Kesätyöpaikat ja muut työpaikat

Originally posted by JSmith
Open sijaisuuksista maksetaan (...maksettiin kun viimeksi itse olin) 90% pätevän, vakinaisen open palkasta. Itsekin muistan ihmetelleeni sikamaisen suuria tuntiliksoja, kun joskus kakosvuoden opiskelijana (enkä edes opeopiskelijana) tuurasin ala-asteella.

Eri asia kuka pääsee, ja kuka jaksaa noita hommia tehdä.

edit: sopii muuten käydä opettamassa joitain vitos- tai kasiluokkalaisia niin tietää kuinka "helpolla" raha tulee.

No mutta siis olit kuitenkin jo jossain muussa koulussa opiskelemassa vai vaan 18v. yo? oikeesti ku kuunnellu hiukka Tampereelta vastaavia ni ei liikuta ihan samoissa palkoissa vissiin.:confused:
Ja toi ei nyt kerro mulle mitään toi 90% laitappa ihan mk/h tai mk/kk tai e/h ni saan selvää eikai noilla ala-asteen/yläasteen opettajilla meinaan mitkään ihan huippu palkat ole.
Voin kyllä senkin tossa ottaa selville kunhan erään monia vuosia opettajana työskennelleen tuttuni tapaan jälleen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Treenaaja
No mutta siis olit kuitenkin jo jossain muussa koulussa opiskelemassa vai vaan 18v. yo? oikeesti ku kuunnellu hiukka Tampereelta vastaavia ni ei liikuta ihan samoissa palkoissa vissiin.:confused:
Ja toi ei nyt kerro mulle mitään toi 90% laitappa ihan mk/h tai mk/kk tai e/h ni saan selvää eikai noilla ala-asteen/yläasteen opettajilla meinaan mitkään ihan huippu palkat ole.

Virallisesti olin 2 vsk. tekniikan yo., eli opetuskokemukseltani tasan yhtä pätevä kuin 18 v YO :) Sillä ei ollut mitään vaikutusta palkkaan, vaan katsottiin vain sitä olinko epäpätevä vai en.

En yhtään muista markkamäärää minkä sain. Open palkat eivät tietysti ihan hirveitä ole, mutta eivätpä olisi olleet kummoiset joissain hanttihommissakaan. Muistan vaan ihmetelleeni sitä tuntipalkkaa ja todenneeni että näille palkoille ei sitten ihan heti päästä uudelleen. Nuo sijaisuudet on mun kotipaikkakunnalla melko suosittuja opiskelijoiden keskuudessa kun niistä nettoaa hyvin.

Iivili tai joku muu voisi kertoa mikä se opettajien ja sijaisten palkkataso nykyään.

Originally posted by JSmith
Virallisesti olin 2 vsk. tekniikan yo., eli opetuskokemukseltani tasan yhtä pätevä kuin 18 v YO :) Sillä ei ollut mitään vaikutusta palkkaan, vaan katsottiin vain sitä olinko epäpätevä vai en.

En yhtään muista markkamäärää minkä sain. Open palkat eivät tietysti ihan hirveitä ole, mutta eivätpä olisi olleet kummoiset joissain hanttihommissakaan. Muistan vaan ihmetelleeni sitä tuntipalkkaa ja todenneeni että näille palkoille ei sitten ihan heti päästä uudelleen. Nuo sijaisuudet on mun kotipaikkakunnalla melko suosittuja opiskelijoiden keskuudessa kun niistä nettoaa hyvin.

Iivili tai joku muu voisi kertoa mikä se opettajien ja sijaisten palkkataso nykyään.

Joo illmottakaa ihmeessä jos tiedätte noin helposti sanoa palkka tasoa tosiaan . Meikäläistä alko kiinnostaa vaikkei sellasia hommia kyllä haussa ole.
Ja tosiaan onhan noita aika rajoitettu määrä tarjolla varmaan.

Kummastelin itsekkin tota sen takia että ei mistään muualta yo mitään tollasia liksoja kisko ellei sitten isän oma kultapoju saa hiukka isän oman firman reilua palkkaa:whip:
eikä kyllä ylemmän tason opiskelijatkaan heti mistään moisiin palkkoihin helposti pääse käsiksi

Re: Re: Re: Kesätyöpaikat ja muut työpaikat

Originally posted by turre101
Niin no voinhan minä sen palkkani kertoakin, kuusi euroa tunti. Paitsi ensi viikon maanataina ja tiistaina on yhdeksän euroa tunti, kun suostuin vielä jatkamaan pari päivää töissä.
Kodikoneiden kuskaamista ja asentamista, tavaran vastaanottoa ja postin hoitamista. Viime päivinä en ole kyllä kerennyt muuta kuin kuskaamaan koneita, kiireistä aikaa. Välillä meinaa olla vähän rankkaa hommaa kun kovalla helteellä roudataan kylmäkaappeja kolmanteen kerrokseen.
Ruohun leikkuu oli ihan kauheeta. Yksin piti koko päivä nyhjätä. Nyt saa sentään tavata ihmisiä ja työkaveritkin on ihan mukavia:).
Niin joo, kertokaas muutkin noita kesäduuni liksoja, tai ainakin kommentoikaa tuota minun palkkaani.

Nuo palkat tykkää aika selkeellä kaavalla mennä työpaikasta tai työalasta riippumatta, "paskahommista" tai apulaisella palkka on yleensä siinä 6-7,5 EUR, ihan vakituisissa töissä 8-9 EUR kieppeillä ja sitten kokemuksen kautta tai kauan samassa firmassa ollut niin voi nousta yli kympinkin.

Kaveri saa raksalta kesätöistä 11 EUR / tunti, ei mitään suhteita firmaan, ihan normaalia kesäapulaisen työtä. Aika kova sanon minä. Toinen kaveri ajaa helsinki-vantaalla matkalaukkukärryä ja saa 6 EUR / tunti. :)

Kaakkois-Suomen Sanomien jakaja olin yläasteella pari vuotta.
Nyt on toinen kesä menossa paperitehtaalla. Edellisenä kesänä vaunumiehenä ja nyt prkl putsarina paskaa putsaamassa. Palkka ei päätä huimaa 7,92€/h. Pari viikkoa tehtiin nosturihommia niin sai 1,68€/h lisää, eli 9,6€/h. Se onkin jo kesätyöksi ihan ok. Kaksi kaveria jotka läpäisivät juuri ammattikoulun paperipuolen nyhtävät 11,43€/h + vuorotyölisät, lauantailisät ja sunnuntaina 2x palkka. Olisi varmaan sittenkin pitänyt mennä sinne paperille lukion sijaan. :rolleyes:

Originally posted by turre101
Nuo palkat tykkää aika selkeellä kaavalla mennä työpaikasta tai työalasta riippumatta, "paskahommista" tai apulaisella palkka on yleensä siinä 6-7,5 EUR, ihan vakituisissa töissä 8-9 EUR kieppeillä ja sitten kokemuksen kautta tai kauan samassa firmassa ollut niin voi nousta yli kympinkin.

Kaveri saa raksalta kesätöistä 11 EUR / tunti, ei mitään suhteita firmaan, ihan normaalia kesäapulaisen työtä. Aika kova sanon minä. Toinen kaveri ajaa helsinki-vantaalla matkalaukkukärryä ja saa 6 EUR / tunti. :)
En tiijä missä päin asut, mutta ei meillä päin raksalta saa sitten millään 11 EUR / tunti. Kaveri on raksalla kesätöissä, palkka jotain päälle 5 EUR / tunti.
Itse sain ekassa kesätyössä mahtavat 2000 markkaa kuukaudessa. Töitä 120 tuntia. Tuntipalkka siis huimat 16.67 mk. eli noin 2,7 EUR :rolleyes:

5-vuoroduunia leipomossa. Palkkaa tulee semmonen ~1600 ekeä kuussa.

h.

Originally posted by Tume
En tiijä missä päin asut, mutta ei meillä päin raksalta saa sitten millään 11 EUR / tunti. Kaveri on raksalla kesätöissä, palkka jotain päälle 5 EUR / tunti.

Kaveri on RTV:llä töissä, en muista missä päin mutta täällä Helsinki/Turku lähistöllä jossain, aika yliluonnollinen palkka, ei edes kouluja vielä loppuun käynyt. (Raksalla opiskelemassa)

Itse kun oon ollut raksalla ja maanrakennuksessa kesätöissä, on palkka ollut aina väliltä 7-8EUR / tunti + ruokarahat + matkakorvaukset jos maanrakennustöissä (kuuluu alaan?), 4 eri kesänä.

Itse sain ekassa kesätyössä mahtavat 2000 markkaa kuukaudessa. Töitä 120 tuntia. Tuntipalkka siis huimat 16.67 mk. eli noin 2,7 EUR :rolleyes:

Täällä oli yksi jannu joka oli rautakaupassa yleismies juntusena kesän pyörimässä ja sai 1000mk kuukausi... se on kyllä jo törkeetä.

Suositut

Back
Ylös Bottom