Originally posted by ZeiZei
joo. eli tottakai kaikki saavat kertoa kokemuksiaan, mutta tarkoitin, että ne kokemukset saisivat olla ajalta jolloin kertojat itse olivat alle. 18 v. Olisiko noihin raksahommiin mahdollista päästä 15-16 weenä kun joskus keskikesällä täytän 16.

Olisi mahdollista. Itse ainakin olin rakennuksilla joskus 15v kieppeillä muutaman kesän.

Jotain betonikokkareiden imurointia, lautojen roudausta ja rakennusjätteiden kärräystä lavalle olivat suurimmaksi osaksi hommat noihin aikoihin. Sellaisena siivoojan ja yleisnakkikoneen yhdistelmänä siellä tuntuivat heiluvan muutkin nuoremmat sällit.

Eli puhelin kouraan ja soittelemaan firmoihin tuossa vuodenvaihteen jälkeen - auttaa toki asiaa jos pääset jostakin tutuntutun kautta keskusteluyhteyteen.

Kerran pääsin kesäksi raksalle kun talsin vaan paikkakunnalla juuri aloitetulle isolle työmaalle mestarilta hommia kyselemään joskus kevättalven tienoilla - katsoi vissiin että on niin säälittävä rääpäle että pakkohan sille on jotain keksiä, kun on tänne asti uskaltautunut.

On mahdollista päästä jos olet jo "miehen mitoissa". Jos oot skroden näkönen niin todennäköisesti saat helpommin duunia. Kannattaa mennä ite paikalle kysymään rakennusmestarilta.

Olin 15-16 kesäisenä töissä hanttihommissa metallintyöstöfirmassa. Palkka ensin 4,3e/h, toisena vuonna jo 5,9e/h.

Hommaa tuli tehtyä kyllä tuplasti palkkaan nähden...

Täällähän on jengillä loistavia kesätöitä! Mun eka kesätyö oli toistakymmentä vuotta sitten kaupassa. Olin 14-vuotias ja ikäraja töiden tekemiseen oli siihen aikaan 15v, joten olin 'laittomasti' töissä mutta palkkakin oli melko laiton: 10mk/h!! :lol2:

Toimistotöitä olen aina tehnyt ja kyllä alkanut tehdä mieli vaihtelua. Palkka oli muistaakseni viimeisenä kesänä ennen euro aikaa jotakin luokkaa 5000mk/kuukausi ja sitten euron tulon jälkeen sain toisessa työpaikassa 1300e/kuukausi.

Teen tälläkin hetkellä duuinia telemarkkinointi firmassa kesätyöpalkalla.. liksa oli 3 ensimmäiseltä päivältä 7.5e/h jonka jälkeen muuttui provikka palkaksi..eli 7e iso kauppa jonka teen ja pienestä kaupasta saa 3.5e...paska duunia mutta kun pomoa osaa kusettaa niin kilahtaa tilille extraa 400e :thumbs:

Viime kesän lopussa olin muutaman kerran lemppaamassa varamiespalvelun kautta. Rankkaa hommaa, mutta liksa on 8,93e/h.

Ens kesäksi pitää kysellä kaikista LVI-alan firmoista kesätöitä, kun sitä alaa opiskelen. Jos ei löydy niin sitten pitää ilmottautua varamiespalveluun.

Asfalttihommissa saa yleensä ihan mukavasti mania, koska siihen tulee aika usein päivärahat päälle jos työskennellään yli 15km päässä varsinaisesta työpaikan osoitteesta. Olin yhden kesän niissä töissä Tielaitoksella liikenteenohjaajana ja eikö ollut ollenkaa paha pesti.

Originally posted by Dragon
Asfalttihommissa saa yleensä ihan mukavasti mania, koska siihen tulee aika usein päivärahat päälle jos työskennellään yli 15km päässä varsinaisesta työpaikan osoitteesta. Olin yhden kesän niissä töissä Tielaitoksella liikenteenohjaajana ja eikö ollut ollenkaa paha pesti.

Eikös asfalttihommiin osallistuminen vaadi 18 vuoden ikää?

Originally posted by P.R.I.E.S.T
Raksalla... palkka 2200 euroa kuukaudessa...

Missäs raksal tälläst palkkaa alle 18-vuotias saa? Ainaki ite ollessani 15-vuotiaana raksal sain joku 6000mk/kk.

Originally posted by pek
Eikös asfalttihommiin osallistuminen vaadi 18 vuoden ikää?

Hmm... Nyt täytyy sanoa, etten kuule muista. Olin itse silloin kai 21v. mutta voi hyvin olla, ettei ne ota alle 18 vuotiaita töihin.

kahtena peräkkäisenä kesänä ollut nyt Tieliikelaitoksella "juoksupoika" töissä.. kaikkee tehny mitä ne käskee, pääsosin putsannu lautoja.

palkka on sen 7.1€/tunnissa ja iskä järkkäs.. :worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom